Mal en un sol pit

Tria el pit o el biberó.

tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Mal en un sol pit

EntradaAutor: tineta14 » dl. març 12, 2018 10:46 am

Hola, fa tres setmanes que estic alletant al meu fill, i havent superat la pujada de la llet (que va ser mooolt heavy), ara em trobo amb que el pit esquerre em fa més mal, el tinc molt més inflat sempre, i dur... Vaig posant el nen als dos pits, inclús una mica més en aquest perquè sempre el veig inflat, com si no es buidés... Com que el nen encara és petitó, mama a poc a poc, malgrat engreixar-se super bé (té 24 dies i ja pesa 4.300kg), i a vegades estic amb el mateix pit mig dia, ja que penso que la llet "grassa" està al final, i espero notar-me'l ben buit abans de fer el canvi. No obstant, és el que dic, aquest pit sembla que no es buidi mai. A més, coincideix que quan mama d'aquest s'atabala més perquè crec que li surt més llet, i agafa més aire, té mals de panxa...ai no sé, això últim potser és una impressió meva ?-) . Avui feia 3 hores que no mamava i el pit se m'ha posat suuuper dur i calent. Quan s'ha despertat me l'he posat al pit i s'ha buidat una mica, però no massa tampoc. Sempre m'ha fet més mal, de fet crec que hi tinc una clivella... En fi, algun consell?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 12, 2018 11:04 am

Bones guapa!
A mi va ser el pit dret el que em va donar més molèsties. De fet, encara ara quan tinc els pits més sequets i irritables o quan noto alguna molèstia és més al dret que a l'esquerre.
Per les clivelles pots provar alguna pomada. Una companya no fa masses dies va preguntar-ho:
viewtopic.php?f=157&t=54795&e=1&view=unread#unread

També podria ser que tinguessis una acumulació de llet al pit esquerre, jo en vaig tenir una, diagnosticada a urgències, tot i que no vaig notar cap bultet ni res, o van comentar ells. No va ser mastitis, la mastitis és infecció i va acompanyada de febre, entenc jo que t'hauries de trobar malament. Per a l'acumulació de llet, et dono dues opcions:
- Extractor de llet. A les estones que puguis, intenta treure-te'n a veure si notes milloria.
- Aplicar calentor a la zona. jo ho vaig fer amb mètode casolà, és a dir, un gibrellet amb aigua tèbia, un mocador de cotó, el mullava, el deixava ben escorregut i me'l passava cada vegada que havia de donar el pit. Sí, una murga, cada vegada que donava el pit fa riure i tot, no hi havia vegades, a vegades estava enganxat, però intentava anar-ho fent. També hi ha els discos de gel tèrmic, semblants als que hi ha pels cops i els dolors. Jo no el vaig fer anar perquè a la farmàcia del poble no en tenien i no vaig tenir ànims de demanar-ho per web. Te'n passo un enllaç d'un que he vist amb unes instruccions ben detallades:
http://mamaeslaleche.com/index.php?rout ... uct_id=159

Evidentment, hi ha una tercera opció que ja l'estàs aplicant, que és el xuclar del teu bebè.
Molts ànims i aquí estic per intentar resoldre els teus dubtes!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: ner » dl. març 12, 2018 3:56 pm

Hola,

Jo t'aconselleria anar ja a preguntar a un/a professional en lactància. No vas a un grup post-part? Sinó consulta ho a la teva llevadora.

Pot ser que sigui un inici de mastitis (jo amb la meva filla en vaig tenir dos i varen començar com indiques: pit inflat amb una part endurida i vermella ). Així que t'animo a anar urgentment a la llevadora o consultora en lactància.

Ànims i espero que no sigui res.




tineta14 ha escrit:Hola, fa tres setmanes que estic alletant al meu fill, i havent superat la pujada de la llet (que va ser mooolt heavy), ara em trobo amb que el pit esquerre em fa més mal, el tinc molt més inflat sempre, i dur... Vaig posant el nen als dos pits, inclús una mica més en aquest perquè sempre el veig inflat, com si no es buidés... Com que el nen encara és petitó, mama a poc a poc, malgrat engreixar-se super bé (té 24 dies i ja pesa 4.300kg), i a vegades estic amb el mateix pit mig dia, ja que penso que la llet "grassa" està al final, i espero notar-me'l ben buit abans de fer el canvi. No obstant, és el que dic, aquest pit sembla que no es buidi mai. A més, coincideix que quan mama d'aquest s'atabala més perquè crec que li surt més llet, i agafa més aire, té mals de panxa...ai no sé, això últim potser és una impressió meva ?-) . Avui feia 3 hores que no mamava i el pit se m'ha posat suuuper dur i calent. Quan s'ha despertat me l'he posat al pit i s'ha buidat una mica, però no massa tampoc. Sempre m'ha fet més mal, de fet crec que hi tinc una clivella... En fi, algun consell?
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: crunchi » dt. març 13, 2018 9:38 pm

Hola, enhorabona!!!
Jo aniria a un grup de lactancia q facin al CAP o hospital i que tho miri, o ves a la teva comadrona. I a part, jo provaria la posició de la "loba", estirar el nen al llit i tu posar-te a sobre i que ell et mami desde sota. M'explico fatal, mira-ho a Google. Aviam si aixi et pot buidar be el pit, diuen que és la millor posició per buidar.
Et recomano que segueixis a Instagram a la gran Alba Padró, inclus li pots consultar. Fa stories cada dia resolent dubtes.

Anims!!!
Imatge

Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: aiguablava » dj. març 15, 2018 6:18 am

Jo no em preocuparia.
Per diversos motius de salut vaig donar el biberó al meu fill des de que va néixer, no és l'opció que a un a priori vegi com a millor, però no vam tenir cap problema i el nen va créixer sa, guanyant el pes que tocava i el seu pare i jo el vam poder cuidar i alimentar conjuntament d'una manera que no haguéssim pogut fer. En circumstàncies normals potser hagués combinat pit i biberó des del primer dia, però va anar així i va anar perfecte.
Conec mares que s'han amargat amb el tema i només han acabat amb maldecaps, mals de consciència, dolor físic... I ja no en parlem d'aquelles mares que van amb mil persones de pagament per aconsellar-les. Els nadons necessiten pares i mares segurs, decidits, que facin el que facin, ho facin transmeten seguretat i confiança.
Si trobes una solució que et convenci, millor que millor, aquesta serà la que més bé anirà sense cap dubte, però si has de tirar de biberons, no passa absolutament res. Tenim amistats en el món de la medicina i la farmàcia i ens han dit que és tristíssim veure com actualment s'estan amargant moltes mares a causa de la radicalització d'alguns col.lectius de lactància materna, que fan molt bé d'aplicar el que els ve de gust, però que volen criminalitzar a totes les mares i pares (sobretot mares) que no opinen i obren com elles. A mi fins i tot un parell de pediatres ens han dit que és indignant com han de recomanar pautes d'alimentació diferents per culpa d'aquests col.lectius.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: shyla » dj. març 15, 2018 9:23 am

aiguablava ha escrit:Jo no em preocuparia.
Per diversos motius de salut vaig donar el biberó al meu fill des de que va néixer, no és l'opció que a un a priori vegi com a millor, però no vam tenir cap problema i el nen va créixer sa, guanyant el pes que tocava i el seu pare i jo el vam poder cuidar i alimentar conjuntament d'una manera que no haguéssim pogut fer. En circumstàncies normals potser hagués combinat pit i biberó des del primer dia, però va anar així i va anar perfecte.
Conec mares que s'han amargat amb el tema i només han acabat amb maldecaps, mals de consciència, dolor físic... I ja no en parlem d'aquelles mares que van amb mil persones de pagament per aconsellar-les. Els nadons necessiten pares i mares segurs, decidits, que facin el que facin, ho facin transmeten seguretat i confiança.
Si trobes una solució que et convenci, millor que millor, aquesta serà la que més bé anirà sense cap dubte, però si has de tirar de biberons, no passa absolutament res. Tenim amistats en el món de la medicina i la farmàcia i ens han dit que és tristíssim veure com actualment s'estan amargant moltes mares a causa de la radicalització d'alguns col.lectius de lactància materna, que fan molt bé d'aplicar el que els ve de gust, però que volen criminalitzar a totes les mares i pares (sobretot mares) que no opinen i obren com elles. A mi fins i tot un parell de pediatres ens han dit que és indignant com han de recomanar pautes d'alimentació diferents per culpa d'aquests col.lectius.


