Vol pit i pit

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Vol pit i pit

EntradaAutor: Halia » dc. juny 17, 2015 12:04 am

Hola a totes, sóc mare primerenca i tinc una nema d'una setmama.
Estic amb LM des del moment del part. És va agafar mb al pit i continuem aguantant bé!

A l'hospital ja volia pit i pit i varem dormir poc. A casa, els primers dos dies, de conya. Dormia al moisès, ens deixava tranquil·lets

Va ser fer la pujada de la llet i la cosa va començar a canviar... Demanava més i va deixar de fer caca. Una a la nit i plors continus. La infermera em va dir q utilitzés tirallet per donar-li en cullera o xeringa, pq havia perdut un 10% de pes i estava km adormida.
Doncs ara, ja ha recuperat el pes del part 3,220 i només vol pit i braços.
És una mica desesperant pq nose si li passa algo o és necessitat pura.
No em deixa ni deixar-la al llit al costat meu i així no hi ha qui descansi.

Alguna ha passat x aixo??

Gracies!
Imatge
Imatge
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Koaleta » dc. juny 17, 2015 12:37 am

Hola Halia,
Amb el meu fill va ser semblant. Volia pit nit i dia. Màxim, màxim, aguantava una hora i mitja entre preses i només si dormia en braços. Va ser molt intens fins als tres mesos, tot i que progressivament les preses es van espaiar una miqueta.
Jo et recomano que et compris un fular o bandolera (el meu però no va acceptar anar-hi fins als dos mesos). I de nit, collit. Per mi va ser la manera de sobreviure. El nen pràcticament dormia sobre meu o el rodejava amb el braç. La situació també va millorar quan li vaig començar a donar el pit estirada, si no ho has provat, t'ho aconsello, et pot anar bé. De dia intenta dormir quan ell dormi, quan hagi acabat la presa, si algú el pot tenir una estona en braços mentre tu dorms també et pot anar bé.
És durillo però poc a poc la situació va millorant.
Ànims!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: martina13 » dc. juny 17, 2015 5:59 am

Nosaltres vem utilitzar molt la motxileta boba carrier 4g k la pots dur des del 1er dia
I donar de mamar estirada es genial.jo em vaig posar tele a habitacio i mentre ella mamava jo mirava series ejeje
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: pesol » dc. juny 17, 2015 7:14 am

Felicitats Halia per la teva maternitat!!!

Això que et passa no només és normal sino que ens ha passat a totes. Pensa que fins fa una setmana la teva filla estava a la panxa abraçada i alimentada constantment, 24h al dia! Si amb una setmana ja ha recuperat el pes del néixer vol dir que llet en pren. I si a tu no et fa mal, felicitats! heu aconseguit instaurar la lactància! És normal que vulgui tan de pit. El pit no només és aliment, és comfort, és seguretat, és estar amb la mare... Així que deixa de mirar el rellotge i pensar en les rentadores, assenta't al sofà, envolta't de coixins per ajudar-te a donar el pit còmodament i deixa't a l'abast tot el que puguis necessitar: aigua, mòbil, comandament TV... i ja està, la teva feina ara és donar el pit. Si has de sortir, possiblement el cotxet no li agradi (és un lloc desconegut, lluny de la mare), si el portes amb una motxila ergonòmica o fular segur que hi va molt més a gust sentint-te a tu o al pare ben aprop.

Enhorabona i a disfrutar
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: la_rodri » dc. juny 17, 2015 7:36 am

Halia, sóc la_rodri. No et puc dir res millor que el que diu la Pesol.
Ho estàs fent de conya si ja ha recuperat el pes intens la lactancia totalment instaurada en només una setmana.
El fet de que la Dafne només demani pit és totalment normal i bo. Ja veuras que amb el temps el patró va canviant.
El pit per ells ho es tot: si tenen gana el pit els calma, si tenen sed el pit els calma, si tenen fred el calma, si tenen soneta al pit xuclen es cansen i es dormen... El pit els hi va be per tot. Per tant relaxat molt, passa de les feines de la casa i intenta dormir quan dormi ella (tot i que sigui a braços al sofà). Jo me'l posava a sobre rodejada de coixins i ens feiem unes bacaines....
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: princesa_ballarina » dc. juny 17, 2015 8:18 am

Hola halia!

