Trastorn d'espectre autista i autisme

Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Memer » dv. maig 08, 2015 10:06 am

Hola noies
Sóc mare d'un nen de 30 mesos. Ell va començar a caminar als 18 mesos, va trigar en senyalar i va arribar a dir 6 paraules. Ara en diu momés 3. Va anar al CDIAP entre els 12 i els 17 mesos, i ens van dir "retard lleu de desenvolupament". Volien començar sessions d'estimulació però com que nosaltres només veiem el tema de caminar, quan va caminar vam pensar que ja estava tot resolt.
El cas és que ningú no ens han dit mai res de TEA. La seva prediatra està de baixa maternal i hem vist ja 3 substituts. Ara hem aconseguit que ens tornin a derivar al CDIAP.
El cas és que el nen evoluciona. No té problemes de conducta, anem a peu a l'escola bressol, es distreu i vol pujar als cotxes aquests que van amb monedes etc, pujar als graons, jugar amb les portes automàtiques del super.. però quan li demano continuem caminant i no triguem molt. A l'escola participa en les activitats de grup si li interessen, està ampliant el ventall de jocs, fa joc simbòlic, juga molta estona amb nens al parc, inclús té un millor amic. Demana ajuda als adults quan cal etc. Es comunica amb gestos que a vegades acompanya de vocalitzacions.

Jo sé que alguna cosa no va bé. Li costa molt menjar coses diferents, i segons com, només vol iogurts. Però potser l'endemà es menja dos plats de macarrons. Tot i així menja poca varietat, a més fa coses rares amb les mans quan està content. Generalment mira molt als ulls, es gira quan diem el seu nom. Però a vegades costa molt que em faci cas. Ja no li molesten les trobades familiars, ara desapareix amb els altres cosins a jugar per les habitacions de la casa on siguem, com un més. Em té molt desconcertada.

Sobre l'escola, vam anar directament al EAP i vam aconseguir l'allargament (com que és de l'últim trimestre de l'any etc, ens ho van plantejar ells), és a dir, començarà P3 un any més tard del que li toca.

Fins aquí, tot va més o menys, això fa que no avancem, ni en un sentit ni en l'altre.

Vam demanar veure la psicòloga que col·labora amb l'escola bressol. Fem teràpia familiar. La psicòloga està molt tranquil·la pel que fa al nen, diu que "florirà", que necessita temps.

Però el que em preocupa és el pare. Estem buscant professional per un possible diagnòstic d'asperguer o autisme en el pare. La psicòloga ho va veure de seguida que el pare és "diferent". Sabem que va ser tractat per dislexia, però hi ha més coses darrera…

Estic flipant. Estic gairebé segura que el pare té autisme. I el nen és com ell (això ja és collita pròpia). Volia tenir més fills, però ni de conya.

Pel nen, tenim hora al neuropediatra privat al juny. I ens havien recomenat mirar-li les orelles, total que aquí ve la segona novetat de la setmana ( a més de la realització de lo del pare), ara resulta que la otorrina ens diu que el nen té molt moc a les dues orelles i que això li està afectant segur, almenys en un 30% de l'audició i que això provoca retard en la parla!!
i ara el vol operar per posar-li drenatges!

i jo que me la vull creure, que el retard en la parla és pq no hi sent bé!!

uff, no sabeu com estic
us dec estar marejant. Em sembla que he anat deixant anar idees per aquí i per allà i no queda res clar
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: sasha_vikos » dv. maig 08, 2015 3:21 pm

Erykah quia bona experiència amb l'escola i amb la tutora. Ojalà s'impliquessin tant en totes les escoles.

Jo em vaig mudar fa menys d'un any de Barcelona a Polinyà i aquí hi ha 3 escoles. Suposo que des de l'EAP ens diran a quina escola li poden donar un millor suport. De moment li queda un altre curs a l'escola bressol. Aixo si no la fan quedar-se un any mes que m'han dit que a vegades ho fan amb alguns nens.

Memer sigui com sigui segur que al CDIAP poden ajudar-lo amb les seves dificultats.
belen79
Entrades: 2
Membre des de: dv. maig 08, 2015 9:53 pm

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: belen79 » ds. maig 09, 2015 8:07 am

Buenos días, a mi también me a pasado un poco lo que a la mayoría, tardaron en diagnosticarlo y cuando lo hicieron pensemos que todo iba a ser más fácil, pero que va era el principio de la lucha,para conseguir lo que mi hijo necesita. En el cediap llevan 2 años con él haciendo construcciónes con ladrillos de cartón y después de solicitar durante un año una logopeda para mi hijo y nos la negaban porque no estaba preparado, por fin se la concedieron y nos dijeron que no le hacía falta porque estaba aprendiendo bien solo, increíble. Y en el colegio solicitemos betlladora y nos dijeron que con una hora de educación especial a la semana no nos podíamos quejar que había muchos recortes y no se podia poner más. Es increíble y no sabemos como reclamar ni a quien ni donde. Nos han dicho que existen unas ayudas para pagar profesionales independientes que necesite el niño y que hay que solicitarlo si alguien nos puede informar lo agradecería muchísimo. Gracias.
belen79
Entrades: 2
Membre des de: dv. maig 08, 2015 9:53 pm

