Cada quan mama bebé de 3 setmanes

Tria el pit o el biberó.

shieldmaiden
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shieldmaiden » dl. ago. 15, 2016 11:33 am

Bon dia a totes!

La meva petita ara té 3 setmanes. Fem LME i ha anat molt bé des del principi. Ella s'ha agafat molt bé al pit i a mi no em fa gens de mal i s'està engreixant molt.

Però de vegades és molt esgotador. Al matí pot mamar cada mitja hora, a la tarda allarga més, potser 2h30-3h màxim i a la nit de nou cada 2hores (a més cada nit passa 3 hores dolentes desperta per gasos)

Fa 3 setmanes que no dormo més de 2h seguides i estic esgotada.
A vosaltres cada quan us mama? A algú que li hagi mamat amb aquesta freqüència, quan es va començar a normalitzar?
Només demano que allargui una mica a la nit, 4 horetes com he sentit a moltes mares amb bebés d'aquesta edat. zz:-)

Sento que no estic gaudint la maternitat com voldria per l'esgotament que porto a sobre.

Gràcies guapes!
Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shyla » dl. ago. 15, 2016 9:54 pm

Hola, enhorabona pel teu bebe. Em sap greu dir-te que no hi ha un dia concret que ho facin. Cada nen te el.seu ritme particular i tan petits realment no solen dormir tantes hores seguides. Es esgotador pero tot passa i el cos s'acostuma al ritme. Hi ha nens que els hi treuen el pit per si dormen mes i dormen igual. Un altre et dirá que quan mengi solid, l'altre a l'any... El meu amb 3 anys va començar a fer tirades mes llargues pero encara es desperta per sed, per pipí, perqué li pica un peu o pel que sigui. Igualment ja tenia un altre petit que tampoco en deixa dormir...anims! Pot ser que estigueu passant la primera crisis de lactancia!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. ago. 15, 2016 11:20 pm

Hola Shieldmaiden,

Com ha t'ha dit la Shyla cada nen és un món i dir quan començarà allargar les hores de son és molt difícil de predir... La meva nena també mamava amb la freqüència que dius, més o menys, i crec que en un any (que és la seva edat) només ha dormit 4h o més com a molt dos vegades, així que ànims...

La veritat és que nosaltres ho portem bé la majoria de dies (n'hi ha que no tant, sobretot des que torno a treballar), però nosaltres fem collit, no sé si és el teu cas. Al fer collit quan era petita la nena mamava i moltes vegades jo m'adormia amb ella agafada al pit. Ara que és més gran hi ha nits que es desperta molt sovint!!! A vegades a cada hora!!!! (Jo crec que és per la calor que ha fet aquest estiu), però la veritat és que mama un minut i es torna a adormir. És pesat i si has de llevar-te aviat i/o portes cansament acumulat és horrorós, però penso que la LM és el millor per ells i que de fet per molt farregós que sembli serà poc temps (pensar a anys vista fa vertigen, però és una proporció de temps petita en realitat!) . A la llarga quan no ens reclamin els trobarem a faltar jiji. A més, no sé fins quin punt és cert que els nens que prenen biberó (amb cereals o sense) allarguen més hores a la nit. A mi m'ho han presentat com la solució però no ho he provat, sempre pots provar de donar-li llet teva extreta amb cereals quan pugui començar a prendre'n... De totes maneres ja et dic que amb 3 setmanes és molt normal que es desperti tants. El que és poc habitual és trobar-se els que dormen moltes hores de seguida des de ben petits.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shyla » dl. ago. 15, 2016 11:28 pm

Ah apart del collit, sobretot els primers mesos hauien de ser de supervivencia. Si el que vols fer mentre el teu bebe dorm no es estrictament necessari aprofita pero descansar. Intenta dormir mentre dormi tambe!
Imatge Imatge
shieldmaiden
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shieldmaiden » dt. ago. 16, 2016 9:05 am

Gràcies per les vostres respostes!
M'ho estic prenent amb més calma i és veritat que el cos es va acostumant.
Lo dels cereals m'ho plantejaré si ho veig molt crític,però de moment intentaré sobreviure.

Potser si que té crisi de creixament ja que va neixer molt petita i està engerixant-se molt.
Va néixer amb 2900 al sortir de l'hospital 2720. Em va pujar la llet i als 6dies d vida 3040. Als 15 ja pesava 3480 i ara no ho sé però està enorme.

En fi paciència, tot sigui per donar-li el millor
Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shyla » dt. ago. 16, 2016 10:22 am

La primera crisis la passen als 15-20 dies de vida, tots, tinguis el pes que tinguin, la següent cap als 3 mesos.
La lactancia hauria de ser exclusiva fins als 6 mesos, tant si es pit com formula.
Anims, la maternitat esta plena de fases que s'han d'anar passant!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: Anna Maria » dj. ago. 18, 2016 10:05 pm

Bones!
Primer de tot, un felicitats ben gran perquè ets mare, i això tot i que ara pot no semblar-t'ho és fantàstic.
Ja t'ho han dit les companyes, al principi és supervivència. I després potser també, perquè pot ser ben bé que li costi dormir-se i el pit sigui el seu relax. A l'Isaac li passava. A més de les crisis de creixement, que jo n'hi deia atacs de popa, teníem la qüestió d'agafar el son. El son és maduratiu, i hi ha bebès que neixen ja amb la capacitat de fer "clic" i adormir-se i n'hi ha que els hi costa més. Tot el que no sigui braços de mama porta punxes, i deixar-los vol dir cinc minuts i corre que ja plora (tot i que cinc minuts a vegades ja era molt, jeje).
Cada infant té el seu ritme per madurar el son, i no té res a veure amb la LM o la LA. Hi ha nens que fen bibe es desperten igual o més a la nit, i hi ha nens que dormen com a lirons.
Les crisis de popa doncs en el meu cas hi van ser però no tan fixades en les dates que hi posen, però són ben orientatives perquè ho vagis sabent. Són dos o tres dies de "pitjor" que lo normal, en el sentit de que estan més neguitosos, busquen popa més sovint, o més estona del que portaven fent els últims dies. També hi ha molts canvis, hi haurà dies de tot, i el que s'estableix com una rutina després canvia, perquè el bebè es va adaptatn al canvis del seu cos.
Ens fan servir de xumet? Doncs sí i no. Per una banda, la popa és el seu consol, però per l'altra, la naturalesa és moolt sàvia i l'instint del bebè li diu que necessita més llet i estimula el pit perquè en fabriqui més. Com més estimula, més surt. Ep, i si veus que hi ha un dia que popa menys, no t'alarmis, aquell dia estarà tip. Les glopades també són fruit de l'autoregulació del seu cos, treu allò que sobra, però també per una immaduresa del sistema digestiu que poc a poc s'ha d'anar acostumant a la vida fora de la panxa.
Quin rotllo t'he pegat, mare meva! Sàpigues que aquí estem, per qualsevol pregunta que et sembli que tens tu la fas, encara que et sembli una xorrada, aquí estem.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shieldmaiden
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

Re: Cada quan mama bebé de 3 setmanes

EntradaAutor: shieldmaiden » dv. ago. 19, 2016 5:07 pm

Moltes gràcies a totes!!!va molt bé poder-se desfogar aquí i veure que no estàs sola!

De mica en mica vaig adaptant-me a aquest ritme i coneixent la meva petita.
Hi ha moments d esgotament màxim, però vaig aprenent cada dia al seu costat com enfrontar-los!
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::