Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 09, 2017 4:05 pm

Ups, m'ho deixava, jo el que feia era canviar de popa quan havia passat una hora a la mateixa.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. nov. 09, 2017 10:27 pm

Ànims, és molt dur però crec que ho estàs fent molt bé.

Pel dolor als mugrons (com ja vaig dir vaig tenir clivelles molt importants i per tan dolor a tope!!) jo et podria recomanar alguna crema més a part del purelan. Sincerament a mi el purelan només em servia per embrutar la roba interior (taca!) i poc més. I les mugroneres tampoc em van solucionar gaire res perquè em sortia molta llet, s'em desenganxaven mentre mamava, es movien,... Un rollo vaya, tot i que hi ha gent a qui li ha anat molt bé tan una cosa com l'altre.

En cas que provis el purelan i finalment no et vagi bé jo et recomano la crema pels mugrons de suavinex. És també lanolina pura (com el purelan) però a més porta hiperic o alguna cosa així que calmava el dolor! No recordo si s'havia de rentar o no abans no fes pit de nou la nena... Crec que no, però en tot cas t'ho aclarirà el prospecte.

I en cas que tinguéssis alguna petita ferida, la millor per cicatritzar per mí va ser la crema de mugrons de medela Maternité. Portava temps amb les altres trempejant com podia les ferides i amb aquesta i Cristalmina per desinfectar (me la va recomanar una amiga llevadora) solucionat en poc temps.

Ah! Per airejar els mugrons i facilitar que es curéssin (no sé si també t'anirien bé pel dolor, almenys no et rossarien amb la roba em van anar perfecte unes copes de medela (que també em va recomanar l'amiga llevadora). Serveixen per airejar el mugró (n'hi ha un model per recollir la llet sense forats) i es poden col·locar entre el pit i el sostenidor. Viam, com per anar pel carrer no perquè posat queda un "hermatotste" però per airejar/descansar els mugrons quan estiguis a casa et pot anar molt bé. Et deixo un enllaç perquè vegis a què em refereixo:

https://www.promofarma.com/medela-prote ... #ectrans=1
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 09, 2017 10:51 pm

Ostres, aquests no els coneixia, de protectors, ja m'haguessin anat bé! Bé, si més no ara els podré recomanar, jeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 18, 2017 9:22 pm

Bones!
Guirit, com va?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: GuiRit » dl. nov. 27, 2017 9:33 am

Hola Anna Maria,

Gràcies per interessar-te! Doncs t'explico, mira: seguim amb LME, de moment, sense haver donat ni un biberó de fórmula.

A la visita que coincidia amb el 1 mes de la infermera ja va veure que havia guanyat 120g en una setmana, per fi, i va dir que ja la veia al cap d'un mes. Per tant, hem fet un passet i ja no té control de pes cada dos per tres.

No obstant això, la llevadora del grup de lactància, ens va aconsellar que seguís treient-me llet i donant-li però ho he deixat de fer perquè em feia moltíssim mal als mugrons. Eren molts cops al dia i no podia perquè a més no tenia temps: la nena moltes hores al pit i la poca estona que no hi era, el tirallets... i això que ja vaig mirar les indicacions del web de Medela a veure si tenia un copa equivocada, en vaig comprar una de nova i igual de malament o pitjor. Avui tornem a anar al grup de lactància a veure què ens diu.

A la farmàcia la seguim pesant un cop per setmana i en l'última (de fet en 6 dies, de dilluns a diumenge) ha tornat a guanyar 110g.

Sembla que el pes va millor (encara que hi ha qui diu que hauria de fer-ne 150-200 per setmana i no 120... :-:) ) però jo continuo amb mil dubtes: sobretot, continuo sense saber quan comencen/acaben les tomes. Em sorprèn que tothom sàpiga identificar una toma i jo no. Duren molt, ella no s'aparta sola del pit, jo no sé interpretar quan para (està cansada? dorm? ha parat perquè està tipa?) i l'acabo apartant quan em sembla i torna a demanar al cap de res... i llavors, me la poso al mateix pit? a l'altre? Un embolic... ho faig amb intuïció i ja està... però sembla que mai quedi tipa.

Per altra banda: estem veient que és una nena que de dia NO dorm. Però res... amb sort dues migdiades de mitja horeta si arriba, o 5 minuts si s'adorm al pit perquè quan la mous es desperta. Sembl que ella sí que sàpiga quan és de nit o de dia. Només dorm de nit. Llavors fins ara l'havia estat despertant perquè mengés de nit pel baix pes... però ara porto dos dies deixant-la dormir perquè si no em penso que no descansa prou. I si faig això, pot demanar només dos cops en tota la nit i menja súuuper poca estona i molt adormida. No em baixarà la producció posem per cas si en 11h hores només menja 2 cops? En fi, avui ho preguntaré tot a la llevadora.

