Mestres embarassades

Educadors, mestres, interins..
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: euterpe » dc. abr. 15, 2015 6:44 am

princesa_ballarina ha escrit:Euterpe, ens tornem "a veure" :ok:

Jo fa 3 anys vaig fer compactació i després vaig estar dos anys més fent 2/3 de jornada vaig cobrar el 100% en la compactació i el que em tocava per 2/3. Ara però, les coses han canviat. Ahir parlant amb amigues Mestres em deien que al tornar de la compactació, fent per exemple 2/3, estaría 8 mesos cobrant menys del que em tocaria.
Amb els 2/3 la diferència amb el que cobra una sencera era de 200€!! (cobran el que pertoca, sense "treure" res) Ja que cobrem 100€ per mare treballadora, o sigui que val la pena.

D'altra banda, vés a saber si canvien o no les coses quan demanem la compactació! De fet, primer es fa la baixa (16 setmanes) i fins que no està a punt de vèncer, no pots demanar lo de la compactació, perquè no saben quines condicions hi haurà. De fet, jo vaig cobrar el 100% pels péls! En el teu cas, fins allà el gener no hauràs de decidir-te i les coses poden canviar (esperem que a millor!).



Moltes gràcies per la informació, princesa_ballarina!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: princesa_ballarina » dt. abr. 21, 2015 9:17 am

Bon dia!

Alguna sap els papers que hem de tramitar en el momento de nèixer el nadó? (Muface)
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: euterpe » dt. abr. 21, 2015 10:50 am

princesa_ballarina ha escrit:Bon dia!

Alguna sap els papers que hem de tramitar en el momento de nèixer el nadó? (Muface)



Aquesta pàgina web està molt bé! http://www.tramitsnaixement.com/

Les altes i baixes de MUFACE es fan allà mateix.

En aquest web explica qui en pot ser beneficiari: http://wwwca.muface.es/content/beneficiarios

I en aquesta altra hi ha el document per fer la sol·licitud d'alta: http://www.muface.es/sites/default/file ... B_2_CA.pdf
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: princesa_ballarina » dt. abr. 21, 2015 11:31 am

Ostres Euterpe! Quina mina!!!

Portava dues hores cercant informació! Perquè entre lo de Muface-mutua, que són bessons i que serem familia nombrosa, no saps la de papers que haig de mirar!! :-o00m

Moltes gràcies!! >.-<:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: euterpe » dc. maig 20, 2015 9:16 pm

Hola, noies! Sóc mestra i treballo a la pública.
Avui he anat als Serveis Territorials a demanar informació, però em sembla que he sortit d'allà més embolicada que no pas quan hi he entrat.
Us explico el que he entès. No sé si alguna cosa és incorrecta. Si hi ha alguna noia que controli més el tema i ens ho pot aclarir... Moltes gràcies!!!


- Com que segurament a l'estiu estaré de baixa (he de tenir la nena al setembre), necessitaré que a l'alta mèdica hi surti la data del dia abans que neixi la nena (no es poden solapar la baixa mèdica i la baixa per maternitat).

- Als Serveis Territorials s'hi han de portar 3 coses (les pot entregar qualsevol persona): 1) document de MUFACE en què consti la data del part, 2) llicència de maternitat, 3) fotocòpia compulsada del llibre de família. M'han dit que l'alta mèdica i la llicència de maternitat es poden avançar per Fax.

- La llicència per maternitat són 16 setmanes.

- Hi ha dos tipus de reducció de jornada compactada: 1) treballar 2 terços de la jornada durant 122 dies (es cobra el 80% del sou), 2) treballar mitja jornada durant 182 dies (es cobra el 60% del sou).

- La lactància es pot gaudir de dues maneres: 1) 1 hora diària durant 1 any, 2) o bé compactada, que són 24 dies. Si decideixes fer la reducció, llavors la lactància et queda en 13 dies.

- Si esculls fer la reducció dels 122 dies (2/3 de jornada) i després d'aquest període segueixes fent la reducció de 2/3, estàs 8 mesos cobrant el 47% del sou. Si t'incorpores fent la jornada completa, estàs 8 mesos cobrant el 80%.

- Si esculls fer la reducció dels 182 dies (1/2 jornada) i després d'aquest període segueixes fent la reducció de 1/2 jornada, estàs 6 mesos cobrant el 10% del sou. Si t'incorpores fent la jornada completa, estàs 6 mesos cobrant el 60%.

