tiroides

i també dels papes!
martamc
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dv. abr. 15, 2016 7:10 pm

tiroides

EntradaAutor: martamc » dc. des. 28, 2016 1:07 pm

No he trobat cap post que parli dels que patim tiroides. Algu per aquí amb tiroides?
A mi m'han diagnosticat hipertiroidisme autoimmune fa 1 mes i mig i la veritat és que he tingut moltissims simptomes. Ara que estic millor fisicament, em surten totes les pors i ansietat ( ja que han estat més d'un any per diagnosticar-me). A algú més li passa?
A veure si podem compartir les nostres experiències, fins ara per mi les tiroides han estat unes grans desconegudes i mai m'hagués imaginat que controlessin tantes coses!
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: madame3 » dc. des. 28, 2016 3:55 pm

Hola! Aquí una entesa en el contrari: hipotiroidisme autoimmune, però els extrems es toquen.

Aquest és un llarg viatge el que tenim per davant. A mi m'ha ajudat molt canviar de xip i no plantejar-me res més enllà del que diuen els metges. Per sort, he trobat informació molt valuosa que m'ha tornat la salut. Això sí, ha anat acompanyat d'un canvi de percepció.

Hi ha una doctora americana que es diu Amy Myers que ha escrit alguns llibres sobre temes autoimmunes i ella mateixa va tenir Graves (hipertiroidisme). Aquí el seu link:
http://www.amymyersmd.com/2014/02/hyperthyroidism/
A aquesta llista de recomancacions d'aquest article, afegiria que també s'ha de fer un treball intern emocional, plantejar-se coses, etc., no quedar-se en el material, sino també en l'immaterial.

Bé, espero que et sigui d'ajuda i entenguis l'anglès, perquè en llengua castellana hi ha ben poca cosa.

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: tiroides

EntradaAutor: emfer » dc. des. 28, 2016 4:04 pm

Hola!

jo també tinc hipertiroidisme :-o00m :-o00m
després de perdre el meu anterior embaràs em vaig començar a trobar malament, a tenir taquicàrdies, el cor súper accelerat... i em van diagnosticar.

Em van explicar que és un tema hormonal, tot i que la meva sogra que es terapeuta en bioneuroemoció m'ha donat la seva versió sobre els orígens emocionals.

Total que al cap de res em vaig tornar a quedar embarassada i de moment només em puc prendre una medicació que simplement em fa "anar passant", el meu endocrí diu que tinc una hormona cabrona :miko: , que li costa moooolt de reaccionar. Demà torno a tenir visita, a veure que tal, jo almenys m'ho he pres amb calma i la veritat és que em trobo força bé i sense símptomes.
martamc
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dv. abr. 15, 2016 7:10 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: martamc » dc. des. 28, 2016 5:13 pm

moltes gràcies per la informació, sé que tenim un llarg camí per endavant, m'ho hauré de prendre amb calma.
quan les tiroides et donen tants símptomes que no pots anar a treballar, i a sobre, et capgira la teva vida (i la dels teus) no saps com agafar-t'ho!
ara que el cor ja no va tan accelerat, no tinc dolors musculars ni tremolors ja és una altra cosa! però t'adones que les tiroides ho controlen tot quan tens canvis d'humor sobtats i saps que són d'això (tot i que alguns metges et deixin anar que potser m'ho hauria de fer mirar...) Qualsevol altre hauria pensat que s'estava tornant boja!!
almenys veig que no sóc sola en aquesta lluita, sempre he estat positiva i ara està costant!
Avatar de l’usuari
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: elpoma » dc. des. 28, 2016 5:21 pm

Hola noies!!

Doncs jo estic a l'altra banda. Hipotiroidisme. Després de 6 mesos del diagnòstic estic súper bé, medicant-me cada dia i per tota la vida però em trobo perfecte!!
A mi me'l van diagnosticar perquè no em podia quedar embarassada, ara ja tinc llum verda per tornar-ho a intentar des de l'octubre, però de moment res de res.
Jo associava la tiroides al pes, i m'he sorprès de tot el que controla al nostre cos: l'estat d'ànim i tota una sèrie de problemes físics que mai hagués associat a l'hipotiroidisme (a mi em va caure tot el pèl de les cames i els braços, i del cap ni us explico, tenia rampes tot el dia, m'ofegava al fer 2 passes, la pell fatal, parlava molt poc a poc...). Però ara ja està, intento mirar endavant i viure el dia a dia.

Ens llegim guapes!!!!!
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: tiroides

EntradaAutor: emfer » dc. des. 28, 2016 5:27 pm

Ànims noies!
com dieu la tiroides controla tantes coses que tenir-la desmarxada és un daltabaix considerable, per sort amb la medicació almenys jo em trobo força bé, i encara no he aconseguit estar del tot dins dels límits normals...
Ens llegim ;)
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: jaruma » dj. des. 29, 2016 6:46 am

Hola noies,

Jo encara he d'anar al metge per saber si tinc el problema o no. El cas és que tinc molts símptomes (pujada de pes, m'ha deixat de crèixer pèl a les cames, el del cap em cau molt, em fa mal tot...), però com fa quasi dos anys que dono pit al meu fill, crec que també pot ser degut a un canvi hormonal passatger. Sabeu si la lactància pot "imitar" una mica els símptomes del hipotiroïdisme?

Després del part les analítiques van sortir bé, però he llegit que amb una analítica normal no n'hi ha prou.

En fi, molts ànims a totes!
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: tiroides

EntradaAutor: emfer » dj. des. 29, 2016 6:59 am

Ostres jaruma, ni idea...
Però ves al metge i comentar-li, perquè no costa res que et demani una analítica i descartis O no el tema de la tiroides. Si realment tens un problema de tiroides lo millor és saber-ho i controlar-ho al més aviat possible!
Avatar de l’usuari
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: elpoma » dj. des. 29, 2016 9:17 am

Ostres Jaruma, semblen tots els símptomes que tenia jo, de totes maneres això de la lactància ni idea. Ves al metge i que et faci una analítica completa.

Si és això, quant abans ho controlis millor.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: madame3 » dj. des. 29, 2016 9:54 am

Hola!
Jaruma, tu descrius un problema típic d'hipotiroidisme. Al tanto perquè els valors de laboratori de la TSH estàn desactualitzats i es considera bona una TSH de fins a 4,5 i això no és cert, a partir de 2-2,5 es comencen a tenir símptomes. El valor de les T4 i T3 lliures també s'han de mirar, que estigui en rang alt.
Mira a veure en antigues analítiques que no et surti ja la TSH més alta de 2…
I no, la lactància no ha de donar aquests símptomes.
Que et mirin també els anticossos TPO i TG que indicaran si és tiroiditis autoimmune. I si trobes un metge que no et fa ni cas, ves-t'ho a fer per laboratori privat, que no són excessivament cars. A Bcn hi ha dues endocrines que estàn actualitzades amb el tema hipotiroidisme, la resta no fan cas dels símptomes. És molt trist.
Vinga, posa't a la feina i veuràs com millores molt!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: jaruma » dj. des. 29, 2016 2:42 pm

Gràcies noies! És que ha coincidit que he fet 40 anys i he tingut un fill, i per això no li donava importància a estar cansada, que em faci mal tot, engreixar-me molt... Però ja començo a pensar que no és normal.

Una cosa que em passava abans de l'embaràs, i ja no em passa, és que uns dies al mes em notava com si se m'imflemés a dins del coll, com una tibantor, i coincidia amb que estava cansadíssima i molt trista, només amb ganes de dormir. I després se'm passava. Segons el metge de capçalera no era res, però jo crec que sí.

En fi, crec que buscaré directament un endocrí. Sabeu algú per la zona de Girona/Maresme?
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: madame3 » dj. des. 29, 2016 5:38 pm

Per experiència, tendries molta sort si el metge que et trobi i et vegi una TSH d'entre 2 i 5 et mediqui, inclús fins a 10. Jo aniria a la doctora Carme Llobet a Bcn o la doctora Claret, aquesta última també passa visita online.

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: capseta » dj. des. 29, 2016 9:08 pm

Jaruma, d'endocrí et puc recomanar al que jo vaig, jo hi vaig per mútua al baix empordà eprò té la seva consulta particular a girona, plaça independència, és el Dr. Carreras Figols.

La meva mare, que ha patit molts més problemes de tiroides que jo (començant amb hipertiroidisme autoinmune- malaltia de graves-basedow en forma severa), ara va a un particular pagant tot i tenir mútua, ja que hi confia molt.

Tots dos molt recomanables però el nom del seu ara no el recordo, si t'interessa ho pregunto. També a Girona ciutat.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 30, 2016 1:02 am

Hola noies!!

Doncs jo tinc hipotiroidisme post-part... Des de fa molts anys a les revisions al metge d'empresa em deien que les tiroïdes "se'm palpaven" i em feien analítiques més específiques però els valors deien que sortien bé...

Després del part vaig notar que tot i la lactància no m'aprimava pràcticament gens (tot i que no sempre la lactància fa aprimar tan com em pensava....) , estava de mal humor, cosa que relacionava amb el cansament, que hi havia dies era extrem! Per variar la primera idea és que és per la nena, he d'agafar el ritme, bla, bla, bla I la veritat és que la meva nena ha estat una santa a les nits des del primer dia, es desperta sovint per menjar (encara ara) però s'adorm també molt ràpid de nou. A mi el que em va fer reaccionar va ser veure'm un dia al mirall a la pelu!! Vaig agafar i vaig dir, ja toca un repàs que aquests cabells ja no es poden suportar i mentre me'l tallaven vaig aixecar la vista i vaig veure que al empassar la saliva se m'inflava el coll de manera exagerada!! Ho vaig tenir clarissim, aquella mateixa setmana vaig anar al cap, només de palpar-ho i veure-ho em van citar per analítica i abans dels resultats ja em van dir que pràcticament segur seria hipotiroidisme post-part... Mínim un any de tractament i potser després em regulava de nou, o no i ja ho tindré de per vida...

Un cop trobada la dosi de medicació no noto símptomes, ningú diria que tinc res, tot i que jo a vegades sí em noto "rara", irritable, de mal humor... La veritat és que sóc una mica despistada i a vegades se'm passa l'hora de la medicació, o la prenc quan ja he menjat... :ufs: Precisament avui m'he fet una analítica per controlar com està el tema. Espero que els meus "despistes" no hagin tingut moltes repercussions...

Ànims a totes, almenys tenim la sort de disposar de medicació per regular-nos i millorar els símptomes!

Ah! I que us caigui el pèl de les cames no ho trobo mala idea jejeje jo tinc la mala sort de patir el contrari i tinc pèl on no n'hi hauria d'haver!! Per exemple a la barbeta! O tres contats al pit!!! He d'estar pendent de fer records de làser o amb les pinces a punt i és una gran merda!!!!
Avatar de l’usuari
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: elpoma » dv. des. 30, 2016 2:15 pm

Veus, això del pèl de les cames també m'estava bé a mi, em van quedar unes cames... finíssimes. >.-<:

Ara ja torno a estar com abans (per sort no sóc molt peluda).

A mi també m'han dit que probablement se'm van disparar després de l'embaràs, de moment fent controls, però a mi l'endocrina em va dir ja de per vida, controlant la dosi, pot pujar o baixar, però sempre medicant-me.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: jaruma » dc. gen. 04, 2017 2:38 pm

Torno a passar per aquí perquè tinc uns quants dubtes. He mirat analítiques antigues, i resulta que l'any abans d'estar embarassada (fa 3 anys) em va sortir 300 i pico (segons el metge, tot normal, però segons els estudis, problema d'hipotiroïdisme), i l'any passat 200 i pico. Aquestes oscilacions són habituals?

Vull anar a fer-me una analítica, però per privat, perquè si no m'he d'esperar massa. He de demanar que em mirin el T3 i T4, anticossos Tpo i tg... res més? I sabeu si per mesurar això s'ha d'anar en dejú?

I he estat mirant opcions, i la visita online de la dra Claret seria el més pràctic, però posa que no pretèn substituir les visites presencials. Algú ho ha provat? Jo a Bcn no puc desplaçar-me fàcilment entre setmana. Què penseu que és millor, visites online amb una doctora de les més actualitzades en el tema, o visita tradicional amb un metge que potser no està tan al dia?

Gràcies i perdoneu tan dubte!!
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: tiroides

EntradaAutor: emfer » dc. gen. 04, 2017 3:23 pm

jaruma ha escrit:Torno a passar per aquí perquè tinc uns quants dubtes. He mirat analítiques antigues, i resulta que l'any abans d'estar embarassada (fa 3 anys) em va sortir 300 i pico (segons el metge, tot normal, però segons els estudis, problema d'hipotiroïdisme), i l'any passat 200 i pico. Aquestes oscilacions són habituals?

Vull anar a fer-me una analítica, però per privat, perquè si no m'he d'esperar massa. He de demanar que em mirin el T3 i T4, anticossos Tpo i tg... res més? I sabeu si per mesurar això s'ha d'anar en dejú?

I he estat mirant opcions, i la visita online de la dra Claret seria el més pràctic, però posa que no pretèn substituir les visites presencials. Algú ho ha provat? Jo a Bcn no puc desplaçar-me fàcilment entre setmana. Què penseu que és millor, visites online amb una doctora de les més actualitzades en el tema, o visita tradicional amb un metge que potser no està tan al dia?

Gràcies i perdoneu tan dubte!!


