Punt blanc al mugró

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Toia » dl. feb. 20, 2012 2:20 pm

Hola noies!
Fa dies que quan la meva filla mama del pit esquerre, em fa mal. No és un mal exagerat, però molesta força. Avui he vist que a la punta del mugró m'hi ha sortit un puntet blanc. He mirat el llibre "Un regal per tota la vida", d'en Carlos González, i diu que una de les causes de dolor als mugrons són les butllofes blanques de llet o punt blanc al mugró. Per la descripció sembla que és el que jo tinc. Posa que el remei consisteix en punxar la boleta amb una agulla estèril. Jo me'n fio molt d'aquest home, però només de pensar en punxar-me el mugró amb una agulla se m'han posat els pèls de punta... a alguna li ha passat? heu fet això de l'agulla o coneixeu alguna altra solució? sabeu si pot ser alguna altra cosa, o segur que és això de la butllofa de llet? Aniríeu al metge?

Gràcies, maques! :love:
ll*ll
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Nuri g » dl. feb. 20, 2012 3:29 pm

Hola Toia,

En Carlos Gonzalez parla de perla de llet i punt blanc i són dues coses diferents.
Mira't aquest enllaç: http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... a-de-leche

En el cas de la perla de llet, el punt és totalment rodó, i punxant-lo i fent que surti tota la llet del conducte obturat ho soluciones.

En el cas d'un punt blanc, el punt es mostra com irregular i és la consecuencia d'una petita infecció... seria com dir que és una mastitis molt lleu i es nota com unes petites punxades en el mugró. En aquest cas és totalment desaconsellable punxar... és pitjor, fa més mal i no soluciones res, perquè es tornarà a formar. Aquesta petita infecció es pot intentar solucionar sense antibiotics. El primer pas es intentar restablir l'equilibri de la flora de la llet (materna) prenent probiotics.

El tractament és amb el Casen Biotic, 3 pastilles o sobres al dia durant 3 setmanes i preses allunyades de les menjades.

Quina forma té el teu punt?
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
pilareta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. març 26, 2011 7:20 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: pilareta » dl. feb. 20, 2012 3:43 pm

Hola Toia!
Jo també tinc un bonyet blanc al mugró esquerra. En una visita a la llevadora li vaig ensenyar i em va confirmar que era una butllofa de llet, jo ja m'ho pensava però clar, sempre et quedes més tranquil·la. Em va dir que no calia que fer res, que ja marxarà sola (és que a mi no em fa mal).
Sobre això de l'agulla, no et puc ajudar però aix.. sí que fa una mica de cosa...
Imatge
Avatar de l’usuari
Greace84
:: pantera
:: pantera
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Greace84 » dl. feb. 20, 2012 4:49 pm

Hola Toia,

Jo n'he tingut un parell de vegades, de perla de llet, i em feia una mica de mal quan mamava.
A més notaba com per sobre on era el punt la llet quedava concentrada, es a dir que el pit em quedava dur i ple però només un lloc, just on hi havia el conducte obstruït per la perla de llet.

Com la meva perla no sobresortia tampoc em vaig atrevir a fer allò de l'agulla... jo vaig posar a mamar el nen que la llengua fés pressió sobre l'obstrucció. Com tenia el punt blanc per sobre (es a dir on normalment no posen la llengua sinó el llavi superior), m'estirava al llit tots dos i ens posaven capiculats (els seus peus al meu cap) i axí en dos dies l'obstrucció em va marxar!

I es notava moltíssim quan "desfeia" la perla! Perquè el pit tornava a quedar tou!

Espero que t'ajudi! Sino pots apropar-te a que et miri la llevadora o si tens algún grup de suport a la lactància a la vora també!
:ok:
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Toia » dl. feb. 20, 2012 6:38 pm

Gràcies per les respostes, noies!

Nuri g, el meu punt blanc no és del tot rodó, ni sobresurt, ni és llis i brillant. Vaja, que no s'assembla gaire al de la foto del link que m'has enviat... per la descripció que en fas, sembla més l'opció de la infecció. De fet en aquest pit ja he tingut una mastitis i algun altre problema d'obstrucció (és el pit "conflictiu", a l'altre no he tingut mai cap problema).
Greace84, així a tu tampoc et sobresortia? Però era llis i rodó? Et feia mal?
A mi només em fa mal mentre la nena mama, eh? Si no mama no em molesta gens, però mentre la tinc al pit vaig notant una molèstia tota l'estona. Ah, li estan sortint les dentetes, i la setmana passada em va clavar unes quantes queixalades que em va fer veure les estrelles...
ll*ll
Avatar de l’usuari
Greace84
:: pantera
:: pantera
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Greace84 » dl. feb. 20, 2012 9:31 pm

El meu si era rodó i llis, pero no sobresortia i jo no veia que s'infles al mamar el nen. A mes com t'ha dit la companya notava com es desfeia la obstrucció, pero en comptes de punxant fent la pressió amb la llengua el nen.
Potser aixo teu si que es una petita infecció, llavors millor que ho vegi la llevadora no?
Ja ens diras!

