Introduccio Lactancia artificial

Tria el pit o el biberó.

Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dl. gen. 07, 2019 10:48 am

Hola a tots!

El proxim 23 de gener m'he de reiincorporar a la feina. Per lo cual es queden el peque els meus pares.
El meu horari no permetra fer popa cada 2 horea com fins ara. Per tant he decidicit començar la a partir del dia 9 que anem el pediatre.

Algun consell perque no hem deixi la popa i pugui comvinar-la em lactancia artificial?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: capseta » dl. gen. 07, 2019 1:09 pm

Et rcomano que et descarreguit lactapp, és una app gratuïta amb molta info sobre lactancia (sobretot materna, però des de fa poc també LA i AC) i es poden fer consultes a assessores de lactància (de fet la va crear l’alba padró, assessora i icblb o com es digui, gran experta en lactància).

Per no deixar el pit el més recomanable seria no introduïr llet de formula i donar-li bibis amb la teva llet, que a la feina si pots te’n treguis, sino a casa (per mantenir la producció), i sobre tetines..... recomanen la calma de medela, però a nosaltres no ens ha anat bé i utilitzem una altra. Alguns nadons no volen bibi, se’ls pot donar amb got, xeringa, cullera...

Ahhhhh!!! I potswr durant la teva absència no prengui res, hi ha molts nadons que ho fan, esperen la mare, fins i tot en casos de torns de 12h.

Sort i ànims!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dl. gen. 07, 2019 5:02 pm

Ja pero he decidit llet artificial ja que el tema treure llet amb un tirallets es un rotllo! Es lent..treus molt poca llet i en resum no m'agrada gens.

Per a aixo pensava convinar-ho. Jo crec que ha de ser possible! A veure si algú ho ha pogut fer i m'explica...

Gràcies!
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: beren » dt. gen. 08, 2019 11:00 am

Bon dia,

Si ets de Barcelona, intenta apropar-te a algun grup d'Alba lactància. Es reuneixen a gariebé tots els barris i et poden aconsellar sobre com mantenir la lactància i tornar a treballar, evitar mastitis ...

Depèn de l'edat del teu peque, si ja té els 6 mesos pots començar també amb alimentació complementària i permetria allargar et temps de llet o suprimir tomes.
Tot i que treure's llet és un pal i acabes odiant el tirallets, potser ho hauràs de fer per evitar una mastitis ja que si fins ara el peque feia pit cada 2 hores, probablement no aguantis tota la jornada laboral sense treure llet. Els pits plens fan molt mal i el risc de mastitis és alt. Als grups d'alba t'aconsellaran molt bé sobre tot això.
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dj. gen. 10, 2019 10:40 am

Hola beren,

No,sóc d'osona. Ahir vaig anar el pediatre i em va dir que quan començes a treballar no vegues gaire aigua durant 3 dies i fes servir una talla menya de sostenidors. Que ja veuria que la llet es regula molt ràpid.

El martí ara té 3 mesos i mig per tant començarem amb llet artificial aquest finde i convinare amb pit a veure com va.

Ja us explicare.... gràcies
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: beren » dj. gen. 10, 2019 1:28 pm

Hola,

Els de alba tenen grup de facebook també i resolen dubtes des del grup. Intenta que t'ajudi una assessora de lactància per no tenir problemes. Els pediatres en general tenen molt poca formació en lactància i de vegades no ajuden gaire, t'ho dic per experiència. Potser aquí dins del foro hi ha alguna i et dona un cop de ma.
La producció de llet no té res a veure amb l'aigua que beguis si no amb l'estimulació del pit per part del bebé. Deixar de veure només farà que tinguis set però no influirà en el teu pit. Potser tens sort i tot va bé però el risc de mastitis és real i moltes vegades no tens més remei que buidar el pit ni que sigui manualment per evitar-ho. A més els primers dies s'omple molt i fa mal. Si no vols fer servir tirallets ves deixant tomes de manera progressiva durant el temps equivalent a la jornada laboral i la resta del dia pit per poder mantenir lactància mixta.