Hola Jaruma,
no et puc ajudar massa perquè d'hipotiroïdisme no controlo, jo tinc hiper, malaltia de Graves concretament, i a les analítiques em miren només el TSH i la T4.
jo crec que és millor que vagis directament a consulta a un que estigui especialitzat, actualitzat i que controli que no a qualsevol altre, segur que n'avançaràs més amb el tractament, que això de la tiroides acostuma a ser lent.
A veure què et diuen per aquí, que he vist que hi ha força gent que controla bastant d'hipotiroïdisme.
Ànims!
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: capseta » dc. gen. 04, 2017 7:13 pm

Hola!!

No conec aquesta metgessa que dieu, eprò el metge al que jov aig i que t'he recomanat he de dir que és molt "conciencudo". I que no s'està de fer totes les analitiques, revisions i seguiment que calgui, i no s'està de tonteries per medicar.

En el meu cas quan es considerava hipotiroidisme subclinic (quan surten valors alterats però no es consideren suficients com per medicar) i tenia alguns símptomes (tampoc una exageració) ja va dir-me de començar a medicar.
En la cerca de l'embaras ja va preferir apujar-me la dosi per si de cas i refisió en embaras l als 4 emsos si no aconseguia panxu.
Va s el millor que podia fer, vam assegurar que estava en els valors optims.
I ara que en 15 dies he passat de tsh de 2,09 a 2,51va decidir pujar la dosi moooolt poquet i revisió en un mes.

Com veus no s'està de tonteries. Motls altres metges haurien esperat i bla bla bla... ell diu que prefereix evitar trobar-nos amb el problema, que si fem bon seguiment sempre podem tirar enrere i baixar medicacio altre cop.



Emfer, molts anims amb la graves, com portes l'exoftalmia? En el cas de la meva mare va ser la pitjor part.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: tiroides

EntradaAutor: emfer » dj. gen. 05, 2017 12:03 pm

capseta ha escrit:Hola!!

No conec aquesta metgessa que dieu, eprò el metge al que jov aig i que t'he recomanat he de dir que és molt "conciencudo". I que no s'està de fer totes les analitiques, revisions i seguiment que calgui, i no s'està de tonteries per medicar.

En el meu cas quan es considerava hipotiroidisme subclinic (quan surten valors alterats però no es consideren suficients com per medicar) i tenia alguns símptomes (tampoc una exageració) ja va dir-me de començar a medicar.
En la cerca de l'embaras ja va preferir apujar-me la dosi per si de cas i refisió en embaras l als 4 emsos si no aconseguia panxu.
Va s el millor que podia fer, vam assegurar que estava en els valors optims.
I ara que en 15 dies he passat de tsh de 2,09 a 2,51va decidir pujar la dosi moooolt poquet i revisió en un mes.

Com veus no s'està de tonteries. Motls altres metges haurien esperat i bla bla bla... ell diu que prefereix evitar trobar-nos amb el problema, que si fem bon seguiment sempre podem tirar enrere i baixar medicacio altre cop.



Emfer, molts anims amb la graves, com portes l'exoftalmia? En el cas de la meva mare va ser la pitjor part.


Hola capseta!
he hagut de mirar que és això de l'exoftalmia... o sigui que ja veus que jo d'això no en tinc ;)
la veritat que els meus símptomes van ser ansietat i cor a tope (mooolt a tope, amb alguna taquicàrdia i tot), i com que va coincidir amb l'inici de l'embaràs em van enviar a urgències i m'ho han tractat molt ràpidament.
De moment he anat a l'endocrí cada mes, el primer mes ja em vaig notar molta milloria dels símptomes i ara només se'm desmarxa el cor una mica de tant en tant. Finalment aquesta última analítica ha començat a sortir millor, tot i que l'endocrí no estava massa content :-o00m
Ja em va comentar que fins que no acabi l'embaràs i la lactància no em podrà donar la medicació realment efectiva, que ara de moment parem el cop amb el Propycil que és l'únic que es pot prendre amb l'embaràs.
Jo, però, després del subidón que em va donar amb poc temps estic súper contenta amb la resposta a la medicació i espero que ben aviat estigui dins dels nivells normals (i ja si tinc sort que desaparegui la Graves del tot, que en un 50% dels casos passa) :ok:
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: tiroides

EntradaAutor: capseta » dj. gen. 05, 2017 12:27 pm

Doncs espero que et desaparegui amb poca cosa emfer!! I me n'alegro molt de que no tinguis exoftalmia, la meva mare ho va patir molt... i fins que no ho vam solucionar (hi vam estar mes de 2 anys provant de tot fins que al final van haver de fer el més agressiu, una operació molt xunga), van poder tractar la tiroides, de fet desactivar-la amb iode radioactiu.
Però com et dic espero que no hagin d'arribar a això amb tu.

Petons!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F

Torna a “Salut (de les mamis)”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::