decoupage

fimo, goma eva, pasta de sal...
u1036306
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:19 pm

decoupage

EntradaAutor: u1036306 » dc. juny 29, 2011 12:51 pm

bones, em podrieu ajudar a dir-me quines coles necessitaria per el decoupage?
Se que no són les mateixes per la fusta, que per la roba ni pel vidre.
Algú em podria explicar breument i esquematicament el procediment de cad aun i donar-me noms de cola per cada material? s'utilitza el barnís per sobre?
Merci, espero que em pogue ajudar. :-D
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: decoupage

EntradaAutor: Ítaca » dc. juny 29, 2011 1:10 pm

Jo ara fa molt q no faig res (tampoc et pensis q he fet gaires coses)... em vaig comprar una cola especial per decoupage (botiga de manualitats, potser a l'abacus també la trobaries...), o bé, pots utilitzar la cola blanca una mica diluida en aigua pq no sigui tan espesa...
I bé, no té gaire secret la cosa... has de treure totes les capes blanques del tovalló i quedar-te sols amb la q té el dibuix. Ho poses sobre la superfície q vulgui decorar i comences a untar amb el pinzell ben untat de cola del centre del tovalló cap al cantos, amb molt de compte de no arrosegar el tovalló ni q se't facin arrugues. Ho deixes secar i després ho pots ruixar amb una mica de vernís incolor i llestos.

Consell... depèn del color de la superfície a decorar, seria interessant q primer li donessis una capa de pintura clara (blanca, color crema...) i un cop seca enganxar el tovalló... t'ho dic, pq pot ser q no es distingeixi gaire el motiu enganxat després
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: decoupage

EntradaAutor: Menudeta » dc. juny 29, 2011 1:12 pm

Ja fa dies que vull fer alguna camiseta amb decpupage però encara no m'eh decidit. Vaig veure per internet que hi ha un pegament especial per a roba (Modge...) però encara no l'he comprat. A veure si algú ens pot ajudar. Jo al vidre he fet servir la mateixa cola que per a la fusta.
u1036306
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:19 pm

Re: decoupage

EntradaAutor: u1036306 » dj. juny 30, 2011 10:47 am

i amb la roba s'ha de posar cola també després de posar el pegamento i enganxar el motiu? o no cal, planxar-lo i prou?
S'ha de tenir alguna precaució per rentar el teixit un cop treballat?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: decoupage

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 30, 2011 12:27 pm

amb la roba no et puc ajudar, pq no ho he provat mai... sempre ho he fet sobre fusta o vidre :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
socpetitona
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

Re: decoupage

EntradaAutor: socpetitona » dv. set. 02, 2011 9:57 pm

Hola noies! Jo he fet decoupage només sobre roba, i queda molt be!
Hi ha 2 tipus diferents de cola preparada, una per materials porosos ( roba, fusta, etc) i una per no porosos (vidre, etc)
Si compreu la cola preparada no cal posar després barnis. Una capa de cola, el tovalló i una altra capa de la mateixa cola, i llestos!
Jo compro el material en aquesta web que arriba de seguida! I també hi tenen tutorials, però segur que a l'abacus també en venen...

www.myba
http://www.manualidadesybellasartes.com/decoupage.html
Imatge

Torna a “Amb materials diferents”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::