Viure a Vilafranca

Explica'ns on vius
Avatar de l’usuari
puski
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

Viure a Vilafranca

EntradaAutor: puski » dg. jul. 26, 2015 11:10 pm

Hola a tothom!
Fa temps que no entro per aqui...
som de barcelona i tenim un nen de quasi 2 anys...i la veritat que vivim una mica ofegats, molt car, soroll...
jo sóc una enamorada de barcelona però ara ja no trobo el que necessitem. Vam començar a plantejar-nos anar a viure fora, tenin en compte que el meu marit treballa a l'hospitalet.
Després de voltar i mirar, ens hem decidit per Vilafranca del Penedes. A priori ens va agradar molt i creiem que hi estarem molt be, però no coneixem ningú ni tenim referencies sobre barris ni escoles ni res..
la veritat que m'espanta una mica tot aquest canvi!
Gent de Vilafranca, com s'hi viu al vostre poble???
Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dg. jul. 26, 2015 11:19 pm

Hola! Nosaltres som de Barcelona i farà 10anys que vivim a Vilafranca! Tot i que es viu molt bé, també t'he de dir que ens va costar una mica adapar-nos i fer-nos al poble.. Tenim dos nens, un de 4anys i un de 6mesos..
La qualitat de vida força bé, preus una mica més carets que a barcelona
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dg. jul. 26, 2015 11:23 pm

Escoles.. Hi ha de tot i bastanta oferta entre publiques i concertades, encara q de concertades tret d'una són totes religioses i desde el meu punt de amb un sistema una mica antiquat..
Si vols enviam privi i en parlem!
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dg. jul. 26, 2015 11:46 pm

Disculpeu faltes ortografia i talls missatges es que no sé que li passa al teclat del mòvil...
En quan tingui un moment em conecto desde ordinador i escric amb calma..
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: shibi » dl. jul. 27, 2015 10:06 am

Puski guapa!!!

Jo ja fa uns anyets que visc a Vilafranca :globus:
Sóc de El Vendrell però la meva parella és de Vilafranca de tot la vida.
Jo vaig venir a viure aquí amb ell farà uns 5 anys i m'hi he adaptat molt bé.
Conec bastant el poble, els barris i les escoles.

Tots els canvis són difícils però a la vegada bons. :ok:
Si vols preguntar-me algo (sobre barris etc. Ja heu començat a mirar pis??? Ara hi han molt bones ofertes) envia'm privi! o si algun dia baixeu per Vila quedem! Que tenim els peques setembrerus del 2013! :-)(-: :love:

Una abraçada!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
puski
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: puski » dl. jul. 27, 2015 3:18 pm

Cabana! Mil gràcies pel privat, seguiré preguntant segur :ok:
Shibi!! No saps quina alegria em dones! No ens coneixem en persona però ens hem ajudat molt per aqui, i sé que la Clàudia es una nena molt bonica i feliç i segur que el petitó de camí també!
Ara estem buscant pis, hi ha de xulos però no coneixem els barris. També estem pendents q ens diguin quines escoles bressol hi ha vacants. On els heu portat! Hi esteu contentes?

Estem il.lusionats però nerviosos porque no sabem si estem acertant amb aquest canvi...
Shibi et caurä un privat segur jiji
La veritat q com més informació mes tranquils estarem...
Gracies boniques!
Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dl. jul. 27, 2015 9:42 pm

De res, Puski! Encantada de poder ajudar-te! Aviam si entre totes les vilafranquines aconsseguim que, en cas de que decidiu venir,us sentiu vilafranquins el primer dia! Tema llar d'infants hi han varies de públiques i de privades. Els nostres, tant el gran com ara el petit q començarà el primer any, han anat a la pública que tenim al barri de La Girada. És diu "El Parquet" i genial, n'estem molt contents. A la web de l'Ajuntament (http://www.vilafranca.cat) a l'apartat d'Ensenyament pots accedir a tot ell llistat e informació tant de llars, com escoles, etc.. Així com també tens les dades per poder contactar amb el Dpt. d'Ensenyament i Escolarització del municipi on et podràn informar i assessorar sobre disponibilitat places, etc.

Shibi, quina gràcia trobar a altres vilafranquins!

Petons guapissimes!
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: shibi » dt. jul. 28, 2015 8:49 am

jiji puski, a mi també em fa il.lusió que hagueu triat Vilafranca per venir a viure-hi! :)
És normal que estigueu nerviosos, tots els canvis fan una mica de por per lo desconegut. Com diu la cabana, nosaltres encantades a ajudar-vos a que, si al final veniu a Vilafranca, us sentiu com a casa ;)
cabana ja t'ha donat tota la info on trobar totes les llars-col.legis que hi han aquí!. La nostre peque va a la llar d'infants el Picarol. És privada! jo n'estic molt contenta! La nostre primera opció era el "Parquet", per proximitat i per bones referències, però no vam ser-hi a temps en les inscripcions.

cabana! Si! quina gràcia trobar vilafanquins per aquí jeje I crec que vivim aprop!!! Jo visc al barri del Molí de'n Rovira! : lasito :
Per cert! jo l'any que vé hauré de començar a buscar escoles! A quina portes el teu nen gran??? Suposu que al Dolors Piera?? Opinions?? ;) Nosaltres estem entre el Cristòfor Mestres i el Dolors Piera.

Petons per les dos!!!
Imatge

Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dt. jul. 28, 2015 11:02 am

Shibi es podria dir que som de barris veïns! Vivim al costat del vostre barri, a la Girada! Quina gracia!
Tema escoles..ufff.. Encara recordo el mal de cap i mar de dubtes que vam patir l'any passat quan haviem d'escollir escola... Vinga a anar a jornades de portes obertes i cada dia tenia més embolic..
Vam descartar el Dolors Piera ja que en aquell moment no teniem gaires bones referències..tot i tenir-ho al costat de casa i al costat de la llar on aniria el petit..
Al final estàvem entre Cristòfor Mestre, Estalella i Sant Josep (antic Sta Anna)..
Total, que tota la canalla de l'escala van al St Josep i els de molts amics també i ens van parlar molt bé.. Si et soc sincera.. En aquell moment no ho tenia gens clar ja que les instal.lacions són molt però mooooolt antigues.. I és religiós.. Encara que et puc assegurar que no ho és a grans trets com per exemple el St Ramón..
Sí que tenen una assignatura que és la Religió però està més enfocada a les relacions entre persones (amistad, compartir..) i el que només sí que fan és explicar-lis què és i per què és cel.lebren algunes festivitats com són el Nadal, Setmana Santa etc..
Això sí, tenen llibres (fitxes) desde P3 i són bastant estrictes..
Veig que el meu fill i va supercontent (per mi es molt important) i la mestra de P3 és una passada! No hi podria haver una millor!
En fin, que això de decidir escola és tot un mal de cap..
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: shibi » dt. jul. 28, 2015 11:55 am

Uf! cabana!!! m'acabes de desquadrar jiji quin embolic de col.legis! merci per la info!
Crec que aquest any que vé haurem de fer una bona ruta de portes obertes per tot Vilafranca jeje

Quan comencen més o menys les portes obertes?¿?
Imatge

Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dt. jul. 28, 2015 1:14 pm

Aquest any va ser cap a finals febrer-principis març...
Avatar de l’usuari
puski
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: puski » dc. jul. 29, 2015 9:47 am

Boniques!! Sento el retràs en escriure... Anem de bolid...
Tot això era una idea i en qüestió de 2 dies s'ha accelerat tot.
Us explico una mica com va el procés, de fet gracies a vosaltres estem mirant pisos per la girada i el moli d'en rovira. No teniem cap tipus de referencia i les dues ens heu dit el mateix! Aixi que serà la primera opció! M'agrada el que dieu que és un barri jove!
Com veieu venim a Vilafranca definitivament...uf!! Cada cop que ho dic se'm fa un nus...estem il.lusionats però tenim aquella por de no equivocar-nos, si no m'adapto be...el canvi de bcn a aqui serà bèstia!

Be segueixo jeje, vaig trucar a l'oficina d'escolarització i en principi tenim plaça al Parquet, l'enxaneta i lola Anglada. Pel que heu dit intentarem al Parquet, em van dir q era la més gran...

I ja doncs trucant a pisos a veure si dissabte en podem anar a veure algun. Ja comencem vacances, anem al nostre poble al priorat i de cami hi anirem, i sino durant les vacances. Ens agradaria q a mitjans d'agost estigues pis i llar lligats i cap a l'octubre està instal.lats...

