#debatmestre La Castanyada

Educadors, mestres, interins..
socmestre
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dt. set. 24, 2013 4:31 pm

#debatmestre La Castanyada

EntradaAutor: socmestre » dt. set. 24, 2013 4:46 pm

Inaugurem un nou espai de participació educativa.I per començar res millor que una cosa que ens té als mestres ara molt pendents:: La Castanyada

Quines cançons fareu? Han d'entrar les famílies a veure les danses o és una festa tancada per als nens de l'escola? Totes han de versar sobre la tardor? Ha d'haver-hi espai per l'anglès i Halloween?

Obro jo:

La festa serà tancada al públic, serà per al propi alumnat.i ho trobo encertat

Ballarem a P3 La Castanyera, a P4 M'agrada la tardor i a P5 Marrameu Torracastanyes.

Opino que sí, que si el nostre currículum es basa en les festes i en les estacions ja que és el festival de tardor les cançons han de versar sobre el tema principal (a nadal nadales, etc.)
I respecte al tema Halloween, crec que és important que l'anglès que es fa a l'escola s'aprofiti de que existeix Halloween etc., però nosaltres ja tenim Carnaval per anar disfressats i no trobo bé que una festa forània prengui protagonisme i espai a una festa catalana, tot i que últimament ens mengem les castanyes calentes en màniga curta.

Què en penseu?
#debatmestre
www.socmestre.cat
sargantana:28
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: #debatmestre La Castanyada

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. set. 24, 2013 6:32 pm

Jo sóc mestra però actualment estic a escola bressol, no sé si puc opinar també en tot cas us explico la nostra castanyada:
- cançons: la castanyera, m'agrada la tardor, marrameu, l'esquirol, el cargol treu banya.
- activitats internes tastant i manipulant fruits de la tardor, explicant el conte de la castanyera, decorant amb elements de la tardor. El dia 31 ballarem amb els pares la cançó de la castanyera i berenarem panellets.
- no fem res de hallowen i personalment tampoc ho trobo a faltar.
carlotasc
Entrades: 28
Membre des de: dc. juny 13, 2012 7:31 pm

EntradaAutor: carlotasc » dt. set. 24, 2013 8:23 pm

Hola!!

Jo treballo en una escola Bressol també, i en el meu cas, també farem totes les activitats anomenades anteriorment.

Personalment, opino, que en una Escola Bressol, i en ple procés d'adaptació ( les que treballem amb infants de 0-3, sabem que és un procés feixuc ) no s'haurien de fe festes tipus "festival" davant dels pares, m'explico: No veig del tot bé, que un nen de 1 o 2 anys, en ple procés d'adaptació, s'hagi de posar davant els pares a ballar i a cantar...crec que aquestes festes, amb nens tan menuts, s'haurien de deixar pel Nadal (mínim).

Ara bé, si és una festeta interna, només amb les educadores, no ho veig del tot malament.

Què opineu vosaltres?

:globus:
sargantana:28
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. set. 24, 2013 9:11 pm

Nosaltres tampoc ho fem com espectacle sinó com una festa conjunta on balla tothom, pares, mares, avis, amb el menut a coll, de la mà...
socmestre
Entrades: 14
Membre des de: dt. set. 24, 2013 4:31 pm

EntradaAutor: socmestre » dt. set. 24, 2013 9:44 pm

No ho dubteu, si us preocupeu per l'educació sigui escola, escola bressol, universitat, institut, esplai...o simple curiositat (i tot allò que se us acudeixi) podeu opinar.
L'únic que demanem és respecte i llibertat per a tothom.Salut

#debatmestre
http://www.socmestre.cat
carlotasc
Entrades: 28
Membre des de: dc. juny 13, 2012 7:31 pm

EntradaAutor: carlotasc » dt. set. 24, 2013 10:21 pm

Exacte! és així com s'hauria de fer...llàstima que en algunes escoles no ho vegin així, i es prioritzi "l'espectacle" davant dels pares en comptes de que l'Infant tingui un bon procés d'adaptació, tranquil i sense presses. Una castanyada conjunta, amb els nens ballant amb els pares i amb les educadoresc, és molt més adient i divertit! :b-)))
Clarona
Entrades: 22
Membre des de: dj. set. 26, 2013 9:37 am

EntradaAutor: Clarona » dj. set. 26, 2013 10:00 am

Hola,
jo només sóc una mare, i estic d'acord en què no cal que totes les activitats que es fan a l'escola hagin d'estar obertes als pares, (tot i que ens morim de ganes de veure els nostres nens).

