MESTRES

Educadors, mestres, interins..
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

MESTRES

EntradaAutor: xinxeta » dc. des. 30, 2009 6:43 pm

Hola guapes!

Doncs he vist que per aqui pel foro hi han moltes mestres i com que ara em sorgeixen millions de dubtes del tema del "papeleo" doncs he pensat que moltes em podeu ajudar, bé pq algunes ja heu sigut mares o bé pq les que ho sereu d'aqui poquet potser esteu informades.

Jo sóc de Muface i nosé ben bé com funciona tot el tema de la baixa de maternitat, qui la tramita, quins papers hem d'omplir, etc.

Jo la setmana vinent vull agafar-me la baixa però per enfermetat fins al part (que serà al març) i ja m'han dit que aquest parte de baixa i els que em donin els he de portar a l'escola, suposo que amb això ja val, oi? es que és la primera vegada que agafo una baixa a muface i no tinc ni flowers...

però dp, quan hagi de demanar baixa de maternitat, com funciona?
- he d'anar al meu metge de mutua a demanar-la?
- val el mateix imprès de baixes del talonari o és un d'especial per maternitat? (es que he vist que en la pagina de muface es poden demanar partes de maternitat)
- qui la tramita? he d'anar al departament a portar-ho o a l'escola també?

Gràcies noies!
Imatge

Imatge
laurea33
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dg. jul. 26, 2009 9:45 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: laurea33 » dc. des. 30, 2009 6:59 pm

Jo tampoc m'aclareixo massa.

Ara estic de 34 setmanes i porto de baixa uns mesos. Cada quinze dies he de renovar baixa al metge de capçalera amb el talonari de MUFACE, ho porto a l'escola i ells ja l'envien al departament o a vegades o faig jo a través d'un fax, però també deixo una mostra a l'escola.

Avui he anat a renovar baixa al metge de capçalera i li he preguntat lo de la baixa per maternitat. M'ha dit que un cop tinguem el nen primer hem de passar per MUFACE i allà ens donaran un paper diferent als talonaris, i suposo que amb aquest paper si que haurem d'anar al metge de capçalera.
Avatar de l’usuari
indai
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: indai » dc. des. 30, 2009 7:37 pm

Hola!

Doncs jo també ara estic amb tema papeleo de muface...de fet, vaig obrir un tema a" de tot una mica".

La baixa per malaltia te la farà el teu metge de família i l'has de portar a l'escola o enviar-la per fax i ells mateixos l'envien al departament.

Per la baixa de maternitat:

- Has d'anar a MUFACE o demanar-la per internet.
Quan hagis parit el metge de família et farà l'alta de malaltia i ell o el teu gine ( això depen) et farà la baixa de maternitat, que és un paper de MUFACE. L'has de rpesentar a l'escola via fax o personalment el més aviat possible. Aquí tinddràs els 4 mesos de baixa maternal.

A partir d'aquí ja és tot un follon perquè no s'aclaren al departament... almenys les 2 vegades que he anat jo no hi havia la persona que portava el tema o no tenien eles papaers al mostrador.
Quan la baixa de maternitat estigui a punt d'acabar-se 8 uns 15 dies crec) has de rpesentar els papers de la compatació i lactància. Aquests són els papers que em falten! Ja sé que tinc temps epr tenir-los, però tu,no sé perquè em costa tant que me'ls donin ja!

Espero haver-te ajudat en alguna cosa.
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: raqrodser » dc. des. 30, 2009 8:02 pm

Hola guapes!
Xinxeta, ja t'he explicat ho poc que sé al post de març, pero em sembla molt be que hagis obert un post per parlar d'aquest tema, aixi potser algú que ja hagi passat per tot aixo ens ajudi.

* Sobre el tema de les baixes per MALALTIA:
- Cal renovar-les cada 15 dies (coincidint amb la primera i segona quinzenes de cada mes). Jo el que faig es quan surto del metge, l'envio per fax al departament, em quedo la còpia blanca (el primer full) i les altres 2 (de colors) les porto al cole.