Ja se que no ens coneixem en persona però no sabeu com ens heu ajudat! Sou el nostre referent!! El Marc, el meu marit sempre em pregunta que ens recomaneu i a veure que m'heu explicat...
Estem veien pisos de 3 habitaciona molt xulos. En principi voliem 4 pero son un pel mes vellets... I el volem bastant nou. Per suposat si sabeu algu a cosa m'ho dieu jeje

Quan sapiga mes us informo i un dia podriem quedar!
Mil mil mil gracies!!
Veig que esteu contentes de viure-hi. Val la pena oi?
Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dc. jul. 29, 2015 11:03 am

Puski!! Que beeee!!!
No pateixis, tot sortirà fantàstic!
Jo també soc de Barcelona, i sí que vaig trobar a faltar bastant la meva ciutat, el caos, les aglomeracions...jijiji.. Però sempre es pot anar de visita i tornar cap al "poble" i així no haver de patir tot aquell caos al lloc on vius!
Vinga, et comento una avantatge més de viu-re a Vilafranca: com a familia us encantarà poder gaudir de passejades per les vinyes, muntanya, etc.. Sense haver d'agafar el cotxe!
Qualsevol cosa aqui estem!
No pateixis! Si veiem algun pis que estigui bé, no dubtis que t'ho direm! Com el busqueu? He llegit que 3-4habit, nou o seminou, oi?
Petons!
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dc. jul. 29, 2015 11:16 am

Per cert, el busqueu de lloguer o compra??
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: shibi » dj. jul. 30, 2015 8:27 am

Hola!!!

puski ! que bé que finalment us hagueu animat i decidit! >.-<: Ja veuràs que el canvi serà per a millor! si que venint de Barcelona el canvi és bastant dràstic! però ja veuràs que us hi adapteu bé! A mi bcn m'agrada molt...però no podría viure-hi. El ritme de la ciutat m'estressa molt. Suposu que, com tot, és adaptarshi.
Ja veuràs que tranquilets estareu aquí!.
I perfecte que encara hi hagin places a aquestes 3 llars!! :ok:
Ara a veure si aneu concretant cites per veure pisos i podeu lligar-ho tot ben ràpid.
Doncs si! quan baixeu per aquí podem quedar i us fem de guíes turístiques jaja
Jo hi estic molt contenta de viure aquí! Val la pena, ja veuràs! Com el penedès no hi ha res jajaja
Imatge

Imatge
Wiwi
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. jul. 30, 2015 8:56 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: Wiwi » dj. jul. 30, 2015 9:36 am

Hola noies!! Només volia compartir amb vosaltres la meva experiència. Nosaltres també som de Barcelona i per motius similars vam decidir fa 2 anys fer el canvi quan la meva filla en tenia 2. En el nostre cas, però vam ser més radicals, ja que marxàvem voliem anar a un poblet i a poder ser a viure a una casa (també tenim gos), així que el destí ens va portar ben a prop de Vilafranca a un poblet petit amb escola rural. Estem molt i molt contents tot i que s'enyoren coses de Barcelona, es clar...

Ara estem esperant bessons, en poques setmanes, i agraeixo molt l'espai i tranquilitat que tindrem aquí.

Espero que t'adaptis bé, qualsevol cosa que et pugui ajudar aquí em tens també, tot i que jo soc també una nouvinguda :)

I si quedeu m'agradaria molt coneixer-vos!

Una abraçada!
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dj. jul. 30, 2015 10:09 am

Eiii que bé! I jo q pensava q no hi havia per aquí ningú del Penedés! Lo de trobar a faltar Barcelona, Wiwi, a mi tb em passa, però he de reconèixer que s'hi viu bé i amb més tranquil.litat! Nosaltres fins i tot ens plantejem buscar casa i canviar a algu més rural! Com ho porteu? Ostres bessons! Moltissimes felicitats! I doncs si, estaria bé fer trobada!
Wiwi
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. jul. 30, 2015 8:56 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: Wiwi » dj. jul. 30, 2015 10:55 am

Moltes gràcies! Jo estic encantada al poble, el suport que tinc d'altres mares és incomparable i l'entorn pels nens brutal i a només 5 minuts de Vila!
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: cabana78 » dj. jul. 30, 2015 1:37 pm

Wiwi.. Si no és molt preguntar.. Viviu a Moja?
Wiwi
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. jul. 30, 2015 8:56 am

Re: Viure a Vilafranca

EntradaAutor: Wiwi » dj. jul. 30, 2015 2:13 pm

A Santa Fe

Torna a “El meu poble, la meva ciutat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::