Sinequia vulvar

Plors, malalties i consultes.
Aieris
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: ds. des. 10, 2011 8:48 am

Sinequia vulvar

EntradaAutor: Aieris » dl. nov. 12, 2012 9:21 pm

Avui hem anat al cirurgia peiatric perque la peiatra ens hi ha remes perque miri el frenillo de la nena que el te curt i perque te sinequia vulvar.

Ens a dit que se liha de separar. La semana que ve li fem. Diu que mb anestecia en crema i li fara un tallet, que la feina la tenim despres nosaltres ificanli cada ia vaselina porque no se li torni a ajuntar durant 15 dies, i el mateix dia li tallaran el frenillo. Li ficaran anesteia en eprai, iu que ni sangrara. La meva nena te 7 mesos. Algu ho ha fet? Em fa una peneta ferli...avui li han fet una analitica i casi ploro jo...
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: nienna » dl. nov. 12, 2012 10:44 pm

A la nostra nena també li va passar i el que vaig fer va ser posar-li vaselina i anar-li separant jo amb molta cura i molt a poc a poc. En pocs dies ho tenia perfectame i fins ara no li ha tornat a passar. A mi tb em van dir de fer-li el tallet però em van dir que primer provés així i si no funcionava ja li farien el tallet.

Ànims!!
nuriaau
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: nuriaau » dt. nov. 13, 2012 11:21 am

Hola,

A la meva filla també li van veure quan tenia uns mesos que tenia sinèquies vulvars. Vaig obrir un post on em van resoldre molts dubtes, però ara no el trobo :-:) (el que sí que he trobat és aquest, viewtopic.php?f=19&t=17457 per si et serveix).

A nosaltres el pediatre en cada revisió s'untava el dit amb vaselina i anava presionant amb suavitat fins que li anava obrint els llavis (no sempre ho podia fer del tot, i llavors jo a casa cada dia li feia els massatgets a la vulva fins que se'ls desenganxava del tot. Era una cosa que havia de fer bastant sovint, si deixava algun dia de fer-ho, patapam! ja tornaven a estar enganxats!
A nosaltres ens va comentar el pediatre que si no aconseguíem obrir els llavis manualment llavors recuriríem al bisturí, però de moment no ha calgut (la meva filla està a punt de fer 3 anys i encara estem amb les sinèquies...no sé si és un tema que s'acaba solucionant amb l'edat o què).

Aquest proper mes li han de fer una cirurgia amb anestèssia general a Sant Joan de Déu, aprofitant que vam anar-hi un dia per preparar tot el pre-operatori li vam consultar al cirirgià el tema de les sinèquies i ens va contestar el mateix que ja ens havíen dit...que si manualment no ho resolíem llavors s'obtava pel bisturí....no ho sé, nosaltres de moment no li farem el tallet, clar que cada pediatre pot tenir la seva opinió.

Per cert, quan era més petita 6-9m això de les sinèquies li va comportar bastantes infeccions de vagina i d'orina. A partir dels 9m el "problema " va continuar igual però no va tenir cap més infecció.

A veure si sentim les experiències de més mares!
Avatar de l’usuari
LA PUBILLA
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dg. ago. 01, 2010 11:32 am

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: LA PUBILLA » dj. des. 06, 2012 3:04 pm

Nosaltres quan la nena tenia 9 mesos vam passar per la cirurgia i encara ara, quan ja té més de dos anys, estem posant vaselina perquè no es torni a enganxar. A la que ens despistem els llabis tenen tendència a juntar-se... snif! De totes maneres ho tornaríem a fer perquè crec que ara seria més traumàtic. Els primers dies quan fan pipí tot són plors i les cures més fàcils.
Sort!
Laurapg
Entrades: 2
Membre des de: dj. feb. 21, 2013 5:00 pm

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: Laurapg » dt. oct. 13, 2015 6:13 pm

Hola noies, veug que ja fa temps d'aquesta conversa, però per si algú ho veu i hem pot explicar una mica.
Avui al.pediatre ens han dit que té sinequia dels llavis interiors i la setmana que vé li separen. Hem fa una mica de cosa, i penso en si això li comportarà problemes de gran...
Com estàn les vostres nenes? Se'ls hi ha solucionat o m'haig de conscienciar que anirà per llarg?
Moltes gràcies per les vostres opinions
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: kittie » dl. oct. 19, 2015 4:02 pm

A la meva filla de 19 mesos li acaben de diagnosticar la sinequia vulvar. No ho havia tingut abans doncs a cada revisio li ho miraven. Es a dir es deu haver tancat en els darrers 3 mesos. Et dic el que m'ha dit el pediatra: és molt freqüent en nenes d'aquesta edad, la causa és la irritació continua de la zona més el baix nivell d'estrogens que fa que quan cicatritzi s'acabi creant una mena de membrana que uneix els 2 llavis. No té cap importancia i s'acabara separant sol d'aqui a uns anys. Ells no són partidaris de separar quirurgicament pq es traumatic per les nenes, pq si se separa quirurgicament molt probablement es tornara a tancar i que s'esperen i van controlant la evolucio. Diu que no han vist ni un sol cas en que finalment hagin hagut de operar pq sempre s'ha acabat resolent sol. Sobre posar tractaments locals (estrogens, vaselina) em va dir que no, que aixo nomes te sentit si s'obre quirurgicament per a prevenir que s'enganxi de nou. Vaja, que no fem absolutament res i que ens quedem tranquils q no te cap importancia. Aixo m'ho van dir als consultoris Dexeus. Jo de tota manera li faig un massatge amb vaselina a cada canvi de bolquer q li fem a casa, q mal no li fara i si se li separa millor q millor. Fa un parell de setmanes q li ho poso i tot i que no s'ha separat sí que li noto la linea d'obertura una mica mes perfilada. A veure com evoluciona. Pero vaja dient-me aixo el pediatra jo prefereixo estalviar-li el mal trangol de que li separin a l'hospital.
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Re: Sinequia vulvar

EntradaAutor: martulineta » dc. maig 23, 2018 6:32 pm

Hola!!

Responc també a aquesta consulta que tot i que veig que és de fa uns anys per si hi ha algú que en un futur es trobi en aquest cas hi ho consulti.
El meu cas és semblant al de la kittie. La meva filla de seguida que va néixer se li van tancar els llavis que la pediatra ens va fotre la "bronca" perquè no li anàvem separant prou però ara que he tingut la segona filla ho faig igual i no se li han enganxat pas, és més va néixer amb el foradet més obert i tot o sigui que algo de genètic també deu tenir (jo mateixa ho vaig tenir). Total que la nostra pediatra que és més de l'antiga escola ens anava dient que si no se li obria li hauria d'obrir ella amb bisturí, vem fer la crema d'estrogens s'obria però als pocs dies es tornava a tancar. Jo vaig estar mirant per internet i vaig veure que el que ara recomanaven era no fer res i que de més gran sol s'obriria. Ens va tocar una revisió amb una pediatra substituta més jove i ens va dir això mateix, que ara hi havia una mica de debat entre pediatres a veure què era millor però que si veiem que no hi havia infecció que li deixéssim estar. I quan la nena va tenir uns 3 anys i mig un dia posant-li crema al culet vaig veure que se li havia obert. O sigui que tranquils :-)

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::