Com treure's les mugroneres

Tria el pit o el biberó.

Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Gesmil » dc. març 02, 2016 8:11 pm

Hola!
És el meu primer missatge, després de mesos llegint-vos.

Al sortir de l'hospital vaig començar a fer servir les mugroneres perquè d'altra manera el nen no s'agafava al pit (només amb ajuda de les infermeres, i clar, no en tinc pas cap a casa).

Ara té un mes, i de cara a que aprengui a mamar més ràpid (ara s'hi està hores, és desesperant!), i també per lo incòmodes que són, m'agradaria anar provant de treure-les mugroneres.
Pel SP he anat llegint que moltes mares ho han aconseguit, però com?
Em podeu donar consells?
Gràcies!!
marivet
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dc. feb. 18, 2015 5:32 am

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: marivet » dc. març 02, 2016 8:26 pm

Hola maca!
Quin és el motiu de fer servir mugroneres? La succió del nen? La forma del teu mugró?
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Gesmil » dc. març 02, 2016 8:40 pm

La forma del mugró. El tinc poc sortit i li costava. Ara amb l'ús de les mugroneres tenen més formeta i jo crec que ja podria, però li resulta més fàcil amb la mugronera.
Alguna vegada he provat i s'ha enganxat, però poquet de temps.
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Alesta » dc. març 02, 2016 8:54 pm

Si tens algun grup de lactáncia a prop, ves-hi! Allà et podran ajudar molt bé i fer seguiment. Si no saps si n'hi han diga'm d'on ets i miro d'informar-te'n (per aquí o per missatge privat si vols)

Hi ha vàries maneres. La que jo he trobat que funciona a més mares (però no a totes!) És començar la pressa amb la mugronera i quan el bebè ja ha passat la succió forta posar el dit pel costadet del llavi, treure la mugronera i tornar a enganxar al bebè. Tot això molt ràpid... No sé si és clara l'explicació...

El que no recomanaria MAI és retallar les mugroneres perquè això suposaria un risc pel bebè (podria fer-se petits tallets a la boca o empassar-se un trosset de mugronera que hagués quedar mal tallat)
marivet
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dc. feb. 18, 2015 5:32 am

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: marivet » dc. març 02, 2016 9:12 pm

Gesmil jo tenia el mateix problema però per sort vaig topar amb una infermera genial que em va recomanar evitar mugroneres i em va ensenyar un truquillo per fer sirtir el mugró: agafes una xeringa de les mitjanes (no recordo mida) i la retalles de la punta. El teu mugró ha de quedar dintre quan la recolzis per la part contrària a la punta. La col•loques ben centrada i fiques l'èmbol per la part retallada i estires una mica creant el buit i fent sortir el mugró (suau, que pot fer mal) i t'acostes el peque, que de seguida noti la punta. Sona molt estrany però és molt fàcil de fabricar, de dur a terme i et permet fer-ho on sigui ja que la xeringa ocupa poc. Jo la duia sempre a sobre el primer mes, després no la vaig necessitar!!!!
Espero haver ajudat i m'agradaria saber si ho proves i et funciona.
Sort i una abraçada
almon
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: almon » dj. març 03, 2016 9:27 am

bones,
amb el primer fill jo vaig patir durant els 6 mesos de lactancia...em feia mal i tambe vaig acabar amb mugroneres. uun rotllo vaja.
Fa un mes que ha nascut el meu segon fill i el que vag fer quan vaig veure que em tornava a fer mal és trucar una doula que vingues a casa.
Es la millor inversió que he fet!!!
nomes veure m posar el nadó al pit, ja em va corregir la postura i sobretot vaig descobrir que donar el pit no ha de causar cap dolor.
Em va transmetre seguretat, confiança...Jo no dubtaria! Ara despres d un mes tot va rodat.
molta sort!
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: tineta14 » dj. març 03, 2016 1:44 pm

