Radiografies

Plors, malalties i consultes.
Oset
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dl. jul. 21, 2014 2:57 pm

Radiografies

EntradaAutor: Oset » dl. jul. 21, 2014 3:17 pm

Hola Bona tarda,

Volia explicar-vos una cosa.
L'altre dia el meu nen de 19 mesos va caure d'una trona de viatge i es va donar un cop al cap a la part del darrere. El vaig portar a urgències i li van fer dos radiografies i per sort tot va quedar en un ensurt perquè la placa va sortir bé. La qüestió és que jo li dóno massa tombs a les coses i estic una mica amoïnada ja que no sé si és gaire bó fer-li una rafiografia al crani a un nen petit. Una amiga meva em va dir que la radiació queda acumulada al cos per sempre més i em va deixar molt angoixada. A algú de vosaltres us ha passat amb els vostres nens?
Avatar de l’usuari
tristantao
:: gosset
:: gosset
Entrades: 438
Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am

Re: Radiografies

EntradaAutor: tristantao » dl. jul. 21, 2014 4:28 pm

Hola oset,

Jo l'he hagut de fer radriografies a les meves dues nenes per diversos motius, la petita només tenia 10 mesos (ara en té 20) i va ser pel mateix motiu que al teu petit. Sí, que és cert que les radiografies no són bones, però quan són necessàries, shan de fer!!

Avui en dia, la radiació és molt minsa, no et preocupis!
Crisalexi
:: granota
:: granota
Entrades: 217
Membre des de: dg. març 09, 2014 1:43 pm

Re: Radiografies

EntradaAutor: Crisalexi » dl. jul. 21, 2014 5:28 pm

A mi això no m´ha passat encara ( i creu els dit pk no em passi ), però la veritat és que encara que és cert i es diu que la radiació de la radiografia són petites acumulacions que anem acumulant al llarg de la nostra vida, la cuantitat és mínima.
Jo crec que seria potjor jugárse-la i que en un moment donat hagués tingut un hematoma, sense detectar.
Hi ha aliments com la sopa de miso, que ajuden a depurar l´organisme de radiacions, busca a internet ja veurás.

No t´agobiis, pitjor seria que s´hagués fet mal, que una simple radiografia, es que a vegades la gent és molt alarmista, ánims!
Oset
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dl. jul. 21, 2014 2:57 pm

Re: Radiografies

EntradaAutor: Oset » dl. jul. 21, 2014 7:21 pm

Moltes gràcies.
Aquest forum és genial, gràcies per cntestar-me tan ràpid.
No sé si volsaltres sou professionals de la salut però us vull fer una última pregunta. Sabeu si les radiacions és queden al lloc on s'ha fet la radiografia o es queden per tot el cos, és que m'estic angoixant molt perquè la radiografia va ser al cap i és un lloc més sensible.
Magui76
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dc. maig 29, 2013 6:57 pm

Re: Radiografies

EntradaAutor: Magui76 » dl. jul. 21, 2014 9:27 pm

Hola Oset,

El meu xic amb 15 mesos va caure i es va fer una petita fisura al crani, li van fer un TAC i amb un període de 7 mesos, 3 radiografies més al crani per veure si la fisura es tancava.
Millor si no s'ha de radiar, però a mi cada radiografia m'aportava una tranquil.litat immensa. Em confirmaven que la fisura s'anava tancant i que tot evolucionava bé.
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: Radiografies

EntradaAutor: soclamarga » dl. jul. 21, 2014 9:43 pm

Hola Oset.

Justament la meva nena d'un any l'altre dia va caure de la trona també, en picat, de cap al terra. Va picar amb la part alta del front, i per sort no vam haver d'anar a l'hospital perquè no se li va fer ni nyanyo ni res. Diversa gent m'ha dit que és més perillós picar-se a la part de darrera del cap, que no a la del davant, per tant jo també estaria més tranquila si li han fet les radiografies i han confirmat que està tot bé.

A part, al meu nen gran li van voler fer 2 radiografies de la zona del maluc per uns mals sobtats que va tenir, i per mala sort una d'elles va quedar moguda i li van haver de repetir. A més, tot i que ho vaig demanar, no li van posar cap protecció als testicles. Ell ara té 4 anys, i els dies després d'haver-li fet les radiografies (que per cert, tot estava bé…) també vaig estar molt engoixada. I també li vaig donar moltes voltes. Espero que quan sigui gran no tingui problemes d'esterilitat, perquè si no em sentiré molt culpable, per no insistir en la protecció o per no negar-me a fer-li les radiografies…

També volia dir-te que quan va passar això, la meva mare em va explicar que quan ella era petita recorda haver anar al metge i que la feien passar per aquelles pantalles que passaves per darrera i es veia com una "radiografia en moviment", que allò debia ser molt pitjor que no pas una petita radiografia puntual d'ara.

Pel que preguntes de si la radiació es queda localitzada o no, doncs la veritat és que no ho sé. A veure si hi ha algú que ens ho pugui explicar amb coneixement de causa.

Ànims i intenta no pensar-hi gaire, que segur que no passa res!
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Re: Radiografies

EntradaAutor: jellwill2 » dt. jul. 22, 2014 1:44 pm

Hola,

jo estic amb les companyes:

en primer lloc, abans et passaven per la pantalla com si res.

en segon lloc, no va ser una radiografia de caprici, els cops al cap poden ser perillosos, i millor fer-la i assegurar-te que està tot ok. No en tindria cap dubte.

I avui en dia ja no irradien com abans, és poca cosa.

Si tan amoïnada estàs, pregunta al pediatra o truca a sanitat respon, allà t'atendrà un metge.

Ànims i força.
Oset
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dl. jul. 21, 2014 2:57 pm

Re: Radiografies

EntradaAutor: Oset » dc. jul. 23, 2014 3:04 pm

Moltes gràcies a totes!!!
Gràcies per les vostres respostes.
Respecte a lo que em deieu de preguntar-li a la meva pediatra ho faré a la pròxima revisió, a la pediatra d' urgències quan li van fer sí que li vaig preguntar i em va dir que seria dolent si li fes cada dia però per un dia no, el que passa és que com que les meves amigues em van alarmar tant!!!
A veure si algun professional ens contesta a la pregunta de si la radiació es queda localitzada o no.

Merci a toteeeessss!!!! :b-)))
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: Radiografies

EntradaAutor: noyja » dv. ago. 01, 2014 3:59 pm

La meva es va caure d'una distància de mig metre de costat però el cop va ser al cap i a la clínica li can fer una placa per descartar lesions. Casi més val descartar i quedar-me tranquila que no fer-li i pensar en alguna lesió. Els metges ja saben què fer i quan i a qui, no et preocupis. Jo també li vaig donar moltes voltes, inclús vaig pensar en 'secuelas' però al veure que la nena a l'estona ja estava tan normal em va tranquilitzar. Un petit nyanyo i un gran susto per la mami
Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::