En molts casos no és tant ràpid ni fàcil com diu el teu pediatra
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dt. gen. 15, 2019 10:25 am

De moment no vol bibe ni de llet artificial ni meva. Bufff!nose com ho farem la setmana vinent que ja treballo....
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: beren » dt. gen. 15, 2019 11:43 am

No t'agobiis abans de temps. Moltes vegades no volen bibe si saben que la mare està disponible.

Quan comencis a treballar potser el comença a acceptar si li dona una altra persona i tu no hi ets.
Altres vegades el que fan és esperar. Fan com una mini vaga de fam si no està la mama i es neguen a menjar. Quan tornes de treballar s'enganxen al pit com desesperats i recuperen el que no han menjat.

Per a ells també és un canvi molt fort i necessiten adaptar-se.

Sé que ara és molt estressant i no veus manera de solucionar-ho. Jo també em vaig agobiar molt però poc a poc tot es va col.locant i aviat agafes la nova rutina.
Jo tinc 2 nens i han fet coses completament diferents. La gran des del primer moment a la guarde va acceptar els bibes i menjava superbé. En canvi el petit, els primers dies de treballar, a la llar d'infants, encara es deixava donar una mica de biberó però quan el recollia el seu pare, a casa no hi havia manera fins que jo arribava. Poc a poc es va anar regulant i va començar a prendre biberó sense cap problema a la llar d'infants. A casa mai l'ha volgut. Sempre ha decidit esperar-me. Ara que ja menja, quan té gana no espera ningú, devora estigui amb qui estigui.
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dj. gen. 17, 2019 6:31 pm

Hola!

Comtinuem igual o pitjor! De moment no vol bibe i ara passem mooolt males nits. Està super nerviós!

Espero que un cop començi tot es possi el seu lloc com tu. Pero de moment desesperant!
He anat a comprar 3 bibes diferents,llet freda,llet calenta.... i nose quantes coses més. Estic provant tot el que se'm acut pero no hi ha res qie funcioni.

Ja us aniré explicant per si ajuda algú..

Gràcies pel vostre suport! :-()-)
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: capseta » dj. gen. 17, 2019 9:30 pm

Heu provat a donar-li anb el truc de xeringa-dit? Nosaltres al principi era l’únic que ens funcionava...
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dv. gen. 18, 2019 10:53 am

No,no ho he provat. Com funciona això? Li posses um dit i de mentres li vas posant la llet en una xeringa? Quina xeringa s'ha de fer servir?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: capseta » dv. gen. 18, 2019 8:19 pm

Aquí parla de suplementació, cap envall parla de biberons, tecnica de xeringa-dit i altres (got, culllera....).

http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... lactancia/
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: Annap82 » dt. feb. 05, 2019 7:17 pm

Us faré un petit resum..... fa 3 setmanes que treballo i no vol bibe,ni got d'iniciacio,ni cullerade cap manera.
El deixo a casa els avis a les 8 i m'espera ales 2 mort de gana. En tota l'estona només menja uns 40 mm.
Com podeu imaginar ela avis desesperats,el nen mort de gana i jo amoinada.

Ja veieu,un desastre! A més crec que no augmenta de pes. :-:) :-:) :-:) :-:) :-:) :-)

El dia 12 tornem el pediatre a veure que ens diu..

Algú li ha passat el mateix? Com ho vareu solucionar?
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Introduccio Lactancia artificial

EntradaAutor: beren » dc. feb. 06, 2019 9:11 am

El meu fill petit feia una mica el mateix però a l'escola bressol passats uns dies ja va començar a prendre algún bibe.
A casa amb el seu pare o algun dia amb l'àvia vaga de fam total. Quan jo arribava no es desenganxava ni tarda ni nit. Quan va començar amb els sòlids a l'escola menjava i a casa ocasionalment. Ara meja a tot arreu.

El meu marit s'agobiava més quan veia que no menjava però el nen després amb mi recuperava el temps perdut i continuava guanyant pes sense problema.
A mi se'm va solucionar poc a poc i de manera espontànea. Res del que vam fer va servir de res.

Si guanya pes et diria que no et preocupis. Quan tornis a casa, disponibilitat total i barra lliure de pit i donar temps.
Si no guanya pes, ja no sé que dir-te. Si el nen no vol, no vol. No sé com es pot obligar un bebé a menjar

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::