En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

Tria el pit o el biberó.

sherma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: sherma » dt. abr. 05, 2016 7:02 pm

Tinc un nado de 5 mesos avui l'he portat al ppediata i en 15 dies nomes ha engreixay 30 gr
Estem amb LME. El nen esta tot el dia al pit i jo veig q surt llet. El qur passa es q molt sovint treu llet despres de la toma.
pot ser q tingui slergia a la lactosa??
Alguna altre mare a la mateixa situació??
Dir q els altres mesos anavem be de pes
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. abr. 05, 2016 8:41 pm

La al.lèrgia a la lactosa és una malaltia molt rara i tindria més símptomes, a part que hauria de prendre una llet de soja o arròs. Una altra cosa és a la proteïna de llet de vaca, però caldria doncs fer la prova traient tot en la tev dieta que porti proteïna de vaca (llet, iogurts i tots els aliments que puguin portar-ne).
Us han valorat frenet, postura...? T'han fet alguna analítica per descartar algun altre tipus de problema? Seria bo que poguessis anar a alguna assessora de lactancia per tal de veure el teu cas.

Si ho creus convenient, potser li pots donar un suplement, que el pots fer amb la teva pròpia llet extreta i oferir-li després de fer pit, amb algun mètode que no sigui bibi (dit-xeringa).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Essuca » dt. abr. 05, 2016 8:55 pm

Vomita sempre després de les preses? O des de sempre o ara? Hi ha nens que tenen refluxe (no és per la llet) sino que la valvula de l'estomac encara no es prou madur i no paeix bé i la llet li torna per l'esofag.
Comenta-li a la pediatre a veure si pot ser aixó.
El meu nen en va tenir des de que va neixer fins els 6 mesos. Vomitava a casi totes les preses i clar sempre anavem molt justos de pes.
Coses que pots fer pq. no vomiti: despres de menjar deixar-lo en vertical o molt inclinat mai estirat. Jo vaig deixar el cotxet i anava sempre amb fular elastic. I al moises i vaig posar llibres sota el matalas pq. dormis reclinat.
A veure si pot ser aixo del refluxe...
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Inda » dt. abr. 05, 2016 9:05 pm

Hola disculpeu, em toca molt de prop i voldria aclarir (per si més gent llegeix aquest post) que a la lactosa (el sucre de la llet) es pot ser intolerant i tenir problemes gastrics, com ara diarreas. En aquest cas, la lactosa de la llet humana es tolera. El que NO es tolera és la lactosa de la llet d'altres animals. Per això hi ha llets de vaca sense lactosa, que es podria prendre sense haver de pendre begudes vegetals.

Altra cosa és la al,lèrgia a la proteïna de llet de vaca. Això toca directament al sistema immunes i les reaccions pode ser cutàneas, gastrointestinals, etc...podent arribar a anifilaxies. En aquest cas la mare lactant hauria de suprimir tot aliment amb proteïna de llet (és a tot arreu) i, si fes "llet" de formula hauria de ser hidrolitzada. Per tant, tampoc caldria passar a les begudes vegetals, perquè tant petits són totalment desaconsejables com a dieta exclusia de lactant.

Dit això, no guanyar pes en dues setmanes podria no ser preocupant si abans no ha passat i si no es torna una norma. Però aquí ja no soc experta, jeje

Com bé t'ha dit petitprincep, l'alèrgia es pot saber per proves de sang i de prick.

Esperem sigui passatger!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. abr. 05, 2016 9:11 pm

Inda ha escrit:Hola disculpeu, em toca molt de prop i voldria aclarir (per si més gent llegeix aquest post) que a la lactosa (el sucre de la llet) es pot ser intolerant i tenir problemes gastrics, com ara diarreas. En aquest cas, la lactosa de la llet humana es tolera. El que NO es tolera és la lactosa de la llet d'altres animals. Per això hi ha llets de vaca sense lactosa, que es podria prendre sense haver de pendre begudes vegetals.

