mamografia

i també dels papes!
Avatar de l’usuari
Eimy
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

mamografia

EntradaAutor: Eimy » dt. maig 05, 2015 10:08 am

hola noies! doncs obro aquest tema perquè el gine m'ha dit de fer-me una mamografia per control, perquè per edat comença a tocar, tinc 37 anys, i mai me n'han fet cap.
La qüestió és que tinc unes quantes amigues que m'han espantat dient que fa mal, que és desagradable, que els pits estan molt estrujats ?-). Voldria saber les vostres opinions, us ha fet mal a vosaltres?
I té a veure tenir el pit gran o petit?
gràcies! :globus:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: mamografia

EntradaAutor: Cayena » dt. maig 05, 2015 10:33 am

Hola
Jo me n'he fet en dues ocasions, de mamografies i, si, no t'enganyaré, t'estrujen el pit i es força desagradable, ja que el posen entre dues plaques, primer en horitzontal i després en vertical. Fa una mica de mal, però molt suportable, i dura poqueta estona. Jo tinc el pit petit i potser els costa més agafar-lo sencer, però no crec que faci més o menys mal en funció de la mida del pit.
Per mi es molest més que dolorós, desagradable diría jo, però mira, és un momentet i ja està.
Jo sempre dic que si els homes s'haguessin d'estrujar els ous per fer-se aquesta prova ja s'hauria inventat un mètode alternatiu, hehehehe
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: mamografia

EntradaAutor: Maria V. » dt. maig 05, 2015 12:34 pm

Jo sóc viva gràcies a una mamografia rutinària. Em van trobar un càncer, vaig fer el tractament (cirurgia, radioteràpia i quimioteràpia), el diagnòstic va tenir lloc a l'octubre del 2002 i no he tingut cap metàstasi (jo vaig néixer el 1943; sóc al SP com a àvia). Maria Aurèlia Capmany, Montserrat Roig o Maria Mercè Marçal (i tantes dones menys il·lustres) potser encara serien entre nosaltres... Què és, que et pressionin una mica els pits un cop a l'any, si et pot salvar la vida?
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: mamografia

EntradaAutor: Menudeta » dt. maig 05, 2015 7:26 pm

Agradable no és però tampoc és que sigui dolorós, a més la fan molt ràpid. Jo me n'he fet varies I tot I tenir el pit operat d'un tumor doncs ès suportable. És pitjor per mi es passejar-me per allí amb les tetes a l'aire!
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: mamografia

EntradaAutor: inger_0 » dt. maig 05, 2015 11:14 pm

Hola,
Sí que és desagradable i per mi és un dolor intens i curt, però que se't fa llarg, perquè estàs allà amb el pit atrapat i no et pots moure. Però com diuen les companyes val la pena el sacrifici.
També t'haig de dir que depèn de com són els pits pot fer més mal, p.ex. si són fibrosos.
I també cal tenir en compte que hi pot haver altres opcions: en el meu cas, com que tinc antecedents familiars, la meva gine del CAP em va començar els controls de jove i com que no em volia irradiar tant doncs vem fer una mamografia inicial de referència i després hem anat fent ecografies...
Avatar de l’usuari
Eimy
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

Re: mamografia

EntradaAutor: Eimy » dc. maig 06, 2015 8:19 am

Moltes gràcies per les vostres respostes :-()-) , de fer-me-la me la faré, però només volia saber altres punts de vista. M'han posat molta "por" al cos i la veritat és que no em fa cap gràcia fer-la, però ho faré.
Com la revisió anual al ginecòleg, ara també se li ha de sumar la mamografia. Precissament el dilluns vaig anar a revisió i aquest any sí que m'ha dit que per edat me l'he de fer.

Menudeta i Maria, m'imagino la dura experiència que heu passat. Jo he perdut els 2 ovaris a causa de quistes, els 2 benignes, però fa 10 anys que vaig perdre el 2on i gràcies a l'ovodonació he pogut ser mare. Acceptar el que em va passar amb 27 anys va ser molt dur, però afortunadament no vaig haver de passar per cap procés de quimio o radio.

Gràcies valentes :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Eimy
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

Re: mamografia

EntradaAutor: Eimy » dt. maig 26, 2015 7:32 am

Ja està, ahir me la vaig anar a fer i teniu raó: no és gens agradable, però no fa mal. Ara ja no estic assustada, però ahir estava tremolant quan vaig entrar,..., i tenia tan interioritzat que em faria mal que em sentia aterrada i em vaig marejar una mica i tot. Però res, em vaig seure a la cadira amb el cap als peus i després d'autoescalfar-me les galtes em vaig plantar i vaig aguantar.
És increïble com pot ser que els prejudicis i les pors ens puguin jugar aquestes males passades i fer-nos viure aquests mals moments. Com m'agradaria no haver escoltat tan com vaig fer a les persones del meu entorn que em van explicar la part tan dramàtica de la mamografia z2:-) I segurament per elles ho va ser, però la pel·lícula que m'havia muntat jo, anava molt més enllà de la realitat.
Demà aniré a recollir els resultats, espero que tot estigui ok.

Que passeu un bon dia :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
Imatge

Torna a “Salut (de les mamis)”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::