jutjar les maneres de criar...

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 22, 2013 8:57 am

Hola Crissie,
Crec que vaig ser jo la que vaig començar amb el tema "les que donem biberó tambè som jutjades" no volia encentar un debat foribund sobre aquest tema, però és que venia d'una cap de setmana molt dolent, sóc mare novella d'un nen preciós de tres mesos i mig, i faig el que puc com millor ser, i normalment em sento molt jutjada per dos familiars propers, amb estils molt diferents, una directa i clara i l'altra en to més passiu-agressiu, més amb mirades, més en "jo no dic res.." i amb això t'ho diu tot, i un dels temes d'aquest judici és que jo faig biberó i ella pit (té un nen de quatre mesos), crec que prefereixo el primer estil, que com a mínim amb parlem i deixem les coses clares, que el segon, que no diu res clar, que les deixa anar com qui res, però que fan mal perquè sembla que ella sigui la millor mare del món i jo m'hagi equivocat en cada decisió que he pres, i clar quan llegeixo això que per donar pit sou jutjades m'entra una ràbia interior.
El problema com diuen moltes és que l'esport preferit és criticar, en comptes de recolzar les decisions de cada persona, sort que tinc a la meva mare!
Essuca l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 03, 2013 12:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Mara17 » dc. maig 22, 2013 9:13 am

A qui li agrada criticar ho farà facis el que facis. Una coneguda meva és capaç de criticar algú per una cosa, i el veí justament per la contrària. :content: :content: :content: Ni cas, en realitat fan una mica de llàstima. I sí, jo crec que les que trien o es veuen obligades a fer biberó són força criticades, com a mínim en aquest fòrum, per exemple, ho he vist unes quantes vegades. Amb això de la lactància prolongada no m'hi he trobat tant, potser per l'ambient en què em moc; només en un cas vaig sentir algú que deia que quin fàstic, que un alumne seu de cinc anys encara feia pit. Ai, mira, gent amb poca feina n'hi ha molta. Molta.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Essuca » dc. maig 22, 2013 11:56 am

Totalment d'acord amb tu Mara17
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: coquette » dc. maig 22, 2013 1:09 pm

Nosaltres fem lactància mixta des de fa 17 mesos (ja he explicat en diverses ocasions la meva lluita per no perdre la LM i no ho tornaré a explicar), i sí m'he sentit jutjada severament per dones intransigents, pel fet de treure un biberó.
Suposo que em jutjarien també perquè porto ulleres ("artificials") o si hagués d'anar en cadira de rodes ("artificial"). És ser molt cabró, amb perdó, jutjar als que no han tingut la mateixa sort que has tingut tu.

Evidentment aquestes ties me la suen completament. El que passa és que, et sents incòmoda en segons quins àmbits, i per tant, evites anar a tallers de portanadons i a segons quins contextes on pots sentir-te jutjada. Això em va passar a Kangura, per exemple (no per ells sino per la parròquia).

Això em fa pensar que segons quins ambients no són tan "lliures" i "respectuosos" com els s'autoanomenen. Són lliures en una determinada direcció, i només et respecten si segueixes segons quins dogmes.
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: tona » dc. maig 22, 2013 1:20 pm

Mara i coquette jo no ho hagues dit millor.!! Completament d acord noies!!!
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Inda » dc. maig 22, 2013 4:02 pm

Ostres Tona...quin greu que jutgin ja fins i tot per això.. per haver tinut cessària?? Jo també vaig haver de passar sense voler i amb tota la meva pena de no tenir al meu petit com jo volia, però per sort no m'he sentit jutjada i tampoc m'ha sembla llegir-ho, però si tu ho dius hi deu haver...doncs quina mala baba.

Jo també crec que TOT és jutjat i tot té el seu temps. Jo a l'inico de la lactància tot eren floretes perquè volia donar al meu fill lo millor (jutjant indirectament a les que no donen pit, es que no donen també al seu fill lo millor??) I ara que hem passat de l'any doncs ja
venes les crítiques...ara ja no li dono lo millor i els que prenen bibi sí tenen lo millor??

S'ha de saber portar. Jo ho he passat molt malament perquè m'he sentit jutjada per una persona molt propera. I ho he passat malament perquè m'ho va dir fa ben poquet, que com jo criava al meu petit no era "lo normal", era molt raro i ja no podia fer més l'esforç de seguir el meu pensament...em vaig quedar a quadres...mai he demanat que ningú faci com jo, només respecte. I a la vegada no crec que sigui jo tant rara..alhora que em pregunto..què és lo normal??

Això m'ha ensenyat a no fer el que a mi m'ha fet tant de mal, perquè sí que a vegades veus una cosa amb un petit que tu no ho faries així i et sorprens pensant que potser no ho fa bé. No no i no, tothom volem lo millor pels nostres petits i així ho fem. A més que cada nen és diferent i lo que va bé amb un no va bé amb l'altre :-)
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: tona » dc. maig 22, 2013 6:56 pm

Inda...comentaris rotllo...clar com que tu no has parit...o un altre... Ves anant a la privada per aixo tens cessària...( doncs hagues tingut cessària a la publica també...per com va anar tot)... I comentaris com...que dur el retorn a la feina de la mare alletadora...?????? Perdona que no es dur per totes les mares ????? I molts més...he intentat trobar un dels post que us deia...pr no recordo ni a on era ni a quin apartat estava...n hi ha tants...
I.que consti q no estic en contra de LM...al contrari... Però la meva situació em va portar cap a l altre camí!!!!
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Julyet » dc. maig 22, 2013 10:28 pm

Jo penso que sovint un mateix és el seu pitjor jutge. Moltes vegades allò que ens fa dubtar és el que sentim com a més "observat". De vegades jo m'he assabentat que m'han criticat coses que ni m'havia plantejat com a "criticables" :P. D'altres m'he vist a mi mateixa justificant-me de coses que ni m'han demanat explicacions...

Personalment jo sí, sé que moltes vegades jutjo maneres de criar. En la meva situació personal i la meva manera de veure i viure les coses no entenc com poden posar-se els interessos dels adults per sobre de les necessitats dels infants, per exemple.
Avatar de l’usuari
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: tona » dc. maig 22, 2013 10:41 pm

Julyet... A quins casos et refereixes??? A una cessària?? A donar biberó???
Bé deixem-ho, q no ens entendriem mai!!!
Pr et dire una cosa...els meus fills son lo primer i passen per davant de qualsevol necessitat meva!!!
Com suposo q fas tu!!
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Julyet » dc. maig 22, 2013 11:07 pm

Tona, jo no he parlat en cap moment d'intervencions mèdiques ni llet artificial quan són necessàries...

És ben simple: potser jo que he arribat a la maternitat d'una manera "conscient" (i mira que no sabia la que m'esperava... :P) em costa entendre/justificar certes actituds envers als fills. No entraré en detalls perquè ni puc ni vull dedicar temps al debat, però simplement volia dir que aquest "viu i deixa viure" de vegades perjudica a terceres persones (infants). En un post (em sap greu, ara no recordo quin) una usuària (un altre cop disculpes, no ho recordo) deia algo com que pares maltractadors justificaven els seus actes dient que ho feien pels fills.

En fi, que totes la caguem (o perdoneu-me per generalitzar, però jo foto la gamba molt sovint) però quan es perd el principi de prioritzar el benestar dels fills (a diferents nivells) a mi no em surt un "hem de respectar totes les maneres de fer".
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Julyet » dc. maig 22, 2013 11:16 pm

Per cert, ara t'he rellegit, tona, i tinc la sensació que t'has pres el meu missatge com algo personal o que parlava de les situacions on tu t'has sentit jutjada. La intenció del meu missatge era donar un altre punt de vista al que s'estava parlant, no a les situacions viscudes personals.,

