Experiència lactancia mixta

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: mvillpa » ds. juny 04, 2016 10:36 am

Bon dia,
Fa 2 setmanes q faig lactancia mixta ja q el pediatre hem va atabalar molt en q la nena no augmentava gaire d pes i hem vaig atabalar tan q la sortida va ser q fes pit i després biberó d 60. Ara estic preocupada, la nena la setmana q ve ja fa 2 mesos i no tinc massa clar si els meus pits faran la producció de llet necessària o si hauré s'augmentaràn el biberó. El pediatre va dir q d moment algun biberó d 90 esporàdicament pero jo veig q ara tal com anem la nena moltes hores queda poc satisfeta i mira q d biberó només en fa 4 al dia tota la resta pit. Algú hem pot explicar la seva experiència? Estic força intranquila pensu q igual a la llarga perdrem el pit pero a la nena li agrada molt.
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: capseta » ds. juny 04, 2016 12:37 pm

Hola!!

Jo encara ni tant sols soc mare, així que no et puc explicar la meva experiència perquè no en tinc.

Només volia dir-te que a banda de conèixer altree experiències de mares, que sempre va bé, si el que vols és continuar donant-li el pit a la nena (pel que dius m'ha semblat que és la teva intenció), la meva recomanació és que llegeixis (si ja ho has fet que ho rellegeixis) el llibre de Carlos Gonzalez "un regalo para toda la vida".

Jo me l'estic llegint i el trobo molt instructiu i que pot ajudar a treure tabús i pors respecte al tema. Hi ha molts pediatres, ginecòlegs, llevadores, infermers... Que no estan ben informats i donen consells que no ajuden a poder continuar amb la lactancia materna.

D'altra banda si en tens ocasió en alguna assosiació o trobada de suport a l'alletament matern també et podran explicar i aconsellar com aconseguir continuar amb la lactancia materna i que la teva filla creixi de forma adequada.

Molts ànims i enhorabona per la teva maternitat!!

:-()-) :-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: la_rodri » ds. juny 04, 2016 3:23 pm

Doncs jo et recomanaria que en lloc de augmentar els bibis, possis la nena mes al pit, sense horaris, sense mirar el rellotge. Si et demana cad mitja hora, doncs cada mitja hora, si et descamsa i fa tres hores, doncs tres hores.... La qüestió és que cada copque senti gana, tingui pit, l'estona que calgui, no que li facis un bibi de complement. Pot ser estàs un o dos dies que la nena es queda amb gana, però ràpid els teus pits començaran a produir la llet que la nena demanda.si fas bibi i vas augmentant la quantitat a mida que creixi, les preses seràn molt justes de quantitat i acabaràs sense llet.
En LME també es passan periodes o crisis de creixement en les que la producció és insuficient per la demanda, però poc a poc el cos regula i augmenta la llet.
Si tens un grup de suport a la lactancia, jo et recomano que et vegin, si no la llevadora del CAP potser també et pot ajudar. El més important és que no t'agoviis, i confiis en tu mateixa.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: kabbisa » ds. juny 04, 2016 3:31 pm

Nosaltres vam fer mixta des del primer dia. A l'hospital li baixava la glucosa, i havia de menjar.

Be, el cas és que vam compatibilitzar-ho força be. Els bibis els feiem de 30ml (60ml era un "double"). El nen mamava tranquil, i el bibi el reservàvem pel vespre, a la toma de les 20h que es posava boig. Alguns dies, a migdia, després de mamar li donava nen i bibi al pare i jo anava a dutxar-me.

Recordo una temporada bastant caòtica, així que no recordo del tot be quan va passar què.

El pediatre, en el meu cas, no donava un duro per la continuïtat de la Lmaterna al jo no haver notat la pujada de llet. Però mira, vam anar fent fins als 18 mesos. Fins i tot, èpoques de LMaterna i res d'artificial.

Això si, abans de donar-li el bibi, quan es posava tens, el canviava de pit. Alguna toma havia fet els dos pits dos cops abans de donar-li el bibi.

La qiantitat del bibi va anar pujant a mesura que el nen creixia, però tant el kabbiso com jo recordem el double de 60ml. No recordo si als 2mesos el nen ja prenia sempre doubles o no, em sap greu.

