Ennuegaments!!!

Tria el pit o el biberó.

valerie
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: ds. set. 22, 2012 10:24 am

Ennuegaments!!!

EntradaAutor: valerie » dl. març 14, 2016 11:22 am

Bon dia :globus:

Tinc una nena que tot just ahir va fer les set setmanes, porta una setmana que té mocs ( el pediatra diu que està perfecte) i tot i que li faig rentats amb suero, rinhomer i alguna aspiració, a la majoria de les presses que fa de pit, s'ennuega i m'espanto moltissim perque durant uns segons li canvia el color del llavis i sembla com si li costes empassar la llet. El cas és que durant la nit, al fer pit tumbades, no li passa i sobretot és amb la llet que surt al principi; haig de dir que tinc una bona producció perque faig tandem amb la meva altra filla de 3 anys i potser ella no sap com gestionar la baixada de la llet; tot i que aquests dies no menja tant suposo que perque li costa.
Alguna de vosaltres es troba o s'ha trobat en la mateixa situació i que feu quan s'ennueguen? Jo la trec ràpidament del pit, la incorporo i li pico suaument l'esquena, a més no la torno a col.locar fins que està del tot recuperada. Normalment intento donar-li bastant incorporada, però com encara és molt petita i no aguanta el caparronet, hi ha posicions que no es poden fer.

Gràcies t-t:-
Petxineta
Entrades: 24
Membre des de: dc. oct. 15, 2014 1:55 pm

Re: Ennuegaments!!!

EntradaAutor: Petxineta » dl. març 14, 2016 2:41 pm

Hola bonica!

Jo sóc logopèdia i a més em dedico a temes de deglució, amb adults però bé en essència en nens és més o menys igual. Comentes que la nena té tres setmanes acostuma a passar que hi ha nens que el mecanisme deglutori no l'acaben de tenir madurat, perquè et facis a la idea en el coll és on tenim més número de músculs i més petits de tot el cos i si això hi afegeixies ossos doncs encara ho complica més. Quan deglutim hi ha una acció coordinada de músculs i ossos i pot ser que amb "l'edat" de la teva fill tot aquest procés no estigui del tot madurat i per això tingui aquests ennuagaments freqüents.

Coses que pots fer:
· prova de canviar la postura en que li dones el pit, la postura de pilota de rugby acostuma a anar bé i sino prova a donar-li el pit que la nena estigui el màxim incorporada que puguis posar-la (vull dir el màxim "dreta"). Prova sinó alguna altre postura i tu mateixa veuràs que en alguna de les postures s'ennuega menys.
· Si et trobessis molt apurada la llet de fórmula és una mica més densa que la llet materna i acostuma a provocar menys enuegaments.
· Quan s'enuega incorpora a la nena "dreta" o una mica asegudeta i amb l'esqueneta una mica en flexió cap endavant (cap als peus).

Bé, espero que et serveixi d'ajuda!!! Qualsevol cosa em dius sense cap problema.
Una abraçada!!!!
jaruma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 787
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dl. març 14, 2016 8:32 pm

D'ennuegaments per sort no en sé gaire, però això que comentes que al principi és quan més li passa, em recorda que a mi també em passava: al principi de començar a mamar em sortia un raig molt fort, i el meu fill plorava perquè no el podia "gestionar". Em van recomanar donar-li pit estirada, i que ell es posés a sobre, perquè així la llet tenia la força de la gravetat en contra i no sortia tan forta. En canvi, si te la poses a sota del pit, en la postura típica, és com més llet li vindrà de cop.

Espero haver-te ajudat, i que se li passi aviat!
rundi
:: gosset
Entrades: 450
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dl. març 14, 2016 8:52 pm

Hola!
Jo també canviaria la postura (com bé dius, a la nit estirades no li passa) i li posaria el rinomer just abans de la donar-li pit perquè estigui més descongestionada.
Quan som adults, pels encostipats ens recomanen veure molta aigua, així que com més pit prengui millor.
Molts ànims!
rundi
Entrades: 450
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dl. març 14, 2016 8:54 pm

Beure, perdó! Amb el mòbil no puc editar...
valerie
Entrades: 34
Membre des de: ds. set. 22, 2012 10:24 am

EntradaAutor: valerie » dc. març 16, 2016 9:32 am

Bon dia :globus:

Gràcies a totes per haver respos, desde ahir que ja gairebé no ho fa, segurament era perque tenia moquets.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: