en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Essuca » dg. maig 08, 2016 6:57 pm

Hola,
Tinc una nena de 12 dies, avui he anat a l'hospital sant joan de deu (per un control rutinari d'ictericia) i han vist una perdua de pes de 100 gr. En dos dies!. Sumat a que no havia recuperat el pes del naixement i que es petita (2.380 avui) doncs m'he quedat molt preocupada.

Li dono pit, fins dimarts em van dir que per recuperar pes i afiançar la lactancia que fos a demanda, pero de dia com a màxim no deixes passa més d'una hora i de nit com a molt dos hores. A partir de dimarts com anava tot bé, em van dir que a demanda. I ara baixa de pes... m'han tornat a donar la pauta de 1 hora de dia i 2 hores de nit com a molt. I dimecres haig de tornar i que si no recupera potser suplement de LA (i això m'ha enfonsat)

Jo estava tan feliç amb la meva nena i la LM i de cop sentir suplement... porto mig plorant la tarda. I la vaig mirant i és veritat que dorm molt i jo pensava que tenia una nena tranquila però ara estic preocupada a veure si dorm tan perquè no té energia, i clar si a sobre no guanya pes... No sé, jo estava tranquil·la pensant que tenia una nena tranquilota, però ara la veig dormir i penso... i si no té prou aliment? i si no li dono prous nutrients? perquè 100 gr. són molts!

A més, ara la desperto per donar-li menjar, i em fa un no sé que, la veig tan mona dormida que em fa cosa despertar-la, però clar ho faig, però ja us dic que si la desperto menja poquet, poquet. En canvi si és ella la que reclama menja molta més estona. O sigui que ni tan sols ser si em cundeix despertar-la...

En fi, necessitava explicar-ho, perquè estic trista, fins dimecres a fer pit i més pit, però estic preocupada i necessitava buidar el paff. I el forum va motl bé per aquestes coses.
Essuca l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 08, 2016 7:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Gesmil » dg. maig 08, 2016 7:16 pm

La lactància pot ser molt dura el primer mes. Jo he escrit tot de missatges per aquí demanant suport.
Tu dona-li molt molt de pit. Si en vol poc, poc, tu ves provant.
I si arribat el dia li has de donar suplement TRANQUIL·LA, que no passa res. Que augmenti una miqueta de pes i li pots anar retirant.
Jo li'n vaig haver de donar al meu per altres raons un de diari. I en passat unes setmanes li vaig retirar com si res. Si tens por que interfereixi en la LM, hi ha opcions alternatives, com donar-li amb una cullereta (a les farmàcies hi ha uns bibis que en comptes d'acabar amb tetina acaben amb una mena de cullera), xeringa, o uns gotets que venen aposta (o un gotet petit qualsevol).
Ara, per sobre de tot et recomano que visitis un grup de suport a la lactància, encara que et suposi un esforç. T'hi sentiràs acollida, et faran seguiment i t'aconsellaran.

Calma, que tot s'arregla. Segueix el teu instint, que de vegades entre tantes veus no el sentim, i funciona. Ànims!!!
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: arwen81 » dg. maig 08, 2016 8:44 pm

Bonica, primer de tot enhorabona!
Els principis de la lactància a vegades són durs però si el teu bebé no posa pes et recomano que t'acostis a un grup de lactància on t'ajudaran a esbrinar el motiu. El suplement no és cap dimoni però recorda que abans de donar suplement de LA nhas de donar suplement de la teva pròpia llet. Tens llet així que quin sentit té donar LA? Jo vaig haver de donar suplement al principi, però sempre de la meva llet i amb un sistema que no posi en risc la teva lactància, és a dir, RES de biberons i tetines, amb xeringueta o gotet sinó serà en principi del fi.
De debò bonica, acosta't a un grup de lactància on t'ajudaran en dubtes, veuran què està passant i sobretot t'ajudaran a confiar en tu i a empoderar-te, cosa important. Per desgràcia molt personal mèdic (metges i infermeres) no estan actualitzats en temes de lactància materna i s'acaben carregant moltes lactàncies.

