G.A.B: Grup d'Adictes al Biberó!!!

Tria el pit o el biberó.

MamiMestra
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

Re: G.A.B: Grup d'Adictes al Biberó!!!

EntradaAutor: MamiMestra » dj. juny 18, 2015 7:09 am

Flor de lis, jo no tinc experiència deixant la LM perque vaig anar directa a LA però sé de gent que va anar a demanar la pastilla per tallar la llet i d'altra que van anar espaiant tomes fins que se'ls hi va parar la producció. La segona opció sé de gent que li va agafar mastitis però no sé si sempre passa o de què depen.

Tema bibis, depen del que li agradi a cada nen. La meva nena va començar amb bibis de Tommee Tipee (els que porten un tub a dins no) i la mar de bé. Res de gasos ni còlics, es veu com l'aire surt per la vàlvula que tenen a la tetina, molt fàcils de netejar i aguanten molt bé el rentavaixelles. La millor tetina que he provat és la variflow, que depenent del que xucli el nen surt més o menys llet (ara té 11 mesos i encara les fem servir).

De llet la que millor li ha sentat a la meva peque és l'enfalac (que ara em sembla que es diu enfamil), sobretot la Digest. Al principi tenia un pèl d'estrenyiment i amb aquesta llet va anar genial.
Flor de lis
:: granota
Entrades: 209
Membre des de: dl. jul. 07, 2014 11:17 am

EntradaAutor: Flor de lis » dv. juny 19, 2015 2:48 pm

Hola, noies!

Moltes gràcies per les vostres respostes. Ahir vam començar el biberó i de moment fa presses d'unes 3h (a la nit n'ha aguantat 4h), de 90ml aprox. Hem comprat la llet Blemit I i biberons de la Nuk anticòics, semblants al que ens donaven a l'hospital amb el suplement. Tret d'una glopadeta que ha fet aquest migdia, la resta tot força bé.

La que està un xic de baixón sóc jo.. Mentre li donàvem ahir el 1r bibi, em vaig fer un fart de plorar.. Em sento com que li he fallat, com si li estigués negant quelcom que ella es mereix. Quan la gent em pregunta per si menja bé, em fa com "vergonya" dir que fem biberó. Imagino que les hornmoes no ajuden, el fet d'encara no estar al 100% tampoc. Però trobo que tothom té tan idealitzat el pit, com si fos una aposta segura a que tot anirà bé, que em fa mal.

També estic moixa perquè per la llet em fan molt mal. M'han dit que he d'anar fent extraccions, cada cop més espaiades, però almenys a mi de seguida tornen a estar a petar. Tinc por a fer infecció, i a part de fer això, em poso fred a la zona, i també he llegit que les infusions de sàvia van bé per fer baixar la inflor. Coneixeu algun remei més?

Perdoneu per aquesta entrada tan decaiguda i desanimada. Espero i vull veure-ho diferent en uns dies.

Gràcies, cuques!!**
Imatge

Imatge

"..seràs feliç, però abans la vida t'ensenyarà a ser forta.."
Mum15
:: tortuga
Entrades: 346
Membre des de: dc. set. 23, 2009 7:07 pm

EntradaAutor: Mum15 » dv. juny 19, 2015 8:12 pm

Flor de Lis anima't guapa fas el millor pel bebe i per a tu. No has d'estar donant el pit patint pq t'ho notarà.