* Sobre la baixa de MATERNITAT:
- jo diria que el model que cal que omplin a la clinica i portar-lo (no tinc clar si a l'escola, al departament o a muface) la primera setmana és aquest:
DPS_11004_PARTE_MATERNIDAD_Catalan.pdf

- el que he fet també es demanar per correu ordinari (a la web de muface) que m'enviin el "parte de maternidad", que jo diria que és aquest mateix, pero per si un cas.
- aixo ja serveix per les 16 setmanes

* Quan estas a punt d'acabar la baixa de maternitat, llavors has de demanar al departament la compactació, lactancia, reduccio... o tot allò que encara no sé molt be com funciona, pero he trobat aquesta pagina on hi ha els models i la informacio de cada cosa:
http://www20.gencat.cat/portal/site/Edu ... mt=default
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
nones
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dj. des. 04, 2008 8:33 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: nones » dc. des. 30, 2009 8:43 pm

bones!

us heu explicat molt bé, jo l'any passat em vaig trobar amb el mateix, sóc mare de l'Elna que va nèixer el febrer. sóc mestra i a la vegada drierctora d'una escola, a la meva escola, jo anava portant els partes cada quinze dies, una còpia peer vosaltresi i les altres a l'escola, les mestres no envien res per fax ho tramitem nosaltres des de l'escola. un cop neixi el nen o nena, cal tenir el paper que es pot demanar per internet, on ara no recordo qui ha posat l'enllaç, aquest paper a la mateixa clínica hospital el ginecòelg que us atengui i us doni l'alta per anar a casa ja us el pot omplir (baixa de maternitat) i també l'alta de malaltia comuna, aquests dos papers s'han d'entregar amb 5 dies a l'escola, a partir d'aqui teniu 16 setmanes de baixa; pel que fa a compactació, reducció, a la pàgina dels servesi de la catalunya central hi són tots molt bé, amb un sol paper teniu compactació i després si voleu o no continuar amb la reducció, això cal fer-ho cap a les 3 setmanes que s'acabi el permís, no sé si m'he explicat bé, sinò m'envieu privi i ho aclareixo millor,
deixo pagina central http://http://phobos.xtec.cat/dtccentral/.
a reveure i bona entrada d'any
Avatar de l’usuari
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: MESTRES

EntradaAutor: gegette » dv. gen. 01, 2010 5:30 pm

Nones, et volia fer una pregunta,
Jo també tindré la meva nena al febrer, com tu l'any passat (et referies al 2008 o 2009?, jeje), i volia saber quan et vas tornar a reincorporar...
Ho dic, perquè les 16 setmanes arribaran cap a començaments/meitat de juny, tu pels pocs dies que faltaven de juny què vas fer? Agafar la lactancia?
I després al setembre, què vas fer? Compactació?
Jo estic dubtant en agafar la compactació, penso que com la Laia ja tindrà 7 mesos, potser m'estimo més estar a mitja jornada tot el curs cobrant tot el sou. Intentaria treballar pels matins, ja que entre la meva germana (3 dies) i el meu home (2 dies) em cuidarien a la nena, i així cap a la 1 o les 2 ja podria anar cap a casa... No sé, a veure que faig...
Una altra cosa, a mi als partes la doctora des d'un començament no em posava baixa per malaltia, sinó per "risc en l'embaràs", hi ha alguna diferència? (de moment estic cobrant tot el sou, suposo que vosaltres també).
De fet, en el cas que estigueu més de 3 mesos de baixa abans del part (com m'està passant a mi), al final del tercer mes heu d'emplenar uns altres papers de MUFACE, ja que els 3 primers mesos et paga el govern, i després et paga Muface (o alguna cosa així em van dir). Quan vaig anar a fer això, ja em van donar el formulari que hauré de portar a Muface després del part (aquest que també es pot descarregar per internet), el que no sabia es que després de portar-lo a Muface, també s'hagués de portar a l'escola, gràcies per avisar!!!
I Booooooooon Any a totes les mestres!!! :ok:
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
laurea33
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dg. jul. 26, 2009 9:45 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: laurea33 » dv. gen. 01, 2010 7:08 pm

Gràcies gegette!!!