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: belen79 » ds. maig 09, 2015 8:23 am

Hola erikah, ojalá todos los coles fueran igual, has dicho que eras de las franqueses,yo soy de granollers a ver si podemos quedar un día y intercambiamos opiniones y experiencias,porque la verdad es que yo estoy un poco desorientada y desanimada. Un saludo.
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: sasha_vikos » dg. maig 10, 2015 7:16 am

Hola belen79 que edad tiene tu peque? Cuando lo diagnosticaron? Mi hija tiene 23 meses i no parece que vayan a darnos ningun diagnostico por ahora. Tengo entendido que para solicitar las ayudas hay que tener diagnostico. Y lo que comentas del CDIAP que lleva 2 años haciendo construcciones con ladrillos de cartòn? Quieres decir que no ves avance con la terapia del CDIAP? Yo tengo miedo que nos pase eso. Que no sea suficiente y que perdamos el tiempo ahora que es "pequeña" i creo que sera mas facil que avance i aprenda.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: retalls » dv. maig 15, 2015 9:39 pm

La meva filla ara xerra sense sentit, sap dir algunes paraules però a vegades les fa anar per qualsevol altra cosa que no te res a veure. Parla molt però per ella mateixa com dient-se coses i sense fer ús de cap paraula real o inteligible. Al cdiap van dir que no és bó que fagi això. I estic intentant trobar algun lloc on expliquin que fer en aquests casos.
Sabrieu com reconduir-ho?
Gràcies!
Avatar de l’usuari
begins
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dv. maig 21, 2010 9:56 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: begins » dg. maig 17, 2015 8:49 am

.
begins l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 12, 2017 9:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: sasha_vikos » dl. maig 18, 2015 3:42 pm

Hola begins. Pel que exliques el teu fill esta fent moltissims progressos. Ojala la meva filla algun dia pogues dir-me que el cole es avorrit o que li fa por caure pel forat del WC. Ara per ara ho veig lluny.
Al llegir-te retalls he pensat que la meva filla tambe ho fa aixo de parlar sense sentit. Pero no sabia que era dolent. Potser diu: mama, bla bla bla pa pig (peppa Pig). I hi ha moltes paraules que les diu a la seva manera per alguna confusio.

Ara esta començant a fer rabietes si no pot fer el que vol, crida i llença coses. I jo no se com actuar perque no se si m'enten o no quan li explico que aixo no ho pot fer.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: retalls » dl. maig 18, 2015 3:57 pm

sasha_vikos ha escrit:Hola begins. Pel que exliques el teu fill esta fent moltissims progressos. Ojala la meva filla algun dia pogues dir-me que el cole es avorrit o que li fa por caure pel forat del WC. Ara per ara ho veig lluny.
Al llegir-te retalls he pensat que la meva filla tambe ho fa aixo de parlar sense sentit. Pero no sabia que era dolent. Potser diu: mama, bla bla bla pa pig (peppa Pig). I hi ha moltes paraules que les diu a la seva manera per alguna confusio.

Ara esta començant a fer rabietes si no pot fer el que vol, crida i llença coses. I jo no se com actuar perque no se si m'enten o no quan li explico que aixo no ho pot fer.

Hola
amb les rabietes, intenta donar-li alguna altra cosa que la distregui o que li agradi, anticipa-li molt el que has de fer. La meva també les tenia, ara només li agafen fortes quan l'has de treure del gronxador.
Poc a poc.
La teva està molt bé això que dius que parla i diu varies paraules. Aprofita-ho per tu posar paraules al que vol dir. La meva no diu mama, i normalment quan fa aquest "garbuix" no saps a que s'esta referint, posar paraules al que fa a vegades és complicat...
petons i ànims!
Avatar de l’usuari
begins
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dv. maig 21, 2010 9:56 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: begins » dj. maig 21, 2015 4:56 pm

.
begins l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 12, 2017 9:59 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: sasha_vikos » dl. maig 25, 2015 4:00 pm

Hola! Gracies pels consells per ajudar en les rabietes retalls i begins. Ja intento anticipar i donar-li alternatives pero no sempre funciona. A mes no es sol deixar consolar quan s'enfada i es dificil ajudar-la. Ara crec que esta empitjorant el tema de les rabietes per l'arribada de la germaneta.