És normal, com et diu la pesol, que et vulgui tota l'estona. Més que amoinar-te per això, busca coses que et vagin bé. Per exemple, dur-la en un fular elàstic (així està "a coll", li pots donar teta i tens les mans lliures...va genial!).
Tema dormir, a nosaltres ens va anar molt bé el collit, així estirada, pots donar teta i dormir o descansar.

Afegir que la demanada tant bestia de llet és el principi, després es van regulant. :ok:

Molt anims i a gaudir de la petitona! :love:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Zuria
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1743
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 11:14 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Zuria » dc. juny 17, 2015 9:07 am

Halia no et puc dir res més del que t'han dit.
Primer, és molt normal. És molt petitona i el que vol ara és contacte amb la mare. Busca maneres que tu estiguis còmoda.
Segon, les tomes els primers dies poden durar 1 hora, és normal també. Posa't còmoda.
Tercer, és normal també que s'adormi al pit, per ella és un gran esforç fer treure la llet i es cansa. Més endavant diràs tot lo contrari: "no pot ser que en 3 minuts ja no tingui més gana!!!" :r) també serà normal ;-)
Quart, casa.......... ara la tindràs desendreçada perquè no tens temps amb la nena sempre al pit i a sobre i quan la Dafne sigui més gran la tindràs desendreçada i plena de joguines per tot arreu i pels llocs més insospitats!!! :camio: (no et pots arribar a imaginar els llocs on he trobat joguines :-:) )
Tema fulard, és una molt bona opció, sobretot si t'has de fer el teu dinar (no et pots alimentar d'aire :-D ).
Tema collit, és una molt bona opció també si vols dormir o descansar mínimament.

Aquestes són coses que m'han anat bé a mi. Amb dos de més grans que també demanen he d'estar descansada i he de fer les mínimes coses de casa (rentar roba, posar rentaplats i fer el menjar) No faig res més!!! Pago a algú perquè faci el gros i vaig donant ordres al meu company de tot lo que s'ha d'anar fent. També recorro a les visites (si són familiars o molt bons amics) els faig fer petites coses puntuals o-o:). Amb 3 a casa t'has d'organitzar més bé, sobretot perquè ells tenen uns horaris i aquests no es poden trencar (la setmana que ve que ja no hi haurà cole serà un altre tema).
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!!!!!!

VULL VOTAR JA!!!!!

El post de la BLANCA i de l'ARNAU: viewtopic.php?f=50&t=13826
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: garota » dc. juny 17, 2015 9:45 am

La pesol ho ha descrit taaan bé!!!! Mira bo recordo les preses que feia al migdia, que empalmava La Riera amb Divendres d'una tirada jajaja, al sofà! Això les primeres setmanes, després ja es regularitza. Dona-li el que reclama i veuras com poc a poc tot es posa a lloc. Necessiten contacte!! I si els hi donen, t'asseguro que després tens nens sociables, segurs d'ells mateixos....! Ànims! I felicitats!! Gaudiu-ho molt que passa volant!!
kapesol
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. maig 03, 2014 8:37 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: kapesol » dc. juny 17, 2015 9:48 am

Volia afegir que el tema caca és normal, sempre i quan el bebé no estigui molest. El meu fill va estar desde 2 setmanes fins que va començar a menjar fruita als 5 mesos fent caca cada 5-7 dies.
El tema de deixar el bebé al moisés, a mi em va funcionar embolicar-lo amb una manteta abans de posar-lo a dormir, llavors li donava pit i quan estava dormit el deixava, així no noten tant el canvi de temperatura i estan més recollidets i no s'espanten al moure's i notar que hi ha molt d'espai al seu voltant.
Et deixo l'enllaç a un article que explica això d'embolicar.
http://www.crianzanatural.com/art/art170.html
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Aly84 » dc. juny 17, 2015 12:09 pm

Què bé ho ha explicat la Pèsol.