A part de tot, si tires amb lmixta, has de saber que existeixen "CRISIS DE CREIXEMENT" en les que el nen demana més menjar, i ja va be que ho faci (tira del mugró, pica els pits, es posa nerviós,... Com si no sortís llet). Va molt be que ho faci, per què està estimulant el pit a produïr més! Si no ho fes, el pit seguiria produïnt el mateix que fins llavors, i el nen vol, necessita, més.
Hi ha una crisi cap als tres mesos.
Quan passi, has de fer pit, pit, pit, i més pit, i quan ja no puguis més, més pit i pit i pit, i finalment, un petit bibi si encara cal.

Molta paciència i sort
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: kabbisa » ds. juny 04, 2016 3:34 pm

Lo dels no-horaris es super important per la lmaterna. Al pit cada cop que el petit vulgui i sense mirar rellotges! Tota l'estona que vulgui el petit.
Res de "deu minuts a cada teta". Res d'això!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: Essuca » ds. juny 04, 2016 3:36 pm

Estic amb la_rodri, sino vols perdre el pit (que éd el que intueixo en el teu post) treu bibes i posa-la més estona o amb més freqüència al pit. Sino, tot el que li dones amb bibe i no reclama, el teu pit deixa de produir-ho, i a més aixó anirà a més i l'acabaras perdent, ja que aniras augmentant bibes i pit no.
Pots anar a un grup de lactancia que t'ajudaran a treure els bibes progressivament i t'animaran si estas de baixon.
Pots provar d'anar fent dos diea nomes 3 bibes, despres dos dies 2 bibes i anar fent, així dons el pit temps per recuperar la produccio.
angeles77
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. maig 28, 2013 5:02 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: angeles77 » ds. juny 04, 2016 4:13 pm

Hola,
Jo he aconseguit augmentar molt la producció fent servir el relactador (també es diu suplementador) de Medela. Es com un biberon del qual surten dues sondes, que et fiques al pit i quan el nen mama, succiona el pit i a la vegada pren el complement. Com que pots regular el fluxe de sortida del complement, pots anar "parant" i llavors el bebé succiona només el pit. Així el que obtens és més succió més estona i ja veuràs com en uns 4-5 dies produeixes molt més. Val uns 30€ i crec que val la pena intentar-ho. A mi m'ha salvat la lactància!

Una abraçada!
Febrer 2014: 1ª FIV amb ICSI + MACS + DGP. Beta Negativa.
Juny 2014. FIV cancel·lada a dia 5 d'estimulació per baixa resposta.
Gener 2015. FIV resultat dos blastos,que congelem.
Març 2015. Transfer de l'unic blasto que queda viu. Beta Negativa

Abril 2015. Nova FIV .5 ovuls,2 madurs i 1 sol fecundat. Transfer a dia +2
Maig 2015. Positiu!!!
xirinola
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. des. 20, 2015 8:53 am

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: xirinola » ds. juny 04, 2016 4:53 pm

Entro ràpid tant sols per dir-te que facis el que creguis més convenient..A més oferiment de pit més producció. Jo vaig fer lactància mixta desde la primera setmana per complicacions diverses..a dia d'avui el meu nen té 28 mesos i encara fem teti. La lactància mixta de llarga durada és possible! Sempre va volguer el seu bibi i també pit..i així estem..jejj
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: Essuca » ds. juny 04, 2016 5:00 pm

xirinola ha escrit:Entro ràpid tant sols per dir-te que facis el que creguis més convenient..A més oferiment de pit més producció. Jo vaig fer lactància mixta desde la primera setmana per complicacions diverses..a dia d'avui el meu nen té 28 mesos i encara fem teti. La lactància mixta de llarga durada és possible! Sempre va volguer el seu bibi i també pit..i així estem..jejj


Ostres que bé. Jo no vaig aconseguir la mixte amb el primer ivaig acabar nomes amb LA. 28 mesos quina passada!!!
saludoalaluna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 10:42 am

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: saludoalaluna » ds. juny 04, 2016 8:49 pm

Hola,

Aqui una altra mare que va fer lactancia mixta desde el primer mes fins el 4rt o 5e. Despres vam deixar els bibis i vam estar amb pit fins els 18 mesos. I no vam estirar mes perque estava embarassada novament (2on trimestre) i ell ho va deixar de demanar.

