COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

el cabell, la pell, roba, cremes, més guapes que mai!
Avatar de l’usuari
StopFinning
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 1:24 pm

COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: StopFinning » dl. nov. 16, 2015 9:49 am

Bon dia!!

Alguna que faci servir la copa menstrual i em pugui donar opinions? Pros i contres? Recomanació per algún model concret? Durada de la copa?

I el que consideri rellevant per les que encara no n'hem fet servir ;-)))

Gràcies :b-)))

Salut!!
2005 Neix la princesa gran
2006Neix la princesa petita
16/07/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
21/09/2015 Ens donen la pitjor notícia de la nostra vida, petitó nostre marxes massa d'hora
17/12/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
Imatge
11/01/2016 7+3 eco 13,0mm veiem el teu cor bategar
21/01/2016 8+6 eco 2,5cm tornem a veure el teu cor bategar, que no pari mai!
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: Castanyeta » dl. nov. 16, 2015 10:55 am

Jo crec que és l'invent del segle. Te la recomano molt. Jo des del 2008 no he tornat a comprar tampons ni compreses; salvaslips sí, però molts menys que abans.
Al principi costa acostumar-se a la mecànica de buidar-la i tornar-te-la a posar (vull dir que no és el mateix que canviar-se un tàmpax: aquí et cal tenir una pica aprop, o dur una ampolleta d'aigua), però si t'hi acostumes, és fantàstica.
I tenint en compte que val el mateix que quatre paquets de tampax, val la pena provar-la. Pensa que si et funciona, ja la tens per a tota la vida!
Jo et recomano aquesta. A l'apartat 'qué talla elegir' t'explica què has de tenir en compte per triar. Les que tenen boleta o anella a la punta són més còmodes que les de cueta.
http://www.copameluna.com/
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: giuletta » dl. nov. 16, 2015 11:22 am

M'interessa el tema, em quedo per aquí!!!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: kabbisa » dl. nov. 16, 2015 1:30 pm

jo tinc una a casa. Només l'he feta servir 2 dies, ja que el 2n dia no va haver manera de posar-me-la bé, i per la següent regla no em vaig tornar a atrevir. No l'he descartat. Tinc intenció de tornar-ho a provar...

Buscant per youtube, vaig trobar una nena americana que explicava molt bé com fer-la servir, amb un llenguatge planer i sense entrar en "metàfores". Te molts videos sobre les copes menstruals i sobre compreses de tela.
A veure si recordo el nom o la torno a trobar.

Em quedo per aquí per a que no s'em passin les recomanacions que us facin, que soc "toda oidos" :)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: marta9 » dl. nov. 16, 2015 1:34 pm

Genial, de debò! M,he obidat de vegades durant tot un dia que tenia la regla! Comodíssim, net, sense pudors i sense aquella senció "xof", ni les picors... Ni res!

Com si no tinguéssis la regla! Com han dit aquí la clau és acostumar-se a posar-la i treure-la. Al principi pot ser molest i embrutes molt el water... Jeje... Però en uns dies va com una seda.

Mai he tingut pèrdues, encara que se m,hagi oblidat buidar-la durant mooolta estona. El primer dia taco alguna goteta de vegades, faig servir salvaslip.

Jo la vaig comprar deu fer 5 anys o així, i està com nova. Vaig comprar la mooncup, perquè llavors no vaig veure tantes marques com ara. Unes amigues s,han comprat fa poc la fleurcup, molt més barata del que em va costar a mi i els va de conya també.
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: Castanyeta » dl. nov. 16, 2015 4:11 pm

A les que dieu que us quedeu per aquí, us poso uns quants enllaços a fils antics on s'ha parlat del tema. Si els llegiu complets hi trobareu arguments, avantatges i desavantatges, truquillos etc.
(curiosament, amb el 'Cerca' del SP no me'ls troba; posant 'socpetit mestrual' al google, sí).

viewtopic.php?f=31&t=17188
viewtopic.php?t=35026#p1572176
http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic ... 31&t=38154
http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic ... =25&t=3349
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
StopFinning
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 1:24 pm

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: StopFinning » dt. nov. 17, 2015 9:54 am

Moltes gràcies!!

