Dieta de baix índex glucídic

el cabell, la pell, roba, cremes, més guapes que mai!
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Nineta22 » dj. feb. 04, 2016 3:13 pm

Hola a tots/es,

Escric aqui perquè m'han recomanat fer una dieta baixa en sucres de ràpida absorció per prevenir una diabetis precoç, i revisant una mica veig que haig de fer un gir important als meus hàbits dietètics. No és que mengi dolços però hauria de reduïr el consum en fruites de segons quin tipus, patates, pasta i arròs, entre altres.

En fi, que potser el que em costa més es trobar què menjar per esmorzar, berenar i entre àpats, perquè sóc de les que menjo sovint però poc i necessito idees.

He llegit alguna cosa de Montignac (si no el coneixeu val la pena fer un cop d'ull a les seves teories) però trobo que els ingredients que es "poden" menjar són força estranys (o potser sóc jo que no sé com combinar-ho).

Alguna idea? Algú seguint la dieta Montignac? No busco dieta per diabètics sinó algo aproximat que em redueixi els sucres d'absorció ràpid sense haver de renunciar molt a una dieta Mediterrània "normal".

Una abraçada! I gràcies!
mileeidy
:: rateta
:: rateta
Entrades: 171
Membre des de: dj. nov. 13, 2014 6:34 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: mileeidy » dj. feb. 04, 2016 8:46 pm

Hola nineta, en akests casos es recomana una dieta alta en proteines i en vegetals i verdures. Intenta evitar els menjars processats, i sobretot controla molt hidrats i fruita. Per esmorzar es bonaidea la avena cuita amb na mika de fruts secs o una miketa de fruita com fruits vermells, tipus gerds k porten poka glucosa. L'avena es d,absorció lenta i evita els pics glucèmics com fan els altres cereals. També es bona idea per esmorzar truites amb vegetals, espinacs, espàrrecs... i a mitja tarda una fruita fruits secs. Aviam si et an bé akests consells. Molts ànms!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Maria V. » dl. feb. 08, 2016 12:04 pm

Jo tenia una tia diabètica i prenia molta llet i iogurts. Esmorzava una truita, un got de llet i una biscotte. A dinar, amanida vegetal i peix amb una miqueta de pa, un iogurt i una peça de fruita fresca. Sopava poc, verdura i llet, un got i mig o dos. Això ho recordo de quan la tieta era vella, potser per a tu és massa poc menjar (els vells necessitem menys calories) i t'hi caldria afegir carn i cereals (avena, com t'aconsella la companya). La llet que prenia ella era sencera, perquè parlo d'una època en què la descremada no havia arribat. Tu podries prendre la llet descremada o semi-descremada i afegir-hi més fruita fresca, pa integral, amanir la verdura i l'amanida amb molt d'oli d'oliva cru, que és tot greix (calories sense sucre). Aniria bé menjar de segon plat a migdia un bon bistec en lloc del peix i afegir peix blau al sopar. I fruita seca a mig matí i mitja tarda, i també per postres si veus que no en tens prou amb l'altre menjar. I potser un ou al dia és massa; podries alternar-lo amb pernil, llom...
La llet, suposo que val més que sigui descremada o semi-descremada per no carregar el fetge amb greix animal. L'oli d'oliva cru no carrega el fetge. Engreixa, això sí.
Maria V. l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 09, 2016 11:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Maria V. » dt. feb. 09, 2016 10:53 am

Ahir no vaig pensar a dir que va bé acompanyar carn o peix amb un complement vegetal, escalivada per exemple, i si et van bé els fregits, unes carxofetes, pebrot, albergínia ... I com que de diabètica no n'ets, de tant en tant unes patatetes fregides. Amb el peix és ben bona la maionesa, també. Tot això és mediterrani.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Maria V. » dt. feb. 09, 2016 11:10 am

Una altra cosa: he sentit a dir que la dieta Montignat abusa de les proteïnes animals i pot perjudicar els ronyons.
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Nineta22 » dt. feb. 09, 2016 1:39 pm

Moltes gràcies a les dues! La veritat és que se m'està obrint tot un món nou dietèticament parlant. El que més em costa és trobar coses per esmorzar i berenar, ja que jo sóc de les que fa 2 o 3 esmorzar i 1-2 berenars, jeje sempre he menjat força vegades al llarg del dia, i normalment la fruita (el que més, m'encanta), iogurts i entrepans eren la meva salvació.

Havia parlat de Montignac perquè era l'únic que em sonava que plantegés aquest tipus de dieta per a no-diabètics tot i que es podia extrapolar.

En fi, seguiré mirant què és el que més em convé i buscant opcions!

Una abraçada i moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Dieta de baix índex glucídic

EntradaAutor: Maria V. » dt. feb. 09, 2016 6:25 pm

Formatge, iogurts, fruits secs, xocolata sense sucre, alguna fruita fresca poc dolça (que diabètica no ho ets)...

Torna a “Cura personal”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::