Hola mares, a mi em va passar que la primera nit a casa, al pujar-me la llet, els pits es van tensar tant que el mugró no em sortia prou i la nena no es va agafar bé. Vam passar tan mala nit i tan disgust al dir-nos l'endemà que la nena havia perdut bastant de pes, que em vaig posar directament la mugronera i oli en un llum! Només pensar que va estar plorant tantes hores de gana...ufff quina pena... L'avantatge va ser que la nena va poder mamar de seguida i que els mugrons em feien zero mal. A més, quan vaig voler fer el pas al biberó m'ho va acceptar de seguida ja que no va notar tan canvi, cosa que, pel que he vist i m'han explicat, no passa amb els que mamen directe de pit. Inconvenient..lo poc pràctic que és! Jo amb el següent procuraré provar sense mugroneres, però tinc clar que el més important és que el nen/a s'alimenti còmodament i que jo també ho gaudeixi, sense mal.
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Alesta » dj. març 03, 2016 10:41 pm

tineta14 amb el següent, quan tinguis pujada d l llet i els pits es posin molt durs, el que pots fer és posar els dits índex i mig com si fossin unes tissores al voltant del mugro, separant cada dit 1cm aproximadament del mugro cada un dels dits, i apretis cap endins, cap al pit, durant uns 30 seg i repeteixis el mateix movent els dits al voltant del mugro prr tal que la llet que s'ha acumulat a la zona més propeta al mugro s'enretiri una mica i el nadó tingui manera d'agafar el mugró que ja no estarà enuna zona tan dura i relliscosa per ell. S'entén? Així probablement s'agafarà i podrà menjar sense tanta dificultat
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: novella » dv. març 04, 2016 3:06 pm

Gesmil, jo he començat la LM amb mugroneres amb els meus dos fills, perquè tinc els mugrons molt plans.
Amb el primer fill les vem treure vora els 4 mesos, els mugrons ja estaven sortits i va coincidir q el xic també tenia més traça! ho va fer ell tot sol.
Amb la segona vaig tenir clar q no esperaria tant. Passats els primer mes vaig començar a donar-li pit sense mugroneres a cada toma. Al principi no ho volia i havia d'acabar posant mugroneres, però poc a poc en va anar aprenent. en qüestió de 15 dies ja feia les tomes senceres sense mugroneres.
Crec que ho has d'anar provant amb calma. Poc a poc. I si tens un grup de lactància q t'ajudi encara millor!!
Imatge
Imatge
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Gesmil » dl. març 07, 2016 8:11 am

Gràcies pels comentaris! Començaré provant a treure la mugronera a mitja pressa (hauré de ser constant, perdo la paciència ràpid).
Si veig que no me'n surto, tindré en compte el tema de la xeringa o la doula. Merci!
Flop
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. juny 22, 2015 4:55 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Flop » dv. abr. 01, 2016 4:52 pm

Hola,
jo el que feia era començar sense mugronera i quan veia que la nena es posava nerviosa li posava. Fins que ja no va caldre que li posés.
Avatar de l’usuari
annatp
:: conillet
:: conillet
Entrades: 365
Membre des de: dc. maig 23, 2012 7:48 am

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: annatp » dj. abr. 21, 2016 11:01 am

jo tambe em vaig atabalar amb la "necessitat" de teure les mugroneres.....quina mandra...peor quan em vaig relaxar i acecptar la situacio vam poder fer una lactancia de 24 mesos amb mugronera sense problemes.

MOlts anims!!!

http://criatures.ara.cat/somlallet/2014/03/07/potser-no-son-tan-dolentes-com-les-pinten-ii/#comments
Imatge
Imatge
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Gesmil » dj. abr. 21, 2016 11:12 am

Ja, si no me les puc treure no serà un drama. Però voldria intentar-ho!
Gràcies per l'enllaç!
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Com treure's les mugroneres

EntradaAutor: Gesmil » ds. maig 07, 2016 6:56 pm

I ahir, sense pretendre-ho, després d'un mes provant-ho sense èxit però sense pressió, va fer la seva primera toma sense mugroneres.
Va ser espavilat i va veure que calia obrir bé la boqueta, i cada vegada que se soltava hi tornava.
I avui pràcticament no ens ha fet falta, només una vegada que ja estava molt enfadat quan l'he agafat.
Crec que havia d'esperar a que ell estigués preparat. O jo, potser.
I tot que pensava que si no les deixava no era un drama, ara n'estic contentíssima, i crec que a ell també li agrada!!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::