Una setmana sense fer caca

Plors, malalties i consultes.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. feb. 16, 2018 9:49 pm

Hola noies!

La meva nena té un mes i mig aprox i cada cop anem a pitjor amb les caques... Li va costa molt expulsar el meconi (la van haver d'estimular o no el treia després de 24h), llavors va començar fent-ne cada 1 cop al dia o cada dos dies, les últimes vegades han passat 3-5 dies, i avui ja és el 6è sense fer caca. Els pediatres que tenim a SS ja m'han dit que pot passar fins a dues setmanes sense fer caca essent normal!!! El primer cop que m'ho van dir vaig flipar, tenint en compte que la meva primera filla en feia cada cop que menjava les primeres setmanes i llavors varies vegades al dia (encara ara amb dos mesos i mig normalment en fa 2 cops al dia...) em costava creure que tants dies sense fer-ne fos normal. Ah! cal dir que fem LME.

El cas és que des de fa setmanes ha tingut molts còlics, bàsicament degut a gasos, sembla que això ara ho hem millorat però ha empitjorat el "restrenyiment" i a mesura que passen el dies sense fer caca augmenten les glopades... Portem dos dies traient glopades bastant grans i cada vegada que menja i fents pets i veixines sovint (es passa el dia fent olor a agre de les glopades o de caca sense haver-ne fet i em sap un greu... :ufs: ) i ja fa "panxeta".

Últimament quan fa caca (em tingut la sort de ser a casa i detectar-ho just al moment) la porto al cambiador i li vaig fent massatge i fer "la bicicleta" etc i passa tranquil·lament 10 min fent caca, una cosa exagerada...

He provat menjant jo kiwis, laxants, infusions de fonoll.... i res, semblava que les primeres vegades l'ajudava, però ara ni això. Porto 3 dies menjant 2-3 kiwis diaris i tan jo com la germana gran (que segueix fent pit) començem a anar "sueltes" i en canvi ella res, pets i gràcies...

He provat també el reuteri, portem 4 dies, per ara no he notat millora.

Algun consell? Simplement ja passarà i millor deixo kiwis, etc? Alguna cosa natural més que pugui fer? Tema massatges el fem cada dia per intentar estimular (no només quan per fi fa la caca).

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 16, 2018 10:08 pm

Hola guapíssima,
vaig dient-te coses que se'm van acudint:
a l'Isaac no li va passar, però jo recordo que l'infermera em va dir quan era només lactant que era molt normal no fer caca, ja que això volia dir que no li sobrava res.
Si dius que fa glopades, potser ja treu l'excedent de popa que té.
Altra cosa que miraria és si la panxeta que dius que fa és dura o és toveta.
També miraria si la nena està tranquil·la quan li fas els massatges o la notes nerviosa. Notes que fa cara d'intentar fer caca? suposo que amb la teva gran ho devies veure, si feia cara de concentració, o se li posava la careta més vermelleta... en el sentit que si intenta fer caca i no pot potser té la femta dureta.
Hi ha els supositoris de glicerina per lactants però jo com amb tots els medicaments intentaria trobar alguna altra cosa, no sé si hi ha una edat mínima per provar-los i han de ser utilitzats com en el cas dels adults com a recurs ocasional.
Quan li fas massatges, fas amb les cametes com si fes bicicleta? També podria ajudar-la a remoure-ho tot.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: crunchi » dv. feb. 16, 2018 10:37 pm

Hola! T'anava a dir el mateix que l'Anna Maria, que em sembla que és algo habitual que a vegades passa. La comadrona de les classes de lactancia ens va dir que aixo passa, i que no s'ha de fer res. Que el màxim que ella havia vist va ser un bebe que va estar 21 dies sense fer caca. Però va dir que no s'havia d'estimular ni res, que era algo que podia passar i no ens havia de preocupar (algo fàcil de dir però no de fer, clar).
El meu nen va tenir una temporada que tenia molts gasos i no li sortien pobret, i inclús estant adormit es queixava i jo patia, clar. Li feia la bicicleta i li vaig donar Reuteri, i juraria q la enfermera em va dir que el reuteri fa efecte al cap de 15 dies. Aviam si algú ens pot dir o si ho trobes per internet si això és cert o no. Al final, alla als 2 o 3 mesos, ell va aprendre a tirar-se els pets, i ja no es va queixar més. És algo fisiologic que ells han d'anar aprenent. Aixi que jo de moment esperaria aviam que passa. Segueix fent-li els massatges a la panxa en sentit agulles del rellotge, la bicicleta, el reuteri.... i paciencia. Que tu mengis kiwis em sembla que no afecta pero bueno, no estic segura. Segur que en res et fa caca i serà de les que fan història jejeje

Anims!!!, :ok:
Imatge

Imatge
petitoneta
:: puça
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: petitoneta » ds. feb. 17, 2018 1:50 pm

