Cansament i baixa

i també dels papes!
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Cansament i baixa

EntradaAutor: tineta14 » dt. oct. 03, 2017 9:38 pm

Hola mares, aquest és el meu segon embaràs, i la veritat és que l'estic visquent força diferent al primer.... em noto més cansada però sobretot mentalment. De seguida perdo la paciència, tot se'm fa gros, em desanimo més fàcilment, estic molt més nerviosa amb la nena (té 3 anys), i la renyo de seguida, etc... Això em provoca una barreja de sentiments, i no pas positius... Estic il·lusionada però alhora espantada perquè penso que si ara perdo els nervis fàcilment, què passarà quan neixi? Estic trista d'estar així, no sé com controlar-ho, i suposo que el fet d'anar cansada no m'ajuda. A més, també m'està afectant amb la parella. Ara estic de 22 setmanes i havia pensat en la baixa...però clar, què dic "Hola,estic molt cansada, ja no puc més, vull anar més tranquil·la i gaudir del meu embaràs... Em dones la baixa???". Em fa l'efecte que em dirà que no, que no em passa res, i que puc aguantar més. Sóc mestra i ja us podeu imaginar que no és una feina quieta i relaxada.... En fi, què m'aconselleu?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: crunchi » dc. oct. 04, 2017 2:33 pm

Hola tineta, primer de tot enhorabona per l'embaras!!! >.-<:
Et volia preguntar si tens l'opció d'agafar-te la baixa per risc, pel fet d'estar mes de 4 hores de peu diaries.... és possible això?? Pq jo és el q vaig fer. Ho vaig demanar a la mutua de la meva empresa. No se si els profes tb podeu fer aixo ... pero seria una bona opció. Si no, sempre pots anar al metge de capçalera i probar-ho, si.
En segon lloc doncs res, donar-te molts anims... a vegades tenim dies q anem saturades i acabem frustrades i tot ho veiem negre. Pero dins del que puguis, mira de pensar q això és temporal, vindràn dies millors i estaràs mes positiva, ja veuràs. Ser conscient de que els mals moments son passatgers a mi m'ajuda molt.
I per ultim, crec q hauries de parlar amb la teva parella. Nomes de desfogar-te i explicar-te com et sents, buidar el pap, crec q et pot ajudar. Jo soc mare d'un nen q farà 3 mesos, i quan he tingut petites crisis personals de saturació mental, parlar amb la meva parella, plorar si cal, m'ha anat molt bé. A vegades nomes necessitem q algu ens escolti, que ens abraci i ens digui q ho fem be i tot sortirà bé, oi? Molts cops pensem que la parella és l'enemic o que no fa prou, i molts cops és que no saben què fer o no detecten que estem saturades.
Amb la nena re, molta paciencia, suposo q esta en l'edat de les rabietes i tot aixo, aixi q res, força i paciencia.
Molts anims, segur q aixo passarà i en res estareu tots 4 la mar de be!!! :-()-)
Imatge

Imatge
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: tineta14 » dg. oct. 08, 2017 12:19 pm

Gràcies crunchi. Sóc interina i per això no tinc mútua, hauria d'anar al CAP directament. Doncs si veig que continuo tan cansada ho provaré... Però aleshores et demanen alguna cosa? O directament et fan el paper de la baixa...? Quines gestions s'han de fer? Merci!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: crunchi » dg. oct. 08, 2017 4:56 pm

Ah... doncs no ho sé pq jo ho vaig fer per mutua de l'empresa, pero jo crec que et plantes al teu metge de capçalera i li expliques i t'ho farà. Prova-ho si més no. Molta sort!!!!! Ja ens diràs!!! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 08, 2017 11:33 pm

Bones!
En el meu cas, tinc una metge de capçalera una mica... ho deixo en punts suspensius perquè s'ha de ser educat i no vull ser com ella. Jo treballava d'educadora social en una residència, no podia agafar-me la baixa per risc perquè al conveni no hi diu que jo hagués de moure residents, i tal, i sí que ho feia, per portar-los a les activitats, a fora a la terrassa, i tal. Jo havia de parir a finals de gener principis de febrer (tot i que es va avançar dues setmanes), i a l'octubre ja no podia més. Vaig anar a la consulta i li vaig dir, que em fatigava molt. Ella em va dir que estar embarassada no és estar malalta, i jo li vaig contestar, amablement, que si hagués pogut agafar la baixa de la mútua ho hagués fet, perquè es cobra el 100% i amb baixa normal no, i que jo hagués preferit seguir treballant perquè entre altres coses tenia a l'Isaac posat de tal manera que em feia molt mal el coxis quan estava asseguda o estirada al sofà, i al llit a estones, és a dir, que m'interessava moure'm però que no podia més. Me la va donar, però va semblar que em fes un favor...
Trobo molt injust que no hi hagi baixa per embaràs, perquè no sempre es té assiàtica, ni mal d'esquena,...
Prova-ho, si pots anar a un CAP amb diferents metges assabenta't de qui està més per la labor.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: tineta14 » dc. oct. 11, 2017 12:54 pm

Hola Anna Maria, està clar que depèn molt del metge de capçalera que tinguis...és clar. Jo fa molts mesos que no vaig al metge (afortunadament) i sé que van canviar-me el metge i per tant no sé quin tinc ara...espero que algú amb empatia..!! No he entès el que vols dir amb la baixa de la mútua es cobra el 100%...? Però si vas al metge de la SS i dius que et fa molt mal a les lumbars i que vas molt cansada, per exemple, i tens la sort que et donen la baixa, aquesta és baixa mèdica i, per tant, cobres el 100% fins el dia del part, no???
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 11, 2017 5:02 pm

tineta14 ha escrit:Hola Anna Maria, està clar que depèn molt del metge de capçalera que tinguis...és clar. Jo fa molts mesos que no vaig al metge (afortunadament) i sé que van canviar-me el metge i per tant no sé quin tinc ara...espero que algú amb empatia..!! No he entès el que vols dir amb la baixa de la mútua es cobra el 100%...? Però si vas al metge de la SS i dius que et fa molt mal a les lumbars i que vas molt cansada, per exemple, i tens la sort que et donen la baixa, aquesta és baixa mèdica i, per tant, cobres el 100% fins el dia del part, no???