Les dues som mestres i del post del febrer, jejejej!!

Jo a part de tot el tema baixes, estic una mica dubtosa amb el tema de posar el nen amb mi a la mútua o no. Sobretot pel tema de que ell tampoc podrà disposar de seguretat social,no? Tot i que he anat a parlar amb els de la mútua DKV, encara no m'han quedat les coses gaire clares.

Què fareu les que sou de MUFACE i pertanyeu a alguna mútua??
Avatar de l’usuari
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: MESTRES

EntradaAutor: gegette » dv. gen. 01, 2010 8:01 pm

Sí Laurea, ja t'havia reconegut!! Som bastantes mestres al febrer, també hi ha l'Eponine, crec que la Txangurro i l'Elyssea i l'Aglaya també, i alguna més que em deixo!!
Jo de moment estic amb Muface, però per la S.Social, així que de moment no m'ho plantejo, la Laia estarà per la S.Social també. Potser al gener del 2011 em canvio a mútua per provar!
Però em sembla que les que estan per mútua, acostumen a posar els fills també per la mútua, a veure que ens diuen les altres companyes!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Iris
:: pantera
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: Iris » ds. gen. 02, 2010 8:22 am

Bones!

Jo també sóc mestra i estic a Muface. Tinc com a mútua Adeslas i la veritat és que no he tingut cap problema per anar a metge de la mútua o metges del CAP (Seguretat Social). Vaig indistintament a tots dos i sempre presento la targeta d'adeslas. Quan vaig per Seguretat Social es fan fotocòpia del número i la signo. Això per mi i la meva filla.

Mireu bé perquè els hospitals i ambulatoris tenen conveni amb les mútues i em sembla que després cobren una part d'elles. Jo almenys amb dos anys que porto a Muface no he tingut cap problema amb Adeslas i els hospitals públics.
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
laurea33
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dg. jul. 26, 2009 9:45 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: laurea33 » ds. gen. 02, 2010 11:47 pm

Doncs, a mí em van dir que no podia estar als dos llocs, mútua i seguretat social.

Quin número es fotocopien el de la targeta de la mútua???

Això passa a Barcelona i rodalies o fora de barcelona que no hi ha tants serveis???
Avatar de l’usuari
Iris
:: pantera
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: Iris » dg. gen. 03, 2010 9:00 am

Jo sóc de Girona. De fet jo estic amb la mútua Adeslas i cada cop que vaig a la visita mèdica em fotocopien la tarja d'adeslas. Ja sigui el metge privat com el CAP.
De fet a mi m'han dit que les mútues tenen convenis amb els CAPS i pel que tinc entès la sanitat no és tan pública com ens imaginem, ho porta una empresa privada. No heu sentit mai a parlar de la privatització de la sanitat??
Una cosa et dic: si ho preguntes a Muface o a les mútues et diran que no pots fer servir SS però prova de preguntar-ho en el teu CAP, si amb la tarja de la mútua et poden visitar. A mi em van dir que cap problema i de fet porto desde 2007 anant indistintament als dos llocs.
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
Avatar de l’usuari
javna
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1092
Membre des de: ds. oct. 07, 2006 2:09 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: javna » dg. gen. 03, 2010 10:56 pm

Hola noies!!

Jo també sóc mestra, i mirant per la pàgina de Muface he trobat el mateix imprès que la Raq, és correcte aquest imprès?? Alguna que ja hagi parit ens ho pot confirmar??

Moltes gràcies!!
ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Sé fiel a la infancia, jamás te hagas grande
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: xinxeta » dj. gen. 07, 2010 5:12 pm

Hola mestres!!

Primer de tot gràcies a totes per contestar! la veritat és que m'heu aclarit moltes coses!

Avui he anat a demanar la baixa per enfermetat i li he preguntat al metge pel tema de la baixa per maternitat. M'ha dit que es fa en un full especial de muface, suposo que serà el que surt a l'enllaç que ha penjat la Raq.. jo per si de cas també he demanat a muface que m'enviin aquest que posa a la web de "parte de maternidad" per si de cas fos diferent

Jo tindré la nena al març i més o menys se m'acabaran les 16 setmanes pel juliol (tot depèn de quan neixi la nena) i tenint en compte que aquest any s'acaba de treballar el 7 de juliol, però si de cas haguès de tornar he pensat agafar la compactació de la lactància.

