#Debatmestre Paper o no paper?

Educadors, mestres, interins..
socmestre
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. set. 24, 2013 4:31 pm

#Debatmestre Paper o no paper?

EntradaAutor: socmestre » ds. nov. 08, 2014 8:27 am

Iniciem un nou debat a Socpetit.cat i a Sóc.mestre.Com a professional que porto treballant uns quants anys sempre he cregut molt imprescindible un suport i una manifestació de qualsevol tipus ja sigui plàstica, gràfica, o pictòrica sobre les feines que l'alumnat va realitzant durant el curs ja fos P3, P4 , P5 o 1r sempre he considerat oportú, vaja, sempre he necessitat "la fitxa" , escapant-me algun dia però recuperant-ho al dia següent.
Però aquest curs les coses són diferents, la realitat és que al casiller del meu alumnat hi ha tres fitxes comptades i dues són bocins de murals retallats.No estic incòmode treballant així (alguna vegada se'm fa raro, però res que la meva paral·lela no pugui solucionar i a la qual li estic molt agraït), però sí que veig que són dos sistemes molt diferents.I és per això que us pregunto: Fitxa o no fitxa? Paper o no paper? Què n'opineu audiència? Amb què treballeu? Expliqueu-nos la vostra experiència.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: #Debatmestre Paper o no paper?

EntradaAutor: garota » ds. nov. 08, 2014 6:00 pm

Holaaaa!!!!

Doncs jo se'ns dubte, no fitxa. O mooooolt poques si m'apures, com a últim recurs, per plasmar en un àlbum el que s'ha treballat a classe i s'ho emporton a casa i ho puguin compartir amb els familiars... Així és com vaig treballar els últims dos anys, ara no treballo de mestra.
Jo sóc partidària del joc,de l'exploració, de l'experimentació... I un treball més amb ambients i tallers. Jo les fitxes personalment les trobo poc útils. No descobreixen ni aprenen res per ells sols, molts copien del company, surten malament i es frustren.... No ho sé vaja, a mi no m'agraden gens.
Crec que a l'escola s'han de canviar algunes cosetes pedagògicament parlant, hi ha masses escoles ancorades en el passat, que treballen com quan jo hi anava....i els canvis a vegades fan por, però val la pena innovar i experimentar i apendre amb i dels petits! Amb una esucació més participativa i activa, el mestre també s'involucra més.
Deixat guiar i prova-ho, ja veuras com li trobes el gust a això de no tenir fitxes!!!!
Has generat un debat interessant, a veure si s'anima més gent a donar la seva opinió o experiència!!!!
Gràcies!
jambina
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dl. nov. 10, 2014 1:48 pm

Jo tampoc sóc de fitxes. Amb els anys m'he adonat que amb la majoria de fitxes els nens no aprenen res, sino que servirien com a avaluació o ni així, per exemple:
POSA UN GOMET ALS DIBUIXETS QUE SÓN GRANS
Si el nen no entén el concepte gran petit no ho farà bé, però no aprendrà el concepte.
Si el nen entén el concepte pot fer-ho bé, però també pot fer-ho malament perquè pot no entendre la consigna, oblidar-se de la consigna a mig fer la feina (com que m'agrada posar gomets començo bé però vaig posant...i posant i posant...

Crec que a aquestes primeres edats (i a totes de fet) és molt important treballar l'autoestima. Amb una bona autoestima podran aprendre el que sigui després. Quan fem fitxes en que només hi ha una manera de fer-les bé i totes iguales per totohm, els nens es comparen, les mestres els corregeixen (no no ho has fet bé, t'has equivocat..), els hi esborren allò que no està bé... La fitxa l'únic del que ha servit és per fer sentir bé aquells nens que se'n surten tant bé i fer sentir malament aquells nens que no han entès, o que no tenen ganes, i perquè no tenen ganes de fer la fitxa alguns nens? alguns perquè és una feina pesada que no els aporta res, d'altres perquè no saben com posar-hi i ja veuen a venir que la mestra els dirà que ho han d'arreglar, etc.
Els nens a infantil han d'experimentar, jugar, tocar, parlar, cantar, moure's, i sobre paper fer activitats creatives de plàstica, nosalters posem fotos i comentaris de les activitats que fem, transcripció de converses dels nens...
neska84
Entrades: 133
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 8:00 pm

EntradaAutor: neska84 » dv. gen. 30, 2015 8:38 pm

Hola!

Estic molt d'acord amb jambina i garota.
M'he hagut de veure utilitzant fitxes amb un grup de 2-3 per imposició de la direcció de l'escola: tot "de cara a la galeria". Claríssimament, van ser un tràmit que havíem de fer però no aportava res al procés d'aprenentatge dels infants. Per "sobreviure" en aquesta situació i no acabar cada dia pensant que estava fent una feina horrible, vaig optar per dedicar el mínim temps possible a aquestes fitxes i emmarcar-les en alguna activitat vivencial per treballar el concepte. Si ja no estava gaire d'acord amb metodologies que aposten per tenir nens d'infantil asseguts a la cadira, després d'aquella experiència encara menys.
Per sort, temps abans havia estat en una altra EB totalment diferent on el procés d'ensenyament-aprenentatge es basava en el descobriment, l'experimentació i la vivència. En un mateix curs vaig viure la cara i la creu de la bressol.

Salut!
Tornar sempre és la millor part de l'aventura...

http://www.fertilityfriend.com/home/57038b
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » ds. gen. 31, 2015 12:54 pm

Per mi les fitxes no són un material necessari com a cosa habitual a l'aula. Jo sóc mestra i porto l'aula de suport a una escola. Amb l'experiència me n'he adonat que els nens aprenen més de manera manipulativa. Pots fer lectura, però sense haver de llegir una fitxa descontextualitzada o un llibre de text que no ve a "cuento". Penso que hem d'ensenyar als alumnes que allò que aprenen té una utilitat a la vida real; jo llegeixo l'etiqueta quan compro un producte, el diari per enterar-me'n de què passa, un llibre per passar-m'ho bé... per tant, jo intento proposar activitats que tinguin un sentit a la vida dels nens, i a la vegada, ells no saben que estem llegint o aprenent X tema.

També parleu de documentar el que es fa a l'aula. Tampoc crec en la necessitat de documentar via fitxa. Avui en dia tenim molts medis per explicar què fem; blogs, webs, twitter, facebook... i un àlbum escolar no té per què ser de fitxes escrites pels alumnes... per què no, un àlbum fet de fotografies que immortalitzen moments d'aprenentatge?

Torna a “Sóc mestre!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::