Poca quantitat, varies vegades al dia

Tria el pit o el biberó.

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 12, 2014 7:31 pm

Hola!

Tinc una nena de 4 mesos i estem amoïnats perquè té un ritme molt irregular a l'hora de menjar..! Ella ja té un percentil baix, però està saníssima i molt activa, no obstant, és molt mala menjadora i a mi això sempre m'ha angoixat i he estat molt pendent que mengés... Pren biberó les hores que vol (cada 2 hores, 3h, 4h, ...) i les tomes ara de 50ml, ara de 90, ara de 100, ara de 150 (rares ocasions), ara 40ml més... i així tot el dia. I clar, al meu marit i a mi ens té esclavitzats perquè a vegades et fa l'efecte que mai queda satisfeta! però es que es cansa de seguida! no hi ha manera que es prengui un biberó sencer, sempre se'n deixa. Aleshores va ser tal la meva obsessió perquè mengés que l'acabava obligant a menjar, no deixant que treiés la tetina de la boca, o enxufant-li quan feia poc que s'havia adormit, etc... ara ja no ho faig perquè vam veure que produiem l'efecte contrari!: encara menjava menys i amb més nervis...

A algú li passa? Algun consell o orientació?? A més, ara la notem més nerviosa, la majoria de les vegades que li hem de donar el biberó plora, i no sabem si és perquè no té gana o perquè té avorrit el moment! AJUDA SIUSPLAU!! :(
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: Sumsi » dg. oct. 12, 2014 8:16 pm

Hola lavidaesbonica !, primer de tot no la forcis, aneu oferint però sense forçar sobretot, pot ser és una crisi de creixement però si la forceu serà molt pitjor com haveu pogut comprovar. A mi em va passar amb el pit (vaig fer lactància mixta per tema de pes), als quatre mesos era veure´l i bramar i jo li anava oferint sense força, doncs en el vostre cas igual amb però amb el bibe. A veure que et diuen la resta de companyes. ànims
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 12, 2014 8:29 pm

Sumsi ha escrit:Hola lavidaesbonica !, primer de tot no la forcis, aneu oferint però sense forçar sobretot, pot ser és una crisi de creixement però si la forceu serà molt pitjor com haveu pogut comprovar. A mi em va passar amb el pit (vaig fer lactància mixta per tema de pes), als quatre mesos era veure´l i bramar i jo li anava oferint sense força, doncs en el vostre cas igual amb però amb el bibe. A veure que et diuen la resta de companyes. ànims


Moltes gràcies Sumsi!! A veure si mica en mica es va calmant la cosa...
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: shyla » dg. oct. 12, 2014 8:41 pm

Bona nit, jo vaig fer LME pero el patro el marca el nen, el meu mamava tooot el dia i per descomptat tota la nit, no sempre menjava i no se quines quantitats tampoc. Nomes la criatura sap en cada moment la gana que te, i no en treiem res de forçar-los, aixo tambe es igual amb l'alimentacio complementaria. Potser anaveu amb la idea de bibe de X mL cada 3-4 h i la vostra filla necessita una altra cosa. Molts anims i paciencia!
Imatge Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 12, 2014 9:51 pm

shyla ha escrit:Bona nit, jo vaig fer LME pero el patro el marca el nen, el meu mamava tooot el dia i per descomptat tota la nit, no sempre menjava i no se quines quantitats tampoc. Nomes la criatura sap en cada moment la gana que te, i no en treiem res de forçar-los, aixo tambe es igual amb l'alimentacio complementaria. Potser anaveu amb la idea de bibe de X mL cada 3-4 h i la vostra filla necessita una altra cosa. Molts anims i paciencia!


Doncs sí.. la veritat és que ens han fet molt de mal les maleïdes indicacions del pot de llet que diu que amb tants mesos x ml... terrible!! Ara el que no sabem com fer-ho és que la nena torni a trobar agradable el moment de menjar... es posa neguitosa i aparta el biberó amb la ma! Suposo que amb el temps..
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: shyla » dg. oct. 12, 2014 10:00 pm

lavidaesbonica ha escrit:
shyla ha escrit:Bona nit, jo vaig fer LME pero el patro el marca el nen, el meu mamava tooot el dia i per descomptat tota la nit, no sempre menjava i no se quines quantitats tampoc. Nomes la criatura sap en cada moment la gana que te, i no en treiem res de forçar-los, aixo tambe es igual amb l'alimentacio complementaria. Potser anaveu amb la idea de bibe de X mL cada 3-4 h i la vostra filla necessita una altra cosa. Molts anims i paciencia!