M'agradaria explicar el que fan a l'escola on van els meus fills, per començar celebren la castanyada cada dos anys, ja que ho alternen amb altres festes com Santa Cecília o el carnestoltes.
I en aquest centre hi ha una figura que es diu "germà gran", m'explico, els nens de 4rt, 5è i 6è, fan de germà d'un nen de p3, p4 o p5, és a dir que cada nen d'infantil té un "germà gran" a l'escola, i en aquestes festes, deprés que cada curs faci la seva activitat, quan reparteixen les castanyes o els panellets, aquest germà gran vetlla per què el petit tingui el que li pertoca, l'ajuda a pelar les castanyes, o simplement juga amb ell. (Ep! sempre amb la supervisió dels mestres).
Però a mi m'agrada aquesta figura, perquè és una manera de fer que tot l'alumnat de l'escola estigui vinculat.

Al final dels trimestres els petits ensenyen els seus àlbums als grans i al revés.
En fi, aquest és el nostre exemple, és una escola petita, d'una sola línia i en un entorn petit.

Per mi, les escoles catalanes han de fer festes tradicionals, amb cançons i danses, i després el menjar típic, castanyes a la castanyada, turrons per nadal i botifarra (o truita) el dijous llarder.
SET
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dj. oct. 15, 2009 3:13 pm

EntradaAutor: SET » dj. set. 26, 2013 8:41 pm

Bones,

jo,com diu la Clarona tampoc sóc mestra, només mare (val a dir que m'ha fet gràcia el només... jejeje), però si que he estat molts anys monitora d'esplai. No us puc dir com celebren la castanyada a l'escola del meu fill perquè ha començat p3. A la llar d'infants fan una festa només pels nens, per esmorzar els hi hem de posar un panellet i la mestra es disfressa de castanyera i canten cançons de castanyada. I, un dissabte a la tarda els pares organitzem una castanyada i ens vestim tots de castanyers i torrem castanyes, és una festa extra escolar on hi està convidat tothom qui vulgui.

Pel que a mi respecte, crec que a Catalunya hem de celebrar la castanyada, almenys a l'escola, com a símbol de les nostres tradicions i arrels. Comparteixo que si a l'hora d'anglès es vol parlar del Halloween com a festa d'aquestes dates no ho veig malament, però crec que ha de pesar més qui som que el que fan a Amèrica. Per altra banda, crec que també és bo comparar festes i tradicions i explicar als alumnes que a Catalunya antigament a pagès també es buidaven carabasses i s'hi posaven espelmes per mantenir allunyats els esperits que "surten" per Tots Sants de les cases. Això sí, sense cares fantasmagòriques.

Tenim una cultura molt rica i sembla que no la valorem prou!
Imatge

Imatge
montpra
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2115
Membre des de: dc. març 07, 2007 7:35 pm
Ubicació: Figueres
Contacta:

EntradaAutor: montpra » dg. set. 29, 2013 8:57 pm

Jo soc TEI i la festa de la castanyada la fem interna, no oberta per als pares.
Al migdia els mestres torrem les castanyes.
a la tarda primer fem alguna cosa relacionada amb la tardor al pati conjuntament tota l'escola, i després cada nivell es reparteix per l'escola per a menjar les castanyes i jugar.
Els nens i nenes de 6è s'encarreguen d'ajudar a infantil.

Els nens que volen es disfressen de castanyers i castanyeres.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
IngridSero
Entrades: 1
Membre des de: dl. set. 30, 2013 12:54 pm

EntradaAutor: IngridSero » dl. set. 30, 2013 1:00 pm

Hola! sóc mestra de Llar d'Infants a alumnes de p2.

Les nostres castanyades també segueixen més o menys la mateixa pauta que totes...Cantem, ballem, decorem la classe, el passadís, etc... de quelcom relacionat amb aquest dia, la castanyada. A l'hora del pati, les mestres representem la obra de "La Castanyera" per als nens i nenes des de p1 fins a p5. Posteriorment, per a tarda, els de la llar d'infants, invitem a les mares i als pares a entrar dins les nostres aules i berenem tots junts.
Toni
:: dinosaure
Entrades: 5216
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dt. oct. 22, 2013 9:28 am

.. hola, si en necessiteu dibuixos us podeu descarregar una castanyers i alguns monstres aquí:
http://www.socpetit.cat/dibuixos/

Imatge
Imatge

:ok: :ok: :ok:
Toni
:: dinosaure
Entrades: 5216
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dv. oct. 25, 2013 11:35 am