Un exemple de situació "jutjada" que no té a veure amb parts ni tetes: la meva filla gran porta arracades, la petita no. Quan explico per què la diferència de tenir una les orelles foradades o no sempre (o el 90% de les vegades) rebo una opinió ben "radical" a favor o en contra d'una de les meves decisions...
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Penny » dj. maig 23, 2013 8:59 am

Jo també em vaig sentir jutjada i criticada en un ambient de mares on se suposava que crèiem en el respecte. Tot perquè, després de 6 mesos de LME i d'un mes més fent LM+AC, no he aconseguit "entendre'm" amb el tirallets i a partir de la setmana vinent li hauré de donar una presa de LA al meu fill mentre sóc a la feina. La resta de temps fem LM, els caps de setmana LME... però tot això és igual. És igual que jo hagi fet TOT el que he pogut, que hagi anat a veure una IBCLC, que hagi provat tres marques de tirallets, que m'hagi matxacat els pits fins al punt de sentir dolor i agitació quan el meu fill mamava. Tot això no compta per res.
La setmana abans d'haver de tornar a la feina em vaig haver de sentir dir que el meu fill "em rebutjaria". Vale, moltes gràcies :,( Em va fer molt mal.
Imatge
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: coquette » dj. maig 23, 2013 9:01 am

Julyet, normalment els teus posts m'interessen molt, però ara estàs trepitjant un terreny moooolt relliscós i voreges la intolerància.

Sense caure en els extrems del maltractament, qui determina què és el millor pels infants? Qui es creu amb el dret universal de determinar-ho? El que a mi em sembla que és el millor per la meva filla, potser per tu no ho és. Et creus amb dret de jutjar altres persones perquè no apliquen les teves receptes? Molt malament.

A més, no sempre es pot fer el que és teòricament òptim. En el cas de la lactància, per exemple, no sempre és possible una lactància exclusiva, per molt que ho hagin intentat, i lluitat, moltes mares. L'acceptació de no poder alletar exclusivament, és quelcom que sovint costa molts plors i sentiment de culpa (aquí al fòrum en tenim molts exemples), i a sobre de sentir-se males mares o fracassades, aquestes dones han de sentir les mirades reprovadores d'altres dones. Au va! Quina merda de tribu és aquesta!

Tothom sap que caminar és el millor pel benestar humà. Però, si tenim un accident i ens quedem en cadira de rodes, no podrem caminar. I haurem d'acceptar-ho, no? Què tal si altres persones ens fessin sentir malament per anar en cadira de rodes?

I no cal anar tant lluny. A mí, per exemple, m'encanta sortir al camp amb la meva filla, sovint s'embruta, es mulla, toca i menja coses poc higièniques... i un llarg etc. Altres dones podrien acusar-me de no dur-la al parc públic a jugar en condicions "controlades" amb altres nens. Potser elles consideren que el millor pel benestar de la meva filla seria anar al parc més sovint. Seré, doncs, una mare passota que prioritzo el meu benestar d'adult per sobre del benestar teòric de la meva filla?

Jo defenso el collit, i en sóc fan. Però conec casos de nens que han dormit, des de nadons, en bressol segons els "canons convencionals", i que ara són nens molt feliços i alegres. Realment el seu benestar s'ha vist compromès pel fet de no haver fet collit? Qui sóc jo per jutjar el que es fa en una altra casa?

Evidentment que tothom té les seves opinions sobre el que és bo i el que és dolent. A mí, per exemple, em sembla fatal la decisió de no vacunar els fills. Em sembla una decisió egoista, insolidària, i ignorant. És una decisió que trobo fatal perquè afecta a tota la comunitat, no només als teus fills. Però entre les meves coneixences n'hi ha unes quantes mares que no han vacunat els seus fills, i m'ho callo. Al contrari, el que m'ha passat és que unes quantes persones m'han alliçonat "a mí" per haver vacunat la meva filla.

També em semblen fatals algunes formes d'educar, que no ensenyen els nens a respectar els altres i els converteixen en petits egòlatres. I de vegades no m'ho callo, és cert, sobretot quan té conseqüències que ens afecten a tots (comportaments incívics).