Doncs sí.. la veritat és que ens han fet molt de mal les maleïdes indicacions del pot de llet que diu que amb tants mesos x ml... terrible!! Ara el que no sabem com fer-ho és que la nena torni a trobar agradable el moment de menjar... es posa neguitosa i aparta el biberó amb la ma! Suposo que amb el temps..


Igual que t'ha comentat la sumsi, pot ser també que sigui un brot de creixement, tots els nadons els passen, en diferents períodes, amb el pit el que fan és que s'enfaden, el rebutgen, estan molt neguitosos, ploren... no crec que sigui molt diferent en el cas de lactància artificial, no hi ha nadons programats per prendre llet artificial i uns altres per prendre llet de la seva mare, així que les reaccions deuen ser les mateixes. Jo li respectaria els ritmes, ells saben el que necessiten, sobretot no forçar a menjar perquè també agreujaràs la situació. Sé que és fàcil de dir i quan t'hi trobes t'angoixes molt, però és qüestió de paciència, de veritat.

En qüestió d'alimentació, tots funcionem igual, cada dia no tenim la mateixa gana, i a vegades ens ve gana més d'hora i d'altres més tard, i a vegades al cap de mitja hora d'haver menjat menjaries una altra cosa... tot és molt relatiu, també si no ens trobem gaire bé el que normalment perdem és la gana oi? Doncs ells igual. Tot és qüestió d'observar-la i veure què fa, si s'allarga molt i no menja si que cal posar fil a l'agulla d'alguna manera però sinó, si a més la veus eixerida jo no li donaria més importància.

Espero haver-te aclarit una mica les idees :love: :-()-)
Imatge Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. oct. 13, 2014 7:06 pm

Oi tant! Gràcies a totes! : lasito :
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: Sumsi » ds. oct. 18, 2014 4:08 pm

Fins ara ho he llegit lavidaesbonica les mesures que et posa el pot del bibe per la meva opinió són exagerades i cada 3-4 hores com ha dit la Shyla cada nen té el seu ritme i necessitats, el meu els primers mesos mamava cada hora i quan feiem mixta igual, no et pensis que el bibe era la solució, bé ell feia molt pit i molt cops el bibe no el volia jeje, ves provant però les mesures que posa el pot ni cas.

Com estàs ara?, ja veuràs mica en mica anirà millorant. ànims!!!
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 19, 2014 10:20 am

Sumsi ha escrit:Fins ara ho he llegit lavidaesbonica les mesures que et posa el pot del bibe per la meva opinió són exagerades i cada 3-4 hores com ha dit la Shyla cada nen té el seu ritme i necessitats, el meu els primers mesos mamava cada hora i quan feiem mixta igual, no et pensis que el bibe era la solució, bé ell feia molt pit i molt cops el bibe no el volia jeje, ves provant però les mesures que posa el pot ni cas.

Com estàs ara?, ja veuràs mica en mica anirà millorant. ànims!!!


Doncs mireu, ara farà més o menys una setmana vaig decidir aguantar el meu desig irrefrenable d'alimentar-la a totes hores (degut a la por que no estigués menjant prou) i respectar el seu ritme, encara que a mi em fes l'efecte que era insuficient... Doncs ara ha donat un gir de 360º!! Es veu que simplement era això, esperar que la nena tingués gana de debò. Com que jo anava oferint-li el biberó cada 3 hores, la nena no tenia suficient gana i aleshores prenia poca quantitat, i era un peix que es mossegava la cua, perquè com que prenia poc, jo al cap de 2/3 hores més, li tornava a oferir, però també en prenia poc... és a dir, que no deixava que realment tingués gana!! Un dia vaig decidir esperar i al cap de 5 hores va demanar. Es va fotre tot el biberó de 150ml sencer! I al cap de 4hores un altre igual, i així successivament fins avui!
Semblava simple i fàcil però jo estava encegada per l'angoixa de pensar que no s'estava alimentant prou, i comptant els ml... m'anticipava! i es va convertir en una obsessió!! El fet que et diguin que està en un percentil baix, i a sobre, llegir que "amb tants mesos el nen/a hauria de prendre tant mil·lilitres..." etc etc doncs no m'ha ajudat gens. I simplement era qüestió de confiar en ella, que quan tingués gana de veritat m'ho demanaria.
Bé, són "errors" de mare principiant... i de tot se n'aprèn! Estic molt contenta d'haver-ho solucionat perquè com bé dieu, el moment de menjar ha de ser un moment agradable! tant per ella com per als pares!

