Pujada de la llet. Consells???

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 28, 2016 2:40 pm

Hola. Fa dos dies vaig tenir una preciosa i petita (2.570 i 46 cm) nena. Avui està a 2370. S'ha agafat molt bé al pit i xuma amb energia. Peró de moment no tinc llet.
Quan pot trigar? Quins simptomes haig de notar?
Hi ha alguna cosa que pugui fer perque em pugi?
Avatar de l’usuari
clod
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dc. maig 30, 2012 7:26 am

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: clod » dj. abr. 28, 2016 2:44 pm

Doncs a mi em va trigar uns dos dies... abans només tenia calostre. l'únic "truquillo" és tenir la nena (o el nen) tanta estona com puguis enganxada a la teta ;-)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tallarina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dl. març 10, 2014 8:37 am

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: tallarina » dj. abr. 28, 2016 3:01 pm

Enhorabona Essuca per aquesta princesa! El que ja t'han dit: com més estigui al pit, abans pujarà la llet! No pateixis que és imminent (si va ser cessàrea pot trigar algun dia més). I pels símptomes, tranquil·la que ho notaràs! Pits durs i la llet que surt sola! neujor:-) neujor:-) Estigues tranquil·la i gaudeix molt de la petita!
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 28, 2016 3:14 pm

Al pit hi està sempre. Peró co. Que amb l'altre fill no em va pujar (hi havia molts factors ) i amb aquesta de moment s'ha enganxat tan bé que em faria rabia que no em pugués.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Menudeta » dj. abr. 28, 2016 6:06 pm

No sé que va passar amb la primera lactància però perdis aquesta segona. Et recomano que entris a la WEB d'Alba ja que és de molta ajuda
http://albalactanciamaterna.org
La pujada de la llet és una sensació al pit per una major vascularització de les mames crec i no totes les dones la sentim de la mateixa manera. Jo no vaig notar res especial (cosa que feia pensar al meu voltant que no tenia llet). Vaig donar de mamar a la meva filla fins als 15 mesos. Això sí, molt ben informada i segura de que ho aconseguiria, i sort perque si fos per la família i alguns professionals doncs no ho hauria aconseguit.
Pregunta, busca informació (webs, grup lactància) si no la tens i confia.
ja ens explicaràs com ha anat
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: edae » dj. abr. 28, 2016 6:19 pm

No esperis febre... a molta gent li passa, però jo encara l'espero!

Molta sort, ja veuràs com tot sortirà bé! :-()-)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 28, 2016 6:38 pm

Menudeta ha escrit:No sé que va passar amb la primera lactància però perdis aquesta segona. Et recomano que entris a la WEB d'Alba ja que és de molta ajuda
http://albalactanciamaterna.org
La pujada de la llet és una sensació al pit per una major vascularització de les mames crec i no totes les dones la sentim de la mateixa manera. Jo no vaig notar res especial (cosa que feia pensar al meu voltant que no tenia llet). Vaig donar de mamar a la meva filla fins als 15 mesos. Això sí, molt ben informada i segura de que ho aconseguiria, i sort perque si fos per la família i alguns professionals doncs no ho hauria aconseguit.
Pregunta, busca informació (webs, grup lactància) si no la tens i confia.
ja ens explicaràs com ha anat


Pero els pits tensos sí, oi? O amb pits flaccis també pots tenir llet.

Si grup de lactancia el tinc controlat del primer cop. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 28, 2016 6:39 pm

Potser faig una pregunta molt tonta, pero ara ja no fa meconi. Fa caca més liquida, aixo es pel calostre o no té res a veure?
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Gesmil » dj. abr. 28, 2016 6:56 pm

Jo no vaig notar res especial. I tranquil·la, que el calostre és boníssim també. Potser no guanya pes tan ràpid però si et van controlant no hi ha d'haver problema.
Si tens els pots flaccids també tens llet: els pits que acumulen menys llet (que s'inflarien més) produeixen més ràpid a mesura que el nadó mama. :)
Edito: entenc que amb el primer no vas arribar a donar pit. Si és així, ara potser et trobes que el primer mes és durillo. Moltes hores, sensació de no fer res més... però val molt la pena després! I també et recomano el grup de lactància, jo m'hi vaig sentir molt acompanyada.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dj. abr. 28, 2016 10:02 pm

Gesmil ha escrit:Jo no vaig notar res especial. I tranquil·la, que el calostre és boníssim també. Potser no guanya pes tan ràpid però si et van controlant no hi ha d'haver problema.
Si tens els pots flaccids també tens llet: els pits que acumulen menys llet (que s'inflarien més) produeixen més ràpid a mesura que el nadó mama. :)
Edito: entenc que amb el primer no vas arribar a donar pit. Si és així, ara potser et trobes que el primer mes és durillo. Moltes hores, sensació de no fer res més... però val molt la pena després! I també et recomano el grup de lactància, jo m'hi vaig sentir molt acompanyada.