Per la meva experiència, he après que de vegades, els ambients que volen ser més "respectuosos", "solidaris" i "lliures" de vegades són els més intolerants, dogmàtics i intransigents.
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 23, 2013 9:26 am

Coquette, i tant. Tota la raó. I Penny, quin greu sentir això. :-()-) :-()-) :-()-)

Jo he hagut de deixar la LM. A mi no m'ho critiquen gaire, en tinc dos, i ja els sembla prou el que he fet, però llavors, quan saben tota la meva història, d'embaràs, part, coses que han passat a la família i problemes mèdics al cap d'un temps del part... ostres, llavors ja tot són lloances i "mare meva, tot el que has fet passant pel que has passat". picarols, és trist que hagis de viure per tot el que he viscut jo (i creieu-me, l'embaràs que he passat és el de menys) perquè no et critiquin. Molt malament.

I de vegades el que sembla passar els interessos d'un adult per davant dels del nen, és just tot el contrari. La informació és vital, i si no la tens, val més no dir res, molts cops.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Julyet » dj. maig 23, 2013 9:29 am

coquette, no t'entenc o no m'has entès... Intentaré explicar-me, però de debò, no puc entrar en debat.
Per començar vull puntualitzar que jo no sento com a "positiu" això que deia de que sí que em sorgeixen opinions negatives/judicis, digueu-li com volgueu. Tampoc ho sento com a algo negatiu... Simplement he expressat com ho visc. Per descomptat intento basar qualsevol relació amb els altres (ni que sigui l'observació) en el respecte, però hi ha vegades que allò em provoca una "punxada". Ei, hi ha hagut vegades que allò que m'ha provocat una "punxada" m'ha acabat "convencent", i sovint ha estat perquè quan he preguntat l'altra persona enlloc de sentir-se jutjada o qüestionada m'ha explicat la seva experiència...
Potser seria més feliç o millor persona si em limités a no "opinar mentalment" sobre el que fan els altres (perquè jo no em refereixo a "comunicar l'opinió contrària" quan em refereixo a jutjar). Però avui per avui no ho sé fer, quan veig certes actituds em provoquen una emoció negativa, i jo això ho entenc com a judici.
Jo no vaig parant famílies pel carrer a dir el que haurien de fer, i també hi ha opinions que he rebut (no, no tinc una aura protectora de consells no demanats o mirades sospitoses). Però si veig un adult pegant un nen se'm disparen les alarmes, i no, no ho sé justificar. Què no se sap mai què faré, com reaccionaré i si algun dia pegaré a les meves filles? Efectivament, tampoc sé si mai em trobaré davant de la situació de matar una persona, jo què sé! Però no entra dins dels meus valors. I fa que tingui algunes opinions en contra de certes pràctiques.

En resum:

- En el meu dia a dia visc que el respecte cadascú se'l planteja d'una manera. I de vegades perjudica als infants.
- He volgut donar el meu punt de vista perquè veia una mica "mono-opinió" el post. Totes respectem però si hagués d'apostar me la jugaria a que fem més judicis dels que reconeixem. M'encantaria perdre l'aposta i viure en un món millor.
- Les pràctiques de les que heu parlat aïllades no són ni bones ni dolentes, i ho sabeu. Matiso la meva opinió en aquests temes per no donar coses per suposat: les cesàries necessàries són això, necessàries, i fins i tot en una electiva per decisió de la mare pel motiu que sigui, no determina res. La llet artificial avui per avui és tan necessària com qualsevol altre element que ens permeti la supervivència davant de situacions adverses. I aquestes situacions, aquestes "barreres" són molt àmplies. Jo sempre he expressat que em sap greu qui tenia com a objectiu la LM o el part natural i no ha estat possible. Em sap greu com qualsevol situació destijable que no s'aconsegueix. Si això ofèn em disculpo, i el meu respecte per totes les situacions de lluita en moments delicats, de debò.
No recordo si ha sortit un altre tema polèmic més.
- El "bona mare", "mala mare" respon a aquest "molt bé" "molt malament" del qual ens eduquen des de petits. Potser si enlloc de passar-nos el dia donant la nostra opinió del que fan els nens ells seran adults molt més tolerants. Potser estic jutjant aquesta manera de fer. I torno a entrar en aquesta espiral...
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Essuca » dj. maig 23, 2013 10:37 am

