Psicologia a la UOC o la UNED?

Universitat, oposicions...
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dt. ago. 19, 2014 11:52 am

Hola a tothom!
Doncs aixo, aquest any fare la prova d'acces per majors de 25 a la UNED i les especifiques a la UNED ja s'han d'agafar pensant en la carrera que vols fer.
M'agradaria tenir opinions i expliqueu-me els vostres casos.
Algu estudia psicologia a la UOC?
I psicologia a la UNED?
I Relacions Laborals a la UOC? Tambe es una carrera que em tira.
Jo treballo 8h i a mes tenim dos nens. Ho veig dificil pero no impossible.
Moltes gracies per adelantat i espero opinions :)
nanablau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: nanablau » dt. ago. 19, 2014 2:09 pm

Hola!

Jo no he estudiat psicologia a cap de les dues universitats, però sí he fet altres estudis a la UOC i tinc una amiga que sí que ha fet la carrera de psicologia a la UOC. I te la recomano 100%. Jo també vaig tenir dubtes en el seu dia i em van aconsellar que no anés a la UNED, que és molt rància i antiquada encara que siguin estudis online. A la UOC les noves tecnologies són una part substancial de l'ensenyament, en treuen molt de profit, i a més estan molt al dia amb els temaris. Quan acabis els estudis tindràs accés a altres iniciatives com l'Ateneu de la UOC. I per l'avaluació, fan avaluació continuada, cada setmana un exercici i t'avaluen així, o si no també tens l'opció de fer només examen final. A mi m'encanta i penso que no cursaré estudis en el futur enlloc més.

Sort!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: neuetes » dt. ago. 19, 2014 2:36 pm

Hola,

jo estudio Psicologia a la UOC i tinc gairebé uns 150 crèdits superats.
Com tot en aquesta vida, tot té la part bona i dolenta. Per la meva experiència et puc dir que les avantatges per estudiar a la UOC són:
-Tens l'opció de l'avaluació contínua + prova de síntesis o examen final per superar l'assignatura. L'avaluació contínua consta de varies PAC's o treballs que et van proposant els consultors, tens un fòrum on posar els dubtes i estar en contacte amb els companys de classe. Si superes l'AC, has de fer un prova de sintesis físicament. Si no superes l'AC, pots fer l'exàmen final. O també et pots deixar l'assignatura per l'exàmen final directament.
-l'Any acadèmic està dividit en semestres, dos per any. Per tant, tens dos torns de matrícula, un al juliol pel semestre setembre-gener i un altre al gener pel semestre febrer-juny. Si un semestre no et matricules, no passa res.
-tens un tutor que t'acompanya tota la carrera.
-el material te'l donen ells i està en català. El material el pots rebre amb paper a casa abans de començar el semestre o també pots renunciar al material en paper i seguir l'assignatura amb el material online i t'estalvies una mica a la matricula.
-hi ha exàmens que són tipus test però la majoria són de pregunta oberta on s'ha de relacionar conceptes.
-tens punts de suport físics repartits per tot el territori.
-els exàmens són en torns de 3 dies, dos dels quals sempre en dissabte i un en dimecres i hi ha varies seus per fer-los.

desavantatges:

-és cara.
-no hi ha opció de recuperació al setembre, si suspens l'assignatura a l'examen o a la avaluació continuada, t'has de tornar a matricular per superar-la.
-no totes, però algunes assignatures les pacs s'han de fer amb grup, la qual cosa per la meva experiència és un autèntic caos, t'has de posar d'acord amb gent que no coneixes gens, coordinar feina, coordinar horaris... vaja, no té gens de sentit en una universitat a distància. Jo quan veig que una assignatura s'ha de fer amb grup, me la deixo per l'examen final directament.
-la majoria dels consultors estan implicats amb l'assignatura i t'ajuden, plantegen reptes i reflexions... però d'altres brillen per la seva absència.

Jo no vaig tenir gaires dubtes a l'hora de decidir si entre UNED o UOC. Jo no podria estudiar en castellà. I n'estic força contenta de la UOC.

