No augmenta prou

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

No augmenta prou

EntradaAutor: mvillpa » dv. maig 13, 2016 11:41 am

Hola, tinc una nena d'1 mes i quan va néixer va pesar 3,092 i va perdre. Des del primer dia q estic molt preocupada pq cada cop q anem pediatre hem diu q no ha augmentat prou i jo q estic tot el dia amb la nena al pit, un dels problemes és q a la nit no es desperta per si sola i despertar-la costa molt pq pot més la son q la gana i mama poc. Ara amb 1 mes pesa 3,340... La nena esta molt b i molt tranquila excepte al vespre q fins q no anem al llit i li donc el pit no s'adorm i pensem q igual son còlics... Estic desanimada pensu q igual el millor seria passar a biberó...
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: rundi » dv. maig 13, 2016 1:28 pm

Hola!
Pel que expliques la nena guanya pes, no en perd, la qual cosa ja és un bon símptoma. "No augmenta prou", doncs depèn. El més probable és que el pediatre segueixi els percentils dels nens alimentats en biberó. Tu mateixa dius que la nena està tranquil·la i va guanyant pes, així que, si tu ets feliç donant-li el pit, no veig motiu pel qual hagis de deixar-ho.
Els consells que et puc donar són els de sempre: busca un grup de lactància o contacta amb Alba Lactància albalactanciamaterna.org, responen molt ràpid i et tranquil·litzaran.
Ni els pediatres ni els ginecòlegs són experts en lactància, malauradament, i potser el metge que t'ha tocat és de la vella escola, d'aquells que pensen que hi ha llet bona i dolenta, i mares que no tenen prou llet.
Si la nena guanya pes, tranquil·la. Si la nena està bé, activa i tranquil·la, no et preocupis. Ho estàs fent bé, la lactància a demanda és la manera correcta de fer LM. No desconfiïs de tu mateixa per uns gràfics obsolets!
Ànims!!
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: Gesmil » dv. maig 13, 2016 2:00 pm

Subscric tot el que diu la Rundi.

HO ESTÀS FENT BÉ. No tots els nens augmenten segons els mateixos patrons, les corves només són una orientació, un estàndar. Ves a un grup de lactància que et podran ajudar i et donarà molta tranquilitat.
No crec que siguin còlics, es caracteritzen per un plor despesperat i inconsolable. Que estigui més inquieta i demani més pit per consolar-se és lo natural. Ànims!!!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: shyla » dv. maig 13, 2016 9:40 pm

Estic amb les companyes, después de neixer solen perdre fins a un 10% del pes, en el seu caso serien 300g. Amb la qual cosa en 1 mes t'ha guanyat una 600 g, la qual cosa jo no veig gens malament. Es molt habitual que necessitin el pit pero adormir-se, el meu fill gran no va dormir mai sense el pit, fina i tot quan es va deslletar amb quasi 3 anys va deixar de fer la migdiada al no tenir el pit. Anims, ho esteu fent be!
Imatge Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: giuletta » ds. maig 14, 2016 12:08 pm

Hola,

la meva augmentava molt poc o res de pes i al cap de dos mesos de neixer vam descobrir que tenia infecció d'orina!!! Cada setmana anava a pesar-la i sortia desanimada ja que cada vegada estava més per sota de la línia del percentil. No tenia cap altre símptoma, no va tenir mai febre i la nena estava tranquila. L'únic símptoma era que no augmentava de pes. Ho vam descubrir per casualitat un dia en que al pesar-la la nena es va fer pipi al empapador i la infermera va posar una tira d'aquelles per saber si hi havia infecció d'orina i efectivament.
Per quedar-te tranquil·la, que li posin una bosseta per fer l'anàlisi i així surts de dubtes.
Gimmy&Anna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: Gimmy&Anna » ds. maig 14, 2016 6:00 pm

T'explico la meva experiència. Jo tinc dues nenes i amb les dues he donat pit exclusiu a demanda durant els sis primers mesos, i després he pogut allargar la lactància fins que han tingut casi 20 mesos! Totes dues els sis primers mesos perquè et facis una idea augmentaven un promig de 500gr per mes. El primer pediatre que vaig anar em va dir que havia de donar-li suplements de biberó o que estava jugant amb la vida de la meva filla perquè augmentava molt poc ( segon les gràfiques ). Vaig sortir de la consulta bastant tocada. Les primeres setmanes de tenir el teu primer bebé vas una mica perdut i no entenia perquè havia de donar biberó si jo veia que la nena estava tranquil·la, i quan acabava de mamar no se la veia inquieta perquè tingues gana ni rés... doncs vaig decidir anar a una altre pediatre homeopata i amb ella va anar tot molt bé! Em va dir que lo important era que anés augmentant. I així he passat amb les dues lactàncies. Sempre hem anat per sota les gràfiques, però elles han estat nenes molt tranquil·les i sobretot molt sanes! La gran que té 4 anys casi que no sap que és el "Dalsy"
Amb la segona si que es veritat que em dormia moltes hores seguides i em va recomanar de despertar-la si passaven més de 6 hores sense menjar. Però això es tot.

Espero que et sigui útil la meva experiència. La lactància per mi ha estat una de les coses més xules de la maternitat!
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: numa1982 » ds. maig 14, 2016 9:18 pm

Aquí una altra amb dos nens primets! Tant un com l'altre sempre han estat a la part baixa de les gràfiques: ells són així. Els primers mesos engreixaven uns 500-600 per mes, i estan sans. Amb el primer el pediatre que teníem també em va ficar la por al cos: un dia que vaig anar al cap hi havia el oediatre de la SS i li vaig demanar si li podia fer una consulta tot i que no tenia cita. Va mirar el nen, les dades de la cartilla i em va dir que l'únic que passava és que el nen era prim, que no tothom pot ser gras. Per a que et facis una idea, el primer pediatrw em va arribar a dir, abans de pesar-lo un dia: "ara veurem si tens llet o aguachirri". Va ser l'últim cop que em va veure, a la següent cita no em vaig presentar i no em vaig ni molestar a anul·lar-la. Jo vivia les revisions i els controls de pes (ens hi feia anar cada 15 dies fins als tres mesos) com exámens a la meva tasca com a mare. Amb els dos vaig fer LME fins els 6 mesos.
Imatge

ImatgeImatge
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: rundi » dg. maig 15, 2016 9:29 am

Ostres Numa què fort! N'hi ha cada un... El problema és que a una mare novata li pots fer molt de mal dient aquestes coses i és fàcil que arribi a creure que realment té "aguachirri". Quina llàstima, tant de bo algun dia ho hagi experts en lactància a les consultes de pediatria...
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: Gesmil » dg. maig 15, 2016 11:42 am

Ostres, com va poder fer-te dubtar de la teva capacitat de nodrir? A part d'insensible, ingorant.
No és prou difícil l'inici de la lanctància (i de la maternitat en general) com per reforçar la teva inseguretat?
Un expedient li haurien d'obrir, per mal professional.
sargandilla
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. oct. 30, 2010 9:36 am

Re: No augmenta prou

EntradaAutor: sargandilla » dl. maig 16, 2016 2:47 pm

Hauries de posar els pesos des del naixement. Ha recuperat el pes de naixement en 15 dies? Està actiu i fa pipí? Tens clivelles???
Com et diuen, l'augment de pes és relatiu. Un nen de pit, un cop recuperat el pes de naixement, no cal despertar-lo. Més o menys hauria de guanyar 20g/dia. Posar-lo molt sovint no ajuda.
No dubtis que tens llet, som mamífers, tenim les tetes per això.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::