Jomateixa82, sembla que parlis de la meva filla petita quan era una recent nascuda! Jo també tinc una filla més gran i tot això amb ella no m'havia passat mai.
Molt important: COM són les caques? Si són les típiques de recent nascut (pastors, color mostassa, amb grumolls... Perdó per ser tant explícita!) la nena no va restreta. Es considera que va restreta quan les caques són dures i compactes, no depenent dels dies que no en fa. Pensa que és molt difícil que els bebès vagin restrets fent LME i que aquesta llet pràcticament no deixa residus (s'absorbeix tota). El fet que faci glopades és per la immaduresa del sistema digestiu, quan comencis a introduir sòlids millorarà. Sé que la LME és a demanda, tot i que el meu pediatra va aconsellar-me que fes una mica de pauta (cada dos hores o tres) perquè el seu estómac fes bé la digestió. La meva filla va tenir còlics de manual i glopades (potser també degut al sistema digestiu immadur). Els còlics van marxar de sobte tal com havien vingut i quan vam introduir sòlids les glopades van millorar. Jo procurava que fes molt bé el rotet (inclús li feia fer quan canviava de pit) i la tenia una estona "dreta" perquè digeris bé. A vegades tenia la sensació que havia tret més del que havia menjat!! Dir-te que paciència, que algun dia millorarà. Jo sempre anava tacada, i per casa sempre amb la tovallola i els drapets a l'espatlla! I ara ja té quatre anys i no és una nena gens "vomitadora" i que tot i que la caca sempre li ha costat una mica es completament normal.
Espero haver-te ajudat!
Petitoneta
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. feb. 17, 2018 10:05 pm

Hola noies!

Petitoneta, si que saber de la teva experiència m'ajuda!!

Avui, per fi ha fet una mica de caca. Poca des del meu punt de vista en relació als dies que ha estat sense fer-ne, i en comparació als dies que li havia costat (que en feia moltíssima durant 10-15 minuts). Avui m'ha fet la sensació que era més espessa que altres vegades, però color mostassa. La veritat és que ella no l'ha fet mai explosiva (això potser seria per comentar al pediatre, no?), quan en fa no es sent, i les vegades que l'he "enganxat" i llavors li he fet massatges etc perquè en seguis fent ella apretava i sortia com si fos lava baixant del volcà (per posar un símil).

No sé, per alguna cosa es comença, espero que això sigui que ha tret una mica el tap i demà segueixi... I lo més important que es reguli "aviat" i no pateixi de restrenyiment en un futur.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 18, 2018 7:34 am

Bones de nou!
L'Isaac també feia caques de color mostassa, espessetes com de puré. Ah! L'infermera també em va dir que si les feia de color com verd caqui també eren normals, coses del sistema digestiu, perquè la lleteta és blanca.
Vaig recordar una altra cosa important, que si fa pipís està bé. De fet, si ho analitzem fredament... si fan LME només prenen líquid, l'estrany és que hagi de sortir alguna cosa sòlida, no creieu?
Molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. maig 01, 2018 10:36 pm

Hola!!!

Seguim amb el periple de les caques!!! :ufs: Ara feia cada 6 dies tot i donar-li laxants (eupeptina, pautat pel digestòleg perquè no li convé "guardar-se" la caca ja que li empitjora els vòmits per refluxe...). Doncs bé, de cop i volta portem 4 dies fent-ne a diàri! I sense laxant!!! No sé si és perquè finalment em vaig posar sèria amb el reuteri i ara ja portavem més de 10 dies. Pot ser que per fi li faci efecte? Si és així fins quan és la pauta? Fins acabar el potet de 10ml?? Crec que vindrien a ser uns 3 mesos.

Cal dir, però, que les caques dels últims dies són diferents, són líquides del tot!! Abans les feia pastoses (com pasta de dents) i ara ben líquides, del color mostassa de sempre. I se li sent un rebombori de budells pobreta, que fa pena i tot!!! Però tot i així no està especialment queixosa, només de vegades. És normal que de cop sigui líquida del tot i no pastosa? No tinc revisió amb el pediatre fins d'aqui uns dies i no sé si estic massa relaxada amb el fet que almenys en fa cada dia una mica i potser que s'hagin tornat tan liquides de cop tampoc és bo...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Anna Maria » dc. maig 02, 2018 3:41 pm

Bones!
Has fet algun canvi en la teva alimentació? A l'Isaac per exemple la xocolata li fa grans (d'adolescent, d'aquells amb pus) i si en menjo jo també li surten, súper comprovat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. maig 02, 2018 11:53 pm

Hola Anna Maria,

Jo també ho havia pensat això, però d'entrada no he fet cap canvi significatiu... No sé... Potser finalment el seu sistema digestiu ha madurat? Però no sé perquè ara són més líquides, ho preguntaré a la propera revisió, però com està tranquil·la no crec que sigui preocupant.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Una setmana sense fer caca

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 03, 2018 11:03 am

Bones de nou,
ahir no vaig pensar-t'ho a dir, l'Isaac també va fer una quinzena de caques molt líquides, però a ell li feien una pudor terrible i tenia el cul molt encetadet, cosa que no havia ni ha tornat a tenir mai. A més, ell menjava ja de tot perquè era l'any passat (2 anys, uns quants mesos abans de treure el bolquer) i vaig descobrir que era el plàtan, que encara avui per avui li fa fer caca lletja (ho hem provat en dos o tres ocasions perquè li encanta, però sempre s'escagassa).
Si a ella la veus tranquil·la és un bon indicatiu, a veure que et diuen a la revisió!
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::