Com despertar-los quan s'adorm al pit?

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
corxea
:: peixet
:: peixet
Entrades: 275
Membre des de: dt. set. 01, 2015 5:48 pm
Contacta:

Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: corxea » dj. juny 30, 2016 12:16 pm

Hola!

La meva petita té 15 dies i menja molt (va néixer amb 3'990 quilos) però també s'adorm així que la poso al pit i no hi ha qui la desperti. Al final tan sols m'aguanta desperta 10 minuts i, el resultat és que al cap de mitja hora torna a tenir gana. No és problema de la llet ja que la pediatra i la llevadora m'han dit que, de llet, en tinc de sobres, que no pateixi.

He provat de moure-la, fer-li pessigolles als peus, bufar-li a la cara, mullar-la... però fa un grunyit i segueix dormint... ?-) :-D Ahir fins i tot li vam llimar les ungles mentre xuclava mig adormida i ni es va immutar. Jo pensava que amb això s'indignaria i res... jajajaajaj La meva filla tan sols s'emprenya quan té gana! (és un luxe, la veritat, però em té tot el dia esclavitzada perquè no xucla prou estona!)

Alguna idea més? A vegades si la poso al bressol torna a plorar de gana però sol fer-ho al cap d'un quart d'hora i, clar, podem estar tot el dia així...
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: Essuca » dj. juny 30, 2016 12:45 pm

Corxea,
Jo et recomanaria que et passessis per algun grup de lactancia (els caps ni sols haver).
Ho dic perque el que descrius del comportament de la teva filla és el més habitual en els nadons. Es poden passar hores al pit, xumant-dormint-xumant... sembla que mai pari el cicle i a sobre ni distingeix dia/nit.
Al principo pot ser molt agobiant i arribar al desaspero la sensació d'esclava del pit. Peró t'asseguro que és el més normal, que mica en mica la nena anirà espaiant preses, fer-les més abundants....una no sap que és realment "pit a demanda" fins que si troba...
Tema desperar-la, jo ho havia de fer perque era petita i m'ho van dir que ho fes, i saps que, és impossible, si volen dormir dormen i punt :content:
El tema grup de lactancia, t'ho deia perque sovint es pensa que una hi ha d'anar quan té problemes amb la lactancia (que no és el teu cas), en canvi és molt útil per desfogar-se, veure el comportament d'altres nadons i saber si el teu fa el que la majoria o no, i sobretot per destruir falsos mites sobre la lactancia.
A més pensa, que tenen l'estomac molt petit, de seguida s'atipen per aixo s'adormen i quan han pait (que al ser llet materna és un pim pam) tornen a voler.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: jaruma » dj. juny 30, 2016 4:18 pm

Estic d'acord amb l'Essuca, els primers dies/mesos són agobiants! Potser no té gana, simplement vol estar enganxadeta a tu, amb la calma que li transmet el poder mamar.

Si està bé de pes jo no intentaria despertar-la, no crec que guanyéssis res! Dins la panxa estan en contacte constant amb nosaltres i connectats a l'aliment, i al sortir busquen el mateix. A poc a poc anirà millorant la cosa. I no facis cas del que diuen molts pediatres, que si 20 minuts màxim a cada pit, i esperar x hores, perquè si no et "prenen el pèl". Deixa-la que tingui pit quan vulgui! Així els teus pits produiran tota la llet que faci falta. Jo m'instal.lava al sofà amb el mòbil a una mà, i apa, a passar hores. És molt pesat, però millora aviat!

Molts ànims! :-()-)
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: rundi » dj. juny 30, 2016 7:09 pm

Jo tampoc la despertaria, si té son, té son.
Com ja t'han dit, és el més normal que amb quinze dies es passi el dia al pit. La teta no només és gana, també és estar amb tu, l'olor de la mama, l'escalforeta... El paraís, vaja :love:
Desconnecta i intenta gaudir d'aquests moments, la resta pot esperar ara per ara...
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: shyla » dj. juny 30, 2016 10:27 pm

Et dic igual que les companyes, la teva filla no necesita que la despertis per res. Tots, absolutament tots els nadons del mon esperen rebre al neixer el mateix que tenien abans de fer-ho, aixo es: comunicació i contacte permanent, moviment constant i alimentacio continuada. Potser etc podría ajudar el fet de portejar-la, aixo els hi dona molta seguretat al tenir tot aixo que t'he esmentat. Anims!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
corxea
:: peixet
:: peixet
Entrades: 275
Membre des de: dt. set. 01, 2015 5:48 pm
Contacta:

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: corxea » dv. jul. 01, 2016 10:07 am

Gràcies noies...