Em sembla que la teva resposta està fora de lloc, i no perquè pensi diferent a tu, ni sigui de cap col·lectiu radical, sinó perquè no estàs responent al dubte de la mare. Donar pit no és una decisió d'uns quants radicals que creuen que allò és millor o pitjor, ho fas perque creus que és el millor en les teves circumstàncies, i evidentment si veus que alguna cosa no està anant bé, el normal és demanar a algú que sigui expert en el tema, i per desgràcia la majoria de vegades aquesta persona no és el pediatra. No jutjo la teva opció d'alimentar al teu fill, simplement considera que ha estat la millor per la teva familia.

En resposta a la tineta, els pits solen anar per lliure un de l'altre, vull dir que quasi sempre n'hi ha un que genera més llet, o que té un mugró d'una forma concreta i agrada més al teu nen i per això s'hi agafa més bé. Pot ser que passi que aquest pit et produeixi més quantitat, si a sobre tu vas col·locant més vegades al nen, també estaràs estimulant més, de manera que també continuarà produint més quantitat que l'altre. A vegades hi ha noies que no noten aquesta sensació de pit buit i els nadons tampoc t'ho poden dir. On notes exactament el mal? Perque si fos una obstrucció, per exemple, doncs tindries una zona concreta del pit més calenta, més dura, possiblement una mica vermella, això es pot solucionar fent que el nadó buidi d'aquella zona, i la sensació et marxaria en unes hores. Si el mal és al mugró, segurament sigui perque no s'agafa bé, per una mala postura o perquè no està succionant de forma efectiva.
Tens opció d'anar a un grup de lactància? Allà segurament t'ho explicaran millor. :-()-)
Imatge Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: aiguablava » dj. març 15, 2018 11:48 am

Naturalment, en totes les decisions que hem pres en relació al nostre fill, les hem pres amb el pediatre i quan va néixer amb tot l'equip de la clínica (ginecòleg, ats i llevador), això per descomptat.

El "no em preocuparia" és en pla tranquil·litzador, no al peu de la lletra. Vaig veure a una tia meva i a una amiga patir molt pel tema i fins que no van agafar les regnes del cas i canviar de llevadora en un cas i en l'altre anar directament al pediatre per gestionar aquesta qüestió, les van fer sentir com unes incompetents perquè es queixaven sobre els problemes que tenien. I es queixaven amb fonament.

Nosaltres vam realitzar (que no escollir com qui escull un vestit a la botiga) una opció per unes circumstàncies donades. El meu escrit és només per tranquil.litzar que si en el cas que per algun motiu no pogués continuar la lactància el temps que desitjaria, un s'ajusta a la millor opció avalada per professionals i endavant. No serà ni millor ni pitjor mare si no pogués resoldre aquest problema com ara mateix desitjaria.




shyla ha escrit:
aiguablava ha escrit:Jo no em preocuparia.
Per diversos motius de salut vaig donar el biberó al meu fill des de que va néixer, no és l'opció que a un a priori vegi com a millor, però no vam tenir cap problema i el nen va créixer sa, guanyant el pes que tocava i el seu pare i jo el vam poder cuidar i alimentar conjuntament d'una manera que no haguéssim pogut fer. En circumstàncies normals potser hagués combinat pit i biberó des del primer dia, però va anar així i va anar perfecte.
Conec mares que s'han amargat amb el tema i només han acabat amb maldecaps, mals de consciència, dolor físic... I ja no en parlem d'aquelles mares que van amb mil persones de pagament per aconsellar-les. Els nadons necessiten pares i mares segurs, decidits, que facin el que facin, ho facin transmeten seguretat i confiança.
Si trobes una solució que et convenci, millor que millor, aquesta serà la que més bé anirà sense cap dubte, però si has de tirar de biberons, no passa absolutament res. Tenim amistats en el món de la medicina i la farmàcia i ens han dit que és tristíssim veure com actualment s'estan amargant moltes mares a causa de la radicalització d'alguns col.lectius de lactància materna, que fan molt bé d'aplicar el que els ve de gust, però que volen criminalitzar a totes les mares i pares (sobretot mares) que no opinen i obren com elles. A mi fins i tot un parell de pediatres ens han dit que és indignant com han de recomanar pautes d'alimentació diferents per culpa d'aquests col.lectius.