Molta sort!
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: leta » dt. ago. 19, 2014 3:27 pm

Jo estic acabant empresarials a la UOC (me'n queda 1!! >.-<: >.-<: >.-<: ) i la veritat és que molt bé! Com ja t'ha comentat la neuetes, té avantatges i inconvenients, però tinc clar que, quan acabi, em prendré un temps sabàtic i faré alguna altra cosa més...
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: rita2013 » dt. ago. 19, 2014 10:51 pm

Jo no he estudiat a cap de les dues, però per les referències que tinc, agafaria la UOC! Conec força gent que hi ha estudiat i n'estan molt contents. En canvi, de la UNED me m'han parlat molt malament.
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 1:09 am

nanablau ha escrit:Hola!

Jo no he estudiat psicologia a cap de les dues universitats, però sí he fet altres estudis a la UOC i tinc una amiga que sí que ha fet la carrera de psicologia a la UOC. I te la recomano 100%. Jo també vaig tenir dubtes en el seu dia i em van aconsellar que no anés a la UNED, que és molt rància i antiquada encara que siguin estudis online. A la UOC les noves tecnologies són una part substancial de l'ensenyament, en treuen molt de profit, i a més estan molt al dia amb els temaris. Quan acabis els estudis tindràs accés a altres iniciatives com l'Ateneu de la UOC. I per l'avaluació, fan avaluació continuada, cada setmana un exercici i t'avaluen així, o si no també tens l'opció de fer només examen final. A mi m'encanta i penso que no cursaré estudis en el futur enlloc més.

Sort!


I que es aixo de l'Ateneu? Ostres mira que buscat info i no ho havia llegit aixo. Que fas tu a la UOC si no es demanar massa?
Llavors esta contenta la teva amiga amb psico a la UOC? Que be! Estic molt motivada! Gracies per la resposta.
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 1:16 am

neuetes ha escrit:Hola,

jo estudio Psicologia a la UOC i tinc gairebé uns 150 crèdits superats.
Com tot en aquesta vida, tot té la part bona i dolenta. Per la meva experiència et puc dir que les avantatges per estudiar a la UOC són:
-Tens l'opció de l'avaluació contínua + prova de síntesis o examen final per superar l'assignatura. L'avaluació contínua consta de varies PAC's o treballs que et van proposant els consultors, tens un fòrum on posar els dubtes i estar en contacte amb els companys de classe. Si superes l'AC, has de fer un prova de sintesis físicament. Si no superes l'AC, pots fer l'exàmen final. O també et pots deixar l'assignatura per l'exàmen final directament.
-l'Any acadèmic està dividit en semestres, dos per any. Per tant, tens dos torns de matrícula, un al juliol pel semestre setembre-gener i un altre al gener pel semestre febrer-juny. Si un semestre no et matricules, no passa res.
-tens un tutor que t'acompanya tota la carrera.
-el material te'l donen ells i està en català. El material el pots rebre amb paper a casa abans de començar el semestre o també pots renunciar al material en paper i seguir l'assignatura amb el material online i t'estalvies una mica a la matricula.
-hi ha exàmens que són tipus test però la majoria són de pregunta oberta on s'ha de relacionar conceptes.
-tens punts de suport físics repartits per tot el territori.
-els exàmens són en torns de 3 dies, dos dels quals sempre en dissabte i un en dimecres i hi ha varies seus per fer-los.

desavantatges:

-és cara.
-no hi ha opció de recuperació al setembre, si suspens l'assignatura a l'examen o a la avaluació continuada, t'has de tornar a matricular per superar-la.
-no totes, però algunes assignatures les pacs s'han de fer amb grup, la qual cosa per la meva experiència és un autèntic caos, t'has de posar d'acord amb gent que no coneixes gens, coordinar feina, coordinar horaris... vaja, no té gens de sentit en una universitat a distància. Jo quan veig que una assignatura s'ha de fer amb grup, me la deixo per l'examen final directament.
-la majoria dels consultors estan implicats amb l'assignatura i t'ajuden, plantegen reptes i reflexions... però d'altres brillen per la seva absència.

Jo no vaig tenir gaires dubtes a l'hora de decidir si entre UNED o UOC. Jo no podria estudiar en castellà. I n'estic força contenta de la UOC.

Molta sort!


Primer de tot moltes gracies per la teva resposta tan complerta. El tema de treballs en grup no ho entenc si es una universitar a distancia es perque tens dificultats per poder seguir uns horaris i t'has d'organitzar pel teu compte. No te gaire sentit...pero si no fas el treball en grup pots fer nomes examen final i jugar-te-la a una entenc no?
El tema del material ja havia llegit que ho pots estalviar pero crec que no val gaire, potser voltant els 20€ o algo aixi crec.
Lo dels examens en torns de 3 dies m'agrada perque a la UNED nomes fan entre setmana en torns de mati o tarda.
Es cara de nassos si...pero bueno la meva intencio es agafar 2/3 assignaturares per semestre perque amb els dos nens no se si podre treure molt de temps. La part bona es que treballo nomes pel mati. Tu quantes agafes per semestre?
Saps si es pot demanar beca nomes agafant 2/3 assignatures?
Perdona per tanta pregunta i moooltes gracies!
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 1:17 am

leta ha escrit:Jo estic acabant empresarials a la UOC (me'n queda 1!! >.-<: >.-<: >.-<: ) i la veritat és que molt bé! Com ja t'ha comentat la neuetes, té avantatges i inconvenients, però tinc clar que, quan acabi, em prendré un temps sabàtic i faré alguna altra cosa més...


Que be aixo ja ho tens!!! Enhorabona!!! Agafaras "vacances" d'estudis llavors i despres tornaras?
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 1:19 am

rita2013 ha escrit:Jo no he estudiat a cap de les dues, però per les referències que tinc, agafaria la UOC! Conec força gent que hi ha estudiat i n'estan molt contents. En canvi, de la UNED me m'han parlat molt malament.


Si jo tambe tinc entes que la UOC es mes complerta i es treballa mes dia a dia i a la UNED et donen un mega totxo i t'ho has de currar tu sol. Pero tambe m'han dit que a l'hora de buscar feina valoren mes la UNED perque t'ho has de currar mes...encara que aixo no ho entenc. Si tu tens una carrera que mes dona on la facis?
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: leta » dc. ago. 20, 2014 1:04 pm

Marta87 ha escrit:
leta ha escrit:Jo estic acabant empresarials a la UOC (me'n queda 1!! >.-<: >.-<: >.-<: ) i la veritat és que molt bé! Com ja t'ha comentat la neuetes, té avantatges i inconvenients, però tinc clar que, quan acabi, em prendré un temps sabàtic i faré alguna altra cosa més...


Que be aixo ja ho tens!!! Enhorabona!!! Agafaras "vacances" d'estudis llavors i despres tornaras?

doncs sí, faré un descans i després ja veurem què faig, alguna cosa que em vingui de gust i em motivi i vagi fent poc a poc :ok:

Jo en feia 2 al semestre perquè si no se m'acumulava massa cosa i no donava a l'abast!
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 1:14 pm

leta ha escrit:
Marta87 ha escrit:
leta ha escrit:Jo estic acabant empresarials a la UOC (me'n queda 1!! >.-<: >.-<: >.-<: ) i la veritat és que molt bé! Com ja t'ha comentat la neuetes, té avantatges i inconvenients, però tinc clar que, quan acabi, em prendré un temps sabàtic i faré alguna altra cosa més...


Que be aixo ja ho tens!!! Enhorabona!!! Agafaras "vacances" d'estudis llavors i despres tornaras?

doncs sí, faré un descans i després ja veurem què faig, alguna cosa que em vingui de gust i em motivi i vagi fent poc a poc :ok:

Jo en feia 2 al semestre perquè si no se m'acumulava massa cosa i no donava a l'abast!


