Mestra de Primària...

Educadors, mestres, interins..
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Mestra de Primària...

EntradaAutor: formiguetes » dg. gen. 22, 2017 4:00 pm

Hola, fa temps que estic un pèl crispada per una qüestió i us la volia comentar en aquest fil. Estic a punt de finalitzar el grau d'educació primària, a banda, sóc psicòloga infantil. Fa uns anyets em vaig engrescar a estudiar Primària perquè la veritat és que la psicologia privada se'm feia "curt"...és una feina molt solitària i sempre he tingut el "cuquet" d'estudiar per ser mestra, malgrat encantar-me la psicologia. El fet és que des de que vaig decidir agafar aquest nou camí, gent del meu voltant han estat fent comentaris els quals tots tenen un mateix rerefons: Ser mestra és molt fàcil i no és una professió valuosa. Se "sorprenen" com jo, sent psicòloga, "m'he rebaixat " a escollir uns estudis com mestre de Primària, no ho entenen. Gairebé que m'haig de "defensar" explicant els meus motius, i em molesta moltíssim! sovint em quedo sense saber què dir perquè no m'ho espero, i després a casa em bull la sang ?-) , malgrat estar convençudíssima i amb molta il·lusió d'aquesta nova professió. "Que si cobraries més havent fet el CAP i treballant en un institut, que si els mestres eduqueu més que ensenyeu conceptes, que si els professors d'institut fan una tasca més de "reflexió", més seria, vaja... que si treballar amb nens és un rotllo perquè gairebé sempre dibuixes, enganxes gomets, cantes... Airggggggggghhhh!!!! i no continuo perquè em poso negra. Em podeu ajudar a respondre a aquestes persones i a aquests comentaris..!?!? Com pot ser que es tingui aquesta idea malauradament tan generalitzada? Avui en dia ser mestra té molt menys valor que ser advocat, enginyer, metge... :ufs: :ufs:
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Mestra de Primària...

EntradaAutor: capseta » dg. gen. 22, 2017 6:43 pm

Hola!!

Just avui he llegit una carta al director parlant sobre aquest tema: http://www.elperiodico.com/es/entre-tod ... ampaign=cm

Jo sóc mestra d'EE (i per cert, sempre he tingut el cuquet de fer psicologia!) i per sort al meu entorn mai he rebut comentaris d'aquests. També cal dir que a l'entirn hi tinc molts mestres, educadors de llar d'infants i monitors de lleure, així que com és normal valoren la tasca.

Jo depenent de qui i com em féssin el comentari respondria de diferent manera, si fos mig en broma potser irónicament (uiii, i a vegades ni enganxar gomets, posem unes cançonetes i a ballar) però si ho trobés més punyent o que em parlen en serio potser em posaria més xunga dient que quina llastima que algú fes una afirmació d'aquest tipus, que així va la societat si no es valoren els mestres i la seva feina.

Però bé, en el teu cas potser et trobes amb que comparen una feina amb l'altra.... i això en conec altres casos però d'altres caps, per exemple el meu profe de ioga treballava a una multinacional i es guanyava molt bé la vida, ara com a mestre de ioga també, però m'imagino els comentaris que debia rebre quan va fer el pas. I una amiga mestra amb plaça de funcionària ho va deixar tot per anar a buscar-se la vida com a actriu. També li han caigut les crítiques!
Al final són decisions que prenem a la vida per ser feliços, com qui deixa la feina X temps per cuidar les criatures, que per motla gent també és mal vist. Cadascú fa el que pot i vol per ser feliç.

En fi, espero que et vagi molt bé de mestra i que les persones que et fan comentaris desagradables deixin de fer-ho, o encara millor que canviin el xip.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
martamc
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dv. abr. 15, 2016 7:10 pm

Re: Mestra de Primària...

EntradaAutor: martamc » dg. gen. 22, 2017 9:44 pm

Què trist que encara ens haguem de trobar amb respostes així, jo també em trobava amb aquestes respostes.
Sóc mestra de primària i la veritat és que és molt cansat haver de justificar la nostra feina. Oi que en un metge no anem i li diem perquè fas les coses així i no d'una altra manera? Per què els mestres sempre estem en el punt de mira?
Això és una feina llarga i dura, i no canviarà d'un dia a l'altre.
L'única manera en que callen les boques és quan els "convido" a passar un dia dintre de classe. Llavors diuen: ai no, amb 25 nens? Bufff... i és quan diuen JO NO PODRIA
Crec que no hem de justificar la nostra feina, penso que és el gran error dels mestres. Molts mestres ens estem deixant la pell i donant el millor de nosaltres per educar el futur.
Fes el que et digui el cor, molta sort en la feina de mestre. Compensa molt!
martamc
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dv. abr. 15, 2016 7:10 pm

Re: Mestra de Primària...

EntradaAutor: martamc » dg. gen. 22, 2017 9:49 pm

Per cert, ser mestre no és rebaixar-se. Al contrari, no tothom té la sort de treballar en el que li agrada i a més en una feina tan important com educar el futur d'aquest país.
Potser el que li falta a la gent és entrar en una classe i veure els mestres treballar. La majoria (com a tot arreu n'hi ha que són mestres perquè si) estem treballant en el que més ens agrada, intentant aprendre dia a dia i tenim a les mans el més preuat a la vida

Torna a “Sóc mestre!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::