Copa menstrual i compreses de tela

i també dels papes!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. maig 05, 2016 10:32 pm

Hola!!

Abans de quedar-me embarassada ja m'havia interessat per mirar alguna cosa sobre les copes menstruals però no m'havia acabat de decidir. Després va venir l'embaràs, i com que encara dono pit no m'ha tornat a venir la menstruació però és un tema que he tornat a plantejar-me. Amb la nena vam decidir provar els bolquers de tela i crec que són una molt bona alternativa als "convencionals", són ecològics, estalvies, etc la principal pega és que la roba de bebè no està pensada per aquests bolquers i hi ha molta cosa que no els ajusta bé, així que combino tela amb "normals". Com que estic contenta amb els bolquers, vaig motivar-me de nou a mirar alternatives a les compreses "convencionals" i he vist que hi ha varies opcions de compreses de tela i de copes menstruals. He aprofitat una oferta que vaig trobar i he comprat una copa meluna per 6,60 euros (si no em va bé, no serà una ruina jiji) i també un pack de 3 compreses de tela de imse vimse. No sé si em vaig precipitar i hauria d'haver buscat més... Hi ha molta diferència entre unes marques i altres? És pràctica la copa menstrual? Quantes copes i/o compreses són necessàries?

Suposo que com vaig fer amb els bolquers començaré provant i ja compraré més stock si veig que em funcionen però agrairia la vostra opinió sobre coses a tenir en compte abans de comprar-les, com es renten, etc.

Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
sandysc85
:: gosset
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dj. ago. 20, 2015 4:26 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: sandysc85 » dv. maig 06, 2016 6:04 am

Bon dia maca!!

Jo només et puc parlar de la copa menstrual, tot i que fa relativament poc que l'empro (9 mesos). Per mi és una MERAVELLA!!!!

Utilitzo una única copa (l'única que tinc, vaja) i la trobo súper pràctica. La pots buidar tants cops com sigui necessari, i només l'has de bullir abans i després d'haver-la utilitzat (i eixugar-la bé). Durant el que dura la regla, basta passar-la d'aigua i te la tornes a posar.

Per posar-la sí que es necessita una mica de pràctica (com amb tot, vaja), però un cop li tens agafat el truc, no la canvio per res! I et pots oblidar de diferents mides de tampons i salvaslips i compreses!

A més, que com dius, és molt més ecològica i a la llarga, surt molt més barata. La meva és una Iriscup, i sé que hi ha diferents marques, però no crec que hi hagi gaire diferència d'unes a altres...

Jo t'animo a que ho provis! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: marta9 » dv. maig 06, 2016 6:10 am

Copa menstrual només en necessitaràs una, i és un dels grans invents de la humanitat! Jajaja... No de debò, és genial, acaba amb aquella sensació de brut que tens quan tens la regla... No males olors, ni humitat ni picors... I és tan còmoda que sovint se m,ha oblidat que la duia posada!

Al principi pot costar una mica ficar-la i treure-la amb comoditat, però en un parell de dies ho tens! Quan vaig a fer pipí aprofito per buidar-la al wc i rentar-la. Quan acabo amb la regla, la bullo i la guardo.

Jo n he probat dues, la mooncup i la fleurcup. Les dues son més o menys igual...
Imatge
Imatge
Imatge
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: pesol » dv. maig 06, 2016 7:50 am

Jo com ja t'han comentat, no canvio la copa menstrual per res!! Jo fa ben bé 2 anys i pico que la utilitzo. En tinc una, marca naturcup. No n'he provat cap altra. La única cosa és que el primer-segon dia de regla uso també un salvaslip (igual que feia també amb els tampons), per evitar tacar en cas de mini-fuga. Jo n'estic molt contenta, dubto que em torni a passar mai als tampons.

Sobre les compreses de tela no les he provat.

altres posts en parlen:
http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic ... 56&t=48504
http://www.socpetit.cat/forum/viewtopic ... 325b52c827
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: FloR » dv. maig 06, 2016 8:46 am

Amunt les copes! Jo faig servir la mooncup des de fa més de 4 anys, la mateixa.. Jo la buido i rento matí i nit, no em cal més sovint..
De compreses vaig comprar salvaslip imse vimse i molt contenta també, te'ls treus els pases de seguida per aigua ben freda i a la rentadora, els rento igual que els bolquers, aigua freda, sabó i sense suavitzant (important)! Ara estic esperant comanda de compreses de diverses mides i una bosseta impermeable de roba per portar-les..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
olotina
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dt. des. 01, 2015 4:05 pm
Ubicació: Olot

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: olotina » dv. maig 06, 2016 9:04 am

Jo ara estic embarassada però abans de l'embaràs m'ho havia plantejat. Tinc alguns dubtes:
La copa la pots portar durant quantes hores seguides?
Queda totalment a dintre el cos? Si és així, com s'extreu?

Gràcies!
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Gesmil » dv. maig 06, 2016 9:35 am

olotina ha escrit:Jo ara estic embarassada però abans de l'embaràs m'ho havia plantejat. Tinc alguns dubtes:
La copa la pots portar durant quantes hores seguides?
Queda totalment a dintre el cos? Si és així, com s'extreu?

Gràcies!

Les hores depen de la quantitat de fluxe. Però a diferència de la compresa, al fer el buit no tens per què embrutar si un dia ets fora de casa i no t'ho pots canviar tant sovint. Queda dintre del cos, però té com un sortint que queda quasi a la superfície, que et serveix per estirar i extreure-la.

Jo que sempre he tingut molta quantitat i m'han molestat tant tampons com compresses perquè tinc la pell sensible, començar amb la copa va ser un gran alleujament.
És cert que et pot passar que estiguis fora de casa i els wc tinguin la pica a fora, comuna. Però en aquest cas pots abocar el fluxe a la tassa i eixugar-te les mans amb paper i ja te les rentaràs quan surtis.
Ja us dic, abans tacava molt les calcetes i amb la copa pràcticament mai. A part de més barata és sostenible i no deixa residus i blanquejants dins del cos.
Només us heu de fixar que sovint hi ha dues talles, depenent de l'edat i si heu tingut fills.
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: illeta25 » dv. maig 06, 2016 10:23 am

Una altre fan de la copa menstrual!!
Fa pocs mesos que l’estic utilitzant i és el millor que e provat mai! La recomano el 100 % :ok:
La que faig servir es la Lili cup plegable que porta una caixeta per poder-la guardar. Responent algú que preguntava les hores que es pot arribar a dur a les instruccions si no m’equivoco posa 10 hores però això dependrà de la regla que tinguis...
Abans de fer servir la copa amb el tampax agafava bastantes infeccions d’orina ara amb la copa no ne tingut cap >.-<:
Imatge
rorquin
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dc. maig 29, 2013 3:01 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: rorquin » dv. maig 06, 2016 5:23 pm

Doncs a mi em passa si fa no fa com a tu: d'embaràs en embaràs i tiro perquè em toca <:-< :-o00m <:-< , però en el meu cas (i, com tu, després de provar els bolquers de roba) em vaig comprar unes compreses de roba abans de sentir a parlar de la copa.
Sempre he tingut les regles una mica imprevisibles i força abundants, de manera que encara no he trobat la compresa que em vagi bé (tinc unes Imse-Vimse de talles mitjana i gran, i les mitjanes no em serveixen per a res, i les grans només per als darrers dies, de poc flux). A més, sóc profe i no puc canviar-me la compresa tan sovint com calgui: he d'esperar al pati o a l'hora de plegar i, generalment, ja és massa tard :-()(.-) .
Vull provar la copa quan torni a menstruar, perquè n'he llegit meravelles, però les compreses... de salvaslip van molt bé i poca cosa més.
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Gesmil » ds. maig 07, 2016 2:24 pm

rorquin ha escrit:[/b].
Sempre he tingut les regles una mica imprevisibles i força abundants, de manera que encara no he trobat la compresa que em vagi bé .