Altra cosa és la al,lèrgia a la proteïna de llet de vaca. Això toca directament al sistema immunes i les reaccions pode ser cutàneas, gastrointestinals, etc...podent arribar a anifilaxies. En aquest cas la mare lactant hauria de suprimir tot aliment amb proteïna de llet (és a tot arreu) i, si fes "llet" de formula hauria de ser hidrolitzada. Per tant, tampoc caldria passar a les begudes vegetals, perquè tant petits són totalment desaconsejables com a dieta exclusia de lactant.

Dit això, no guanyar pes en dues setmanes podria no ser preocupant si abans no ha passat i si no es torna una norma. Però aquí ja no soc experta, jeje

Com bé t'ha dit petitprincep, l'alèrgia es pot saber per proves de sang i de prick.

Esperem sigui passatger!!


Per aclarir, que potser no s'ha entés el que em referia, quan dic llet de soja o arròs, em refereixo a una fòrmula específica per lactants amb galactosemia (que és una malaltia raríssima). No a les begudes del súper, que òbviament no substitueixen el pit o la lactància artificial.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
sherma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: sherma » dt. abr. 05, 2016 10:14 pm

Ups moltissimes gràcies a totes!! Sempre ha anat be de pes. Jo crec q es cosa puntual. De sempre havia tret fora la llet q li sobrava pr en aquestes setmanes es mes heavy.
El pediatra nomes m'ha dit q en un parell de setmanes el torni a portar per controlar el pes. I si segurix sense gusnyar pes li donaria cereals
A mi no m'acaba de convencer... aixi q li controlare fins la setmsna q ve i si veig q a la bascula dr casa continua pesant el mateix tornare al pediatra i li comentare tot el q dieu.
Ja us explicare.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. abr. 05, 2016 10:36 pm

Ostres!!
Havia llegit que tenia 5 dies!!!

Amb l'edat que te la teva, ja és normal engreixar això en aquest temps. Igualment, si sempre ha vomitat o regurgitat, seria bo potser mirar-s'ho, però l'augment de pes, ha estat baix però per l'edat, no seria preocupant. Un simple refredat (que ara és lo habitual) ja ho pot fer això.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Inda » dt. abr. 05, 2016 11:41 pm

Per aclarir, que potser no s'ha entés el que em referia, quan dic llet de soja o arròs, em refereixo a una fòrmula específica per lactants amb galactosemia (que és una malaltia raríssima). No a les begudes del súper, que òbviament no substitueixen el pit o la lactància artificial.[/quote]

Jeje! Si disculpa, no ho havia entés bé. Aquesta és molt rara!! Però ppt ser també!

Sherma, és possible que sea passatger. Lo important és estar al cas i anar fent. El temps passa ràpid i ja no recordo tant petit les fluctuassions que feia de pes. Ara ja no el controlo tant, però per ejemple aquesta setmana ha fet una bronquitis i, amb gairabé 4 anys, ha perdut gairabé 1k!! Després ho recupera, però vull dir que com han dit...un refredat pot fer variar.
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: giuletta » dc. abr. 06, 2016 10:30 am

Hola!

Si sempre treu llet probablement és que tingui refluxe gastroesofàgic. La meva en va tenir fins als 6 mesos i era un drama ja que sempre anava mullada per molts pitets que li poses, la glopada sempre anava a parar allà o no estava tapada, hi havia dies en que l'havia de canviar fins a 6 cops de roba, i jo també!! Va millorar quan vam començar a introduir cereals a la llet i poc a poc amb els sòlids va millorar totalment. Com t'han dit, és immaduresa del sistema digestiu, no és res greu, només cal paciència. A ella li van fer una eco lumbar i es veia clarament l'obertura de l'estomac.

Millor que t'ho confirmi el pediatra!