Gràcies pels vostres consells!! :pandi:
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: Sumsi » dg. oct. 19, 2014 10:44 am

Què bé!!, me´n alegro molt. El Biel sempre ha estat de percentil baix però molt alt, i realment si ells van menjant i estan contents ja està és la seva constitució, el que passa com tu dius bé al ser mare primerenca i alguns metges o gent no ajuden.

També et recomano per més cap endavant el llibre del Carlos Gónxalez, mi niño no me come

Totes per experiència anem aprenent i més amb els errors, totalment normal jeje

Per qualsevol cosa ja saps aquí ens tens :content:
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 19, 2014 2:36 pm

Naethda ha escrit:
lavidaesbonica ha escrit:Semblava simple i fàcil però jo estava encegada per l'angoixa de pensar que no s'estava alimentant prou, i comptant els ml... m'anticipava! i es va convertir en una obsessió!! El fet que et diguin que està en un percentil baix, i a sobre, llegir que "amb tants mesos el nen/a hauria de prendre tant mil·lilitres..." etc etc doncs no m'ha ajudat gens. I simplement era qüestió de confiar en ella, que quan tingués gana de veritat m'ho demanaria.
Bé, són "errors" de mare principiant... i de tot se n'aprèn! Estic molt contenta d'haver-ho solucionat perquè com bé dieu, el moment de menjar ha de ser un moment agradable! tant per ella com per als pares!

Gràcies pels vostres consells!! :pandi:


Ni cas. Només la teva filla sap a cada moment la gana que té. Pensa en les que fem pit, no tenim forma de saber els ml que ha menjat, són ells els que controlen el que volen (d'aquí que et digués que folressis el bibe per no obsessionar-te amb les quantitats que pren). Amb el biberó hauria de funcionar igual però malauradament us ho venen com si els nens fossin robots i tots necesitéssin X ml a l'edat Y, i això no es així perque cada nen és un món. Ànims lavidaesbonica que ho estàs fent molt bé, jo també sóc primerenca i tot i que realment els nens no porten manual d'instruccions són més fàcils de portar i criar del que ens volen fer creure :ok:


Sisi, amb el pit no m'angoixava tant, aleshores el que em "preocupava" era que constantment demanava pit!! aleshores sí que es passava el dia enganxada... ella tenia el seu ritme i jo no sabia pas quan prenia en total..
Ara simplement no miro el que ha pres i ja està...

Gràcies pels ànims!! :b-)))
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: montsekit » dg. oct. 19, 2014 8:39 pm

lavidaesbonica has descrit al meu Jan, era igual igual.
De fet encara ara (2a) és de menjar sovint. Jo anava sempre perduda, no va tenir mai hores fixes ni quantitats de bebé bebé... Sempre pensava: què faig malament?? I ara sé que res, cada nen és un món i nosaltres creiem totalment en la demanda.
La cosa va anar canviant amb el menjar. Vem fer BLW i cap a l´any quan va anar deixant tomes va fer un tomb. Encara ara necessita fruita o pa sovint, però fa els àpats amb nosaltres molt bé.
Anims!!
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. oct. 19, 2014 10:06 pm

montsekit ha escrit:lavidaesbonica has descrit al meu Jan, era igual igual.
De fet encara ara (2a) és de menjar sovint. Jo anava sempre perduda, no va tenir mai hores fixes ni quantitats de bebé bebé... Sempre pensava: què faig malament?? I ara sé que res, cada nen és un món i nosaltres creiem totalment en la demanda.
La cosa va anar canviant amb el menjar. Vem fer BLW i cap a l´any quan va anar deixant tomes va fer un tomb. Encara ara necessita fruita o pa sovint, però fa els àpats amb nosaltres molt bé.
Anims!!


