Coles, pegues i vernissos...

Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Betti » ds. juny 26, 2010 7:10 pm

Hola manualitaires!!

Obro aquest post perquè tinc problemes amb les coles, les pegues i els vernissos. No sé mai quan haig d'usar cola blanca, ni cola d'impacte, tampoc sé com fer-ho per aplicar cola en scrapbooking i no quedar pringada, o com fer un decoupage estupendo, ben vernissat i ben acabat... UFFF... :-:) :-((

També em falten eines, pinzells, aplicadors... i sobretot com netejar-ho tot plegat, dits inclosos!!! : ptito :

Tampoc sé gaire quan usar pintura acrílica, la témpera, les anilines... :menjadonuts:

I pels nens? tòxic, no tòxic... quines pegues són les millors... :: cuqui ::

Segur que moltes de vosaltres en sabeu molt i potser alguna també té tants dubtes com jo. :-()-) :-()-) :*:-)

?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)

Doncs va, començo:

Per enganxar cartolina amb roba i que la cola no traspassi la roba o no hi quedin taques?????. Vaig usar cola blanca i vaya patafi. Potser n'hi vaig posar massa??
La cola blanca és la mateixa que la cola de fuster???

Qui m'ajuda? ::upi:
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 26, 2010 10:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en majúscules
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: COLES, PEGUES, CELOS, PINTURES, VERNISSSOS...

EntradaAutor: gege » ds. juny 26, 2010 8:10 pm

Molt bones preguntes!!!

Jo em sembla que sempre trio l pitjor opció! O no s'enganxa, o em traspassa, ...

Estaré atenta a les respostes!
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: COLES, PEGUES, CELOS, PINTURES, VERNISSSOS...

EntradaAutor: pesol » ds. juny 26, 2010 10:07 pm

Ostres! Això sí que són preguntes de nivell!

Jo només et puc ajudar dient-te que la cola blanca i la cola de fuster SÍ que són el mateix :love:

Sort amb la resta!
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Ítaca » dg. juny 27, 2010 9:41 am

Sí, com than dit, la cola blanca i la de fuster és el mateix...
Jo scrap no n'he fet mai... però he llegit q la gent q fa scrap utilitza el celo de doble cara en lloc de cola. Quan he enganxat roba a un cartolina, ho he fet amb la friselina de doble cara i amb la planxa...
Per fer decoupage, hi ha una cola especial, però també pots usar la blanca... primer poses cola sobre la superfície, enganxes el tovalló, i li tornes a posar cola sobre sempre des del mig, fins els extrems per evitar les bombolles d'aire. En principi no caldrà q li posis vernís, però si vols, en venen uns en spray q van força bé (jo n'he trobat al xinos mateix).
Les pintures acríliques i les temperes, són el mateix... són pintures a l'aigua i les pots utilitzar on vulguis... sempre va bé, donar una mà d'imprimació abans de pintar (sobretot si es fusta, guix, cartró). L'alkil és un tapaporos q va molt bé. Les anilinies són més aviat per tenyir (si les uses sobre fusta, no t'ho cobrirà del tot, quedarà tenyit però es seguirà veient la veta de la fusta). En pots trobar a les drogueries i hi ha de dos tipus, les q es dissolen en aigua i les q es dissolen en alcohol (crec q les de l'alcohol s'assequen més aviat).
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Pil'ar
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. ago. 04, 2008 12:47 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Pil'ar » dg. juny 27, 2010 10:12 pm

si vols utilitzar cola per scrap el sistema que utilitzo jo és posar una bona quantitat de cola en ul bol y amb un fregall d'aquest salva ungles, mullo bé la part de la esponja i la utilitzo com si fos un pinzell per pintar tota la superfície de cola, no sé si m'explico...
Sócfeliç.cat
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Betti » dl. juny 28, 2010 8:09 am

Itaca, Pilar, gràcies... :-()-) :-()-)

Pilar, això que dius de l'esponja... he vist una mena d'esponges negres amb un pal en alguna botiga de manualitats... no serà allò mateix però "en bonic"????? ;-)

Pilar i com ho neteges, després amb aigua sola? sabó? ?-)
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Ítaca » dl. juny 28, 2010 8:45 am

Betti, crec q això q has vist, són un "pinzells", q s'utilitzen per pintar seda... però, li pots donar l'ús q vulguis, clar...
Com tot és a base d'aigua, es pot netejar fàcilment sols amb aigua... jo pels pinzells mai poso sabó... això si, no deixis q se t'assequin si no... els hauràs d'acabar llençant...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: piruleta » dt. juny 29, 2010 2:15 pm

Betti jo el que faig és barrejar una miqueta d'aigua a la cola blanca.. trobo que així et dona més marge de reacció si t'equioques, no s'asseca tant ràpid.
Si nó a vegades també he fet servir cola d'empaperar parets aquesta és més manejable.
tot el que és base aigua, ja sigui pintures o coles és la mar de fàcil de netejar.

També he vist això del pinzell esponja negre, no sabia que era per seda Itaca! a casa ho fem amb compte amb un pinzell. Ara acabi de fer 2 cabassos per regalar a les profes del cole i estupendu amb cola blanca!

Ja estaré atenta que jo també faig servir una mica el que em sembla o més ben dit el que trobo per casa.. normalment sempre tenim cola blanca i cola d'impacte acostumena ser bastant universals o una o l'altra.
Avatar de l’usuari
Pil'ar
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. ago. 04, 2008 12:47 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Pil'ar » dt. juny 29, 2010 9:24 pm

Doncs si és això mateix però casolà i més barato clar. Jo tallo el fregall per la meitat i em va genial. Per netejar-ho aigua i ja està.
Sócfeliç.cat
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Betti » dj. jul. 01, 2010 6:52 am

Trucs apuntats...
ara però, me'n vaig de vacances! a la tornada seguim amb les manualitats!!

petons guapes!
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Ítaca » dj. jul. 01, 2010 9:08 am

piruleta ha escrit:Betti jo el que faig és barrejar una miqueta d'aigua a la cola blanca.. trobo que així et dona més marge de reacció si t'equioques, no s'asseca tant ràpid.
Si nó a vegades també he fet servir cola d'empaperar parets aquesta és més manejable.
tot el que és base aigua, ja sigui pintures o coles és la mar de fàcil de netejar.

També he vist això del pinzell esponja negre, no sabia que era per seda Itaca! a casa ho fem amb compte amb un pinzell. Ara acabi de fer 2 cabassos per regalar a les profes del cole i estupendu amb cola blanca!

Ja estaré atenta que jo també faig servir una mica el que em sembla o més ben dit el que trobo per casa.. normalment sempre tenim cola blanca i cola d'impacte acostumena ser bastant universals o una o l'altra.


Si voleu una cola força ressistent (sobretot jo l'utilitzo per fer paper maché), barregeu una mica de cola d'empaperar en una mica d'aigua (s'ha de remoure força per desfer els grumolls) i després li tireu un bon raig de cola blanca/fuster! :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: piruleta » dc. jul. 07, 2010 12:36 pm

Barreges les dues Itaca? En igual proporció o a "ojo".
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Coles, pegues i vernissos...

EntradaAutor: Ítaca » dc. jul. 07, 2010 2:51 pm

Ho faig a ull, faig un rajolinet maco... tota la barreja et quedarà, després de tirar-li, com si fos cola blanca mateix (cal remenar força per desfer els grumolls de la d'empaperar)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Materials i botigues”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::