Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

pintar, decorar, tenyir...
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 25, 2011 11:16 am

M'explico...
Fa poc vaig fer una samarreta per a la Clara, per a provar com em quedaria amb feltre i em va agradar el resultat, tot i que sé que a la llarga el feltre es posa lleig i fa boletes, però vaja, la roba de les criatures tampoc dura massa temps.
Ara, gràcies al tutorial de la Bipa, vull anar més enllà i fer aplicacions de feltre i de roba (he descobert tot un món, jo que pensava que calia fer vora per a que no es desfés, i clar, a veure com fas un dibuix complicat i li fas la vora...).
El cas és que començaré a fer unes samarretes per a les filles d'una amiga, em fa molta il.lusió però respecte també. Aquestes nenes tenen una àvia que és una autèntica màquina amb les manualitats i els fa vestidets moníssims, de fet, la Clara en té dos de fets per l'àvia i realment són preciosos. Vaja, que si queda molt nyap ho notaran més que altres persones... Així que per a almenys fos una mica més original havia pensat posar relleu a algunes aplicacions, per exemple, si poso un sol que no sigui pla sinó una mica abombat.
Però clar, què li poso de farcit? Als clauers, imants i agulles de pit que he fet he posat cotó fluix però les samarretes es rentaran sovint i el cotó acabarà fent-se malbé. Què pot quedar bé i resistir les rentades? Una mica de roba de cotó feta una bola?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Ítaca » dt. gen. 25, 2011 12:08 pm

Hehe, tu també fent samarretes amb aplicacions? Això està de moda, eh?
Jo de moment, he "decorat" uns pantalons de pana...

Bé, pel omplir les aplicacions pots usar el farcit dels coixins, o bé, boata directament (encara q s'utilitzi per fer acolxats, jo quan no tinc res més, tiro d'ella). Amb cotó no m'acaba d'agradar pq queda com més dur, no sé, manies meves...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 25, 2011 12:15 pm

Jo estic en una fase de provar-ho tot, de més fàcil a més difícil, estaria tot el dia fent cosetes però no tinc massa temps, què t'he de dir, no? neujor:-)

Pel que fa al farcit, tant el farcit dels coixins com la boata resistirien rentades, humitat i tal?
Quan dic de posar cotó em refereixo a un retall de roba de cotó fet una bola, el cotó fluix el descarto totalment (però per a farcir coses que no s'han de rentar m'agrada molt com queda).
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 25, 2011 12:17 pm

Aquí la samarreta de la Clara, que la vaig fer "de prova".
Ara aspiro a coses més currades.
167232_498734258157_682798157_6037912_430771_n.jpg
Avatar de l’usuari
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: marta_mum » dt. gen. 25, 2011 1:22 pm

Sí, jo faria el que t'aconsella la Itaca@, espuma dels coixins, del que es farceix els peluixos, o la boata. La boata en tens de diferents gruixos, i a mes en tens que va recoberta d'una tela molt fina, pots fer proves a veure quina et funciona millor.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dc. gen. 26, 2011 8:59 am

Ahir vaig anar a FET A MÀ, que havia de comprar algunes coses i li vaig preguntar a la dependenta i em va recomanar guata, em va dir que no se'm faria malbé per molt que es rentés la samarreta. I bé, com que era molt barata en vaig comprar mig metre (la quantitat mínima que venen), així que ja puc anar fent farcits neujor:-)
Pregunta d'ignorant, la guata i la boata és el mateix??

Ah, per cert, si no heu anat mai a FET A MÀ us ho recomano, hi ha taaaaaantes coses, t'ho emportaries tot!
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 26, 2011 10:14 am

Sí q és el mateix... penso q boata és en català i guata en spanish, crec...

No he anat mai, però millor no em passo neujor:-)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
bipa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: bipa » dc. gen. 26, 2011 11:38 am

Jo no he provat mai de fer relleu... si et surt bé m'ho copio !!!! neujor:-) neujor:-)

Jo el que he fet a vegades és una butxaqueta (una samarreta d'una gallineta que surt al blog i dins la butxaqueta una nineta de conjunt) o deixar-hi cintes penjant (les tiges de les flors) que també els hi agrada jugar-hi....