Montsekit! Cada vegada ho veig més clar que això de donar tanta importància a les quantitats és un greu error! sobretot per als pares principiants! A més, si busques per internet, està ple de webs que diuen per exemple "a los 4 meses el bebé ya debería de consumir unos X ml al día...", i clar, això et pot arribar a angoixar i obsessionar molt!.
Això del BLW ho estic fent ara i ho seguiré fent perquè crec que em funciona tant per a la meva nena que està molt més relaxada i feliç durant els "apats" com també per nosaltres que estem més desangoixats! :ok:
Què vols dir que va fer un tomb??
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: montsekit » dv. oct. 24, 2014 2:11 pm

Vull dir que amb el BLW normalment durant bastants mesos juguen i experimenten però no es nota realment un disminució de tomes... perque ingereixen pocs aliments. En un moment donat (en el cas del jan cap a l´any) va fer un tomb i va comencar a ingerir més i a demanar menys llet...
Aquest és el nostre cas i no vol dir que sempre sigui igual, cada nen és un món. N´hi ha que mengen molt entre els 9-12 mesos i fan una frenadeta després.
Sigui el cas que sigui, al menys per mi, l´important és que ell pugui decidir i que si té gana tingui menjar a l´abast i si no doncs que se´l deixi fer.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: Paparra » dt. nov. 04, 2014 11:30 am

Dius q feu BLW lavidaesbonica????? Amb 4 mesos??? S'aguanta asseguda?? No tinguis pressa x introduir-li AC dona! Cada cosa al seu temps, ara llegeix, informa't, pregunta.
La meva patufeta sempre ha anat a demanda i ara te 9 mesos i em trobo que tothom se'm tira a la yugularamb aquest tema. Li donc pit abans dels àpats: meeeeeeec, la sogra amb les mans al cap pq resulta que s'ha de donar de postres. No vol estar a la trona ni a la falda i menja tot jugant: meeeeeeeec, ma mare dient que l'estic cagant pq ha de menjar entaulada. No vol menjar doncs deixem-ho x després: meeeeeec, aquesta nena no té horaris. Per no parlar dels traumes que vaig creant quan veuen a la peke fotent-se un plat d'espaguetis o unes croquetes casolanes. Aaaaaaai, santa paciència! Amb això et vull dir que per anar bé el millor es: 1) informar-se a fons i 2) passar de tothom!
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Poca quantitat, varies vegades al dia

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. nov. 04, 2014 10:04 pm

Paparra ha escrit:Dius q feu BLW lavidaesbonica????? Amb 4 mesos??? S'aguanta asseguda?? No tinguis pressa x introduir-li AC dona! Cada cosa al seu temps, ara llegeix, informa't, pregunta.
La meva patufeta sempre ha anat a demanda i ara te 9 mesos i em trobo que tothom se'm tira a la yugularamb aquest tema. Li donc pit abans dels àpats: meeeeeeec, la sogra amb les mans al cap pq resulta que s'ha de donar de postres. No vol estar a la trona ni a la falda i menja tot jugant: meeeeeeeec, ma mare dient que l'estic cagant pq ha de menjar entaulada. No vol menjar doncs deixem-ho x després: meeeeeec, aquesta nena no té horaris. Per no parlar dels traumes que vaig creant quan veuen a la peke fotent-se un plat d'espaguetis o unes croquetes casolanes. Aaaaaaai, santa paciència! Amb això et vull dir que per anar bé el millor es: 1) informar-se a fons i 2) passar de tothom!


Ups..! No no! perdona, em vaig confondre, em referia a que li donem el biberó a demanda tant pel que fa a quantitat com a horari.. ;-)
I si... és horrible haver d'escoltar tots els comentaris tan per part de la família (aquests els agafes amb més carinyo..) com per part d'amics o coneguts o inclús desconeguts que es permeten el luxe de jutjar com ho fas o deixes de fer amb el teu fill!! En fi...

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::