Gràcies per preguntar!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 27, 2017 3:53 pm

Bones Guirit,
doncs jo crec sincerament que ho estàs fent molt i molt bé. Trobo perfecte que seguiu pesant a la nena a la farmàcia, tot i que tu mateixa, quan et notis més tranquil·la, hi haurà un dia que ja ho faràs cada quinze dies, i veuràs més el canvi pels canvis de talla de la nena.
Pel que fa al tirallets, jo ja et vaig dir que l'havia utlitzat només per treure'm una petita toma a mig matí per l'escoleta, i era molt difícil.... No hi ha millor xuclador que els llavis de la teva filla, això ja ho ha demostrat, perquè pel que em dius et podies treure poques vegades llet, o sigui que jo crec que aquest últim guany se la fet tot ella, no creus?
Pel que fa al canvi de popa, doncs jo durant molt temps m'ho vaig anar apuntant (tinc una mania per les llistes, jejejejejeje) però el tema de canviar ho feia de forma intuïtiva, com tu dius, i si feia més d'una hora que estava a la mateixa la canviava. Ma fill hi va haver un moment que jo coneixia, pels seus grunys, inquietuds i tal, que era moment de canviar de popa.
Pel que fa a dormir de dia, l'Isaac va dormir de dia perquè un dia vaig dir prou i quan va començar a fer bon temps (ell és del gener i va fer un hivern de fred...) el treia una hora al matí i una hora a la tarda, ell s'adormia i jo descansava la popa, però ja era més endavant, a veure... sí, ja devia ser cap als 5 mesos. Després a l'escoleta dormia el mig matí llarguet, de 3/4 d'hora, i la migdiada vaig estar molt temps fent-la dormit damunt de les meves cames, sí, així com t'ho explico. En canvi la nit sempre la va fer més llargueta, nits sense dormir gens en vaig passar poques, ell era de popar de dia.
Els primers temps, a mi el que em van recomanar és que a la nit no estigués més de 4 hores sense donar-li. Quan ja va començar a estar com una baldufa, perquè el pobre entre fer popa i voler dormir popava molt i molt, doncs ja ho vaig deixar al seu criteri. Per tant, de seguida va separar bé el dia de la nit. Algo és algo, jejejej
A veure que t'hauran dit al grup de lactància. Els dubtes són normalíssims, pensa que tot i que et donem unes pautes, uns consells, unes experiències, has d'anar provant. No hi ha cap veritat absoluta.
Torno a repetir, jo crec que ho fas molt bé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Elenamar83
Entrades: 1
Membre des de: dg. des. 30, 2018 12:59 pm

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Elenamar83 » dg. des. 30, 2018 4:26 pm

Anna Maria ha escrit:Bones de nou,
Ai, el tirallets... Mira, jo vaig haver d'utilitzar-lo perquè quan l'Isaac va començar a anar a l'escoleta jo li preparava una toma per mig matí (ell fins aquest any no ha començat a anar-hi a les tardes). Doncs me'n treia la toma del mig matí quan era a l'escoleta, mentre li donava la papilla al migdia (ell popava després altre cop) i alguna vegada me n'havia de treure a la nit, amb les portes tancades de la cuina... i aconseguia potser 50 de la bossa aquella de medela, és a dir, molt poca quantitat. En canvi ell, quan popava, sentia el soroll de la lleteta baixat pel coll, no sé si m'explico, que popava i popava. I com que no podia agafar el son, estava molta estona a la popa, i tenia glopades perquè més aviat li sobrava la llet. Conclusió, el tirallets no funcionava com la boca de ma fill.
Jo també diria de treure't la llet, jo la congelaria per quan sigui més grandeta, vagi a l'escoleta o l'hagis de deixar a les padrines o al pare per la raó que sigui, ben congelada pot aguantar 1 any. Com t'han dit, per intentar augmentar-ne la producció, tot i que jo segueixo pensant que segurament la teva filla popa el que necessita.
Quin model d'extractor utilitzes? Jo en vaig tenir dos. El primer era aquest:
https://www.promofarma.com/medela-mini- ... #ectrans=1
Només era extractor. Se'm va acabar espatllant, i tot i que m'oferien revisar-lo jo no podia estar cap dia sense ell, en vaig comprar un altre, aquest:
https://www.bebitus.com/99679-extractor ... 01090733:s
Aquest segon hi havia dos pasos, estimulació i extractor, i anava una miqueta més bé, tot i que com la succió de l'Isaac res de res, jeje
Abraçades,
Anna Maria