Ara estic provant diferents textures :tipus vellut o així per alguna part de la figura (he fet una nina japonesa i el cabell l'he fet així, ja la penjaré que encara no tinc foto) o també es pot provar amb tela de forro, o d'aquelles una mica peludetes, o rus,.... algunes d'aquestes si que les puntes desfilen una mica i potser cal fer una mica de boreta...

Ale, ja aniras experimentant i compartint :ok: :ok:
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dc. gen. 26, 2011 11:56 am

Sí, Bipa, ja us explicaré què tal i us posaré foto. Difícil no ha de ser, espero que quedi bé.
He de fer dues samarretes, diferents però similars, en cadascuna hi haurà una aplicació i feltre en relleu. Aquesta nit faré les aplicacions, amb el teu tutorial de referència (si queda malament te les carregues tu, eh? neu:-D ).
M'he repassat tot el teu blog i el que fas és moníssim. Ahir, a part de comprar una pila de coses a FET A MÀ vaig comprar tres samarretes a un outlet de Mango que queda molt a prop de la botiga, moníssimes i per 6€ les tres! Les vull decorar també, una per a mi, una per a ma mare el dia de la mare i l'altra ja es veurà. Doncs et vull copiar la matrioska per a mi, o potser la japoneseta que dius. Mentre comprava les samarretes ja veia una matrioska o una japonesa, ara faltarà saber-les fer! Ja diràs quan poses la foto de la japonesa!

I Itaca, no, no hi vagis a la botiga, que ho voldràs comprar tot! I a sobre, són tan amables!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dg. feb. 20, 2011 11:02 pm

Ja he acabat les samarretes amb els relleus.
A veure, es veu que hi ha un relleu però no queda molt marcat perquè la roba de la samarreta no és rígida i clar, el farcit fa relleu cap a les dues bandes, com si diguéssim, però es nota i queda graciós.
Us poso una foto de les dues samarretes i dels relleus, no s'acaben d'apreciar del tot, espero que us feu una idea del resultat.
Copia de DSC03268.JPG

Copia de DSC03212.JPG

Copia de DSC03264.JPG
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Ítaca » dl. feb. 21, 2011 9:36 am

Ostres, què xules t'han quedat!!
Jo a veure si m'inspiro una miqueta i tunejo alguna coseta més... :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
MERX
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1261
Membre des de: dc. jul. 04, 2007 11:49 am

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: MERX » dt. feb. 22, 2011 5:53 pm

raqueletaaaaaaaaaa que xulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas son una pasadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :ok:
ImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
bipa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: bipa » dt. feb. 22, 2011 7:40 pm

Si t'han quedat molt bé !!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
neustp
:: gosset
:: gosset
Entrades: 415
Membre des de: dg. març 07, 2010 4:03 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: neustp » dt. feb. 22, 2011 7:57 pm

Uau! Raqueleta! T'ha quedat xulíssima!
>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Jo estic descobrint tot un món amb això del feltre!
Per cert, no descarto copiar-te la idea (si em deixes), m'ha semblat molt original! I quedaria molt xula per als meus bessons!
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Raqueleta » dt. feb. 22, 2011 8:30 pm

Gràcies noies, ara estic a l'espera de veure si els agraden a les petites destinatàries, quins nervis!!
Neus, pots copiar, que per ara encara no tinc copyright, jajaja. Jo les he fet per a dues germanes, per a uns bessons també quedarien xules, són dues samarretes que es complementen!
Juqueglo
Entrades: 1
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 2:00 pm

Re: Fer relleus a les decoracions de les samarretes??

EntradaAutor: Juqueglo » dg. oct. 28, 2012 2:09 pm

Què xules! Jo tot just estic començant a inciar-me en aquest món. Tinc un dubte: quan feu aplicacions a les samarretes, a la part de dins de la samarreta hi poseu alguna cosa perquè qui les porti no noti tan les costures? algunes de les que te venen a les botigues amb costures, porten com una capa fina d'un tros de tela fina protectora. Vosaltres hi poseu alguna cosa?

Torna a “Roba”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::