Adopció a Catalunya

Fills del cor.
sunna21
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 18, 2009 2:29 pm

Adopció a Catalunya

EntradaAutor: sunna21 » dj. ago. 11, 2022 10:44 am

Acabem d'iniciar el procés d'adopció a Catalunya. Algú com nosaltres a qui li agradaria anar compartint dubtes i sensacions en aquest camí?
AnnaGR
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dg. feb. 11, 2018 8:15 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: AnnaGR » dv. set. 02, 2022 2:43 pm

Hola!

A nosaltres ens agradaria iniciar el tràmit però no ens acabem de decidir perquè tenim entès que és un procés mooolt llarg, i ja estem als 40... També em sembla que ara està parat i no fan valoracions és així?? En quin punt us trobeu vosaltres??

Ens parlem!
sunna21
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 18, 2009 2:29 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: sunna21 » dj. set. 22, 2022 1:50 pm

AnnaGR ha escrit:Hola!

A nosaltres ens agradaria iniciar el tràmit però no ens acabem de decidir perquè tenim entès que és un procés mooolt llarg, i ja estem als 40... També em sembla que ara està parat i no fan valoracions és així?? En quin punt us trobeu vosaltres??

Ens parlem!


Exactament. Per nen sa has d'esperar (per aquesta parada transitòria que hi ha ara) 3-4 anys per fer formació i valoració , i després 1 any més aproximadament fins que hi ha l'assignació d'un infant. Si vas a internacional o necessitats especial et fan formació i valoració de seguida (llavors en NNEE t'assignen força ràpid i en internacional segons el país).

Teniu fills biològics?
Lluna81
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. març 16, 2019 1:42 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Lluna81 » dl. set. 26, 2022 8:40 pm

Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.

Ànims a tots i totes!
sunna21
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 18, 2009 2:29 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: sunna21 » dt. set. 27, 2022 2:02 pm

Lluna81 ha escrit:Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.

Ànims a tots i totes!


Quan temps fa que vas enviar la sol.licitud?
AnnaGR
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dg. feb. 11, 2018 8:15 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: AnnaGR » dt. nov. 01, 2022 8:25 pm

Si. Tenim un fill biològic... La veritat es que vam demanar informació i ni tant sols ens han fet la trucada que ens van assegurar... Segurament no tirarem endavant, és una llàstima que el tràmit sigui tant complicat...

Com ho porteu vosaltres??
sunna21
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 18, 2009 2:29 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: sunna21 » dv. nov. 04, 2022 1:24 pm

Nosaltres fa 3 mesos que vam fer la sol.licitud. Ara estem en la parada transitòria aquesta de 3-4 anys fins el curs.
Lluna81
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. març 16, 2019 1:42 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Lluna81 » dj. feb. 02, 2023 9:25 pm

sunna21 ha escrit:
Lluna81 ha escrit:Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.

Ànims a tots i totes!


Quan temps fa que vas enviar la sol.licitud?


Vaig començar els papers al 2019...ara farà 3 anys, i a finals del 2022 vaig fer el curs.
egonzape11
Entrades: 1
Membre des de: dj. març 09, 2023 10:58 am

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: egonzape11 » dj. març 09, 2023 11:11 am

Bon dia,

nosaltres vam anar a la primera reunió informativa per adoptar a Catalunya el gener del 2016, i a l'octubre del 2020 ens van assignar a la nostra filla (nascuda a Catalunya i sense malalties, vam decidir que no estavem preparats per criar una criatura amb necessitats especials). En el moment d'iniciar els tràmits, el meu home tenia 35 anys i jo 34; quan va arribar la nostra filla a casa, ell tenia 39 i jo 38. La nena tenia 2 mesos.
Vam fer aquesta primera reunió informativa el 2016 i al novembre del 2019 vam començar el curs d'idoneitat a Girona, a la seu de la generalitat. Entre les sessions i les entrevistes de les treballadores socials, ens van donar la idoneitat el març del 2020 (sí, en plena pandèmia).
Ja ens van dir que, si superàvem el procés i ens donàven la idoneitat, no tardaríen gaire en assignar-nos un infant, com va ser al final.
A mi l'espera no se'm va fer llarga, però sí que vaig pensar que les coses anaven molt depressa entre la idoneitat i l'assignació de l'infant.