Gegette deies que no sabies que fer amb la compactació o la reducció de jornada, jo personalment faré la reducció d'1/3 durant un any cobrant tot el sou (has posat mtja jornada, no és mitja, treballaries 2/3 que són 20hores), pq penso que si agafo la compactació m'hauré de reincorporar a meitat de curs i si vull fer reducció seria cobrant menys i tal i com està la cosa prefereixo començar el curs i estar-me tot un any treballant menys i cobrant el mateix.. això si intentaré que em facin un horari "xulo" a l'escola :ok:

El que m'hauré d'informar exactament com funciona això pq crec que ho de demanar quan se m'acaba la baixa de matrnitat tot i que sigui al juliol

Laurea33 jo també tinc el mateix dubte que tu, si posar a la nena amb mi o amb el pare a la SS! l'avantatge de la mútua està molt bé, però clar, això de tenir el cap a 5 minuts ino poder anar em fa pal..

Iris jo no tinc molt clar que pugui anar ala SS, em sona que això és segons la mútua a la que pertanyis i els serveis mèdics que tinguis ala teva zona, és a dir, si tu a prop no tens prou oferta de metges, et deixen anar a la SS.. però no ho sé segur
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
javna
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1092
Membre des de: ds. oct. 07, 2006 2:09 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: javna » dj. gen. 07, 2010 6:53 pm

Jo també agafaré la reducció d'un terç, però no només el primer any, segurament l'allargaré... Com es demana a Muface que t'envii l'imprès de la baixa per maternitat?? no he trobat l'opció, només la de descarregar-me aquest que diu "parte por maternidad"... haig de demanar un paper diferent d'aquest? Jolin, que complicades són aquestes coses... uffff... :ufs:
ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Sé fiel a la infancia, jamás te hagas grande
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: xinxeta » dj. gen. 07, 2010 7:01 pm

Javna guapa, llavors tu faràs com jo? al setembre faràs la reducció? Jo si puc (econòmicament) també la vull allargar, tot i que tothom em diu que realment treballes igual que fent jornada sencera i cobres menys, però clar, tot el dia ficada a l'escola tampoc ho vull jeje

Nosé si el que et pots descarregar és el mateix que es demana pq t'ho enviin a casa, jo per si de cas he dit que m'ho enviin. Has d'entrar a MUFACE DIRECTO i posar el teu dni i llavors al menu de l'esquerra, on posa PETICIÓN DE DOCUMENTOS, li dones on posa PARTES DE BAJA Y MATERNIDAD i dp selecciones al despegable els PARTES DE MATERNIDAD. Jo crec que serà el mateix però per si de cas ens curem en salut jeje
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
javna
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1092
Membre des de: ds. oct. 07, 2006 2:09 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: javna » dj. gen. 07, 2010 7:06 pm

Moltes gràcies xinxeta, doncs vaig a veure si el demano i me l'envien... :ok: :ok: :ok: :ok:

Petons!!! neukiss-) neukiss-) neukiss-)
ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Sé fiel a la infancia, jamás te hagas grande
Avatar de l’usuari
Iris
:: pantera
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: Iris » dv. gen. 08, 2010 8:19 pm

xinxeta ha escrit:Javna guapa, llavors tu faràs com jo? al setembre faràs la reducció? Jo si puc (econòmicament) també la vull allargar, tot i que tothom em diu que realment treballes igual que fent jornada sencera i cobres menys, però clar, tot el dia ficada a l'escola tampoc ho vull jeje