És totalment normal, m'has recordat a mi fa tres anys, des del primer dia fins aproximadament els 4 mesos, era 24h de pit. A mi com t'han dit em va anar molt bé donar el pit estirada, i durant el dia acompanyar les llargues preses amb televisió, llibres de lectura, connexió internet amb el mòbil. I sembla una eternitat, però sense adonar-te tot es normalitza, les preses s'espaien i quedes fascinada del ràpid que creixen!!

Fer collit ens va ajudar molt a descansar. És cert, que hi ha moments d'atabalament... però tot passa, els primers mesos són molt intensos però després en queda un molt bon record de la lactància, és així que nosaltres encara seguim després de 37 mesos! :ok:

Moltes felicitats i molts ànims!!
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Halia » dj. juny 18, 2015 5:31 am

Hola guapes,

Moltes gràcies pels vostres missatges!
Lq veritat és que ajuda molt veure que no sóc la única que ha passat per això.

Però se m'està fent una muntanya... Jo sóc pro LM però em fa mal els mugrons. Sento a la nena plorar i no se on ficar-me...
Us he de dir que m'estic plantejant donar-li biberó de llet materna...
Imatge
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: martina13 » dj. juny 18, 2015 6:57 am

Halia jo tb era molt pro LM pero en el moment en que ni jo ni nena ho disfrutavem vai passar a bibiero.i x mi va ser com si s'obris un mon nou.no seras ni millor ni pitjor mare x donarli bibi
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: princesa_ballarina » dj. juny 18, 2015 8:56 am

Halia, com et diu la Martina13, si no ho gaudeixes, busca opcions. Jo vaig tenir clivelles des del momento zero i feia servir mugroneres i alternava bibi i xeringa de llet meva amb pit. Això va fer que se'm curessin i amb el temps (poc) vaig treure els bibes i després les mugroneres, fins a aconseguir LME amb pit sense mal. Potser això t'ajuda en el mal als mugrons (perquè, està ben col·locada? Pots demanar ajuda a un grup de suport a la lactancia) i, quan sigui amb bibe, que li doni algú altre i tu descanses.
Això si, si tens intenció de continuar amb el pit, et recomano utilitzar poca tetina (res de xumets fins més endavant, el bibe a poder ser el Calma de Medela o similar que simula el funcionament del pit, també li pots donar la llet amb xeringa, cullera o got,...).
Ja et dic que això d'estar tot el dia amb la teta fora, el més dur són els 3 primers mesos.

Ànims i endavant! Ja ets una supermama, li donis teta, bibi o el que sigui! :ok:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: petipe » dj. juny 18, 2015 11:17 am

Penso que al principi és molt difícil gaudir de la lactància. Vaja, jo no conec ningú que la primera setmana ja digués que gaudia amb la lactància materna, més aviat al contrari. I a mi em va fer mal fins passat el primer mes. Això de que "si s'agafa bé no fa mal", no sempre és veritat. A partir del mes i mig, ja hi va haver un canvi.

Amb la segona, que pensava que seria bufar i fer ampolles perquè amb la primera vaig estar alletant 2 anys, també em va fer moltíssim mal al principi però en aquest cas no van ser més de 10 dies.