Bones de nou,
doncs si t'aculls a la SS la baixa serà per contingència comuna, i no es cobra el 100% del sou, mentre estiguis embarassada. Fins al 3r dia de baixa no es cobra, del 4t al 20è es cobra el 60% i del 21è en endavant el 75% del sou. Quan ja hagis parit sí, passaràs a cobrar el 100% del sou, perquè serà baixa per maternitat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: capseta » dc. oct. 11, 2017 5:05 pm

Tineta, si ets mestra i et donen la baixa per qualsevol motiu estant embarassada, per poder cobrar el 100% has d'entregar al departament:
- Baixa medica de la SS (si ets interina) o del metge que et porta de la mútua.
- aquest document emplenat per tu: http://ensenyament.gencat.cat/web/.cont ... ons_it.pdf
- un paper del teu ginecòeg (pot ser privat) o llevadora del cap on hi posi el teu nom i les setmanes de gestació en les que estàs.

Així cobraràs el 100%. És igual si la baixa és per lumbàlgia, gastroenteritis, grip o el que us sembli. El meu cas es especial i no vaig haver d'entregar aquest paper, però en uns moments de dubte, els meus pares van anar a la meva metgessa de capçalera del CAP i va trobar un supòsit amb un nom algo així com "situacions derivades de l'embaràs que requereixen descans". El nom l'acabo d'inventar però era algo així.

Ara, si no estàs gaire segura de que te la donin o el que sigui, per cobrir-te les espatlles el que pots fer és dir-li que a classe amb l'estrés tens contraccions i després has d'estar tota la tarda al llit o sofà com un vegetal per refer-te i així no es pot viure.

Espero que no tinguis problemes. Jo tenia molta por al moment de demanar la baixa pel mateix motiu que jo (no tenia un dolors concrets ni res que fossin incapacitants, però anava cansadíssima i a partir de la setmana 27 era horrorós, només treballar-dormir pràcticament).
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: capseta » dc. oct. 11, 2017 5:06 pm

Anna Maria ha escrit:
tineta14 ha escrit:Hola Anna Maria, està clar que depèn molt del metge de capçalera que tinguis...és clar. Jo fa molts mesos que no vaig al metge (afortunadament) i sé que van canviar-me el metge i per tant no sé quin tinc ara...espero que algú amb empatia..!! No he entès el que vols dir amb la baixa de la mútua es cobra el 100%...? Però si vas al metge de la SS i dius que et fa molt mal a les lumbars i que vas molt cansada, per exemple, i tens la sort que et donen la baixa, aquesta és baixa mèdica i, per tant, cobres el 100% fins el dia del part, no???


Bones de nou,
doncs si t'aculls a la SS la baixa serà per contingència comuna, i no es cobra el 100% del sou, mentre estiguis embarassada. Fins al 3r dia de baixa no es cobra, del 4t al 20è es cobra el 60% i del 21è en endavant el 75% del sou. Quan ja hagis parit sí, passaràs a cobrar el 100% del sou, perquè serà baixa per maternitat.
Abraçades,
Anna Maria



Amb el personal docent va diferent. Ara li he passat el document que ha de lresentar per cobrar el 100%.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 11, 2017 5:09 pm

Ostres, doncs millor si pot cobrar el 100%!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
linki
Entrades: 1
Membre des de: dt. gen. 09, 2018 10:54 pm

Re: Cansament i baixa

EntradaAutor: linki » dt. gen. 09, 2018 11:04 pm

Et comento el meu cas particular concret que es semblant

Jo estava en una galería / exposició y vaig mirar que per risc en el treball compte a partir de la setmana X (ara no la recordo) el tema de pujar i baixar escales per anar al vestuari a cambiarme. Ho vaig parlar amb el de RRHH de l'empresa i ningú em va dir res pero van enviar un informe desfaborable sobre la baixa a la mútua.

Quan els hi vaig dir que ho consultaria amb un advocat el tema (pero de bon rotllo) per tenir asesorament, als 30min em va trucar el jefe de RRHH (d'una molt gran empresa) per dir-me que si que es cobria que s'havia equivocat.

En aquest plaç la meva comadrona em va dir que portés be l'embarás que anés al metge i que digués que em fa mal l'esquena (que segur que a totes ens ho ha fet, pero anem tirant) que no hi ha metge al món que digui que no es vertitat i que no s'atreveixi a donar-li a una embarasada. Ho vaig fer i es vertitat.

Sobre el mal humor i el cansament general a mi em va anar molt be un corrector d'esquena https://correctordeespalda.net perque veia que el malestar m'afectava al humor inclús.

AL final em van cambiar la baixa de SS per la de la mútua que es cobra el 100% (com han indicat uns missatges mes amunt sobre el funcionament. Del 1 al 3: NO del 4 al x el 60% i així succesivament)


SALUTACIONS!

Torna a “Salut (de les mamis)”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::