Primer de tot et volia dir que no estas fent res malament, ho estas fent el millor que pots, saps, etc. Per tant, zero culpa amb els biberons.

Pel que respecte a que continuis amb lactancia mixta en el temps... jo tenia clarissim que el pit el volia continuar donant si o di, ni que fos una miqueta.

per tant el mes important es que sempre sempre sempre li ofereixis primer el pit (no substitueixis bibi per pit en cap toma).
I que estiguis al pit fins que veus que es posa tens, s enfada (es dificil explicar aixo).
Que ofereixis els dos pits, inclos canviant diverses vegades com t han dit. Que ho esgoti al maxim.

Pel que respecte a la quantitat, jo continuaria amb el minim i vas veient com va. I en funcio del que vegis, detectis, pots augmentar o afegir-ne una miqueta mes en 2on moment.

No augmentis d entrada la quantitat perque creguis que per edat li toca. Fes segons el que veus.

En el 2on embaras vaig poder fer lactancia exclussiva fins els 2 anys. Aixi que tot es possible.
Perque va funcionar en un i en l altre no? No us ho se dir pero segur que te a veure amb factors socials, psicologics.
En el fons som animals mamifers i el nostre cos esta preparat per amamantar. Pero si no vols, no va be, no pots, no ens hem de culpabilitzar.

Som les millors mares pels nostres fills
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: Essuca » ds. juny 04, 2016 9:35 pm

saludoalaluna ha escrit:Hola,

Aqui una altra mare que va fer lactancia mixta desde el primer mes fins el 4rt o 5e. Despres vam deixar els bibis i vam estar amb pit fins els 18 mesos. I no vam estirar mes perque estava embarassada novament (2on trimestre) i ell ho va deixar de demanar.

Primer de tot et volia dir que no estas fent res malament, ho estas fent el millor que pots, saps, etc. Per tant, zero culpa amb els biberons.

Pel que respecte a que continuis amb lactancia mixta en el temps... jo tenia clarissim que el pit el volia continuar donant si o di, ni que fos una miqueta.

per tant el mes important es que sempre sempre sempre li ofereixis primer el pit (no substitueixis bibi per pit en cap toma).
I que estiguis al pit fins que veus que es posa tens, s enfada (es dificil explicar aixo).
Que ofereixis els dos pits, inclos canviant diverses vegades com t han dit. Que ho esgoti al maxim.

Pel que respecte a la quantitat, jo continuaria amb el minim i vas veient com va. I en funcio del que vegis, detectis, pots augmentar o afegir-ne una miqueta mes en 2on moment.

No augmentis d entrada la quantitat perque creguis que per edat li toca. Fes segons el que veus.

En el 2on embaras vaig poder fer lactancia exclussiva fins els 2 anys. Aixi que tot es possible.
Perque va funcionar en un i en l altre no? No us ho se dir pero segur que te a veure amb factors socials, psicologics.
En el fons som animals mamifers i el nostre cos esta preparat per amamantar. Pero si no vols, no va be, no pots, no ens hem de culpabilitzar.

Som les millors mares pels nostres fills


Totalment d'acord, jo amb el primer que vaig acabar amb nomea bibes em.sentia fatal. Vinga a poaar-mw culpes. Hi ara sé que vaig fer tot el que vaig poder en aquell moment i en aquelles circumstancies. Que guai experiencies amb mixta tan positius i llargs :ok:
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: nina_85 » dl. juny 06, 2016 8:41 am