La veritat és que el Medela Extractor Swing és molt bon extractor: fàcil de transportar, silenciós dins del que cap, funciona tant connectat a la xarxa elèctrica com amb piles i és fàcil de netejar. L'única cosa és que només porta una embut de la talla mitjana, per la qual cosa no s'ajusta a totes les grandàries de pit, encara que pot comprar-se a part un embut d'una altra talla. De totes maneres, també hi ha altres models d'extractor interessants. He trobat una guia amb alguns d'ells que us pot resultar d'utilitat: https://www.todomaternidad.eu/sacaleches/
Abraçades,
Elena
Bonica
Entrades: 1
Membre des de: dv. març 15, 2019 12:17 am

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Bonica » dv. març 15, 2019 12:21 am

Anna Maria ha escrit:Bones de nou,
Ai, el tirallets... Mira, jo vaig haver d'utilitzar-lo perquè quan l'Isaac va començar a anar a l'escoleta jo li preparava una toma per mig matí (ell fins aquest any no ha començat a anar-hi a les tardes). Doncs me'n treia la toma del mig matí quan era a l'escoleta, mentre li donava la papilla al migdia (ell popava després altre cop) i alguna vegada me n'havia de treure a la nit, amb les portes tancades de la cuina... i aconseguia potser 50 de la bossa aquella de medela, és a dir, molt poca quantitat. En canvi ell, quan popava, sentia el soroll de la lleteta baixat pel coll, no sé si m'explico, que popava i popava. I com que no podia agafar el son, estava molta estona a la popa, i tenia glopades perquè més aviat li sobrava la llet. Conclusió, el tirallets no funcionava com la boca de ma fill.
Jo també diria de treure't la llet, jo la congelaria per quan sigui més grandeta, vagi a l'escoleta o l'hagis de deixar a les padrines o al pare per la raó que sigui, ben congelada pot aguantar 1 any. Com t'han dit, per intentar augmentar-ne la producció, tot i que jo segueixo pensant que segurament la teva filla popa el que necessita.
Quin model d'extractor utilitzes? Jo en vaig tenir dos. El primer era aquest:
https://www.promofarma.com/medela-mini- ... #ectrans=1
Només era extractor. Se'm va acabar espatllant, i tot i que m'oferien revisar-lo jo no podia estar cap dia sense ell, en vaig comprar un altre, aquest:
https://www.bebitus.com/99679-extractor ... 01090733:s
Aquest segon hi havia dos pasos, estimulació i extractor, i anava una miqueta més bé, tot i que com la succió de l'Isaac res de res, jeje
Abraçades,
Anna Maria


Molt interessant. Sé que el fil és antic però estava buscant informació sobre el tema dels extractors i he arribat fins aquí. Quin en recomaneu que no sigui dolorós i el més còmode possible? Actualitzo!: al final, després de provar i de retornar un parell perquè em resultaven incòmodes i em causaven força dolor, vaig optar pel extractor medela que surt com el més recomanat a blogdelbebe.com, el problema és que ja he hagut de canviar dos cops la membrana de la bomba, però en línies generals és el que més còmode he trobat, per si us serveix la meva experiència.
Bonica l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 11, 2019 11:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 15, 2019 9:11 am

Bones Bonica,
el fil és antic però jo encara volto per aquí i rebo avisos dels posts on hi estic subscrita ;-)
Doncs el que dins de tot em va anar millor va ser el segon,
https://www.bebitus.com/sacaleches-elec ... 1090733:s/

Té l'opció d'estimular el mugró i un altre botó d'extracció. Sobretot tingues en compte que hi ha diferents mides d'embut segons sigui la mida del teu mugró i pot ser que el que t'hi vagi a la capsa et vagi petit o gran. Llavors pots demanar una altra talla a la farmàcia de la casa Medela. També has de tenir en compte que els recanvis d'ampolla han de ser d'aquesta marca per adaptar-se a la màquina. També hi ha les bossetes per congela la llet, si vols.
Per mi no va ser una gran meravella, m'hi havia de posar bastanta estona per treure no massa quantitat, ma fill succionava millor, jajaja però això depén. Em sembla que hi ha la possibilitat de llogar extractors de llet, o potser podries demanar-ne un per provar-lo i si et va bé comprar-lo.

Aquí estem pel que necessitis consultar, ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Consells!!!: nadó LME i guanya poc pes

EntradaAutor: crunchi » dv. març 15, 2019 12:39 pm

Hola! Jo tinc el Swing de Medela i molt contenta. Dolorós no es, et fa estimulació fins que surt la llet i jo ni m'enterava. Això si, em pensava que l'utilitzaria mes, només el vaig utilitzar uns 3-4 mesos (el que va durar l'incorporació a la feina i que el nen ja pogués menjar sòlids). T'ho dic pq es una despesa i si no l'has de fer servir molt de temps, pots mirar-te'n un de segona ma potser. Crec que venen les peces a part, no sé, tot és mirar. Però si que va bé tenir un extractor de llet, per possibles mastitis o ferides al mugró, o si mai has de deixar un bibe de LM al bebé.... mai se sap.

:-()-)
Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::