A mi nomes feia mal quan manava aixo si! I quan surten les dents si mossega si que fa mal!! Pero a en Roger no li van sortir fins a l'any, i llavors ja entenia quan li deia que no, li treia el pit i enfadada estava una estona sense donar-li dient que feia mal! Ànims i sort!
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Toia » dl. feb. 20, 2012 10:01 pm

Gràcies! Esperaré uns quants dies i si veig que la cosa segueix igual li ensenyaré a la llevadora...
De totes maneres abans m'ha semblat que, després que la nena mamés, el puntet blanc sobresortia una mica... Tan de bo sigui una perla de llet!
A la meva filla li han començat a sortir les dents als 5 mesos i mig, i m'ha estat fent patir uns quants dies... Per sort ara sembla que ja no em mossega tant! Feia mal, eh?
Petons!
ll*ll
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Toia » ds. feb. 25, 2012 6:02 pm

Hola noies!
Tema solucionat! L'endemà d'obrir el post em va marxar el puntet blanc (i també el mal). Al cap de poc em va començar a fer mal l'altre pit, i ahir m'hi va sortir un altre punt blanc. Però bé, ara ja estic tranquil.la, perquè sé que d'aquí pocs dies marxarà i el mal és molt suportable...
Gràcies per l'assessorament!
ll*ll
Avatar de l’usuari
Greace84
:: pantera
:: pantera
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Greace84 » dt. feb. 28, 2012 5:43 pm

Me n'alegro molt Toia! A mi també em van marxar ràpid! però quan et trobes pateixes!!!

:ok: :ok:
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
Avatar de l’usuari
brnc81
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 552
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 7:38 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: brnc81 » dt. feb. 28, 2012 9:33 pm

Toia, veig que ja ho has solucionat. A mi també em va passar i al grup de lactància em van dir que era ocasionat per un traumatisme, uns dies enrera la nena m'havia mig mossegat el mugró amb les genives mentre "jugava".
És possible que en el teu cas se t'hagi ocasionat pel mateix. El que em van comentar és que aquests tipus de punts blancs marxen en uns dies. En el meu cas va ser així, i en el teu veig que també!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.
Imatge
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: crunchi » dt. ago. 21, 2018 9:29 pm

Noies pujo tema per fer una consulta: m'ha sortit com una erosió al mugró. No és ben be perla de llet, però està rugós i vermell i em fa mal a totes hores, quan mama i quan no. No sé si ha sigut que aquesta nit m'ha mossegat o no, no sé ben bé com ha començat el mal....pero ha sigut aqueata nit. No sé si és ferida o ha sortit del no res.... algú em sap dir què pot ser i què fer??
Imatge

Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: crunchi » dc. ago. 22, 2018 11:08 am

Hola noies, al final he anat al CAP a que mho mirés la comadrona. No m'ha sapigut dir ben bé què és, que sembla un granet infectat. Dilluns tinc visita un altre cop per veure com m'evoluciona. M'ha dit que em faci rentats amb aigua, farigola i sal i que el nen no mami d'aquest pit, que utilitzi pezoneeras o l'extractor.
He provat la pezonera i lo primer que ha fet el nen és mossegar, amb lo q encara m'ha fet més mal :ufs: clar, un nen ja de 13 mesos no és un bebé que li coles la pezonera, ho hauria d'haver imaginat..... en fi. Hauré de provar extractor, però em sembla que el mal no me'l treu ningu.
Imatge

Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: crunchi » dv. ago. 24, 2018 11:27 pm

Noies escric per si a algú algun día arriba a aquest post i li passa el mateix problema....

Ho vaig consultar amb una assessora de lactancia i també a LactaApp i era una perla de llet. Em van dir que posés el nen a mamar directament al pit i em va anar millor que utilitzar l'extractor (que buides poc el pit i no té la mateixa força extraient la llet, clar). La perla va passar de vermell a morat, després negre, després ja va agafar el color normal de mugró, he vist dos punts blancs aquest matí i ara ja ho tinc pla (abans estava inflamat) i es veu com una petita costra que sembla que cicatritzi.
Ahir em vaig pendre ibuprofeno i va ser la clau, em va treure els dolors en poques hores.


:-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Punt blanc al mugró

EntradaAutor: Aneris » dt. set. 04, 2018 9:27 am

ostres, Crunchi!! quin mal!!!!

me n'alegro que ja estiguis bé i moltes gràcies per compartir la teva experiència :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::