No amb el primer no va poder ser. Tot i anar a un grup de lactancia, es van ajuntar massa coses. Em vaig quedar tocada, a vegades quan ho explico encara ploro per no haver-ho aconseguit.

I ara que hi torno, estic una mica paranoica amb el tema. De moment la peque va xumant.

Gracies pels comentaris.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: kabbisa » dj. abr. 28, 2016 10:08 pm

Essuca, jo vaig fer una lactancia mixta d'uns 17 mesos (vam iniciar-la per un tema de glucosa. En global, més o menys fèiem de 0 a 1 bibe al dia de promig).

Tot i així, MAI vaig tenir la famosa "pujada de llet". Ni pits tensos, ni em sortia la llet, ni febre,... Sí una mastitis als 4 mesos o així. Però els primers dies res de res.

Si la nena s'ha agafat, comfia amb ella i deixat fer
kabbisa l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 29, 2016 8:01 am, en total s’ha editat 2 vegades.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: gusiluz » dj. abr. 28, 2016 10:12 pm

A mi em va tardar ben bé 3 o 4 dies, no recordo exactament. Li donàvem suplement a l'hospital perquè li baixava la glucosa, i li costava agafar-se. Però quan va pujar se'm van inflar moolt els pits i tenia bonys de llet. No sé què et va passar el primer cop però jo tot i tenir problemes va sortir bé. Vam estar un mes amb mugroneres perquè no hi havia manera, era molt petita i li costava molt agafar-se. D'això ja fa 27 mesos i encara mama. Tot és constància.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Anna Maria » dv. abr. 29, 2016 10:32 am

Bones!
Doncs jo ben bé crec que em va tardar quasi una setmana, però no ho sé del cert, perquè fins més tard no vaig començar a tenir mal de pits i inflats, cosa que em va durar poc i encara avui popem! Ho vaig notar perquè se'm va fer una acumulació de llet al pit dret i vaig haver d'utilitzar l'estractor durant un dia, tot i que diuen que si poses el bebè arropenjat a la zona que està acumulada també va bé.
Molts ànims per aquesta LM, tu fes borron i cuenta nueva respecte a l'altre fill, cada nen i és un món i hi ha un munt de circumstàncies. Com t'han dit, el calostre és molt bo per ells també.
Pel que fa al meconi, aquesta caca que sembla petroli i no marxa amb res, només és a la primera o alguna més de les caques i desapareix de seguida (un o dos dies), no té a veure amb la llet (ni la LM ni la LA) sinó en què el cos elimina les restes que ha acumulat el bebè a la panxa de la mare.
Tu pregunta el que necessitis, que aquí estem!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: Essuca » dv. abr. 29, 2016 1:43 pm

Gràcies per escoltar-me <:-)
Aquesta nit he augmentat un munt la talla dels pits, i en les dues últimes preses de la nit he notat com els llavis de la peque molt hidratats.
Hem anat a la pediatre a la revisió de les 48h. Li he comentat i m'ha tocat els pits i mha dit que JA TINC LLET, que hauré fet una pujada progressiva o suau, per aixó no he notat gaire res. Peró que aixó ja està arrencat i que PIT I MÉS PIT a la peque. >.-<: >.-<: :p-) :p-) >.-<: >.-<: :p-) :p-) que potser d'aquí uns dies potser tinc dolor o pits tensos, o no, peró que la llet ja hi és.

Aix que bé. he estat massa impacient, ara a disfrutar-ho.
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: edae » dv. abr. 29, 2016 4:39 pm

ENhorabona!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tallarina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dl. març 10, 2014 8:37 am

Re: Pujada de la llet. Consells???

EntradaAutor: tallarina » dv. abr. 29, 2016 7:51 pm

Genial Essuca!! Segur que tot anirà bé! Si tens dubtes, a mi em va anar genial el llibre de Carlos González (Un regalo para toda la vida). T'ho explica tot i súper clar, i desmonta molts mites! Molta sort i a gaudir de la peque!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::