Caca durant la nit

Plors, malalties i consultes.
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Caca durant la nit

EntradaAutor: tineta14 » dl. març 19, 2018 8:06 am

Bon dia, el nostre fill que té un mes no descansa bé per la nit fins que no fa caca, però és que no la fa fins el matí... No sabem què fer perquè es queixa molt i no podem dormir ni ell ni nosaltres. Això li passa a partir de les 3h o 4h de la matinada, i fins que no són les 7h o 8h no fa caca i és quan ja queda més tranquil. Aquest malestar coincideix amb les dues últimes tomes de la nit. Ja procurem fer-li massatges i moure-li les cametes, però no aconsegueix fer la caca ni pets. I es queixa molt, gairebé sense parar! No plora però es queixa com volent treure els gasos i la caca... Sabeu com ho podríem fer perquè fes la caca abans? A més, quan finalment la fa, és molt abundant!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 19, 2018 10:03 am

Bones Tineta,
com són aquestes caques, són dures? T'ho pregunto per si el que li costa és treure la caca a causa de la textura, o potser és que té gasos i li costa de fer caca en sí mateix. L'Isaac va tenir una època de bebè, ara no recordo ben bé quan temps tenia, que li passava però ell no arribava a fer caca, sinó que el que li costava era treure els pets, de nit. Ell es queixava molt fins que no feia un pet, però un pet gros, jeje, com si se li hagués acumulat a l'estar més estiradet. En el seu cas es va arreglar amb el temps, no li vaig donar res pel restrenyiment perquè la nostra infermera sempre ens va dir que poden estar fins a 10 dies sense fer caca, quan només prenen pit, i que si no ho treuen és que no els hi sobra. L'Isaac de totes maneres feia glopadetes durant el dia, o sigui que entenc que el sobrant ja el treia.
Per poder treure els pets, el que li anava molt bé és que l'agafava i fèiem passejos pel passadís, o sigui que crec que era que al posar-lo en posició vertical, tot i que acurrucadet als meus braços, ajudava a què li baixés més fàcilment.
Per cert, com vas de la popa esquerra, has pogut solucionar el mal?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: tineta14 » dl. març 19, 2018 11:10 am

Hola Anna Maria, doncs la caca és pastosa/líquida, la veiem normal... Vull dir que no ens fa pensar que vagi restret... Amb un mes ja hi podria anar??? Ell va fent molta caca durant el dia, després de cada toma, però per la nit és com si acumulés la caca de dos o tres tomes i aleshores, clar,.es troba malament. I sí, també se li deu ajuntar que té gasos. Però no sabem com fer-ho perquè ho tregui per la nit! Potser ens hauríem de passejar una mica amb ell..? El rot sempre procuro que el faci, i me'l deixo damunt meu una estona perquè paeixi, però pel que es veu no és suficient perquè no senti molèsties... En fi, potser simplement és qüestió d'esperar que maduri el seu sistema digestiu...no? Es que em fa l'efecte que no controla el tema de l'esfínter en el sentit que ell es deu sentir tip, deu notar que té caca, i apreta, però potser encara no és el moment de fer-ne, no sé si m'explico.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 19, 2018 1:45 pm

T'expliques molt bé. Jo diria que és un problema maduratiu. Quan teniu la propera revisió? Jo llavors li comentaria a la pediatra o infermera, però ja et dic. A més, com dius que la caca és normal, doncs no crec que sigui restret, tot i que com ja t'he dit a mi sempre em van dir que els bebès de de LM no en van, de restrets.
Quan són bebés fan patir molt, oi? de més grans també, però ja és diferent. El veus patir i penses que en aquell moment està tranquil per la popa i ara li toca a la panxa, i és un "gusanillo" constant.
Prova amb el passeig, o sinó incorporar-lo, és a dir, t'asseus al llit i l'agafes, que dormi/descansi una estoneta en posició vertical, a veure que.
Ja diràs!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. març 20, 2018 12:58 am

Hola Tineta14!

Amb la meva segona filla tenim el problema de "restrenyiment" i mooolts gasos... Ella ha estat fins a 8 dies sense fer caca, en altres ocasions 6 dies, últimament en fa cada 3-4 dies i ja podem fer-li massatges, passejades, supositoris, infusions... Total, hi ha dies que ho porta bé o molt bé, però en altres ocasions ho porta FATAL!!! Per exemple aquesta nit passada vam estar gairebé tota en vetlla per pets i malestar, cridava i tot pobreta meva... Per sort el teu problema "només" són els gasos i almenys no tarda a fer caca durant el dia... Degut a la nostra situació he provat un munt de coses, algunes pels gasos, altres per fer caca... i el que ens funciona pels gasos és:

- Infusions de fonoll, en prenc jo i li he arribat a donar a ella una mica més diluida 1 o 2 ml amb xeringa. Hi ha qui dirià que no es pot, però venen infusions marca blemil per laxar i digestives que porten fonoll entre altres coses, així que amb precaució entenc que es pot donar (m'ho van dir com a remedio de la abuela). El problema de les infusions ja preparades és que porten entre 89 i 95% de sucre, flipa, les herbetes brillen per la seva abscència, d'acord que si és dolç o prendran millor, però entre poc i massa!! I em van clavar fort tenint en compte que bé a ser un pot de sucre :ufs: No cal dir que al final les infusions del preparat no li dono, per massa sucre, i per la quantitat que li hauria de donar, si ho barreges amb bibi potser bé, peró si li dones amb aigua et fot una toma enlaire segur! I extreue'm llet per fotre-li bàsicament sucre passo.
- Avui m'han recomanat infusions de maria lluisa, que la prengui jo, qu e no li doni a ella directament. Aqui desconec si es pot donar als bebes... no he vist preparats infantils que en portin... No ho hem provat encara això que la prengui jo.
-Com t'ha dit l'Anna Maria portar-la a coll mirant ella endavant, li passem un braç per sota les aixelles per mantenir-la ben recta i l'altre sota els genolls aixecant-li una mica les cames, però sempre amb el seu cos ben "arrapat" al teu (és una postura que em va recomanar una osteopata i sempre fa molts pets aixi. Ho pots fer estant asseguda també, i mantenint la postura que et dic, però dreta és més fàcil que el seu cos es mantingui recte i "enganxat" al teu.
- Massatges, per suposat, la mateixa osteopata d'abans em va ensenyar a fer-lo i resulta que és millor, sobretot l'últim tram de l'intestí, anar a buscar-lo des de darrere. No sé si m'explico... Si el massatge és en forma de U invertida, a l'últim pal començar gairebé de darrere l'esquena i avall i endavant.
- Un cop fet tot això, i per calmar-la, el que ens funciona de fàbula és posar-li un coixi calent a l'abdomen. Un d'aquells que s'escalfen al microones. Evidentment amb alguna cosa de roba perquè no es cremi ull!!! Però l'escalfor la relaxa bastant ràpidament i s'acaba adormint. Quan comença amb malestar li fem massatge i la postura d'abans perquè tregui el que tingui i llavors l'escalfor i sol calmar-se ràpid (la veritat és que la nit passada vaig tardar molt a posar-li l'escalfor, fallo meu... I un cop li vaig fer es va adormir aviat com altres vegades, no sé perquè no li vaig posar abans, crec que estic en un punt que em començen a fallar neurones...).

Espero que alguna d'aquestes coses et puguin servir, perquè per experiència pròpia et puc dir que ho passa malament tothom!




-
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: tineta14 » dt. març 20, 2018 9:24 am

Hola, doncs Jomateixa82, crec que comencem amb el restrenyiment... :ufs: , perquè fa dos dies que m'he fixat que ja no fa tanta caca, de fet ahir només en va fer una o dues vegades, i la resta de bolquers els va tacant una mica, però molt poc. Hem passat de fer caca després de cada toma a no fer-ne gairebé gens.. i per la nit ja no en fa. I no serà perquè no mengi, al contrari! mama molt, cada 2h o 3h. A més, no fa pets, molt pocs... Avui ha dormit millor perquè li he fet fer el rotet passejant-me, i l'ha fet millor, més fort, com treient més aire, i després li he posat la banda tèrmica (Kusi Wawa) i sí, li ha anat de conya. Però quan ha arribat la toma de les 4h... sí que s'ha mig adormit una estona després, però al cap d'una estona ja ha començat a queixar-se molt. L'he agafat i l'he posat de totes maneres... panxa avall damunt el meu braç l'ha calmat molt però no treia l'aire, movent les cametes tampoc, ...res de res. I quan li faig els massatges s'encongeix i es queixa però no surt res! Ai...no sé què fer. Ara mateix dorm, però encara no ha fet la caca del matí ?-)
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: ner » dt. març 20, 2018 10:00 am

Hola,

Algú ha provat el Wawa band pels còlics i els gasos?
https://www.kusiwawa.com/wawa-band
Imatge
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: tineta14 » dt. març 20, 2018 10:26 am

Sí ner, just ho comento a l'últim post.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. març 20, 2018 10:42 am

Hola tineta14,

La meva ha fet poca caca des de sempre. De fet la van haver d'estimular per treure el meconi... Però amb el temps ha anat empitjorant.

A part del que vaig comentar a l'altre entrada del que fem pels gasos pem restrenyiment hem provat:

Laxar-me jo menjant kiwis, fins i tot duphalac... I que li arribi a ella a traves de la teta, ajuda una mica xo no fa miracles. Ahir algu em va dir que el reuteri li aniria bé. Ja l'havia provat pels còlics i que vols que et digui... pràcticament no vaig nitar res.

Supositoris de glicerina, li he posat dos vegads, una de les vegades no va ni fer caca i l'altre si, però no pas per tirqr coets.

Divendrs passat la pediatre em va dir que proves amb eupeptina ( no en vaig trobar fins ahir, a moltes farmacies no en tenen), li vaig donar i va fer una bona pasterada al cap de poc!! No sé si va ser casualitat o no... En teoria s'ha de donar a diari fins que es regularitzi. Aquest migdia tornare a donar-li, ja et diré que tal, si segueix fent efecte. En tot cas ho hauries de comentar al pediatre.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 20, 2018 11:04 am

Bones de nou,
pel restrenyiment em van dir un "remei de l'àvia" que consisteix en posar amb aigua a la nit un parell de prunes seques (d'aquelles que es posen als guisats, seques i sense pinyol). Al dia següent, et veus l'aigua i et menges les prunes en dejú.
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Caca durant la nit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. març 22, 2018 1:43 am

Gràcies pel remei de l'àvia Anna Maria, una altre cosa per provar!

Jo porto tres dies donant-li l'eupeptina, el primer dia de donar-li va fer caca a la poca estona, el segon dia no en va fer i el tercer n'ha tornat a fer a la poca estona, tot i que força més espessa que altres vegades!! A veure com seguim, però és la millor tanda de caques que recordo en setmanes!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::