Bon dia,

Jo també he sigut recentment mare (abril!) i també he passat per la lactància mixta. En el meu cas, la nena va néixer amb un bon pes (3500), però jo des de l'inici estava agobiada pensant que no tindria llet per alimentar la meva filla. Ja des de l'hospital, li vam donar algun suplement, jo veia que no "sortia" llet del pit i així em van recomanar fer-ho... Quan vam anar cap a casa, em van dir de fer només pit, però una setmana més tard, en veure que la nena continuava "perdent" pes (pes minim 3050) em van recomanar iniciar lactància mixta: sempre primer pit i després oferir un bibi de 60cc. M'ho vaig agafar al peu de la lletra, SEMPRE primer el pit, ni una sola vegada encara que fossin les 3 de la nit vaig anar a l'opció "fàcil" que seria el biberó. Els primers dies van ser molt durs, jo veia que continuava sense llet... però vaig continuar tal com m'havien pautat. Progressivament em vaig adonar que tenia més llet, la nena anava fent pipi i caca amb normalitat... i el màxim de biberons que prenia eren uns 3-4 al dia (la resta pit). Als control amb la pediatra la nena començava a guanyar pes i jo m'anava animant. Per iniciativa pròpia, i després de llegir el llibre d'en Carlos González, que tan de bo hagués sabut abans, vaig suprimir tots els bibis del dia... vam passar 2-3 dies molt durs, plors i la nena tot el dia a sobre... però l'ascens de pes era progressiu tot i suprimir els biberons, lo que em donava ànims de que tot anava bé. Ara he agafat "confiança" al meu pit i a la producció de llet que vaig tenint, també vaig coneguent més la nena i m'adono que sovint (sobretot a la nit), el plor és de cansament i ganes de dormir més que no pas que tingui gana...
Així doncs la meva experiència amb la lactància mixta és molt positiva ja que per mi ha sigut un pas a la lactància materna exclusiva que és la que estem fent des de fa pràcticament dues setmanes. A mi em va ajudar a "tranquilitzar-me" i anar aprenent a donar el pit... abans era molt escèptica amb la lactància materna i ara en canvi ho trobo molt gratificant, i m'entristeix pensar en el que passarà quan m'hagi d'incorporar de nou a la feina, recent complides les 16 setmanes del permís de maternitat.
Avatar de l’usuari
Zenda75
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: ds. març 07, 2015 12:32 pm

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: Zenda75 » dl. juny 06, 2016 6:10 pm

Jo amb la meva filla també vaig haver de fer al principi lactancia mixta perquè es quedava amb gana.
Com et diuen per aquí com més suxioni més llet produiràs. Si tu li vols donar el pit, tingues constància i pasiència.

Recordo que la pediatre em va receptar també unes vitamines per produïr més llet.

Pel que fa al biberó n'hi vaig comprar uns de la marca tommee tippee que tenen una forma que recorda el pit. Li vaig posar la tetina amb el foradet més petit, d'aquesta manera no li rajava amb tanta facilitat.

Mai va rebutjar el pit.

Quan ja va començar a menjar pués i farinetes ja no vaig fer lactància mixta. Amb el pit ja en va tenir prou.
Vaig poder-li donar el pit fins els 2 anys i mig.
Amb això et vull dir que si es vol es pot!
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: Experiència lactancia mixta

EntradaAutor: Luthien » dt. juny 14, 2016 10:40 am

Hola, t'explico la meva experiència: ara la meva filla té 3 mesos, i quan va néixer li costava molt recuperar el pes, i sempre es quedava amb gana, o sigui que ja des de l'hospital em van dir que donés un complement de LA. Al principi era poc, 30 ml, però com que es quedava amb gana li vaig haver d'augmentar, i tenia molta por que cada cop produís menys llet i acabés fracassant la LM. Un altre problema que tenia era que la nena s'adormia al pit, o sigui que no xumava prou i no estimulava, i al menys amb el bibe estava més desperta mentres menjava.

La meva salvació va ser el tirallets (en el meu cas, Swing de Medela). Li donava el complement quan calia, però anava traient-me llet sempre que podia per estimular els pits i, de pas, donar-li algun bibe de llet meva, no sempre fòrmula. En treia molt poqueta, però anava acumulant, i a hores d'ara puc dir que només faig LM, i en algun cas molt concret li donem algun bibe, com quan la deixo amb els avis i jo no hi sóc. Fins i tot la toma de la nit abans d'anar a dormir, que solia ser molt caòtica i acabava recorrent al bibe, ara fa només pit.

Em va fer ràbia que el pediatre només en digués de fer el complement i que anés baixant la dosis si podia, però no em digués res del tirallets. Si no l'hagués fet servir, estic gairebé segura que se m'hauria anat retirant la llet, i a hores d'ara no en tingués. Aquest és el meu cas, n'hi pot haver de diferents! No tinc una quantitat espectacular de llet, però en tinc la necessària per a la meva filla, i amb això estic més que contenta!! :)

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::