Una mica perduda

Tria el pit o el biberó.

somiadora
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: dj. juny 26, 2014 3:08 pm

Una mica perduda

EntradaAutor: somiadora » ds. feb. 06, 2016 12:22 pm

Bones! A veure si algu amb experiencia em pot ajudar, el meu petit te 7 mesos, em va costar molt pero vaig fer LME 6 mesos, amb tornada a la feina vaig introduir AC, pero com q s'atipa rapid no vil pit despres del solid, i si fa pit ja no els vol, va justet de pes pero no ho sembla, tinc la sensacio de q s'em retirara la llet aviat ja q nomes mama un parell de cops al dia, i em fa taaaanta pena... La llet q li dono pels cereals es la meva congelada i en total fa uns 300...mes el pit... No es desperta a les nits i durant el dia li ofereixo com un joc... Pero no el vol, puc fer quelcom?
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 825
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Una mica perduda

EntradaAutor: magrana » ds. feb. 06, 2016 12:53 pm

Per la meva experiència, jo crec que el pit s'adapta a la demanda. Vull dir que si mama dos cops al dia, aniràs fent llet per aquests dos cops. No es deixa de fer llet de cop ni es retira si el nen continua mamant ni que sigui un cop.
Jo vaig estar un any donant de mamar un cop al dia, i la llet no se'm va pas retirar.

Sort!
Imatge
shyla
:: zebra
Entrades: 1336
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » ds. feb. 06, 2016 3:44 pm

Exacte, mentre mami produiras llet. Quan estigueu junts ves-li oferint. A vegades recuperen tot el temps perdut del día a la nit.
Imatge Imatge
jaruma
:: tigre
Entrades: 794
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » ds. feb. 06, 2016 6:41 pm

Recomanen oferir el pit abans dels sòlids, i si després només vol una cullerada, doncs una cullerada. Fins l'any és més important la llet que la AC.

I tal com et diuen, potser de cop i volta fa un canvi i te'n demana més. Jo li seguiria oferint com un joc, a veure si "cola" :-)
Jomateixa82
:: peixet
:: peixet
Entrades: 279
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. feb. 07, 2016 6:08 pm

Hola!

Aquest tema em sembla molt interessant ja que a mi també em plantejava els mateixos dubtes.

He llegit les vostres respostes de manera que em quedo més tranquil.la. He vist però que la jaruma recomana donar primer pit i després AC? Jo no ho faig aixi... Volia fer BLW pero no tinc gens de suport al voltant aixi que faig el que diuen al CAP i dono primer verdura o fruita i després pit (en pren força tot hi haver fet el triturat). Millor canvio l'ordre?
shyla
Entrades: 1336
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dg. feb. 07, 2016 6:32 pm

Tot depen del que tu valoris. Fins a l'any l'aliment principal hauria de ser llet. Si tu valores que es mengi tot el plat de verdura o fruita o el que sigui doncs potser t'atabales mes si dones primer pit. El meu te 10 mesos i mig i siempre prioritzo el pit.
Imatge Imatge
jaruma
Entrades: 794
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dg. feb. 07, 2016 9:05 pm

Jo tampoc vaig fer BLW, perquè patia massa pensant que s'ennuegaria. Però abans dels purés li donava pit, menys quan treballava, que ho feien al revés, després del triturat li donaven llet perquè així s'adormia. Els pediatres cada un diu una cosa diferent, i les àvies en general li donen preferència a la AC. Però si la llet és l'alimentació principal, i l'altra és complementària, doncs és més lògic donar el pit abans. Engreixa més la llet que la verdura o la fruita, perquè té molts greixos.