Totalment d'acord amb la coquette, sovint els llocs on tenen per lema " seguir l'instnt maternal" són els llocs on estic més incomode, on sembla que hagi de donar explicacions si faig alguna c osa diferent el seu dogma, tot i que segueixi el meu instint, en canvi en ambiens més tradicionals, em sento més lliure de no aplicar el que prediquen.
Ara jo ho acabo tot amb la mateixa frase: és el que hem diu el cor.
I tothom calla
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: kabbisa » dj. maig 23, 2013 10:41 am

Evidentment que totes tenim una opinió, i moltes vegades serà contrària a la que apliquen tercers.
I no, no som totes tan bones com per no jutjar el que fan els altres. La veritat és que moltes de les coses que fan altres mares, a mí, em son indiferents (tan em fa que li posis o no arrecades a ta filla, o que el nen dormi amb tu al llit, a l'habitació o a l'habitació del costat; o com t'ho organitzis amb les tomes de llet -a o m-;... em grinyolen altres coses).

El punt, la ratlla, està en comunicar de forma despectiva aquesta opinió contrària a aquest tercer (parlant utilitzant cert to, fent una ganyota,...). Sempre es pot parlar de l'assumpte, explicar el teu punt de vista, però mai obligant ni decidint que qui no fa com tu ho fa malament (i no parlo d'extrems com ara el maltractament infantil...).
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Julyet » dj. maig 23, 2013 10:50 am

D'acord, kabbisa, potser és que jo he interpretat el "jutjar" de manera diferent al que heu fet la resta. Si ho heu interpretat com a: anar a una altra persona, donar-li una opinió destructiva i no demanada, m'uneixo al club de les mares que no jutgen. La meva lectura era: formar-se una opinió voluntària o involuntàriament sense explicitar si es comunica o no. Per a mi comunicar-ho o no dependrà de múltiples factors: 1- és demana 2- hi ha terceres persones implicades que no poden defensar-se 3- la teva "llibertat" entra en acció.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: Essuca » dj. maig 23, 2013 11:17 am

Entenc el que dius Julyet, crec que totes mentalment formen opinions de les coses que veiem (tant de la criança dels fills com de la roba que porten, és a dir de coses molt importants i de coses superficials...) del que ens queixem aquí és que sense demanar opinió la gent opini que no estas fent bé les coses, i a vegades no calen paraules, a vegades hi ha mirades que ho dieun tot, i és aquí on ens queixem. Sempre deixant a banda casos extrems molt maltracatament, parlem de coses com "treure un biberó" i veure mirades de "com gosa posar-lo un tros de plàstic a la boca, quin fàstic", o frases com "és que la llet artificial, clar és de vaca, jo no dic res, però clar, bueno no dic res..." (gràcies acabes de dir amb el to, que estic durant verí el meu fill, molt agraïda) o bé, com li va passar a una coneguda, que per donar el pit en una sala d'espera la van fer fora, això ens referim quan diem que no ens agrada que es jutji!
Avatar de l’usuari
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

Re: jutjar les maneres de criar...

EntradaAutor: tona » dj. maig 23, 2013 1:28 pm

penny...quin greu noia aquest comentari es molt desafortunat!! i no pateixis q no et rebutjarà pas ni molt menys...no sé quina teoria creuen o quina mentalitat tant poc oberta tenen per fer aquest comentari!
em fa gràcia perquè les q més es queixeni pregonen un tipus de criança... són a la vegada les que més critiquen.
julyet el que tu dius ho fem totes...interiorment pensant guaita què fa...com ho fa què diu...es molt fort q les dones enlloc d anar a la una ens fem un fart de criticar-nos ...
i jo ara si, ja tanco tema
salut!!

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::