En aquest cas, com a mi, la copa t'anirà especialment bé: si un dia creus que et baixarà, te la pots posar sense problemes, encara que finalment no et baixi. Això amb el tampó no és recomanable.
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Vampirets » ds. maig 07, 2016 6:18 pm

Jo també te la recomano al 100%! La vaig començar a utilitzar després de l'embaràs (fa uns 4-5 anys), i realment m'ha canviat la vida. Jo tinc moltíssim fluxe, i els dies més forts la buido cada 3-4 hores. Això sí, la combino amb compreses (normalment de tela). Fins i tot la meva parella n'està content: s'embruta menys, el lavabo no fa pudor de compreses brutes... realment, el millor invent!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: VespresVerds » dg. maig 08, 2016 11:56 am

A mi el que em preocupa és no parar per casa en moltes hores i no trobar un lavabo decent (AMB PICA DINS!!!) i poder-me canviar la copa. I d'altra banda, els meus dos primers dies de regla és molt abundant i tant sols el moment de buidar-la a la pica i netejar-la una mica, ja hauria tacat tot el terra :content: :ufs: A algú li passa?
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: FloR » dg. maig 08, 2016 2:21 pm

Jo la tinc molt abundant i la canvio tres cops màxim.. Al wc petit de casa no cal que m'aixequi per esbandir-la a la pica, però si m'aixequès tampoc cauria, crec jo.. De tota manera la percepció d'abundància canvia molt quan la fas servir, a mi els tampax plus no m'aguanten, haig de canviar compresa cada dues hores i la copa, en moltes hores, no la omplo mai..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Ninus » dg. maig 08, 2016 6:55 pm

VespresVerds et passa com a mi! El segon i tercer dia de regla una compresa em pot durar 1 hora allargant bastant! És treure-me-la i ja taco el terra...
M'interessa aquest tema però em fa por per la quantitat de regla que tinc...
Gesmil
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Gesmil » dg. maig 08, 2016 7:22 pm

Si estàs asseguda a la tassa, te la treus i la sang cau a dintre de la tassa. Agafes una mica de paper de wc per no pringar-te a tope les mans i cap a la pica. Cap problema!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Copa menstrual i compreses de tela

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. maig 08, 2016 11:10 pm

Hola noies!!

Gràcies a totes per contestar. He mirat els enllaços, no els havia vist, per això vaig encetar el tema de nou en comptes de fer-lo pujar, disculpeu-me!!!

Veig que majoritàriament parleu de la copa menstrual i la majoria comenteu els dubtes/pors que jo tenia: tacar el terra durant el canvi i neteja, etc. Suposo que la millor opció que tinc és provar-la i a veure què passa, jejeje la meva idea per començar és anar combinant amb les compreses fins que hi agafi pràctica. Si realment aguanta unes 8h podria intentar dur-la tota l'estona sense canviar-la mentre estic a la feina, però caldria comprovar si realment aguantaria el meu fluix tantes hores (també tinc la regla bastant abundant, tot i que diria que no tan com la ninus o la VespresVerds).
He trobat una comparativa de 5 marques de copes menstruals que m'ha sembla bastant objectiva i molt detallada, si a algú li interessa li dic com trobar-la ja que crec que no es poden adjuntar enllaços d'altres pàgines al fòrum, oi?

Sobre les compreses de tela no hi ha ningú que em pugui dir quines són millors? També he trobat una pàgina on feien una comparativa d'algunes marques però no parlen d'un parell de les que jo havia mirat... La meva idea per a les compreses és fer-les servir de suport per a la copa (per possibles fugues) però també per a la nit per exemple, ja que tot i que diuen que la copa pot aguantar tota la nit segons l'abundància de la menstruació tampoc no sé si me'n fiaré quan arribi el moment... I si no li agafés al truquillo a la copa, doncs crec que passaria a les compreses de tela en exclusiva, ja que em fa pal tornar a les altres, a part de l'estalvi econòmic a la llarga (les de tela d'entrada són una mica cares, no us sembla? En comparació als bolquers que tenen molta més elaboració i tela...) últimament em molestaven per la olor, i picors!

Jo estic mirant les compreses de Charlie Banana, Tierra sabia, Mam Ecofit, o Imse Vimse (les que ja vaig comprar), diria que són les que surten més bé de preu i que semblen de qualitat. El meu problema, no és tan per l'abundància (que sí però no exagerada normalment) sinó per la durada, 6-7 dies tranquil·lament, i si n'he de comprar suficients per utilitzar-les en exclusiva i rentar-les totes juntes només al final, vull que siguin de qualitat però si pot ser també econòmiques!

Torna a “Salut (de les mamis)”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::