Ànims bonica! i desper-ta-la, no et faci pensa, ara ha de menjar tetita a totes hores
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: charito » dl. maig 09, 2016 8:56 am

Primer de tot molts anims. A mi em va passar el mateix amb la diferencia que el petit plorava a totes hores de gana.... veig fotos de aquells dies i lo primet que estava i se'm trenca el cor, de fet el altre dia les vaig esborrar del ordinador. Vaig intentar LM pero no ens vam sortir, ploravem ell i jo aixi que vam passar a bibe i escolta que no passa res, es important que el nado estigui be i tu tambe. Aixi que fes el que et digui el cor i tranquila amb la teva decisio no escoltis ningu que et jutji perque nomes has de fer el que creguis que es el millor per la teva familia.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: charito » dl. maig 09, 2016 8:58 am

Ah i per si algu te el dubte i vol alguna explicacio el meu bebe no mamava be i no estimulava la produccio de llet, per tant amb la primera pujada tenia suficient pero al cap d'uns dies al no estimular cada cop tenia menys i ell passava gana. Amb els anys m'han dit que podria haver estat un tema de frenillo pero res del cert.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Marga33 » dl. maig 09, 2016 9:55 am

Essuca bonica! Ahir la nit et llegia i pensava en els nostres inicis smb LM, molt i molt durs.., afortunadament tot passa..
Bueno, primer de tot enhorabona per la teva petitona..el meu tambe era molt petito, sempre em machacaven amb els percentuls..sempre la ombra de si la llet no l'alimentava...
Tambe dormia molt i la llevadora em va dir, que alguns bebes es queden com en un estat de sopor, i trencar el circle de perdre pes, estar adormilat...costa..
Jo tambe aniria a un grup de suport a LM. A mi em van ajudar. Si vols, pots. Mira els meus inicis alletant van ser semblants als teus i ara portem casi 18mesos i treballant desde fa 9!!
El "secret" es que el pit s'estimuli, millor si es pel bebe, que no pas per un tirallets, i suplementar pots fer-ho amb la teva llet i cullereta.. com t'han dit..
Anims guapa, tu posa'l molt al pit, dormint i tot, que vagi estimulant..i posarà pes mica en mica.
Si decideixes fer mixta tambe pots anar retirant arribat el moment.
El que facis, fes-ho convençuda!!
Molts petons
almon
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: almon » dl. maig 09, 2016 4:20 pm

Bones,
Jo tingut el meu petit fa tres mesos. Amb el meu primer fill vam patir els dos pel tema de la lactancia.
Aquest cop però, vaig avisar una doula que em va venir a casa i et dic que son els diners mes ben invertits de tot l embaràs i postpart.
Em va ensenyar posicions, em va resoldre tots els dubtes i sobretot em va donar confiança a seguir endavant amb la LM.
Jo t ho recomano per si tens dubtes amb la LM. I sinó a anar a un grup de lactancia, el meu cas es que no tenia gens de ganes ni energia per sortir de casa...
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 11, 2016 4:06 am

charito ha escrit:Primer de tot molts anims. A mi em va passar el mateix amb la diferencia que el petit plorava a totes hores de gana.... veig fotos de aquells dies i lo primet que estava i se'm trenca el cor, de fet el altre dia les vaig esborrar del ordinador. Vaig intentar LM pero no ens vam sortir, ploravem ell i jo aixi que vam passar a bibe i escolta que no passa res, es important que el nado estigui be i tu tambe. Aixi que fes el que et digui el cor i tranquila amb la teva decisio no escoltis ningu que et jutji perque nomes has de fer el que creguis que es el millor per la teva familia.


Gràcies Charito. Jo amb el primer ni tan sols em va pujar la llet. I em va costar pero bibes i endavant. Estava xof pq. Amb la segona tot estava anant superbe, tinc llet, ella s'enganxa... així que em diguin que perd pes ha estat com una sorpresa :ufs:

Ahir el matí vaig anar al grup de lactancia del cap. Em van explicar com donar el suplement amb xeringa pq. no interfereixi amb la LM. I a la tarda vaig parlar amb la pediatre via mail explicant que a urgencies havien vist aixo dels 100 gr. Ella em va tranquilitzar també, que no era la mateixa balança i que era massa seguit. Així que em vol veure dijous (una setmana després de la seva referència) i pesar-la a la mateixa bàscula.

Grácies pels consells
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Essuca » dv. maig 13, 2016 8:41 am

Només dir-vos que ahir vaig anar a la meva pediatre. I amb la mateixa bascula en una setmana després ha engreixat 300 gr!!! (400 si comptem la baixada de 100)
Així que fora suplement (al final li he donat nomes 3 dies), que la nena esta molt be i revisio amb ella d'aqui 15 dies.
Gracies per escoltar-me i tranquilitzar-me. :-()-)
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: en 2 dies ha perdut 100 gr!!!

EntradaAutor: Gesmil » dv. maig 13, 2016 2:02 pm

Molt bé, campiones!!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::