2 per semestre?? Aixo tenia pensat jo agafar 2 o 3 com a molt. I quan has trigat per treure-ho tot? Es que tampoc vull estar mitja vida per acabar la carrera...
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: leta » dc. ago. 20, 2014 1:31 pm

Marta87 ha escrit:
2 per semestre?? Aixo tenia pensat jo agafar 2 o 3 com a molt. I quan has trigat per treure-ho tot? Es que tampoc vull estar mitja vida per acabar la carrera...


Jo ja venia de mitja carrera feta, aixi que he anat fent des de setembre 2010, comptant que un semestre el vaig passar en blanc perquè em tocava parir al juny i les opcions que em van donar per l'avaluació eren bastant xungues... El meu company està fent un grau i tenia un 25% convalidat, ara porta més d'un 60% i va començar com jo; també n'agafa 2 al semestre però algun cop n'ha fet una perquè la seva és una carrera xunga! :ok:
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 2:24 pm

Suposo que es millor agafar poques i saber que aprovaras que no abarcar massa i despres suspendre i pagar-la mes cara
El que em fa mandra tambe es la edat. Començare el grau si tot va be amb 28 i amb dos per semestre com a molt aviat acabare als 36! Ai mareta meva... Que lluny tot!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: neuetes » dc. ago. 20, 2014 2:51 pm

Marta, s'ha de ser optimista!! Jo en tinc 36 i prevec que fins que no ratlli els 40 no la podré acabar! però si es vol, es pot! Primer, has de pensar en disfrutar-la, que és el més important, perquè si gaudeixes de tot l'aprenentatge t'aniràs automotivant a cada semestre. La motivació (a part de molta força de voluntat i sacrifici) és la clau per estudiar a distància! I el que dius és cert, val més a poc a poc i sense còrrer.

Jo en faig de dos a tres, normalment em matriculo de 12 a 18 crèdits per semestre, és el màxim que puc assumir ja que paral.lelament faig anglès a la EOI, a més de la feina, la casa, la família,... jo també treballo pel matí i tinc dues criatures. Quan l'any que ve acabi anglès (faré el C1 aquest curs), substituiré el temps que dedico a l'anglès a una assignatura més per semestre. Tema preus, per que et facis una idea, una matrícula de 12 crèdits et surt a uns 500 euros, però tinguis en compte que la primera matrícula a la UOC és la més cara. Per aquest semestre me n'he matriculat de tres.

El tema ateneu és una alternativa a fer assignatures variades sense fer una grau en concret o per complementar formació que ja tinguis. Normalment són assignatures bàsiques dels diferents graus, que normalment són les introductòries i no necessites cap coneixement previ per cursar-les, però compte perquè els crèdits matriculats en ateneu universitari són moooooooolt més cars que els matriculats en grau.

Tema materials en paper, t'estalvies 12 euros per matrícula.

Si, no té massa sentit les assignatures que es fan les PACs amb grup, i hi ha hagut nombroses queixes d'estudiants al respecte. I si no vols fer els treballs amb grup i per tant no fas l'AC, només pots superar l'assignatura amb l'exàmen final. I parlant d'exàmens, tens 4 convocatòries per superar l'assignatura, si la primera vegada no al superes, la segona matricula de la mateixa assignatura pots fer-ho només amb dret a exàmen i el preu de matrícula és molt més baix. Per contra, no tens accès a la AC ni als forums de l'assignatura al campus.

Tema beca. Primer tens descomptes a la matrícula si ets família nombrosa, has tingut una matrícula d'honor al grau que curses o si ets discapacitat. I després tens la beca del ministeri d'educació, que hi ha un mínim de crèdits anuals, em sembla que són uns 60 per curs (dos semestres) i també va en funció de la renta. Mira-ho a al web del ministeri, segur que trobes info.