Hola Xinxeta!Això de treballar igual que fent jornada sencera és molt relatiu, crec que depèn molt de l'escola i de com t'organitzin l'horari. En el meu cas faig reducció de 2/3, i tot i que tinc molta feina perquè sóc tutora d'un curs de Cicle Superior, vaig força alleugerida perquè amb la reducció m'estalvio de fer les assignatures de Medi i castellà (8 hores amb nens) i per tant de preparar material i corregir examens d'aquestes dues assignatures. Jo estic encantada amb la reducció i sí que et treuen una part del sou, però crec que compensa la qualitat de vida i poder dedicar les tardes a la meva filla. També gràcies a l'escola que coordina prou bé els horaris :ok: .


xinxeta ha escrit: Nosé si el que et pots descarregar és el mateix que es demana pq t'ho enviin a casa, jo per si de cas he dit que m'ho enviin. Has d'entrar a MUFACE DIRECTO i posar el teu dni i llavors al menu de l'esquerra, on posa PETICIÓN DE DOCUMENTOS, li dones on posa PARTES DE BAJA Y MATERNIDAD i dp selecciones al despegable els PARTES DE MATERNIDAD. Jo crec que serà el mateix però per si de cas ens curem en salut jeje


Em sembla que si que serveix el document d'internet. Jo amb el primer embaràs però el vaig anar a buscar a Muface. Ara aquest segon no sé encara que faré :ok:
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: raqrodser » dv. gen. 08, 2010 9:43 pm

Hola noies!
Ja he rebut per correu el "parte de maternidad" de Muface i es exactament igual que el que et descarregues de la web. La unica diferència es que es en castellà (a la web el pots triar en català) i que és el paper aquest que calca (hi ha l'original i una còpia).
Diu que s'ha d'entregar abans de 4 dies. Sabeu si n'hi ha prou amb portar-lo a l'escola?? O s'ha de dur a muface? o al departament?
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: MESTRES

EntradaAutor: gegette » ds. gen. 09, 2010 5:20 pm

Hoooooola!
Feia dies que no entrava... A veure, tinc notícies fresques perquè aquesta setmana he anat al Departament (SSTT) i a Muface.
A Muface em van donar en mà el "Parte de Maternidad" (es veu que només el tenien en castellà), que és mig full i "calcable", segurament és el mateix que el que es pot baixar per internet, però ja que estava allà, vaig aprofitar.
Ja me l'havien donat a començaments de desembre però no el trobava... Llavors no sé perquè jo havia entès que després del part l'havia de portar a Muface, però ja em van aclarir tant a Muface com a Educació, que NO!
On l'hem de portar és al Departament directament, junt amb el parte d'alta d'enfermetat.

Xinxeta, tens raó amb això de que és reducció de 1/3 de jornada, vaig tenir un lapsus i vaig posar mitja jornada, però em referia a les 20hores, tal i com dius tu! Crec que al final acabaré fent com tu, reducció tot el curs.
Suposo que a l'any següent també ho faré, però tal i com dieu moltes de vosaltres, depèn molt de l'horari que ens donin! Per exemple, tinc una amiga que li van fer fatal, li van dir "com que ets la nova...", què fort! Per exemple, li feien anar el divendres a l'escola només per fer una hora! (i l'escola no la té a la vora de casa precisament...).
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: MESTRES

EntradaAutor: xinxeta » ds. gen. 09, 2010 7:40 pm

Gegette gràcies per l'aclaració! jo l'he demanat via correu com la raq així que suposo que una setmaneta m'arribarà, però ja veig que sembla el mateix que el que es pot descarregar, així que cap problema!

Llavors l'hem de portar al departament, però nosaltres o l'escola? algú ho sap?? pq a la meva escola no m'ho sabien dir, els d'enfermetat si que els porto allà però aquest com que només és un que no cal renovar-lo potser ha de ser directament al departament,no? li tocarà al xinxeto pobret jeje

Del tema de la reducció jo vull trucar un dia al departament o anar a veure si m'ho aclaren bé com ho hem de fer.. i sí que teniu raó això dela reducció, és relatiu i depen tan del ritme de l'escola com de l'horari que et posin, però a la meva que es treballa mooooolt (massa diria jo jeje) ja veig que pringaré, però tindré aquest primer any per comprobar-ho jeje
Imatge

Imatge

Torna a “Sóc mestre!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::