Cercava i no em sortia res... gràcies Castanyeta :***:

Ara tinc info per mirar :ok: :ok: :ok:

De moment he comprat una de la casa ladycup (em van dir que anava genial per netejar perquè no té estries on s'incrusti la brutícia) a vere si em va bé, espero no fer-la servir en uns quants mesos ;-)))

Moltes gràcies a totes per les respostes, quan rebi la meva i la provi us explicaré l'experiència >.-<:
2005 Neix la princesa gran
2006Neix la princesa petita
16/07/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
21/09/2015 Ens donen la pitjor notícia de la nostra vida, petitó nostre marxes massa d'hora
17/12/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
Imatge
11/01/2016 7+3 eco 13,0mm veiem el teu cor bategar
21/01/2016 8+6 eco 2,5cm tornem a veure el teu cor bategar, que no pari mai!
Avatar de l’usuari
StopFinning
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 1:24 pm

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: StopFinning » dc. des. 23, 2015 9:45 am

Boniques!!!

Baig rebre la copa just acabada la warry i no ha tornat a venir, ja estic prenyi!!! Hauré d'explicar-vos com va d'aquí a un munt de mesos si tot va bé :b-))) :b-))) :b-)))
2005 Neix la princesa gran
2006Neix la princesa petita
16/07/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
21/09/2015 Ens donen la pitjor notícia de la nostra vida, petitó nostre marxes massa d'hora
17/12/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
Imatge
11/01/2016 7+3 eco 13,0mm veiem el teu cor bategar
21/01/2016 8+6 eco 2,5cm tornem a veure el teu cor bategar, que no pari mai!
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: emfer » dv. des. 16, 2016 3:05 pm

Refloto el tema perquè em sembla molt interessant.

Jo fa uns 6 anys que utilitzo la copa menstrual, i un cop aprens a ficar-te-la bé és genial!
quan dic ficar-te-la bé, és que els primers cops per por a que després no la pugués treure la deixava massa avall i llavors em creava incomoditat al caminar, però res, no costa gens ficar-la bé ni després treure-la.

l'únic a tenir en compte és que quan l'has de buidar cal que tinguis una pica al costat, si esteu en un servei públic i només hi ha wc és una mica més incòmode, però res que no es pugui solucionar amb paper de WC.

Jo vaig comprar-la a una herboristeria i està feta de silicona quirúrgica i hipoalergènica, em va costar uns 30€ i està com a nova. Un cop cada 6 mesos el que faig és bullir-la uns minuts, igual que si anés a estrenar-la, i sempre guardada a la seva bosseta de roba eco.

Així que si encara no l'heu provada us animo a fer-ho, us estalviareu una pasta i a més sereu molt més ecològiques ;-)
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: glorieta » dv. març 17, 2017 12:16 pm

Hola noies,

Recupero el post per que ara fa uns dies vaig probar una copa menstrual, la mooncup i quan me la vaig treure, m'havia pujat molt, cuasi no arribava a tocarla amb els dits, i per treureme-la vaig patir una mica... sabeu que vaig fer malament. No ho vaig tornar a provar per que em va donar mal rotllo, però clar, amb lo que val em fa pena deixar-la al calaix....

Alguna idea?
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: beren » dv. des. 14, 2018 11:19 am

Recupero aquest post una mica antic però no he trobat cap de més recent.

Feia temps que em rondava l'idea de començar a fer servir la copa menstrual i finalment m'he llençat. M'he comprat la mooncup talla A que és la que recomanen si has tingut parts vaginals.
Amb aquest cicle l'he començat a fer servir i tinc alguns dubtes suposo que de novata. A veure si algú em pot donar un cop de mà

Em molestava molt la cueta que porta però això ja he llegit que a molta gent li passa i que es pot tallar, ho he fet i cap problema.

