Son i alimentació (pit)

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: Luthien » dt. març 15, 2016 3:41 pm

Hola!!

Tot just fa una setmana va néixer la meva primera filla, l'Arlet, i per tant encara estic aprenent d'ella, els seus ritmes, i ella de mi i el seu pare!

Escric per què hi ha una cosa que em té molt desconcertada... a tot arreu llegeixo que l'acabat de néixer dorm molt, però es desperta sovint per gana. Doncs bé, l'Arlet dorm molt, sí, però l'he d'anar despertant jo per què mami, per què si per ella fos, sobretot durant el dia, podria dormir 6 hores seguides! Mentre em recuperava de la cessària a l'hospital, ja em van dir que no la deixés dormir tant, que havia de despertar-la al menys cada 3 hores per menjar. El problema és... ja ho faig, i provo de "despejar-la" per abans de donar-li pit, però no falla: un cop a la teta, s'adorm! De vegades al cap de 10 min., de vegades de seguida. He d'anar despertant-la per què succioni, i no sempre ho aconsegueixo... fins que ja és impossible i la canvio de pit només per què es desperti una mica. Evidentment, amb el segon pit les coses solen ser encara més zzzzzzzzzz...

Demà ja té la primera visita al pediatra, i allà ja li preguntaré, evidentment, però voldria saber què n'opineu les que ja teniu experiència, si algú s'ha trobat amb algun cas semblant, etc.

Afegeixo que quan ens van donar l'alta, em van receptar un complement de biberó, per què només amb el meu pit no queda tipa, i crec que és per què no té prou esma per xuclar tanta estona sense adormir-se. M'he comprat un tirallets i provo de donar-li de la meva pròpia llet, a part que així estimulo el pit per què produeixi més. Tot i així, en trec però no la suficient per què es quedi tipa (llavors no em queda altre remei que la llet de fórmula). En el seu favor he de dir que, tot i algun bibi ocasional, i la seva tendència irrefrenable a caure en braços de Morfeu a la mínima, sempre el que reclama és pit, per molt que l'aliment fàcil el tregui del bibi.

Abuffff... Tinc una nena molt i molt dormilega!!!! (que, això sí, quan es posa nerviosa i no vol dormir, allà no dorm ni ella, ni els papes, evidentment).

A veure si algú té alguna experiència similar a la meva...
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: baldufeta05 » dt. març 15, 2016 6:53 pm

Hola Luthien.
Primer de tot felicitats per la teva preciositat!
Mira, el meu ja té gairebé tres anys però recordo com si fos ara els primers dies i setmanes... Ell va néixer una mica abans del temps que li tocava i no va arribar als dos quilos i mig. A l'hospital també em van dir que no el deixés dormir tant, ja que els primers dies feia hipoglucèmies. El meu fill mai va menjar a demanda i sempre l'havia de despertar... Dormia i s'adormia als pocs minuts de posar -lo al pit...

A l'hospital em van aconsellar que abans de cada toma aprofités per canviar-li el bolquer així el desvetllaria, també anar-li tocant la planta del peu mentre mamés i si no mullar una gaseta per anar-li passant per la cara.
Jo recordo posar-me molt nerviosa quan se m'adormia tant :-( era horrible per mi perquè necessitava que engreixés... Val a dir també que des del primer dia que vaig fer lactància mixta però el pit no el vaig deixar fins que va tenir set mesos...

Jo també pensava,i de fet una assessora de lactància que vaig anar també mho va dir, que no tenia forces per xuclar tanta estona seguida i per això s'adormia tant.
Han d'aprendre a mamar i respirar a la vegada i quan ho fan ja és una altra cosa. Al principi xuclen dues o tres vegades i paren per dormir i així successivament...

Molts ànims que al principi són durs però te'n sortiràs segur! :-)
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: Luthien » dt. març 15, 2016 7:37 pm

Ostres Baldufeta, on vas parir? No seria a la Clínica del Pilar, per un casual? Tots els consells que t'han donat són els que em van donar a mi! La canvio abans per despertar-la, però serveix només al principi. Li toco el peu... i fa dues xuclades com a molt. El tema de la gasa mullada me'l va dir una amiga, y tampoc no la desperta.

L'Arlet va néixer a terme (39+4) amb 3.250 gr, i als dos dies em van dir que havia baixat una mica massa de pes (2.970 gr) i que hauria de complementar amb alguns biberons. No m'importa sí és res molt temporal, però ara mateix veig que la tendència és a cada cop més son... A veure què em diu demà el pediatre, a veure si em tranquilitza...

