Pipí de gat

Gats, gossos i ocells i tots els nostres animalots.
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Pipí de gat

EntradaAutor: Vannion » dj. feb. 09, 2017 2:04 pm

Bona tarda a tothom!!

Us explico el nostre cas, aviam si algú en teu l'aigua clara...

Tenim una gossa d'uns 3 anys, un gat que ara fa un any que es amb nosaltres, però deu rondar els 3-4anys, i una gateta que des de finals d'estiu també es amb nosaltres, i que deu tenir un any i poc.

Tots estan esterilizats.

Sempre són una família ben avinguda. Juguen tots tres i a vegades dormen tots junts. Viuen en un pis espaiós, i els gats, cada dia surten una estona al balcó (només al balcó, no al carrer)...

I aquí ve l'assumpte. Els gats comparteixen sorral, bastant gran i ventilat, però aleatòriament, la gata cada X (una vegada cada dues setmanes, per dir alguna frecuencia), fa un sol pipí on no toca (llit de la gossa, llit de convidats, sofà...) . La veritat és que no ho sé relacionar amb res... I dubto que sigui una infecció... Perquè passaria més sovint i a més llocs...

A algú li ha passat alguna cosa similar?? Ho heu pogut solucionar??

Ara estic embarassada i em fa molta cosa pensar que en un futur ho pugui fer a la cuna...
Avatar de l’usuari
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

Re: Pipí de gat

EntradaAutor: marteta75 » dj. feb. 09, 2017 3:04 pm

Hola!
a veure si et serveix el meu cas. Jo tinc dos gats, l'Olivia cap problema. El Choco, quan hi ha algún canvi s'estressa, això li provoca cristalls a l'orina, com si fos arenilla i la manera que te de fer-ho saber és fer-se pipi a algún lloc que no toca. Ens ha passat al sofà, al llit, a la pica, i em sap greu dir-te que també al moisés. Normalment ha coincidit amb vacances, obres, viatges,sorra nova, nous inquilins <:-< <:-< .
Ara deu tenir uns 8 anys i ja fa temps que no li passa. Pensa que l'haviem de portar correns al veterinari, fer analítica d'orina, punxar un medicament. Al final a base de posar hormones en les èpoques que ja pensem que pot passar i de donar-li un pinso específic per aquest problema ho hem solucionat bastant.
Potser en el teu cas nota alguna olor diferent o li molesta utilitzar la mateixa sorra que l'altre (a mi em van recomanar utilitzar tants sorrals + 1 com gats tinguessim, o sigui que n'haurieu de tenir 3, tot i que jo crec que amb 2 ja farieu.
Es una llauna però pel que he vist és una manera que tenen de dir que hi ha algun problema!
Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Pipí de gat

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. feb. 09, 2017 11:40 pm

Hola!

La meva gata només ha fet pipí fòra de la sorra 1 vegada i va ser a les meves sabates el dia que vaig tornar d'un viatge d'una setmana i ella s'havia quedat amb al meva parella "sola". Em va resultar molt estrany ja que des de sempre ha preferit la companyia del meu home abans que la meva...

El que sí va fer moltes vegades va ser fer caca fòra de la sorra. Un amic veterinari em va recomanar el mateix que et diu la Marteta75, tenir N+1 sorrals. En el nostre cas és una gata = 2 sorrals. Ara que vivim a un altre lloc en tinc un a cada pis de la casa. Realment vam notar un canvi i si ara ho fa a fòra alguna vegada és perquè ens em despistat i ja hi té alguna caca i no vol fer-n'hi més. Cal recordar que els gats són molt nets, i si veuen la seva sorra bruta no els hi deu venir de gust anar-hi. De fet a mi tampoc m'agrada anar a un WC "brut".

A veure si aquesta solució et serveix.
Avatar de l’usuari
cristina_82
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 96
Membre des de: ds. des. 17, 2016 10:53 am

Re: Pipí de gat

EntradaAutor: cristina_82 » dv. feb. 10, 2017 7:50 am

Bon dia Vannion,

Jo en tinc uns quants de gats a casa.
Com t'han dit, els gats son molt nets. I tendeixen bastant a l'stress. Exemples: música molt alta, canviar algun moble o quadre, els sorolls, la sorra o l'entorn on tinguin la caixa estigui una mica brut o que estigui a prop del menjar, visites d'amics o familiars si no estan acostumats, canviar dràsticament el pinso, ambientadors amb olors que no estiguin acostumats...

Quant t'ha fet caca fora de la sorra, has estat anteriorment amb els altres animals?

Podries possar'li el feliway on tinguis la caixa de sorra.

També tens la opció de fer'li una analítica que no sigui que tingui algun problema i aixís ho descartaries.
Imatge
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Pipí de gat

EntradaAutor: Vannion » dt. març 21, 2017 6:57 pm

Moltes gracies noies per tots els consells! :gat:

Finalment sembla (no vull gafar-ho ara) que el problema esta resolt.
Vam estar una temporadeta amb dos sorrals, i llavors ens vam adonar que cada vegada que la gata anava a fer les seves necessitats, el gat l'acorralava.
A base d'anar insistint i renyar el gat, ha deixat aquesta costum, i ara amb tansols un sorral , ja fem.

La veritat es que son essers especialets i una mica complicats!

Ara que ha començat la primavera, estan bastant alterats... suposo que deu ser normal... aviam si tornem a la normalitat!

Un peto molt gran a cadascu!

Torna a “Mascotes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::