Dubtes dins l'àmbit educatiu**

Educadors, mestres, interins..
Judit G
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 10, 2018 4:45 pm

Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Judit G » dl. set. 17, 2018 3:58 pm

Bones a totes/s!!!!

M’inicio per primera vegada en aquest portal, degut al desemparament que sento al iniciar la meva trajectòria dins el sector educatiu.
Fa quatre mesos vaig finalitzar una formació de guia montessori 0-3 anys, tinc la titulació de TEI, diversos cursets reglats pel departament d’ensenyança entorn a l’educació emocional i la gestió de conflictes així com la titulació de monitora de lleure.

-->Us volia preguntar si puc presentar currículum a les Escoles Bressol Municipals a través d’un mail, ja que moltes les gestionen empreses privades, o bé, s’ha d’accedir per algun llistat...?? Estic interessada en enfocar-me als ESPAIS FAMILIARS, i sóc de la zona Sants- les Corts, d’aquí Bcn. (m’encantaria presentar currículum a l’espai familiar del meu barri).
T’endebò, em poguéssiu orientar ja que estic bastant desorientada, els mesos van passant i la frustració se m’apodera...

Sóc una persona reflexiva i empàtica i realment aquests estats d’angoixa que presentem les persones per trobar feina s’haurien de pal•liar. Infravalorem les capacitats alienes, apoderant-nos de la competitivitat. Qui més té és qui més vol. Gent que “treballa” per cobrar, ocupant places de gent vocacional, creativa i passional.
S’hauria d’oferir un benestar social, facilitant els temes burocràtics i d’accés dins el món de la borsa. Suposo que sóc massa idealista i em desesperen les dificultats que es presenten per poder optar a un lloc de treball especial i competent. Aquestes dificultats i tecnicismes que quan estudies TEI no t’expliquen o inclús gent amb estudis universitaris desconeixen...
L’error del sistema, doncs , es basa en complicar les coses senzilles perquè la gent decaigui. L’error del sistema, en menysprear la preparació del jovent i/o gent amb anys d’experiència, dissolent els seus esforços.
L’error del sistema, en dictar que tan sols som números amunt, números avall, substituint i fomentant falses esperances de gent pacient.
Som persones, sensibles, amb temors, amb més o menys preparació però moltes amb més llum, força, empenta i il•lusió que qualsevol que porti vuit segles en un mateix lloc “treballant”.
Es necessita més EDUCACIÓ EMOCIONAL, més COMPRENSIÓ COL•LECTIVA. Perquè l’educació no s’hauria de privar a cap persona que ho desitgi. Perquè els anys van passant i no esperen.

Gràcies a totes/s companyes/s, espero que algú em pugui resoldre el meu dubte per trobar feina.
I si és així que puc presentar curriculum a les EBM, demà mateix m’hi poso en marxa.
Petons i abraçades inconformistes!!!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 17, 2018 9:12 pm

Hola Judit G,

Jo no treballo en l'àmbit educatiu però entenc perfectament a què et refereixes perquè també m'hi he trobat, tanmateix no crec que es pugui dir que hi ha gent amb ganes i il·lusió que es queda fòra mentre hi ha gent que porta vuit segles "treballant" al mateix lloc. Jo conec gent que porta 8 segles que ha fet formació continuada i segueix amb la il·lusió/vocació del primer dia i altres que porten escassos dos anys que van a "treballar" més pendents del mòbil que de res més, entre altres coses pitjors.

És una desgràcia que ens trobem en això, però passa no només en l'educació, també a la sanitat, etc, i no trobo just que s'assenyali a la gent que porta molt de temps quan hi ha gent que just ha acabat molt més vaga i amb menys vocació.

Sort en la recerca de feina, tan de bo puguis portar a terme tots els teus coneixements amb il·lusió i vocació com dius. :ok:
Judit G
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 10, 2018 4:45 pm

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Judit G » dl. set. 17, 2018 9:56 pm