El problema principal és que tot i portar-la continuo tacant. Dins de la copa hi ha sang però necessito portar una compresa perque si no em tacaria. La meva sensació és que la col.loco bé i que fa el buit però els 2 dies que porto fent-la servir taco. Tinc el sol pèlvic bastant debilitat dels embaraços i partos i sobretot el primer part va ser molt traumàtic. Podria ser per això? o hi ha alguna cosa que faig malament a l'hora de col.locar-la?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: Beikost » dj. gen. 10, 2019 10:29 am

Hola!

Jo ara farà vora un any que porto la copa, me la vaig comprar abans de l'embaràs així que tinc la talla petita, però com que soc petita de mida, la vaig provar abans de canviar-la i no em va malament. Jo també, però, sempre taco una mica. No massa (si veig que taco massa me la recoloco), però el suficient com per complementar-la amb una compresa. Jo faig servir de les de roba, com que son taques petites després les rento i queden perfectes.

Tingues en compte, també, que vol pràctica... Buscar la posició que permet posar-la més endins de manera més còmoda, doblegar-la bé al posar-la... Jo encara no en sé del tot!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: Gustineta » dc. gen. 23, 2019 1:52 pm

Hola!

Jo sóc una gran defensora de la copa. Des que vaig decidir fer-la servir ara fa 7 anys que mai més no he tornat als tampons.
Sé que per a tothom no és còmoda (a la meva germana, per exemple, no li va bé), però si després d'uns mesos de pràctica t'hi sents bé, jo la recomano al 100%.

Sobre el que diu la Beikost de tacar, a mi també em passa, però és poca cosa, He vist que taco més al matí i poc després de buidar-la. Amb un salvaslip faig i només els dos primers dies, quan tinc més pèrdues.

De nit la feu servir també? Jo no m'hi atrevit, però m'agradaria deixar les compreses clàssiques pel tema del medi ambient. Teniu experiència en compreses reutilitzables?

Després de l'embaràs i el part, vau haver de canviar de mida? És que ara mateix tinc una copa per estrenar, però és per dones que no han donat a llum i clar, ara estic embarassada i no sé si em servirà després... Si no, doncs segurament la donaré.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: crunchi » dc. gen. 23, 2019 7:06 pm

Hola,

Jo soc de les que no m'hi vaig adaptar i la tinc oblidada en algun calaix. :ufs:

Motius:
Em resultava incomoda, segurament no la col.locava bé. O molt avall o tan amunt que després per treure-me-la les passava canutes. Si era a casa vale, però si em tocava buidar-la a la feina.. no tinc 15 min per anar al wc, sincerament. No m'era ràpid. I algun cop m'havia costat la vida treure-la!!! M'havia preocupat i tot, pq no me la trobava....

En wc publics dels que no tenen aixeta dins la teva cabina.... rentar-la es un show. Un cop em va caure al terra i va anar al wc de la del costat. Vergonya total. :ufs:

Però és com tot, crec que tot és provar-ho i que cada dona és un món. Pel que val, jo recomano que la provis, i després ja es veurà.

:ok:
Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: COPA MENSTRUAL OPINIONS I RECOMANACIONS

EntradaAutor: Beikost » dj. gen. 24, 2019 10:55 am

Sí, tenir un lavabo tranquil (idealment amb la pica a dins) i poder-hi passar el temps que calgui sense pressions és molt important, crec, per les que treballem. Jo tinc aquesta sort, però si les circumstàncies fossin diferents no sé com m'ho faria.

Sobre lo de portar-la a la nit, jo tampoc m'hi he atrevit, no sé si hi ha alguna contradindicació per portar-la tantes hores... De totes maneres a partir de la tercera nit ja passo a compreses de roba, que són les que faig servir en comptes de salvaslips, ara, així que crec que he reduït molt a nivell de residus.

I sobre la col·locació més amunt o més avall que dèia la Crunchi, jo sempre quan me la poso malament és perquè me la poso massa avall, de fet les úniques vegades que m'ha quedat perfecta és quan me le posat ben amunt, que quasi no hi arribava, però no sé, no patia per treure-me-la, amb una mica de paciència i uns quants moviments musculars... I sobretot sobretot així que hi arribi el dit treure el buit, llavors surt molt facilment, trobo jo.

Espero haver resolt dubtes, a veure si alguna més s'hi anima!

Torna a “Cura personal”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::