ànims, l'espera val la pena.
saricarefully
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. abr. 06, 2023 3:31 am

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: saricarefully » dc. abr. 12, 2023 3:32 pm

Felicitaciones. Tu espera ha recibido una dulce respuesta. >.-<:
coreball
Nmartinezm
Entrades: 1
Membre des de: dg. maig 21, 2023 3:16 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Nmartinezm » dg. maig 21, 2023 3:27 pm

Hola somos una familia de catalunya con una peque adoptada de india hace cuatro años, ahora queríamos empezar un proceso de adopción en Catalina y queríamos saber qué tal está el tema.
Gracias
Aries83
Entrades: 2
Membre des de: dc. ago. 02, 2023 11:35 am

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Aries83 » dc. ago. 02, 2023 11:41 am

hola.
nosaltres vam iniciar els tràmits a finals de 2019 i encara no ens han trucat per continuar/iniciar el procés. Algú té alguna novetat de per quin mes van ?
Bmm
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. jul. 12, 2023 9:40 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Bmm » dc. ago. 02, 2023 11:54 am

Hola,
Nosaltres vam començar a finals del 2020 i estem iguals, sense noticies. Heu fet alguna reunió o algún pas sobre l'adopció?
Gràcies.
Ponentina
Entrades: 3
Membre des de: dv. nov. 03, 2023 4:43 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Ponentina » dv. nov. 03, 2023 4:52 pm

Bona tarda!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!
CrisBV
Entrades: 4
Membre des de: dv. nov. 10, 2023 8:44 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: CrisBV » dv. nov. 10, 2023 8:47 pm

Bones, nosaltres vam presentar la sol·licitud l'octubre del 2020 i avui hem fet la primera reunió informativa
CrisBV
Entrades: 4
Membre des de: dv. nov. 10, 2023 8:44 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: CrisBV » dv. nov. 10, 2023 8:50 pm

Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!

Bones, nosaltres la vam entrar a l'octubre 2020 i avui reunió informativa
Ponentina
Entrades: 3
Membre des de: dv. nov. 03, 2023 4:43 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Ponentina » dg. nov. 12, 2023 8:23 pm

CrisBV ha escrit:
Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!

Bones, nosaltres la vam entrar a l'octubre 2020 i avui reunió informativa


Ei, molt bé, quina bona noticia! Això és que ja comencen a moure les sol.licituds d'aquestes dates. En quina demarcació estas? Com va anar la reunió, què us van dir?
CrisBV
Entrades: 4
Membre des de: dv. nov. 10, 2023 8:44 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: CrisBV » dl. nov. 13, 2023 10:00 pm

Ponentina ha escrit:
CrisBV ha escrit:
Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!

Bones, nosaltres la vam entrar a l'octubre 2020 i avui reunió informativa


Ei, molt bé, quina bona noticia! Això és que ja comencen a moure les sol.licituds d'aquestes dates. En quina demarcació estas? Com va anar la reunió, què us van dir?


Bones, nosaltres estem a la demarcació de Barcelona. Ens van dir que ara el proper pas seria presentar papers en 6-12 mesos. Llavors un cop presentats un curs que dura uns 8 mesos.
Un cop estas et diuen si tens la idonietat i llavors passes a una altre llista ja pel proces preadoptiu.

Espero que us citin aviat per la reunió informativa, es molt important fer-la i no connectar-se tard, ja que sino et treuen de la llista.
A veure si hi ha sort i us avisen aviat
Ponentina
Entrades: 3
Membre des de: dv. nov. 03, 2023 4:43 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: Ponentina » dc. des. 06, 2023 6:22 pm

Moltes gràcies per la informació!
A nosaltres encara no ens han dit res, estem a la demarcació de Lleida.
Vaig intentar enviar-te un missatge privat per aqui però no vaig poder. Si vols escriure'm i te'n surts, podem contactar. Salut!
CrisBV
Entrades: 4
Membre des de: dv. nov. 10, 2023 8:44 pm

Re: Adopció a Catalunya

EntradaAutor: CrisBV » dj. des. 07, 2023 9:09 pm

Ponentina ha escrit:Moltes gràcies per la informació!
A nosaltres encara no ens han dit res, estem a la demarcació de Lleida.
Vaig intentar enviar-te un missatge privat per aqui però no vaig poder. Si vols escriure'm i te'n surts, podem contactar. Salut!

Bones Maria, he trobat el teu privat i t'he intentat contestar però em queda a la bustia de sortida i no s'envia. Si tu pots enviar el privat amb el telèfon ens posem en contacte.
Gràcies
Cris

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::