Pit i pit...1 any

Tria el pit o el biberó.

Lluna2016
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dg. gen. 17, 2016 9:20 am

Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Lluna2016 » ds. juny 04, 2016 10:01 pm

Hola, tinc una nena de gairebé un any i portem un any de LM. Ella ja menja els seus purés per dinar, berena fruita, menja pa, galetes, pernil dolç, beu aigua... Però pren molt pit. Només llevar-se, a mig matí, després cap a les 15h, per dormir s'adorm al pit, a les nits es desperta 3-4 cops... No puc més. A més, va de pit a pit com amb falera i canvia de pit constantment, me'ls devora... És normal això? Us ha passat? La veritat és que acabo rebentada...
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: PetitPrincep79 » ds. juny 04, 2016 10:07 pm

Et diria que si, és normal. Cansat, mooolt cansat, però normal. A més cap a l'any solen deixar de menjar (crisis de l'any) i solen augmentar la demanda de pit.
La única cosa que et puc dir és que millora, no será així per sempre. I un dia deixarà el pit.
Molts ànims
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Rossinyola » dl. juny 06, 2016 3:44 pm

Normalissim. Jo he notat més canvi entre els 15 i 18 mesos.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dt. oct. 24, 2017 7:26 pm

Sé que aquest tema és antic però em trobo, ara per ara, com et trobaves tú, lluna. El meu nadó té la mateixa edat que tenia el teu, vam introduir el sòlid com a complement de la LM mitjançant el BLW. M’agradaria saber si aquesta “etapa” va durar molt i algún consell per fer-la més portable. El fet que es desperti més de 5 i 6 vegades a la nit fa que l’endemà estigui morta i que tingui els mugrons completament irritats. Gràcies per avançat.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Beikost » dt. oct. 24, 2017 10:19 pm

Hola, RapaNui

No et vull desanimar, però et diria que "i el que et queda!". M'explicaré, nosaltres també fem lactància mixta, jo també tenia en ment arribar fins a l'any i després, "a veure què passa", però aquí em tens, amb la petita que ja té 19 mesos i segueix mamant igual que quan en tenia 14 o 15. Una mica sí que es nota que potser no mama tant que quan tenia un any, en el sentit que com que igualment a cada àpat menja altres coses, si una presa no la fa no es queixa ni passa gana. Bé, a tots els àpats no, menteixo: l'esmorzar és teta exclusivament, i abans d'anar a dormir i entre una i dues vegades cada nit pren una mica de pit. Com veus, doncs poques solucions et puc oferir més que donar-te ànims, t'entenc, la lactància és bonica però esgotadora a estones i pel que he llegit i parlat amb altres mares, la duració depèn de cada cas. (Però no és gens estrany arribar als dos anys o més, es veu!)

Com a consells específics, com que comentes que mama molt a la nit i no us deixa descansar, la solució que hem trobat nosaltres és que quan es desperta, sobre les 3 de la matinada, la traslladem al nostre llit i ens adormim ella i jo (ella al pit). Té els coneguts inconvenients de falta d'espai, però dormir, dormim perfectament!
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dc. oct. 25, 2017 7:07 am

Beikost,
Gràcies pels ànims i els consells. De fet el meu petit dorm amb nosaltres a la nit... i jo no tinc la capacitat de quedar-me adormida quan està popant. La meva idea és allargar la lactància fins que ell vulgui però és cert que hi ha moments que és força dur tot plegat. Algun consell pels mugrons encetats? A les nits veig les estrelles...
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: jaruma » dj. oct. 26, 2017 2:45 pm

RapaNui, no pot ser que s'estigui agafant malament? Ho dic perquè no haurien d'estar tan irritats els mugrons. El.meu era dels que demanava pit cada dues o tres hores fins pràcticament els 3 anys! I ara amb 3 anys i 3 mesos sembla que comença a perdre una mica l'interès, però segueix prenent pit cada nit. I només d'un pit, perquè fa un any va rebutjar el pit esquerre pel.motiu que fos, i ara només pren d'un. I tot i això, el.mugró el tinc sensible però no irritat, ni em fa mal. Potser està agafant-se d'una manera que et roça amb les dents. Prova a canviar de posició o a demanar-li que obri molt la boca quan l'agafi.