Però vaja, tal com diu la Shyla, cadascú decideix a què dóna preferència :)
Anna Maria
Entrades: 1288
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 08, 2016 11:09 am

Bones!
Jo provaria de primer oferir-li pit a veure que tal. Jo als 6 mesos vaig començar a donar verdura i fruita, en el meu cas l'Isaac és moolt popador i normalment dina allà a la 1 i a les 3 o 3 i mitja ja vol popar per dormir la migdiada, i berena entre 5 i 6 i molts dies popa a les 7 i algo. Jo encara li dono pit per "esmorzar" i per "sopar", a més de les tongades de la nit. No crec que hi hagi una fórmula perfecta. Ves provant a veure què tal.
Per cert, què vol dir que va justet de pes? augmenta poc? té el percentil baix? si et va augmentant de mica en mica i el veus bé en un principi no té perquè passar res. Si el nen tingués gana ja t'ho faria saber.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim La lladre de llibres de Markus Zusak. T'apuntes?
somiadora
Entrades: 23
Membre des de: dj. juny 26, 2014 3:08 pm

EntradaAutor: somiadora » dl. feb. 08, 2016 10:45 pm

Moltes gracies! Crec que començare a donar-li primer pit i despres el que toqui, a veure si en fa mes estonetes...te molt sentit el que dieu, si es complementaria... no ha des ser el plat principal, sino la guarnicio... I si a sobre a mi em ve molt de gust que continui... Doncs ho he d'intentar! Moltes gracies per compartir les vostres experiencies!
numa1982
Entrades: 1700
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » dt. feb. 09, 2016 8:36 am

Somiadora: els nostres nens sempre han estat primets (mai han passat del percentil 15) i no van justos de pes. Són nens sans que segueixen la seva corba de creixement. T'ho comento perquè has dit que va just de pes i, mentre engreixi i creixi el que li pertocasegons la seva corba, no hi ha cap motiu de preocupació.

Jo no et vull fer ballar el cap ni treure la raó a les companyes, però en el meu cas sempre hem donat primer el plat de triturat i també ha anat bé. Jo amb el primer no ho veia clar però com que el nen estava (i d'allà no es mou) en percentil 3 des que tnia 1 mes (férem LME fins els 6 i LM fins els 10), vaig decidir fer el que em va dir el pediatre.
Imatge

ImatgeImatge
fulvia7
Entrades: 24
Membre des de: dv. gen. 08, 2016 12:46 pm

EntradaAutor: fulvia7 » dl. feb. 15, 2016 8:54 am

Jo he donat el pit a la meva filla durant 29 mesos. y al final li he tret una mica perquè ja em sentia cansada una mica perquè algun dia s'havia de fer.... però amb tota la pena del meu cor.
La meva filla menja de tot, i molts em dèien, si li dones el pit no el voldrà menjar. Bé, no va ser el cas. Però com han dit aquí, durant els primers 12 mesos és alimentació complementària, per tant, jo el que fèia era oferir-li primer el pit i després el sòlid.

Quan va ser una miqueta més gran ... vam canviar i li donava com a postres.
El pit s'adapta, quan mes mami, més llet produeixes o a la inversa. Jo em trèia la llet al lavabo de de feina i la congelava per donar-li a l'escola bressol amb els cereals.

És anar veient. Cada nen és un món, i ells també van canviat gustos i preferències.
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dc. feb. 24, 2016 5:08 pm

Somiadora, aqui una que porta 5 anys amb la teta...jijiji
la nena va dir prou als 25-26 mesos quan estava embarassada del seu germà. Em va doldre però per ella no va ser gens traumàtic! Ella sempre a percentil 15-25
El petit segueix fent pit un o dos cops al dia i te 3 anys i la llet no ha marxat. Ell a percentil 2'5-3(peque peque!!!)
pel que fa a l AC... vam fer BLW i primer pit i dp solid. Com diuen, l AC es complementaria a la llet pq la llet materna conté molts més nutrients que qualsevol plat de fruita o verdura o cereals.
Jo penso que l'instint de mare ens diu com ho hem de fer amb el nostre fill/a pq cada cas és diferent. L'important és que creixin sans i feliços!
si tu sents que primer llet i després AC: perfecte!!!! Si penses al revés:perfecte!!!! De teories hi ha per tots elsgustos!
Ah! I com t'han dit, de vegadee estn uns dies així i després es reenganxen recuperant el temps perdut!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: