Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

ordinadors, tablets, mòbil i tot tipus de gadgets..
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 03, 2017 9:40 pm

Bones!
A veure, resulta que fa temps que utilitzo un llapis de memòria per tenir una espècie de còpia de seguretat de tot el que tinc guardat a l'ordinador. No ho faig amb cap tipus de programa, la còpia, sinó que faig un tradicional còpia i pega de totes les carpetes que tinc, perquè no sé d'on ho he tret que s'hi s'espatlla d'ordinador de cop, si es recuperen les dades tots els arxius surten com poden i no amb l'ordre de carpetes i subcarpetes que tingui (tan de bo tingués els armaris tan endreçats com les carpetes de l'ordinador, jeje).
La meva pregunta és si hi ha algun suport més segur per tenir la còpia de seguretat.
Gràcies!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: neuetes » ds. març 04, 2017 9:18 am

Jo també ho tenia com tu, copies de seguretat de les fotos sobretot en llapis de memòria, però ara ho tinc en un disc dur extern.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. març 05, 2017 9:28 am

Hola neuetes,
doncs guai! I són de sortida USB? Si no és molt preguntar-te, quina marca tens tu? són de diferents capacitats?
Gràcies guapa!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: ner » dl. març 06, 2017 9:59 am

Hola,

I fer la còpia de seguretat al núvol? Jo utilitzo dropbox que depèn de l'espai que necessitis és gratuït. N'hi ha d'altres com per exemple el Google Drive.

Jo l'avantatge que trobo al dropbox és que s'actualitza automàticament i no haig de pensar-hi. A més hi puc accedir des de qualsevol lloc.

Abans jo utilitzava un disc dur (es connecten USB, n'hi ha de diferents mides i jo el que tinc és de la marca WD comprat al Mediamarkt) però com t'he dit has de ser molt metòdica fent còpies periòdiques de seguretat i tenir en compte que també s'espatllen (això li va passar al meu marit).
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 07, 2017 11:04 am

ner ha escrit:Hola,

I fer la còpia de seguretat al núvol? Jo utilitzo dropbox que depèn de l'espai que necessitis és gratuït. N'hi ha d'altres com per exemple el Google Drive.

Jo l'avantatge que trobo al dropbox és que s'actualitza automàticament i no haig de pensar-hi. A més hi puc accedir des de qualsevol lloc.

Abans jo utilitzava un disc dur (es connecten USB, n'hi ha de diferents mides i jo el que tinc és de la marca WD comprat al Mediamarkt) però com t'he dit has de ser molt metòdica fent còpies periòdiques de seguretat i tenir en compte que també s'espatllen (això li va passar al meu marit).


Ostres, a mi em fa un pèl de por això que estigui tot penjat en el núvol a Internet, perquè hi ha coses personals i també d'empresa (factures, dibuixos autocad, etc.). Però m'ho miraré.
Pel que fa a què s'ha d'estar a sobre per actualitzar és cert, jo normalment faig una actualització grossa cada mes (quan fem factures), quan descarrego fotos de la càmera o del mòbil i quan veig que he grabat moltes coses també. És una mica pal.
I és cert, és pot espatllar el disc dur extraible, com ho pot fer el llapis de memòria, no sé si ens acostumarem mai a no tenir les coses imprimides (que una part les hi tinc!)

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: ner » dj. abr. 06, 2017 9:30 am

Hola,

Por en quin sentit?
- En què es faci públic? Doncs si és així agafa't un servei pagant que garanteixen més la seguretat que un de gratuït.
- En què de cop desaparegui? El dropbox per exemple fa copia en local i al núvol. Així que si mai no tens connexió a internet també tens còpia en el teu ordinador local.
- A què entri un virus i s'esborri? També et pot passar a tu a casa; que t'entri a l'ordinador personal i que tinguis la copia de seguretat intacta.

Sense ser-ne experta, a mi em sembla més segur tenir-ho en un servidor al núvol que en un disc dur o USB que es pot trencar, pot entrar-hi virus, te'l poden robar etc. De fet no fa gaires setmanes en un programa a RAC1 van parlar sobre el tema, potser el podries recuperar i escoltar què en deien.


Anna Maria ha escrit:[
Ostres, a mi em fa un pèl de por això que estigui tot penjat en el núvol a Internet, perquè hi ha coses personals i també d'empresa (factures, dibuixos autocad, etc.). Però m'ho miraré.
Pel que fa a què s'ha d'estar a sobre per actualitzar és cert, jo normalment faig una actualització grossa cada mes (quan fem factures), quan descarrego fotos de la càmera o del mòbil i quan veig que he grabat moltes coses també. És una mica pal.
I és cert, és pot espatllar el disc dur extraible, com ho pot fer el llapis de memòria, no sé si ens acostumarem mai a no tenir les coses imprimides (que una part les hi tinc!)

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 06, 2017 10:29 am

Hola ner,
doncs tens raó, miraré a veure si trobo el programa de RAC1 on en parlaven.
Gràcies!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: nienna » dj. abr. 06, 2017 10:40 am

Hola!

La veritat estic d'acord al 100% amb la ner, avui en dia és més segur tenia còpia al núvol que a un disc extern o USB (i menys a CDs o DVSs ara que gairebé tots els portàtils venen sense lector). Tot i que pot fer respecte, i que hi ha hagut ja un parell d'incidents amb Dropbox hi ha mesures de seguretat que eviten que aquests atacs afectin, com ara el doble factor d'autenticació. Per exemple, per entrar a la web de Dropbox hauries d'introduir el teu nom d'usuari i contrasenya i, si es la primera vegada que hi accedeixes des d'aquell navegador, t'envien un codi al mòbil que has d'introduir després a la web per poder-hi entrar. Per tant, encara que algú pugui arribar a saber el teu usuari i contrasenya, no podroa accedir als teus arxius. De fet, recomano activar doble factor a qualsevol servei que ho permeti (Facebook, Twitter, etc.)

La part bona de Dropbox es que també pots recuperar versions anteriors d'un arxiu en cas que l'hagis modificat sense voler, o per si t'has infectat amb un virus.

Ara estem veient moltes infeccions amb ransomware, aquest virus que xifra els arxius i demana diners per recuperar-los. Segons estudis que vam fer a l'empresa on treballo, més de la meitat de les empreses han tingut ja una infecció amb aquest tipus de virus. El tema es que si tens la copia a un disc extern que està connectat a l'ordinador en el moment de la infecció també et xifra el disc extern i, per tant, la copia. Hem vist molts casos així... També et pot xifrar els arxius de Dropbox però com que tens versions anteriors és molt fàcil recuperar-los.

Jo treballo en el sector seguretat informàtica i treballo amb Dropbox no només per tema copia de seguretat sinó també per accessibilitat dels arxius, ja que moltes vegades he d'obrir arxius de la feina amb l'ordinador de casa i viceversa. També tinc copia de les fotos a un disc extern i de tant en tant també imprimeixo. Els que treballem a seguretat informàtica som una mica paranoics, tot s'ha de dir :content: :content: :content: però si hagués d'escollir un sol mitjà de copies de seguretat seria núvol sense cap mena de dubte. Dropbox, Drive, own cloud, el que sigui...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llapis de memòria com a còpia de seguretat?

EntradaAutor: Anna Maria » dl. abr. 10, 2017 8:37 pm

Ostres nienna, havia llegit la teva resposta i no havia contestat. Gràcies, guapa!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Tecnologia Digital”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::