Si realment vols fer LME et diria que tinguis una mica de paciència i busquis un grup de suport a la lactància, però vaja el llindar del dolor se'l sap cadascuna i si realment no suportes la situació pots fer com diu princesa_ballarina.
roella
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 347
Membre des de: dj. des. 12, 2013 12:16 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: roella » dj. juny 18, 2015 11:43 am

Halia, com et diuen la resta de marones, busca el grup de lactància que tinguis més a prop i vés-hi.
L'assessorament d'una assessora de lactància i poder compartir els dubtes, temors, angoixes i també els bons moments de la lactància i de la criança en general amb altres mares et serà de gran ajuda.
En tot cas, el primer mes i mig de lactància és molt heavy, però després la cosa mica en mica es va regulant i fent més fàcil! Molts ànims!!!
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: martina13 » dj. juny 18, 2015 2:49 pm

Doncs a mi va ser al reves els 3 primers mesos una meravella i despres va ser quan es va torçar tot.
Has de fer el k tu et sentis mes comode.jo ma filla va fer LA desdels 3 mesos i ha enganxat un parell dencostipats aixi mes fortets pero res mes.
Si el teu benestar no tho permet donar pit no ho es tot en aquest mon.no passa res
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Marga33 » dj. juny 18, 2015 3:37 pm

Hola!!
En primer lloc, felicitats per la teva recent maternitat, no crec k et pugui aportar res nou al k t'han dit, sobretot la Pesol, jo no ho hauria explicat millor
En el meu cas, ho vaig viure amb angoixa, i ha passat tant ràpid k ara sento nostàlgia, i pensa q ara té 7 mesos!!
Penso q per gaudir-ho has de cambiar el xip, anar a un grup de lactància et servirà de molt, ja veuràs. També demanar ajuda, parella, familia... I en el meu cas també en va ajudar llegir, lectures sobre criança i bLogs d'altres mares.. No t'agobiis i no dubtis en demanar ajuda, la teva feina ara és aquesta i si tu has de sostenir la criatura algú t'ha de sostenir a tu, com diu la Gutman.
A mi s'em va fer una muntanya, vaig tenir diversos problemes amb el pit i vaig notar molt les crisis de lactància..però amb ajuda ho pots superar tot, ara seguim i amb un ritme similar q als 4 mesos, fem BLW i es fa cansat, sobretot per la nit. Però si una cosa he apres des de fa poc q sóc mare és q tot passa i a no prendre decisions en calent, més d'un cop i de dos vaig pensar 'prou, li dono bibis i a prendre pel...' i ara m'alegro d'haver tirat endavant. En el meu cas l'ajuda del pare ha sigut el més important.
Ánims i descansa tot el k dormi ell, de la manera q sigui, estirada o al sofa entre coixins, però descansa!!
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: inger_0 » dv. juny 19, 2015 11:42 am

Hola,
Com ja t'han dit les companyes, és normal que vulgui tant de pit.
Només volia afegir que pel tema del mal als mugrons, vagis a un grup de lactància, a mi em van salvar! Si la nena s'agafa bé no hauria de fer gaire mal, i hi ha cremes que ajuden a que els mugrons es recuperin, al grup de lactància t'aconsellaran, ves-hi amb la nena. Molta sort i ànims!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Anna Maria » ds. juny 20, 2015 9:50 am

Doncs m'uneixo al que han dit les companyes, és durillo però ara es el que necessita. està "treballant" perquè pugi mes llet. si va augmentant de pes es que ho estas fent perfecte. Consells: fular, a la nit pit estirada, la tv i un bon llibre al costat del sofà i carretades d'anim i paciència. Ah! i no t'escoltis a la gent, cada nen necessita un ritme i un temps, no estàs sola, aquí estem i no ets l'única ni de bon tros.

ANIMS BONICA!!!!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Vol pit i pit

EntradaAutor: Anna Maria » ds. juny 20, 2015 10:05 am

Has provat el purelan? es ven a la farmàcia, és lanolina i no cal que la treguis per donar pit. a mi també em va anar be fer banys de popa, en un vas poses aigua tèbia i t'hi poses la popa cap avall, no sé si m'explico bé...
Ah! i això del biberó, mira, jo m'ho havia plantejat molts cops, i no es cap crim, ara amb la AC si veig que el tirallets es molt lent li punso donar els cereañs amb llet de pot, i què? això s'ha d'anar veient, hi ha moltes circumstàncies i si tu no estas bé la nena tampoc no ho estarà, facis el que facis estarà bé.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::