I dir-te q gracies a aqst post i a les teves paraules m'he decidit a fer LA directament des del naixement i tenia molts dubtes. Anims bonica q ho estas fent molt be
Imatge
Irúa
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 8:21 pm

EntradaAutor: Irúa » dv. juny 19, 2015 11:29 pm

Flor de lis, guapa, no has de sentir-te malament i no li estàs fallant a la teva filla sino tot el contrari, et desvius per ella i la cuides tant com pots, com fem les mares, tant les que donen pit com biberó. Jo volia donar pit però no va poder ser i el meu nen que ara té 10 mesos és un nen supersaludable que encara no s'ha posat mai malalt (toquem fusta). El que vull dir és que amb LA també s'alimenten bé i pujen sans i forts. I dels comentaris de gent que et facin sentir culpable o avergonyida ni cas.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » ds. juny 20, 2015 6:51 pm

Donar bibi es una opcio genial no fa falta sempre sempre la teta.
X mi la LA va ser la salvacio i sabia exactament k menjava.
La cosa de tot aquest tema es k ens tenen inculcat que o fas teta o ets mala mare.
Donar el pit esta idealitzat.ni es tant bonic ni es tant perfecte.
Cadascu escull la seva opcio
aSiKa
:: lleona
:: lleona
Entrades: 913
Membre des de: dg. ago. 01, 2010 2:11 pm

EntradaAutor: aSiKa » dg. juny 21, 2015 10:30 am

MamiMestra ha escrit:Jo no he parit a l'hospital que dius però sí que vaig fer pell amb pell les 2 primeres hores aproximadament. Sí que em va fer l'efecte que la nena buscava amb la boca el pit però ja al pujar a planta em van portar el bibe i cap problema. El pell amb pell és un moment maco amb o sense pit :D

Moltes gracies Mamimestra!! De totes maneres preguntare a la comadrona si hi hauria possibilitat que ens portessin un bibe ☺️
Imatge
Ieiabcn
Entrades: 9
Membre des de: dg. juny 07, 2015 3:25 pm

EntradaAutor: Ieiabcn » dg. juny 21, 2015 2:47 pm

Hola Flor de Lis!
Jo tambe vaig fer LM durant 3 mesos al meu primer fill. La meva experiencia no va ser gens bona ...
Ara tinc una bebe de gairebe 2 mesos i he fet LA des del principi. Estic encantada de la decisio. Ara les hores dels apats, la gaudeixo moltissim i estic convençuda que li transmeto felicitat i tranquilitat maxima...
I si, et fan sentir una mica delinquent x fer LA pero ni cas... cadascu fa el que pot de la millor manera possible. Jo a la meva sogra li vaig dir que aquest cop no m havia pujat la llet xq ni se li ocorregues fer cap mal comentari. Jijiji
jo faig servir els bibes i xumets de la marca MAM i ens van perfectes. Sortosament, ha patit pocs colics!
Anims i a gaudir d aquesta preciosa etapa!
Anna Maria
Entrades: 1288
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dc. juny 24, 2015 12:49 pm

Bones guapes,
perdoneu que em coli aquí, però és que hi he llegit a la flor de lis. Valenta... res de sentir-te culpable eh? Ara és moda la LM, i altres èpoques ha estat la LA. Jo crec que, com diu la Martina13, en ple segle XXI s'hauria de ser d'una altra manera. Els professionals ens haurien de donar la informació de tot i una vegada es decideix o les circumstancies t'hi porten, acompanyar-no-hi, però potser es molt demanar... aixi que res de sentir-te culpable, ara deixa't aconsellar per les companyes i endavant! Pel que fa als bibes, una company de febrer em sembla recordar que utilitzava els medela calm pel tema còlics, pero crec que cada crio te un bibe preferit, no?

Aprofito, la veritat es que em sona com si ja hagues entrat pero es igual, per donar-vos l'enhorabona i dir-vos que el mes important els que els nostres fills estiguin be, i punt.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim La lladre de llibres de Markus Zusak. T'apuntes?
martina13
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dc. juny 24, 2015 7:52 pm

Jo tambe he utilitzat sempre la marca MAM
Atuchi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 792
Membre des de: dj. set. 05, 2013 1:53 pm

EntradaAutor: Atuchi » dv. juny 26, 2015 2:55 pm

Flor de Lis, no et sentis malament, he aprés que perque el nen estigui bé a ppart de pit necessita que la seva mare estigui bé i noo que cada pressa sigui un suplici aixi que si heu decidit pasar a LA no us sentiu malament, ho feu pensant en el millor per a tots. Aixo lo primer

