MAC

ordinadors, tablets, mòbil i tot tipus de gadgets..
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: MAC

EntradaAutor: Lalona » dv. oct. 14, 2011 12:37 am

oh, amb l'iphone vell no sé per què no se'm quedava la contrassenya i era un pal!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
su392
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

Re: MAC

EntradaAutor: su392 » dv. oct. 14, 2011 5:39 am

Laure ha escrit:Ei, noies!

Sabeu quant temps triga l'enviament d'un àlbum d'Iphoto?

Gràcies <:-)


Doncs només n,hem fet un, ara fa 1setmana i va trigar molt poc, em sembla que van ser 5 dies!!!!! >.-<:
Imatge
||*||
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: MAC

EntradaAutor: pucpuc » dv. oct. 14, 2011 6:46 am

hola a tots i totes

fa poc ens hem comprat un imac i he anat seguint el vostre post

avui he rebut un correo de hoffman dient que ja hi ha un programa compatible de hoffman per mac us passo enllaç per si algu l'interessa

http://info.hofmann.es/HM?a=ENX7Cqks5J- ... _Hhe-ry1JF
Avatar de l’usuari
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: MAC

EntradaAutor: Laure » dv. oct. 14, 2011 11:00 pm

gràcies per la info de hoffman! >.-<: >.-<:

només 5 dies? que bé! a veure si faig la comanda ja!
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: MAC

EntradaAutor: soclamarga » dj. feb. 02, 2012 10:45 pm

Ei!!

Segurament ja ho sabeu, però amb l'actualització nova del Mac OSX (Lion 10.7.3) tenim l'idioma català!!! Ara el "Vista Previa" es diu "Previsualització" jejeje Ostres m'ha agradat molt veure la notícia i ja l'he actualitzat... i 2 minuts després m'ha dit el meu home que no ho fes perquè havia llegit qu hi havia gent que tenia problemes amb les aplicacions! (no sé amb quines). A mi de moment no m'ha fallat... creuarem els dits! I ara toca acostumar-me a veure els menús en català! ||*||
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: MAC

EntradaAutor: soclamarga » dj. feb. 02, 2012 10:51 pm

Per cert, me n'oblidava. L'altre dia vaig descobrir un programa per fer àlbums de fotos, tipo Hofmann, pel Mac. No l'he arribat a provar (només el vaig obrir per veure com era), però sembla tenir més o menys les mateixes opcions d'edició que el Hofmann per Windows (el de Mac és una versió MAaaaasssa senzilla i que dóna bastants problemes encara). Els preus eren si fa no fa (potser una mica més cars però també feien descomptes). Per si el voleu provar, es diu: PRINTANDGO.

No sé com és la qualitat, ni quan tarden en enviar-ho ni res! No he tingut temps encara de comprovar-ho! Però sí que pocs dies després de descarregar-me'l em van trucar per fer-me com una enquesta de satisfacció del producte... i era en català!

Si el proveu ja direu què tal!!
Avatar de l’usuari
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: MAC

EntradaAutor: Laure » dl. feb. 06, 2012 9:07 pm

Hola macqueres!

ja he rebut fet amb i-photo! està molt bé >.-<: >.-<: la qualitat del paper està de conya i el preu no està gens malament, el de 25 fulles aproximadament uns 25€, gastos d'enviament apart.

van trigar només uns 3 dies en enviar-lo. :ok:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: MAC

EntradaAutor: Lalona » dt. feb. 07, 2012 11:05 pm

s'haurà de provar, a mi em sembla que està bé el preu! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: MAC

EntradaAutor: gege » dv. feb. 10, 2012 8:40 am

Ostres noies no us he trobat fins ara, és que esteu a l'oo-topic del mercadillo!!! I sempre que ho veia pensava que es venia un mac i no l'obria!

Jo tb tinc un imac i he fet alguns àlbums amb l'iphoto. També penso que et deixa poc marge per fer les teves disposicions però a la vegada crec que això fa que quedin molt més elegants. A mi personalment m'encanta!
I l'i-movie tb! Però no he acabat l'edició de cap vídeo encara!

JO ara he començat a fer servir el blurb i ja us diré què tal queda ;)
Avatar de l’usuari
Juliett
:: gosset
:: gosset
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

Re: MAC

EntradaAutor: Juliett » dg. feb. 26, 2012 9:26 pm

Holaaaaa!!!
Mira jo hagués mirat això del Hoffman, però va ser començar a fer àlbums amb el Mac i no he parat! m'encanten!!!!! i queden genials!
No penso pas canviar!!!

Per cert.... algú amb l'Iphoto... sap com millorar les fotos de cop? o s'han de fer una per una?
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: MAC

EntradaAutor: Takita » dg. abr. 15, 2012 5:57 pm

Hola noies!

Pujo el post perquè fa poquet que tinc un IMAC i poc temps per "trastejar-lo"; de fet, va ser el regal del meu home pel naixement de l'Emma, així que, fins ara, l'he fet servir pel correu, descarregar fotos, navegar i poc més.

Com que té moltíssimes possibilitats, i moltes estareu com jo, sense quasi temps per a decicar-li, m'agradaria, si us sembla bé, que aprofitéssim el post per a fer-nos recomanacions d'aplicacions que ens poden ser útils, ja siguin d'Itunes o d'altres.

Aprofito per a fer-vos una consulta: Jo faig servir l'Iphoto com a visor d'imatges, però no sé com puc reduir-les, per exemple, per a poder enviar-les per correu o publicar-les. Com ho feu vosaltres? amb l'Iphoto o amb una altra aplicació?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: MAC

EntradaAutor: Twix » dl. abr. 16, 2012 12:20 pm

Takita, jo també tinc un MAC des de fa molt poquet i vaig ben peix... :-:) això que dius de l'Iphoto i de reduir les fotos... jo no sé com es fa, però el que jo faig per enviar les fotos és enviar-les directament des de l'Iphoto. T'ho dic de memòria, que no ho tinc davant, però sé que hi ha una opció que et permet enviar les fotos des d'allà mateix, i diria que no pesen gaire... O potser des d'allà mateix hi ha una opció per a reduir-les...?? Aix, no sé si t'he ajudat gaire o encara t'he liat més... ?-)
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: MAC

EntradaAutor: soclamarga » dl. abr. 16, 2012 3:30 pm

Hola! Bona idea això de recomanar apliacions!

Jo l'IPhoto no el faig servir i no et puc ajudar, però abans utilitzava una aplicació que es diu "iResize" que et permet reduir les fotos, una a una o per blocs, i ho feia ràpid i bé. Ara no sé si és compatible amb els nous S.O. i em sona que el vaig intentar instalar al Mac nou i em va donar errors... però pots provar-ho si no pots des de l'iPhoto.

Ah, ara que hi penso! Quan no em va funcionar l'iResize, vaig provar d'utilitzar una eina pròpia del MAC que és l'AUTOMATOR. En aquest cas, que jo volia posar moooltes fotos a una resolució determinada, vaig crear un "fluxe de treball" triant accions d'un llistat que et surt: jo vaig fer "obrir la imatge"-->"Redimensionar imatge" (a 800 pixels per exemple)-->"sortir de l'aplicació".
El que fas amb això és crear una "aplicació" que quan hi arrosseguis arxius a dins, et farà el que tu li hagis dit de fer! No m'he explicat gaire, si teniu dubtes ja intentaré aclarir-los jeje

També relacionat amb les fotos, un programa que m'agrada molt és "Name Munger", i serveix per renombrar fotos (o qualsevol arxiu!), per "lots" i de cop!. Va molt bé perquè pots afegir-hi sufixos o prefixos, treure lletres, etc etc

Un altre programa molt bo que és pràcticament igual al Photoshop (encara que li falten algunes funcions, com per exemple afegir "efectes especials" a les capes) és el PIXELMATOR. És una molt bona opció si voleu tenir un programa NO PIRATA però que et permeti fer retoc fotogràfic. Hi ha una versió gratuïta que dura 30 dies (i és totalment funcional), però si el vols comprar només costa 30 dolars!!

Què més... ah si, un conversor de formats de vídeo: KIGO VIDEO CONVERTER. Va prou bé i és gratuït si no recordo malament.

Bé, a mesura que utilitzi noves aplicacions, a veure si me'n recordo de posar-ho aquí!
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: MAC

EntradaAutor: soclamarga » dl. abr. 16, 2012 3:50 pm

Per cert, us heu descarregat el programa PADRE per fer la renda 2011??? Hi ha versió pel Mac. I un cop aconsegueixes que funcioni, va bé. Segurament us trobareu amb 2 problemes, que us intento explicar el més ràpid per si puc estalviar pèrdues de temps innecessàries a algú!

1) Si des de programa PADRE intenteu incorporar les dades des d'internet, us heu de descarregar el FITXER DE DADES FISCALS, i per fer això heu de tenir com a predeterminat el navegador FIREFOX (perquè el Safari dóna problemes). També us dirà que no confia amb l'emissor del certificat no sé què més.... Jo crec que simplement dient-li que voleu fer com a excepció que confii amb aquest certificat ja n'hi ha prou. Sinó, us l'heu de descarregar (si és que no el teniu, clar)... En algun lloc de l'ajuda de l'AEAT us dóna l'enllaç per desccarregar-vos-el, però és un rotllo i jo em vaig trobar amb un dels punts que no podia fer bé.

2) El problema més greu que em vaig trobar, va ser que un cop em generava el fitxer de dades fiscals, em deia que me'l deixava a la següent ruta: Applications/AEAT/Renta 2011.app/Content/Resources/app/aeat/número del vostre dni.dfp I sí, el fitxer el crea aquí, però:
A) no es veu -->Solució, anar a Renta 2011.app i fer clic amb el botó dret, clicar a "mostrar contingut del paquet", i després ja apareix la continuació de la ruta...
B) el programa de la renta no troba el fitxer!!! --> Solució: copiar l'arxiu (que té com a nom el número del DNI.dfp) a dins la carpeta aeat que es troba a Usuaris/"nom del disc dur"/aeat. Si ho feu així, des del programa ja trobarà l'arxiu i després ja no hi haurà problemes! En principi, clar!:...

Espero que us serveixi d'ajuda, perquè jo em desesperava cada cop que em donava error i havia de tornar a començar!
soclamarga l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 16, 2012 10:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: MAC

EntradaAutor: Inopia » dl. abr. 16, 2012 4:46 pm

Molt bo aquest fil!

Sociamarga m'he passat aquest matí 1h i mitja ben bona barallant-me amb el programa Padre i l'arxiu de Dades Fiscals!!!! el de l'any 2010 no recordava que m'hagués donat cap problema! L'he instal·lat i desinstal·lat a ubicacions diferents, he canviat les configuracions i permisos de carpetes, he buscat instruccions per trobar arxius ocults al mac pensant-me que era el meu sistema que no m'ensenyava l'arxiu dfp...és clar, el buscava al Finder i no m'apareixia...he fet de tot...fins que al final, he arribat al punt que comentes tu a la teva resposta. Ara ja ho tinc dominat :)

Jo tinc un Mac Mini connectat a la tele i un Macbook pro i la veritat és que estic molt contenta. Vaig començar primer pel portàtil i ara fa uns mesets em vaig animar amb el mini per connectar-lo a la tele i usar-lo des del sofa de casa amb els dispositius inalàmbrics...tinc un ordinador amb una pantalla gegant ;-))) ;-))) Això si, per treballar amb les fotos un Imac és la millor opció...just la que no tinc :-:) :-:) i el meu marit ja m'ha dit que a casa ja no entren més trastos tecnològics :-:) :ufs:

Salut!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: MAC

EntradaAutor: Takita » dv. abr. 20, 2012 2:34 am

Moltes gràcies, noies! :ok: A veure si, entre totes, van sorgint aplicacions i idees per a treure profit als nostres ordinadors.

Avui he mirat això de reduir les fotos amb l'Iphoto i no he trobat l'opció :ufs: . soclamarga, miraré l'Automator aquest que comentes (l'acabo de localitzar) i si tinc algun dubte ja et diré. Em miraré el que diuen al web de suport d'Apple.

Ah! una amiga m'ha recomanat el Shape Collage, és un generador de collages a partir d'una forma determinada. Encara no l'he provat, però pinta bé. És aquest: http://www.shapecollage.com
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: MAC

EntradaAutor: Lalona » dv. abr. 20, 2012 8:05 am

Takita amb l'iphoto jo redueixo fotos a partir de la opcio " expotar" , prova-ho i veuras que pts canviar tipus d'arxiu, qualitat, tamamy...
Interessant aixo del collage, jo miraré!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: MAC

EntradaAutor: soclamarga » dv. abr. 20, 2012 2:36 pm

Ei sí! És una canya el Shape Collage. Jo el vaig utilitzar un cop i ja no me'n recordava! La versió gratuita és funcional però et posa una marca d'aigua al resultat final. Per provar-lo va molt bé. I llavors si el vols comprar era molt baratet i té més opcions, com poder modificar el resultat com vulguis perquè et genera capes que pots moure lliurement! Si algun dia se m'acudeix una altra oportunitat d'utilitzar-lo me'l compraré!
Avatar de l’usuari
claror
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 2:03 pm

Re: MAC

EntradaAutor: claror » dv. abr. 20, 2012 9:28 pm

Hola!!! Acabo de descobrir aquest post i m'encanta. Jo també sóc maquera y debota d'Apple. Algú ha provat aquesta aplicació per Mac de Hoffman que recomanava una companya? Fins ara, he tirat bé amb l'iphoto però m'interessa el tema del Hoffman perquè he vist un tipus d'àlbum amb les pàgines gruixudes com el cartró i amb l'iphoto no hi ha l'opció...o jo no l'he sabut veure.

Espero poder donar-vos també un cop de mà amb això dels MAC!
Avatar de l’usuari
Mirda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1254
Membre des de: dj. jul. 03, 2008 7:19 pm

Re: MAC

EntradaAutor: Mirda » dg. abr. 22, 2012 2:38 pm

Una altra maquera ;-)))

claror jo si que he provat de fer un àlbum hoffman amb el MAC. Està bé perquè tens més llibertat que amb l'iphoto i les pàgines poden ser gruixudes. En quan a qualitat no et puc comparar amb l'iphoto perquè no n'he demanat cap encara, però seria semblant a del fotoprix potser una mica millor. :ok:
Imatge
Imatge

Torna a “Tecnologia Digital”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::