Sort!!
Flop
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. juny 22, 2015 4:55 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Flop » dc. abr. 06, 2016 3:40 pm

Hola,
estem igual! La meva té gairebé 5 mesos i en 15 dies ha augmentat 50 gr. La meva sempre ha tingut un percentual baix, però dintre de la normalitat. Jo crec que si fos reflux ja te n'hauries adonat abans!
A mi també m'hi fan tornar d'aquí 15 dies. Fem LME i també em van comentar que di seguia igual introduiríem cereals... Igual que a tu, no m'acaba de fer gràcia, la meva idea era fer LME fins als 6 mesos.
M'han comentat que quan els nadons augmenten tan poc, pot ser que tinguin infecció d'orina, que no els dóna cap símptoma excepte que no agafen pes. Jo, si quan la tornem a pesar segueix guanyant poc, li comentaré a la pediatra abans de donar cereals.
De totes maneres, al grup de lactància m'han comentat que les criatures ja ho fan això a vegades, no sempre augmenten igual. Si mama bé, la veus tranquil.la i fa caques, espera aquests 15 dies i a veure, potser t'augmwnta bé.

Espero que saber que hi ha casos semblants al teu t'hagi ajudat!! A mi almenys, m'ha ajudat llegir-te, també estava una mica ratllada. Estic envoltada d nens de l'edat de la meva que són immensos, la meva és la més petitona!
sherma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: sherma » dc. abr. 06, 2016 4:00 pm

Doncs si. Si q m'ajudat. Estava preocupada pq 30gr en 15 dies es res.
El meu si q es veritat q porta dies q fa molt poc pipi. A vera si es aixo. Ara el pesare cada dia a casa.
Moltes gracies pel teu testimoni.
A veure si en 15 dies els nostres nadons han guanyat mes pes!!!
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Alesta » dc. abr. 06, 2016 4:43 pm

A l'edat de 5 mesos no cal pesar-los cada 15 dies! A no ser que tinguin algun problema específic i ho hagi recomanat el pediatra, es clar! Però de vegades és cert allò de que la curiositat va matar al gat... Les revisions pediàtriques cada cop s'espaien més en el temps per algun motiu i un d'ells és que el pes pot no augmentar a diari conforme els bebès van creixent.
Si dius que sempre ha estat agafant bé el pes i que puntualment ha engreixat 30gr en 15 dies, doncs no crec que sigui res preocupant si no presenta altra simptomatologia (el nen està despert, actiu, content, reactiu davant els estímuls, fa pipi i caca amb normalitat) de vegades es centren en estirar-se i d'altres en engreixar-se més i si el peses cada dia l'únic que pots aconseguir és desmoralitzar-te i preocupar-te per una cosa que, probablement no tingui tanta importància. Si el teu fill presenta altres símptomes, vés al metge i comenta-li tot el que hagis pogut observar, però si el veus bé, no t'atabalis!
Els meus dos fills sempre han estat de percentil baix i amb la gran em vaig arribar a agobiar molt amb els pesos fins que un dia, la pediatra, amb molta educació i molt ben explicat, em va dir més o menys això que t'explico ara.
Sé que com a mare és difícil no preocupar-se pel pes dels nostres fills quan és gairebé el primer que fan a la consulta del metge en arribar "anem a pesar-lo", però el pes és un indicador més (no l'únic ni el més important) de com està el nostre fill.
Una disminució de pes puntual o el fet que agafi poc pes durant un mes, no són preocupants!

Així que jo et diria que tranquila!!!! No t'atabalis i no atabalis al petit, que ells també noten el neguit i es neguitegen i això no els ajuda a agafar pes. Ànims!!!!
Flop
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. juny 22, 2015 4:55 pm

Re: En 2 setmanes ha engreixat 30gr.

EntradaAutor: Flop » dv. abr. 08, 2016 4:58 pm

Hola!
Ahir vaig portar la nena al CAP per pesar-la. Amb 6 dies ha augmentat 150gr!! Així que estigues tranquil.la, jo m'he fet un fart de patir i això ja ho fan. En sec augmenten molt poc i després remunten!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::