Imagino que tu ho deuries superar, oi? :P Quan vas trigar a veure que ja no s'adormia tant? O tindré una nena marmota per a la resta de la meva vida? (No estaria malament si m'evito les inevitables nits en blanc!!)
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: baldufeta05 » dt. març 15, 2016 8:56 pm

Veig que no he aportat res que no sapiguessis...hehehehe
No! Jo vaig parir a L'hospital General de Sant Cugat. Les infermeres de tot arreu deuen estar cansades de repetir el mateix a totes les primerenques :-)
Em sembla recordar que el que consideraven que podien perdre en sortir de l'hospital era fins a un 10% del pes del naixement... Però no em facis cas...

Ara et mentiria en dir-te quan va tardar en no adormir-se tant (no me'n recordo d'això, hihihi) Però també t'haig de dir que tinc un nen que tret de que quan està malalt o que somnia alguna cosa dorm tota la nit molt bé :-) Quan tenia mesos mig mig però ara bé. Serà casualitat? Ara bé, depèn de l'època es lleva d'horeta...Hahahahha.

Sí que se supera, sí. Encara que als principis sembli que no ha de passar mai. Tot passa!!! Molts i molts ànims!!
Qualsevol cosa aquí estem!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: shyla » dt. març 15, 2016 9:09 pm

Pero saber si menja o no l'indicador es si fa pipi i caca. El pes que va perdre no es res exagerat, perden fins a un 10 %, que en el seu cas serien 325g. Hauria de mullar una 10 bolquers al día, i fer caca pastosa de color mostassa, tot i que amb la LA potser es mes marronosa. Si guanya pes i no hi ha altre signe d'alerta podries arribar a deixar el complement. No es desperta mai pero gana? Encara que tinguis els ulls tancats si están enganxats al pit tambe s'estan alimentan.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: Luthien » dt. març 15, 2016 9:27 pm

Sí, només va perdre un 9,5%. Però van voler aturar la tendència.

El cas és que sí que té gana: quan li dono el bibe no en té prou amb el que teòricament havia de ser el complement, 30ml. N'ha arribat a prendre tres de seguits, i segueix demanant teta! Evidentment, sí que fa pipis i caques... perque li dóno el complement, si no..
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: shyla » dt. març 15, 2016 9:41 pm

La qüestió esta en que si no xucla no es genera llet i baixa la produccio amb la qual cosa la criatura demana mes suplement i es un peix que es mossega la cúa. El meu fill petit va neixer amb 3720 i va arribar a 3400 al tercer día. Nomes amb pit en sol día va fer mes de 100 g!! A la revisio del mes feia 5,500!!!
Imatge Imatge
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: baldufeta05 » dt. març 15, 2016 9:44 pm

Luthien,
A mi el complement també em van dir 30ml a l'hospital però al CAP em van recomanar que fes de 60ml, SEMPRE després del pit, que havia de ser el primer per anar estimulant. Que n'hi havia de sobrar i que si no era així que anés augmentant de 30 en 30...
El meu també feia pipís, deshidratat no estava, i al pit dormint no menjava :-(
I vaig estar anant durant un parell de mesos en una assessora de lactància perquè m'ajudés a poder deixar el complement i no va poder ser..engreixava poquissim a la setmana i va deixar de fer caques...
Això ho pots anar veient tu Luthien :-)
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Son i alimentació (pit)

EntradaAutor: jaruma » dt. març 15, 2016 10:04 pm

Hola, felicitats per la teva filla!

Al meu li va passar la primera setmana. Se m'adormia al pit, i va baixar molt de pes en un parell de dies, així que també em van donar complement. En quant va deixar de perdre pes, crec que va ser el tercer dia, ja em van retirar els complements (la primera setmana vam estar a l'hospital per altres històries, i les infermeres ho anaven controlant).

Recordo que les primeres dues o tres setmanes dormia molt, tot i que quasi mai calia despertar-lo per mamar. Li fregavem els peus, li tocavem el cap, i anava reprenent la presa de llet, i cada cop que s'adormia, a fregar-li el capet suaument, o els peus. I a poc a poc va aprendre a mamar adormit, va guanyar pes, i ja fa quasi dos anys que no hi ha qui dormi dues hores seguides a casa. Així que no t'amoïnis! Assegura't que menja cada 3-4 hores, ves fent que reprengui la succió quan s'adormi, i en quant puguis deixa els complements, ja veuràs que a poc a poc anirà guanyant pes.

Molts ànims i a gaudir-la!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::