En tot cas, molts ànims!
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dj. oct. 26, 2017 7:53 pm

Potser sí que amb les dentetes em va rascant, Jaruma. Intentaré fer-li obrir més la boca, com m’aconselles i a veure si els mugrons milloren. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Anna Maria » dv. oct. 27, 2017 3:41 pm

No havia vist l'entrada fins ara, i em sumo als ànims que t'han donat les companyes. L'Isaac farà els 3 anys el gener i encara popa, tot i que a la nit ja només ho fa quan no pot dormir bé per alguna raó com la calor, els mocs, la febre. Va anar disminuint amb el temps, cada nen és diferent però hi haurà un dia més proper o més llunyà que el seu cos demanarà menys popa a la nit. Pel que fa als mugrons irritats, és cert que no hauries de tenir-los tant irritats, a veure si fent-li obrir més la boca et passa. Et recomano el Purelan, que és lanolina 100% i no cal que tel treguis per donar popa, jo a vegades tinc els mugrons ressecs (i quan els tenia irritats també) i em va bé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: crunchi » dv. oct. 27, 2017 5:54 pm

Hola, m'animo a comentar!!,
El meu nen té 3 mesos, i la meva meta era arribar fins l'any, precisament per aquest motiu, per la nit em segueix fent 5 o 6 preses (hi ha nits que mes), i al igual que RapaNui jo em desvetllo. A part que el canvio a ell de posició (fem collit) pq em vagi alternant els pits, també a vegades el torno a la cuna de collit.... vaja, que lo maxim que dormo son 5hores seguides de son, i a vegades 4hores seguides només. Em passo la nit fent malabars. He observat que si el deixo a la cuna dorm mes i si me'l deixo al llit, em mama molt més.
És esgotador, si.
Durant el dia em passa que és 24hores ell, se'm fa una mica esclau a vegades. No tinc estractor de llet, potser en necessito un... el fet que només el puc alimentar jo, fa que no el pugui deixar amb ningú. No ho sé, poder m'he imposat un rol massa feixuc, potser m'exigeixo massa....
Per això no sé si farem LME fins els 6 o 12 mesos, però en principi no crec q ho allargui mes. Les que aguanteu fins els 3 anys us admiro moltissim.
Que consti q faig LME pq vull, pq crec que és el millor per ell i pq m'agrada, però té la seva part fosca també.... és dur.

El tema dels mugrons, el Purelan el tinc mort de riure per un calaix. Em va anar molt millor l'oli d'oliva i tot el dia les tetes al aire. Clar que era estiu.... A mi no em fa mal, només un dia d'aquests em va semblar que me l'havia mossegat. Por em fa quan li creixin les dents!!!!! :-:)

Anims :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dv. oct. 27, 2017 7:00 pm

Moltes gràcies Anna Maria i Crunchi. Potser és veritat que les nits que el petit les passa popant 5 o 6 vegades són nits de mocs o tos o febre... També el fet de la meva reincorporació a la feina (després de 10 mesos junts cada dia) i del seu inici a l’escola bressol el fan estar molt més tovet i amb molta mamitis. I l’entenc perfectament, pobre. Però hi ha dies que vaig taaaaaant cansada que se’m fa una muntanya passar una altra nit en blanc. Rescataré el Purelan del calaix (ja no recordava ni la seva existència). Perquè el que tinc clar és que no vull deixar la lactància.

Moltes gràcies a totes pels consells i els ànims. Parlar amb vosaltres m’està ajudant molt.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Anna Maria » dv. oct. 27, 2017 9:43 pm

Crunchi,
jo no me l'he canviat mai de costat, ni jo. Simplement em vaig acostumar (i encara ho faig) a posar-me... a veure, ara no sé com explicar-ho, més com si estigués boca terrosa però de costat, de tal manera que l'altra popa li quedés a l'altura de la popa. Jo tinc molt pit, i desde que faig LM unes dues talles més, i em penja una mica més de tal manera que vaig trobar aquesta solució. Pel que fa a si dorm a la seva cuna dorm més, suposo que és cert, jo faig collit però ell sempre ha estat al seu llit, és a dir, un llit adossat (primer el moisès i ara un que vam fer a la fusteria 60x120, i l'he posat sempre a la vora del seu i jo a la vora del seu, de tal manera que es quedava dormit i jo treia la popa sense moure'l, cosa que encara fem al sofà a la migdiada (a la nit acaba de fer popa i es gira i es recol·loca per adormir-se.
Rapanui,
pot ser que les tomes que fes durant el dia ara les faci a la nit o al cap de setmana, poc a poc es regularà.