De moment però, no em serveix. El pit a demanda està molt bé quan els petits fan 2 hores de natural, però quan la petita demana cada 10 minuts és exagerat. Si em demanés cada 2 hores per mi seria un luxe!! Ja firmo!!
Sí que som mamífers i, per part meva, no tinc cap problema, ella s'enganxa, tinc llet de sobra... però també sóc una dona i tinc la mania de dutxar-me, dinar... Cada 10 minuts no puc aguantar el ritme, és exagerat. Tampoc crec que sigui bo per ella tenir una mare esgotada i estressada perquè no pot dormir ni anar al lavabo, també ho noten ells aixó i els fa sentir insegurs.

Seguiré provant d'anar allargant a veure si aconseguim arribar a un temps digne...
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: shyla » dv. jul. 01, 2016 11:27 am

T'entenc, perque ho he viscut, pero si vols estar tranquila tambe has d'entendre que necessita el.teu nadó, necessita a la seca mare disponible el 100% del temps, i aixo significa a demanda. Tant fa si han passat 2 minuts com 4 hores. Amb 15-20 dies fan la primera crisis de creixement, con demanen mes, están mes neguitosos. No t'amoinis per la casa, la dutxa... Jo m'he dutxat sempre amb els meus fills, tot i aixi fines que no agafes el ritme costa trobar 5 minuts per fer qualsevol cosa. T'animo a anar a compartir amb altres mares: grup postpart, lactancia, criança...veuras que totes estem igual! Anims!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. jul. 01, 2016 5:32 pm

Bones guapa!
doncs una altra que et diu al mateix: moooooooooooooooooooooooolta paciència, i un bon llibre, tablet o tv a la vora! és normalíssim, el que passa és que és molt pesat per nosaltres. Poc a poc anirà millorant, tot i que hi haurà dies que sembla que vagi la cosa a pitjor, per les crisis de creixement. Cada bebè es regula al seu ritme, i és ben bé el que dius, no és pas gana el que té (d'aquí a que una part de mares deixin de donar popa perquè el que pensen és que la criatura es queda amb gana), sinó que ets el seu xumet, la popa és el seu lligam amb tu, vol mimos, contacte, escalfor (tot i que amb la calor que fa....) i també està preparant la popa per més producció.
Jo ho feia quasi tot amb l'Isaac a la popa: cuinar, anar al wc, canviar-me (bé, potser uns segons el deixava per cordar-me, jejej) tot i que des del primer dia vaig aconseguir els minutets per dutxar-me i menjar alguna cosa (havent de sentir algun plor, però què hi farem)
Molts i molts ànims, ho estàs fent molt bé!
El tema del grup de lactància és fenomenal, però també sàpiguis que estem aquí per respondre i estem amb tu!
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: rundi » dv. jul. 01, 2016 7:46 pm

Totes les tenim aquestes manies de dutxar-nos i necessitar temps propi ;-)
Com et diuen, portejar pot ser una sol.lució i un grup de mares, per compartir experiències i no desesperar.
El pit a demanda és això i sí, és exageradament absorvent, però si et serveix de consol, aquest nivell de dependència extrema no durarà tota la vida ni molt menys.
Jo també ho vaig passar i és un shock, sobretot si és el primer fill, perquè el canvi de vida és molt punki.
Els meus consells són que baixis el nivel d'exigència. Aprofita per fer becaines quan ella dormi, aprofita moments que tinguis ajuda per dutxar-te, fer un volt... busca un llibre o una sèrie per passar el temps mente fa pit, i sobretot pensar que això no serà sempre, que això també passarà...
Ànims!!
Avatar de l’usuari
corxea
:: peixet
:: peixet
Entrades: 275
Membre des de: dt. set. 01, 2015 5:48 pm
Contacta:

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: corxea » ds. jul. 02, 2016 8:45 am

Noies!

Realment ningú t'ho explica tot aixo! Avui sembla que comencem a superar la crisi...
L'hem canviada per còlics i llestos! :-D :-D

Gràcies a totes!!!
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Com despertar-los quan s'adorm al pit?

EntradaAutor: Essuca » ds. jul. 02, 2016 1:52 pm

Corxea, amb el primer em vaig sentir com tonta les primeres setmanes pensant que havia llegit molts llibres sobre l'embaràs i cap sobre la primera criança i anar pensant, si l'embaràs va sol i jo llegint i ara no puc fer res i no tinc informació....
Estava com en shock, la rudi ho ha descrit molt bé, és molt punki el canvi, no ho havia sentit mai expressat així però punki és la paraula :content:

A mi em va anar molt bé anar al grup de mares, ja que veia noies amb la mateixa situació que jo i pensava "així no sóc jo que se me està fent una muntanya i la que no serveixo, sinó que és normal que estiguem agobiades" i alhora veia que el comportament del meu fill era de lo més normal (tot i que a mi em sembles pessadíssim) i també m'ajudava veure mares amb nadons més grans que et deien, el principi és així, però ja veureu la cosa millora, això em tranqulitzava. I desfogar-me pel SocPetit també m'ajudava, sempre hi ha qui t'escolta i aixó és bo.

Molts ànims per aquesta primera etapa, ho estàs fent genial >.-<:

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::