Begins quan va començar a parlar el teu fill? Jo vull tenir l'esperança de que si ara diu unes 20 i pico paraules acabara parlant algun dia. Pero hi ha vegades que no se que pensar. Això del tomatis ho havia sentit, pero no lo dels drenatges. Pensava que l'oida si al fer prova hi senten be, ja esta.
Memj
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: ds. nov. 29, 2014 11:57 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Memj » dc. maig 27, 2015 2:57 pm

Bona tarda,

Tinc un nen de 19 mesos i ens han derivat al CDIAP, no per res en concret però resulta que va molt a la seva i no fa cas quan el criden pel seu nom, tinc molts dubtes i pors :-o00m . Voldria saber si algú coneix un neuropediatre que pugui recomanar-nos.
Moltes gràcies per la info.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
begins
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dv. maig 21, 2010 9:56 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: begins » dj. maig 28, 2015 5:48 pm

.
begins l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 12, 2017 10:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Memj
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: ds. nov. 29, 2014 11:57 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Memj » dj. maig 28, 2015 8:17 pm

Hola,

Begins,Gràcies. De fet va ser una psicòloga que va anar a la llar d’infants (es veu que ho fan sovint) per detectar casos sensibles de ser analitzats als CEDIAP. De totes maneres no ens han donat hora fins dp de l'estiu i clar...m’agradaria que el pogués visitar un neuropediatre.

Algun llibre que podeu recomanar-me? alguna orientació? tot plegat és ben dur :-o00m
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: retalls » dj. maig 28, 2015 9:35 pm

Memj ha escrit:Hola,

Begins,Gràcies. De fet va ser una psicòloga que va anar a la llar d’infants (es veu que ho fan sovint) per detectar casos sensibles de ser analitzats als CEDIAP. De totes maneres no ens han donat hora fins dp de l'estiu i clar...m’agradaria que el pogués visitar un neuropediatre.

Algun llibre que podeu recomanar-me? alguna orientació? tot plegat és ben dur :-o00m

Hola!
Si vols et dic al que jo vaig. És de l'hospital de nens i està convençut que ma filla no te TEA, si un problema de comunicació i relació. Però ell no creu que acabi sent autisme.
Si vols, envia'm privat i te'n dic nom.
Ànims, sé que és dur... T'entenc perfectament!
Cristina21
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dl. des. 03, 2012 7:38 pm

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Cristina21 » dv. maig 29, 2015 5:40 pm

No sé si us servirà d'ajuda, però m'han parlat molt bé d'aquest centre: https://miramautisme.wordpress.com/
Imatge

Imatge

Imatge
Memj
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: ds. nov. 29, 2014 11:57 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Memj » dv. maig 29, 2015 7:13 pm

Moltes gràcies:)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: retalls » ds. maig 30, 2015 12:01 pm

Tema bolquers.

La meva filla començarà a l'escola aquest setembre. Amb vetlladora.
Em preocupa que encara vagi amb bolquers.
De moment, diu caca o pipi però no sempre. I alguns cops ho confón. I mai ho anticipa, només ho diu quan ho està fent.
He probat de deixar-la sense bolquers i les dues al bany. S'ha pixat sempre dreta, no ha vilgut seure mai al orinal. Només hi seu vestida. Algun cop sense roba però aviat s'aixeca...
Com ho abordarieu?
gràcies!
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: sasha_vikos » dl. juny 01, 2015 10:32 am

Memj a la meva filla nomes l'ha visitat la neuropeditra del CDIAP. Pero crec que fas be en avançar-te. Espero que no sigui el vostre cas, pero nosaltres portem 10 mesos amb aixo, i entre derivacions, llistes d'espera, etc... Portem tot aquest temps sense que ens hagin donat cap impressio diagnostica.

Ja tinc assumit que tot aixo va per molt llarg. Quan vam començar pensava que seria posar un peu al CDIAP i em dirien si la meva filla te TEA o no i podriem, o be assumir-ho, o be haver pensat que tot era un malson. Pero viure amb l'incertesa, uns dies sent optimista i uns altres amb desesperança es dur.
Memj
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: ds. nov. 29, 2014 11:57 am

Re: Trastorn d'espectre autista i autisme

EntradaAutor: Memj » dt. juny 02, 2015 2:03 pm

Hola boniques,

Retalls sóc molt nova en tot plegar, no se pas que hauria de fer, ja ens diràs que has decidit.
Sasha_vikos moltes gràcies, aquesta semana farem una visita a l’otorrino…això del Cediap …10 mesos??? Ostres quina edat té la teva filla?
Sincerament això del Cediap no ho acabo de veure….no obstant, com diu el pediàtre que se’l mirin , però que facin un informe ja que molts cops tot queda amb un arxiu amb un nom .

Ànims
Imatge
Imatge

Torna a “Pares de nens i nenes amb discapacitats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::