- Si durant l'agost tens la baixa mèdica, pots omplir una sol·licitud per a que et retornin el mes (per a que es pugui gaudir del mes de vacances que no s'ha gaudit). Però aquest permís no és compatible amb el de la lactància. Em retornen 31 dies de l'agost però no em donen els 24 de la lactància (guanyes 7 dies, només).

- L'excedència per cura de fill menor de 3 anys es pot agafar fins que el nen/a tingui 3 anys, però només es pot demanar un cop per fill. Si només "gastes" 3 ó 4 mesos, no pots tornar a sol·licitar-la fins a arribar als 3 anys.

- Si, en acabar la reducció de jornada, no et reincorpores al lloc de treball, has de retornar els diners que has rebut per la reducció (el 20% del sou durant 8 mesos).
euterpe l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 28, 2015 12:14 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: princesa_ballarina » dc. maig 27, 2015 9:28 am

Què bé! Quanta informació!!!

Hi ha una cosa que crec que no és correcta:
Podem fer: baixa maternal (16 setmanes) + lactancia (24 dies)+ compactació de reducció de jornada (122 o 182).
M'ha semblat entendre que deies que si agafaves la reducció, no podies agafar la lactancia... com a mínim amb el meu primer fill (fa 3 anys i mig) ho vaig poder fer tot!
I tampoc entenc que no es pugui agafar lo de la lactancia a l'agost...
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: euterpe » dj. maig 28, 2015 12:17 pm

princesa_ballarina ha escrit:Què bé! Quanta informació!!!

Hi ha una cosa que crec que no és correcta:
Podem fer: baixa maternal (16 setmanes) + lactancia (24 dies)+ compactació de reducció de jornada (122 o 182).
M'ha semblat entendre que deies que si agafaves la reducció, no podies agafar la lactancia... com a mínim amb el meu primer fill (fa 3 anys i mig) ho vaig poder fer tot!
I tampoc entenc que no es pugui agafar lo de la lactancia a l'agost...



Als SSTT de Tarragona em van dir que el fet de recuperar l'agost i el permís de la lactància es solapaven, i llavors no podia gaudir de la lactància. Ahir vaig parlar amb els SSTT de Terres de l'Ebre i em van dir que això no és així; que sí que es poden gaudir les dus coses.

S'ha d'explicar bé la situació de cadascú!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
juditinha
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. nov. 27, 2012 3:51 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: juditinha » dl. nov. 02, 2015 2:29 pm

Hola.
Volia compartir una situació en la que m'estic trobant per a veure si algú més li està passant.
Resulta que desde fa poc les dones embarassades s'han de vacunar contra la tos ferina, doncs bé aquesta vacuna la suministra la generalitat i només la posen al CAP, per tatnt, gent com jo que som de MUFACE quedem exclosos.

Alguna més s'està trobant amb aquesta situació? Porto tot el matí de trucades, a DKV MUFACE , he anat al CAP ( allà em dieun que sense nº d'afiliació a SS res ) amb el de muface no val...
Laionalaiona
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dt. set. 02, 2014 10:27 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: Laionalaiona » dc. nov. 18, 2015 11:28 pm

Ho has aconseguit?
Caragoleta
Entrades: 1
Membre des de: dt. nov. 24, 2015 10:44 am

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: Caragoleta » dt. nov. 24, 2015 10:50 am

Hola Juditinha,

Jo sóc de MUFACE, DKV i després de rodar pel CAP, per l'INSS i preguntar molt i molt, em van posar la vacuna al Vithas de davant de la Llotja.

Espero que tinguis sort!
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: tineta14 » dt. nov. 24, 2015 5:37 pm

Hola noies! no té massa a veure amb el tema però agrairia si em poguéssiu donar la vostra opinió... Què passaria si em quedés embarassada al poc temps de començar en una escola a treballar? creieu que no em renovarien? és a dir, per exemple, si un mes de setembre em contracten en una escola i coincideix que estic embarassada (que no se'm notés), ho hauria de dir a l'entrevista inicial? com està aquest tema actualment? sóc autònoma però d'aquí a dos o tres anys seré mestra i, evidentment, la meva intenció és treballar en una escola. Però coincidirà amb el segon embaràs, bé, aquesta és la nostra intenció.. En fi, què opineu??
Avatar de l’usuari
ISA31
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dc. ago. 31, 2011 3:26 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: ISA31 » dt. nov. 24, 2015 8:25 pm