Espero que ho tinguis una mica més clar i podem ser companyes de carrera! Ànims!
Avatar de l’usuari
eli75
:: poltre
:: poltre
Entrades: 685
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 7:16 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: eli75 » dc. ago. 20, 2014 3:50 pm

Jo també t'aconsello la UOC, té un bon nivell i es treballa molt bé en el seu entorn online, pero cal ser prudent agafant assignatures i no passar-se per evitar anar col.lapsada.

Sort!!
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dc. ago. 20, 2014 4:13 pm

Sabeu si quan et matricules t'aconsellen quines assignatures agafar? Quantes? I t'expliquen com son si mes teoriques, mes practiques, dificils,....?
nanablau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: nanablau » dc. ago. 20, 2014 8:29 pm

Hola Marta! L'Ateneu de la UOC és això:

http://www.uoc.edu/portal/ca/institut_i ... index.html

És un programa obert d'ensenyament universitari en què l'objectiu no és treure's la carrera sinó aprendre senzillament. No és un programa d'estudis oficial però tenen cursos xulíssims i el nivell és universitari. Vaja, jo a la que tingui dos duros i una mica de temps m'apunto a algun curs de literatura de l'Ateneu!

Jo a la UOC vaig fer un posgrau, concretament un PDG (Programa de Direcció General), que és com un MBA però d'un any. No sé si el posgrau continúa vigent. Jo en vaig quedar molt contenta tot i que certament els inconvenients que t'han dit són reals, els treballs en grup són durillos i costa uns diners. Però el meu balanç és molt positiu (el de la meva amiga psicòloga també!).

Que consti que no treballo a la UOC ni res!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: neuetes » dc. ago. 20, 2014 9:12 pm

Marta87 ha escrit:Sabeu si quan et matricules t'aconsellen quines assignatures agafar? Quantes? I t'expliquen com son si mes teoriques, mes practiques, dificils,....?


Tens unes recomanacions de matrícula separades per semestres i el tutor (que t'acompanya tota la carrera) és qui t'aconsella abans de matricular-te. Abans de matricular-te fas una proposta de matrícula al tutor i ell te l'ha de validar, un cop validada ja et pots matricular. Abans de fer la proposta de matrícula pots preguntar tots els dubtes sobre les assignatures per mail al tutor. També tens forums de la carrera on els companys pengen resums i apunts i pots preguntar sobre assignatures que vols cursar, per saber més o menys del que es tracta. Però no et recomanen matricular-te d'assignatures de semestres posteriors si no has superat les anteriors, ja que a mesura que avances les assignatures es van fent més específiques i no les pots cursar si abans no has fet d'altres de semestre anteriors.
martacapd
Entrades: 2
Membre des de: dg. des. 13, 2015 7:25 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: martacapd » dg. des. 13, 2015 7:39 pm

Hola! marta87,

com ha anat linici de psicologia a la uoc? has començat?
jo m'estic plantejant començar ara pero treballo mati i tarda..començo a les 10 i acabo a les 22.. tinc dos hores el dia per dedicar-li..
ho trobes complicat? :-o00m

gracies!!
Pink_flower
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dj. ago. 18, 2011 8:12 pm

Re: Psicologia a la UOC o la UNED?

EntradaAutor: Pink_flower » dl. des. 14, 2015 12:41 pm

martacapd ha escrit:Hola! marta87,

com ha anat linici de psicologia a la uoc? has començat?
jo m'estic plantejant començar ara pero treballo mati i tarda..començo a les 10 i acabo a les 22.. tinc dos hores el dia per dedicar-li..
ho trobes complicat? :-o00m

gracies!!


Hola!!
Doncs mira t'animo a estudiar i a la UOC perque jo estic encantada! Al final vaig fer la prova d'acces +25 a la UNED (un caos alla...) i despres de treure-m'ho cap a la UOC! Pero finalment en comptes de psicologia vaig agafar Relacions Laborals i en ellos estamos. La veritat es que es el meu primer semestre i he agafat 3 i crec que m'he passat...potser el proper agafo nomes 2 perque si que vaig tirant i treient bona nota pero uf...suant tinta. Va anima't! T'ho recomano :)

Torna a “Estudis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::