Despres, per passar a LA no se t'acudeixi deixar el pit de cop, perque et pot crear mastitis, ves substituint presses de pit paulatinament. I sempre procurar buidar el pit (que el notis flonjo a l'acabar). també pots utilitzar un extractor per treure la llet sobrant i donar-li en la pressa que li donis en bibe. Lo mes important es aixo, fer-ho poc a poc

En quant a bibes, si te dues setmanes segurament li donaras uns 60-90ml de llet en bibe, segons la freqüencia amb la que demani. Jo no estic d'acord en que sigui cada tres hores, no siguis tant estricte, si te gana a les dues hores li pots donar perfectament, potser prendrà menys qüantitat pero no li deixaras una estona passant gana perque no fa les 3 hores

I en quant a biberons, depen, jo els agafaria grandets de 240ml perque en 3 mesos ja prendra bastant més i sino eel bibe es queda petit. En quant a tetines potser hauras de provar varies, jo he tingut sort i li agranden totes pero no tots els nens son iguals.

I llet, mes o menys totes porten lo mateix en quant a components i de preu crec que no varien molt. pots comprar un pot d'una i veure com li va, si li dona gasos...si li va bé continuua amb aquesta.

Molts anims!
09/04/15 - FELIÇ AMB LA NOSTRA PRINCESETA!!
Flor de lis
Entrades: 209
Membre des de: dl. jul. 07, 2014 11:17 am

EntradaAutor: Flor de lis » dg. juny 28, 2015 11:11 am

Bonic diumenge, mamis!

En primer lloc, us vull agrair a totes pels vostres ànims i consells. Gràcies a vosaltres, he trobat l'empenta, l'experiència i el suport que necessitava.

Després de 9 dies amb LA, puc dir que el canvi ha estat radical. Trobo que la petita està tranquil·la, sabem perfectament el que menja, i això ens dóna molta pau com a pares. I a la vegada, em sento molt més animada, sense molèsties ni patiments ni drames. En fi, un canvi ben positiu!! :) :)

Hem canviat els bibis de la Nuk pels del Tommy Tippee, que la tetina només raja quan ella xuma, i de moment i toquem fusta, tot perfecte (ni còlics ni res). La llet primer li escalfàvem, però el pediatre ens va aconsellar que fos a temperatura natural, directament de l'ampolla, i encara és més senzill i crec que a ella se li posa molt bé.

Mica en mica ens anem adaptant i descobrint noves coses al costat de la nostra nina, que ara mateix dorm ben satisfeta als braços de la mama.

Us deixo amb una idea que vaig llegir en un llibre i que m'ha quedat gravada a dins: "tan amb LM com amb LA es pot donar de menjar amb amor". I quina gran veritat!!!

Petonets per a totes!!!*
Imatge

Imatge

"..seràs feliç, però abans la vida t'ensenyarà a ser forta.."
Halia
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

EntradaAutor: Halia » dc. jul. 01, 2015 4:51 pm

Bé, jo com la Flor de Lis, he passat del pit al biberó (des de divendres passat) i tot i que no ha estat una decisió fàcil i que fins i tot avui dia no sé què fer, m'agrada saber que hi ha un grup de persones que poden entendre el que estem passant.

Jo vaig deixar el pit perquè del mal que em feia no podia amb la meva ànima. Tot eren ploreres i no voler que la nena s'agafés al pit. Jo m'estressava i crec que li encomanava... A més, té còlics perquè clar... amb l'aire que agafava com per no tenir-ne... (encara que crec que és normal!) i quan tenia el arranque de mal em deixava el mugró fet un nyap.
Al final per a tenir una bona entesa familiar, el meu home em va dir que així no podíem estar i em va proposar el biberó perquè em veia ben deprimida. La infermera de la nena em va dir que no patís i que sempre hi havia alternatives, tot i que m'ha dit que sempre puc tornar a donar pit i m'ha deixat ben baldada.... :miko:

Jo he deixat el pit de sobte. La ginecòloga em va dir ahir que no em treiés llet, que no m'acostés a la nena ni res perquè així s'acabaria tallant. Que em prengués un ibuprofeno pel mal i que anés controlant la febre i les zones vermelloses...