Hola noies!
Tinc un dubte enorme i volia saber si hi ha algu en la mateixa situació q jo. Soc mestra de la pública i soc de dkv muface. Estic de 34 setmanes i em porten l.embaras a la quiron. Ara la mutua em diu q com no entren urgencies, no puc anar a parir allá a no ser q tingues un part programat. Ja q sinó despres em passarien la factura. Así q imagineu haig de buscar hospital a aquestes alçades.
Si us plau, hi ha algu en la mateixa situació q jo? Q sigui de dkv muface i li portin l.embaras a quiron?
Moltes gracies
BessonadaPacte de panxulina: Sephora, Crisàlide, Mimi, Eliboni :-()) , Gemma :-())
Llina :-()) , Lacuca i Isa31!!
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: princesa_ballarina » dv. des. 04, 2015 2:36 pm

Tineta, crec que per llei estas obligada a dir-ho allà les 12 setmanes.
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
juditinha
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. nov. 27, 2012 3:51 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: juditinha » dg. des. 06, 2015 9:16 am

Gracies caragoleta per la teva resposta, al final em van trucar de Muface i em van dir q podia anar directament a l'agencia de salut publica, a pl. lesseps i allà me la van posar sense problema. Em van trucar de catsalut i tot per demanar-me dades del cap on m'estaven negant la vacuna però com que finalmet ja me l'han posada, no he tramitat cap queixa.

En quant a la noia de la Quiron, jo el meu primer fill elvaig tenir allà i super contenta però ara amb aquest segon embaras em va agafar q havien trencat les relacions amb DKV i vaig haver de buscar una altra clinica, vaig triar Corachan. Al poc d'haver començat el seguiment allà van informar que tornavem a tenir cobertura a la Quiron i em vaig plantejar canviar-me, però en veure que no entraven urgencies em va preocupar justamnet el que t'ha passat a tu, ja que amb el primer vaig ingresar per urgencies el dia del part, així que finalmet vaig decidir continuar a la Corachan.

Entenc que ara a les 34 setmanes canviar de clinica és un pal, jo si fos tu preguntaria el cost de la vistita a urgencies, ja que la resta, part, ingrès etc, t'ho cobreix la mutua. I un cop ho sapigues pots valorar si et compensa pagar-ho o no.
Avatar de l’usuari
niptik
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dt. juny 26, 2012 5:07 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: niptik » dt. des. 08, 2015 12:29 pm

Hola noies! A veure si em podeu aconsellar què puc fer.
Estic embarassada de 26 setmanes i em toca tenir la nena el 8 de març. Ara mateix estic fent reducció d'un terç pel meu fill gran que té tres anys i he llegit en les instruccions que s'ha de renunciar a la reducció en el període de vacances escolars, és a dir, per poder cobrar 100% la baixa de maternitat hauria de renunciar a la reducció o bé per Nadal, o bé per setmana santa, que aquest any cau a partir del 19 de març. Ho tinc ben entès? Què hauria de fer?
La veritat és que em trobo bé per anar a treballar fins a mitjans de gener, però sense la reducció ni loca!! Llavors m'hauria d'agafar ja la baixa al tornar al gener dos mesos abans de parir? Ostres, aviam si em podeu assessorar, vaig ben perduda. M'arribaré a SSTT a informar-me també però si algú em pot assessorar seria genial.

Juditinha: Estic amb la mateixa situació, sóc de DKV i estic per vacunar de tos ferina. Vaig trucar a MUFACE i al cap de res em va trucar la cap de vacunacions del Vallès Occ. em va adreçar al CAP que allà no havia de tenir cap problema perquè em donessin hora, i que si no era així que la truqués de nou. La veritat és que em van atendre molt bé. Ara quan vagi al CAP ja us explicaré.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
juditinha
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. nov. 27, 2012 3:51 pm

Re: Mestres embarassades

EntradaAutor: juditinha » dv. des. 11, 2015 2:34 pm

Doncs si que tan explicat bé, has de renunciar ara durant les vacances de nadal i en quan t'ahgis d'incorporar, el dia 10 de gener, demana la baixa i aixi la cobres al 100%. Assegurat q consta q tens jornada completa abans d'agafar la baixa, mira-ho a L'ATRI.
Quan agafis la baixa has d'omplir una instancia de complement del sou, per tal que et paguin el 100% ja que es baixa per malaltiua comuna però estant embarassada no t'han de descomptar res, això i un paper la de teva ginecologa on consti que estas ebarassada i de quantes setmanes. Amb això no has de tenir cap problema.

Si tens algun problema amb la vacuna ara es veu que ja tenen existencies als espais DKV (meridiana, urgell...)

Torna a “Sóc mestre!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::