Si ell o vosaltres no voleu, doncs es disminueix o s'elimina. Jo no ho he fet, però a la nit hi ha l'opció del pla pare, aquí al Sóc Petit ho han comentat algunes mares que sí que ho han provat:
viewtopic.php?t=38454
Heu de tenir clar que això de la LM és cosa de dos (la resta del món ignoreu-lo). La LM és bonica, però si el bebè està molt enganxat també pot ser esgotador, per tant tota decisió és bona. Quan ho deixeu, no us sentiu culpables, i si seguiu doncs molts ànims que podreu fer-ho.

Aquí estic per qualsevol altre dubte, no dubteu en escriure si us convé i ho necessiteu.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dg. oct. 29, 2017 7:53 am

Gràcies Anna Maria, pels consells, els ànims i l’enllaç al mètode papa. Pot ser que el menut vulgui recuperar les preses que no fa quan està a l’escola bressol (va de 9 a 13h). Jo el deixo i el recullo. Quan el recullo fa una presa a la mateixa escola.
Del mètode papa n’havia sentit a parlar. El vam fer servir una nit que jo, literalment, plorava d’esgotament. Però des del sofà que sentia plorar al petit cada cop que es despertava. És cert que cada vegada plorava menys estona i s’adormia abans. Però després d’aquella nit no l’hem tornat a dur a la pràctica. He de dir que se’m trenca el cor quan el sento plorar de la manera que ho fa... Potser sóc massa tova.
Els caps de setmana el que fem (quan podem) és que el petit s’aixeca amb el papa, quan es desperta, i jo continuo dormint una estona.

Deixar la lactància no m’ho plantejo. I deixar-la només a la nit, no sé si em veig amb cor. Crec que el menut encara és massa petit per entendre-ho (o per acceptar-ho) encara que li expliqui. I el fet que no hagi volgut mai xumet tampoc no ajuda...
Avatar de l’usuari
RapaNui
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dc. des. 21, 2016 8:12 am

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: RapaNui » dg. oct. 29, 2017 7:54 am

De 9 a 15h, volia dir ;)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: crunchi » dg. oct. 29, 2017 9:24 am

Merci Anna Maria.... potser l'hauria de deixar al seu llit i donar-li el pit desde el meu llit, però un dia ho vaig provar i el pit que no em coincideix no sé com fer-ho (jo tinc els pits petits, gasto una 90 xD), i l'acabo posant al llit. Ja us dic, caaaaada nit el moc 3 o 4 cops de cuna a llit i aixi.... és esgotador si. El metode papa no me'l plantejo ....almenys no fins que treballem tots dos.
No sé, de moment paciencia. Ho tinc bastant assumit, ho normalitzo i au. Però tinc dies que necessito fer un stop mental jejejej provaré un altre cop fer pit snse moure'l de la cuna, aviam.

Rapanui jo tb crec que és el q comentes de la guarderia, la incorporació a la feina.... suposo que passarà, que és 1 etapa més i amb moltissssssima paciencia, tot es posarà a lloc. El tema del plor del nen, de tova res. A mi tb se'm trenca el cor quan plora, intento no deixar-lo plorar (a no ser q jo estigui al wc, dutxa, situació així...) pero vaja, vaig a consolar-lo lo mes aviat que puc. Una altre cosa és que es calmi jejejjeje a vegades segueix plorant pq agafa unes enrabiades :-D
Anims maca!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pit i pit...1 any

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 29, 2017 9:49 am

de tova res, aixo és instintiu i normal.
jo tampoc ho vaig provar mai.
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::