Bones! Sento si t'has sentit ofesa, però son reflexions personals i vivencials, no pretenia atacar a ningú. El que em dol és que de tot el rerefons del missatge et quedis sols en això. Just quan menciono la comprensió. És una llàstima,.
De la mateixa manera tu també fas el clixé de que la gent principiant tingui poca empenta, o es passi el dia amb el mòbil, la vida són cicles i la gent s'ha de renovar... Suposo que tothom tendeix a generalitzar. Però si tens raó...
T'endebò les oportunitats ens brindessin amb la mateixa sort a tots. Que les formacions siguessin continues, que les persones no s'acomodessin (sigui la feina que sigui) i que l'experiència com bé dius tu, també depèn de l'oportunitat. Ningú neix ensenyat, i la gent que fa "vuit segles" (ho deia amb ironia en el meu comentari) treballa, ha tingut els seus inicis. Per tant, haurien de tenir prou delicadesa i empatia per guiar a les noves generacions per tal de crear un benestar...
L'any que he passat formant-me i comprenent l'educació montessori fa que visualitzi les coses totalment diferents, afavorint una sensibilització recíproca de tots els agents socialitzadors en l'àmbit educatiu, com ella deia "educar para la paz".
Gràcies per respondre'm i desitjar-me sort :) Aviam si alguna companya pot resoldre'm la qüestió.

Abraçades!!!! ♥
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 18, 2018 3:42 pm

Bones Judit,
jo sóc de la "vella escola", i per presentar currículums t'aconsellaria, si pot ser, que els vagis portant personalment. Jo en el seu moment vaig agafar "el llistín telefònic" i vaig anar seguint totes les escoles municipals que vaig poder, dins del meu radi d'acció. M'intentava assabentar qui en portava la gestió: si l'ajuntament de la població o una empresa privada, i el portava. Si no, ho feia per carta, amb una presentació personalitzada en cada cas.
Entenc la teva frustració, però no generalitzis, perquè jo també puc dir que la joventut d'avui en dia sempre ho ha tingut tot regalat, com ja em deien a mi, de fet.
Buscar feina és una feina en sí, per tant, busca sota les pedres. Avui en dia, amb Internet, les coses són més fàcils. Espero que tinguis sort.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Judit G
Entrades: 4
Membre des de: dl. set. 10, 2018 4:45 pm

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Judit G » dt. set. 18, 2018 4:55 pm

Anna Maria moltíssimes gràcies per respondre'm. Així ho faré, bàsicament tinc el dubte de si sent TEI amb màster Montessori podia presentar currículum en mà a qualsevol EBM que m'agradés o s'havia d'accedir per llista.

M'agradaria però, que no s'obrís un debat sobre les competències en edats. Crec que la companya anterior no ha enfocat bé el meu plantejament educatiu sobre la visió de com s'enfoca el sistema. No pretenia crear controvèrsia sobre les edats. Repeteixo en tots els aspectes de la vida és necessari més comprensió. Just menciono i recolzo a les persones amb empenta, llum i il·lusió que tinguin 50 i llargs, i estiguin aturades o en llistes esperant. Quan dic "i/o gent amb anys d'experiència" englobo a totes les edats. Quan parlem del Sistema Educatiu, les que hi som a dins veiem les coses des d'un punt de vista subjectiu i decaiem en encegar-nos.
Hauríem de fer un canvi de mentalitat més lliure i transgressor, si ja et deien en a tu que tot ho teníeu més senzill a la vostre època no repetim patrons que puguin ferir i/o doldre a les PERSONES. Les coses són complexes siguin els temps que siguin ja que la societat va evolucionant constantment.
A moltes feines, per desgràcia també hi ha gent jove que té uns bons padrins o coneguts que faciliten tràmits...

I així fins un llarg etcètera, on no s'acabaria.
Gràcies:)!! ♥
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 18, 2018 5:35 pm

Bones de nou,
per anar a llistes, és a dir, per escoles bressol que depenguin de la Generalitat. suposo que has de fer com fan els mestres, és a dir, anar a apuntar-te al Departament d'Ensenyament, on t'adjudicaran un número, per fer substitucions, etc. També pots consultar al CIDO, per veure quan surtin convocatòries d'oposicions de TEI.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Dubtes dins l'àmbit educatiu**

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 18, 2018 9:36 pm

Hola de nou,

No m'he sentit ofesa en cap moment, simplement volia comentar que entenc la teva frustració, però que de gent "col·locada a dit", que no s'actualitza, amb poca il·lusió o ganes de treballar n'hi ha a tot arreu i de totes les edats. En el meu cas et podria dir que és el contrari, la gent més passota que m'envolta és la jove, i amb això no vull dir que tots els joves que han acabat recentement els seus estudis ho siguin, ja que també he conegut gent acabada de graduar/llicenciar, etc que em donen mil voltes a mi quan vaig acabar o fins i tot ara. No pretenia crear polèmica, està clar que certament pel món hi ha gent que treballa sense vocació, i en àmbits com la salut o l'educació això és un problema que també considero greu.

Com ja et vaig dir ahir sort en la recerca de feina!

Torna a “Sóc mestre!”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::