Porto un dia sense treurem res i bueno de moment estic sencera... a veure com va.

Moltes gràcies i ànims Flor de Lis que ho has fet i ho estàs fent genial!!
Imatge
Imatge
petitajo
Entrades: 329
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

EntradaAutor: petitajo » dj. jul. 02, 2015 8:41 am

Hola Halia! Ens tornem a trobar! A mi em va anar be sustens d'esport super apretats i no treure-me'ls per res!
Imatge
Imatge
Mum15
Entrades: 346
Membre des de: dc. set. 23, 2009 7:07 pm

EntradaAutor: Mum15 » dj. jul. 02, 2015 10:58 am

Noies pregunta rapida. Estic a lhospital el meu petit va neixer fa 36h. Desdel ppi LA. a lhospital em diuen tomes de 20ml cada 3h, ara m deixen de 30 i lultima de 35ml... pero cada 3h???? No sabeu com plora de gana a les 2h com a molt, diuen q li posem la seva ma a la boca x enganyarlo pero plora moltissim!!!! I quan li donem el bibe abans de les 3h feliç. Pq no es pot donar a demanda com el pit??
Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dj. jul. 02, 2015 11:32 am

A mi tambe em van dir q podia augmentar la dosis (fins a cert punt) pero mai la frequencia, ben be el pq no ho se ?-)
Imatge
Imatge
papallona84
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. set. 09, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: papallona84 » dj. jul. 02, 2015 12:41 pm

Mum15 demana q tel donin abans!!!osti tu esq hi haura nens q necessitin menjar abans q altres!
Imatge
Imatge
papallona84
Entrades: 352
Membre des de: dv. set. 09, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: papallona84 » dj. jul. 02, 2015 12:44 pm

Halia molt be l'important es q tu estiguis b,si tu estas malament la teva nena ho nota i ara toca gaudir d'ella.
Jo tmb vaig intentar donar pit amb el primer i amb aquest segon i en els dos casos he acabat fent bibi i tan contenta!
Amb el primer em vaig rallar molt xo ara no gens xq com t'he dit es molt important q nosaltres estem be.
Anims!!
Imatge
Imatge
Halia

EntradaAutor: Halia » dj. jul. 02, 2015 2:03 pm

petitajo ha escrit:Hola Halia! Ens tornem a trobar! A mi em va anar be sustens d'esport super apretats i no treure-me'ls per res!

M'han dit que no em tregui llet per no fer el cercle viciós i que dugui sostens d'esport també...
Però després la gent em diu que em tregui llet i em rallo.
Des de dilluns que no em trec llet i de moment no he fet mastitis. Suposo que encara estic a temps de fer-ne...
Imatge
Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dj. jul. 02, 2015 2:30 pm

Halia ha escrit:
M'han dit que no em tregui llet per no fer el cercle viciós i que dugui sostens d'esport també...
Des de dilluns que no em trec llet i de moment no he fet mastitis. Suposo que encara estic a temps de fer-ne...

Doncs Halia, si t'ho han dit pq ho poses en dubte????
Imatge
Imatge
Halia

EntradaAutor: Halia » dj. jul. 02, 2015 2:39 pm

petitajo ha escrit:
Halia ha escrit:

Doncs Halia, si t'ho han dit pq ho poses en dubte????

Ai perquè ja no sé què està bé i que no. Maleïdes hormones, quarantena, etc!!! A veure si passa...
Imatge
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: