Tall frenet lingual

Plors, malalties i consultes.
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Tall frenet lingual

EntradaAutor: Ari_RG » dv. juny 03, 2016 5:37 pm

Hola!!

L'Abril va neixer fa dues setmanes i en la primera visita a la pediatra ens va derivar al doctor Muntaner perque semblava que tenia el frenet lingual curt, es veia que al plorar tenia llengua bifida, li va donar el bibe (fem LA) i ens va dir que es cansava molt i que feia molt sorollet com si se li escapes...

Bé, hem anat aquest mati al doctor, i a part de l'experiencia que ha estat bastant poc empatica (arribar, mirar la nena i tallar a destajo casi sin avisar com aquell qui diu) ara tinc algun dubte perque la nena dorm amb la punteta de la llengua fora... Això es normal??

Alguna que hagi passat per això??

Gracies mamis!
Avatar de l’usuari
DRACO
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: DRACO » dv. juny 03, 2016 10:14 pm

Hola Ari,

Al meu fill gran tambe li van tallar el frenet lingual. Els primers dies estaba adolorit. Poc a poc va anar disminuint el dolor. No recordo si tenía la llengua e fora. Potser l'abril esta adolorida i per aixo extremo la llengua.
Quin mal ratet debies passar
SandraUA
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: ds. març 31, 2012 9:26 pm

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: SandraUA » ds. juny 04, 2016 2:23 pm

Hola Ari,
A la meva filla tambè li va tallar el frenet el dr. Montaner a l'octubre.
A nosaltres ens va fer seguiment el pediatra q ens portava per problemes de lactància. Haviem de fer-li uns exercicis perque cicatritzes bé.
No dormia amb la llengua fora però no tots tenen el mateix tipus d frenet.
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: Ari_RG » ds. juny 04, 2016 8:55 pm

Moltes gràcies guapes per compartir la vostra experiencia!

Tot i que ahir pensava que potser no calia tallar-li, la veritat es que avui hem notat una millora mes que raonable amb com menja i agafa el bibe... Se'ls acaba tots i com a molt posa 40 mins, quan fins ara trigavem 1h30... A més ja no fa fastics quan li tornes a posar... Ah i ja no dorm tant amb la llengua fora!!! Suposo Draco que tenies rao, li devia molestar o algo i per això la deixava aixi... Estic mes tranquila gracies noies!! >.-<: >.-<:

Li fem els exercicis!! Ahir plorava bastant pero avui nomes una mica al final... Sandra a tu tmb et passava aixo amb els exercicis??

Nosaltres hem de tornar d'aqui a 15 dies a revisar amb el dr. Montaner que per cert sembla una eminencia pero el vaig trobar carca i cero empatic... Que et va semblar a tu?

Be ja us explicaré com evoluciona i espero que no li hagin de tornar a tallar...
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: pesoleta314 » dg. juny 05, 2016 8:43 am

Ari, Nosaltres li vam tallar el frenet a la setmana de néixer. Era tipus II i amb els pediatres i llevadora de l'hospital, en veure que s'agafava bé al pit, vam decidir no tallar-lo. Però amb els dies em feien mal els pits i a la setmana vaig tornar a l'hospital i li van tallar (per sort, en el nostre cas, ens ho van explicar tot molt bé i vam poder veure com li tallaven -jo no vaig poder mirar, però el pesolet ho va seguir tot fil per randa). Després hem estat 15 dies amb els exercicis i ara ja ho té perfecte (el meu ha plorat fins l'últim dia, per això li feia just abans de prendre el pit i de seguida me li enxufava i es calmava, potser ho podries fer abans del bibi, que no sé si ja ho fas així). Això de dormir amb la llengua fora ho fa de tant en tant, però no crec que sigui cap problema i no sé si té relació amb la frenectomia. Jo també tenia dubtes de si valia la pena tallar-li, però al cap i a la fi el frenet lingual no serveix per a res i ens estalviarem possibles problemes de parla i de menjar, així que fora dubtes! Que conec casos que se l'han volgut tallar de grans per a parlar millor i llavors sí que fa cosa...
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: Ari_RG » dl. juny 06, 2016 12:03 pm

Pesoleta gràcies!!!

Li faig els exercicis abans del bibi, penso que no li feia prou fort perque ahir li va fer el meu home i li queien llagrimes pobreta meva... Així que m'he fotut valor al cos i li faig amb mes força i ja plora, pero amb el bibi com ve dius li passa tot... XD

El meu home va mirar jo incapaç sort de l'infermera que me va dir no miris millor... Pero be ara ja ha passat!

Un petonet!!!
SandraUA
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: ds. març 31, 2012 9:26 pm

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: SandraUA » dl. juny 06, 2016 2:55 pm

Si una mica carca... I molt a saco, no gaire cuidadós...
Ella si plorava amb els exercicis, sobretot quan apretaves. És important fer-los bé. Em van insistir molt!
SandraUA
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: ds. març 31, 2012 9:26 pm

Re: Tall frenet lingual

EntradaAutor: SandraUA » dl. juny 06, 2016 2:56 pm

Si una mica carca... I molt a saco, no gaire cuidadós...
Ella si plorava amb els exercicis, sobretot quan apretaves. És important fer-los bé. Em van insistir molt!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::