Em sembla que la teva resposta està fora de lloc, i no perquè pensi diferent a tu, ni sigui de cap col·lectiu radical, sinó perquè no estàs responent al dubte de la mare. Donar pit no és una decisió d'uns quants radicals que creuen que allò és millor o pitjor, ho fas perque creus que és el millor en les teves circumstàncies, i evidentment si veus que alguna cosa no està anant bé, el normal és demanar a algú que sigui expert en el tema, i per desgràcia la majoria de vegades aquesta persona no és el pediatra. No jutjo la teva opció d'alimentar al teu fill, simplement considera que ha estat la millor per la teva familia.

En resposta a la tineta, els pits solen anar per lliure un de l'altre, vull dir que quasi sempre n'hi ha un que genera més llet, o que té un mugró d'una forma concreta i agrada més al teu nen i per això s'hi agafa més bé. Pot ser que passi que aquest pit et produeixi més quantitat, si a sobre tu vas col·locant més vegades al nen, també estaràs estimulant més, de manera que també continuarà produint més quantitat que l'altre. A vegades hi ha noies que no noten aquesta sensació de pit buit i els nadons tampoc t'ho poden dir. On notes exactament el mal? Perque si fos una obstrucció, per exemple, doncs tindries una zona concreta del pit més calenta, més dura, possiblement una mica vermella, això es pot solucionar fent que el nadó buidi d'aquella zona, i la sensació et marxaria en unes hores. Si el mal és al mugró, segurament sigui perque no s'agafa bé, per una mala postura o perquè no està succionant de forma efectiva.
Tens opció d'anar a un grup de lactància? Allà segurament t'ho explicaran millor. :-()-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. març 15, 2018 1:50 pm

Aiguablava,
entenc la teva postura, ja que ara hi ha molta posició d'alletament matern i les que pel que sigui heu donat biberó us sentiu atacades. Però és que llegint-ho és com si li estiguessis dient: "mira, com que veig que t'està costant aprendre a conduir, més val que agafis el transport públic". Seguint amb l'exemple, està molt i molt bé agafar el transport públic (quan vius a la capital clar, als pobles és inexistent, jeje), però si aquesta persona vol provar de conduir, el que hem de fer primer és intentar ensenyar-li com ha de fer-ho.
I et dono l'exemple de conduir perquè jo vaig aprovar la pràctica a la setena ocasió, i en els divuit anys que fa que condueixo no he tingut cap accident, ni cap multa, ni m'han d'ana pitant, en canvi he vist algun que ho va tenir el carnet a la primera que deu ni do.
I seguint amb el tema de la popa, la meva mare em va donar pit fins als 2 anys i mig, moment en què vaig dir prou. I jo, ni enganxada tot el dia al pit, llavors era 10 minuts a cada popa, de bebè dormia 12 hores cada nit, al meu bressol (ma mare no sabia que era el collit, ni quan vaig tenir l'Isaac). Ma mare no va tenir clivelles, ni pujada grossa, ni mastitis. Jo, amb el meu fill en canvi, doncs tot el dia enganxat, de nit millor però dos o tres cops popeta de una estoneta, i de dormir 12 hores seguides ni ara, jejeje. Si m'hagués mirat molt l'exemple de ma mare, no hagués fet popa, però jo ho volia intentar.
I pel que fa al biberó, et parlaré de la filla del meu mecànic. Era la segona, amb el primer van fer biberó perquè la popa no va anar bé, i amb la nena ja no ho van provar. Doncs van passar un calvari, perquè no trobaven la marca que els hi anés bé de llet en pols, els hi feia caques líquides, molts mal de panxes. També estic parlant de 15 anys endarrere que el tema de l'al·lèrgia (o intol·lerància ) a la lactosa no era tan conegut, però fins que la nena no va començar a menjar fruita i verdura no ho van poder arreglar del tot. És a dir, que hi ha de tot en tots els casos.
I per acabar, et diré que al meu entorn amb una de les mares que parlo amb més franquesa sobre criança és amb la noia de la gestoria on porto els papers. Ella va decidir, des del minut 0, donar biberó. Jo, encara dono pit i l'Isaac té 3 anys. Les dues som mares genials. Les dos, segures del que anem decidint.
Ostres, ara feia temps que ni hi havia un diàleg així, espero que la cosa no es posi lletja.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Mal en un sol pit

EntradaAutor: Anna Maria » dg. març 18, 2018 3:13 pm

Tineta, com vas amb la popa, et fa menys mal l'esquerra? Has anat finalment a què t'ho mirin? Ho has pogut arreglar?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::