Com us ho monteu?

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Com us ho monteu?

EntradaAutor: glorieta » dc. gen. 29, 2014 7:31 am

No sabia massa on posar aquest tema espero que sigui el lloc...

Necessito saber opinions externes per que ara mateix estic en un punt que no veig més enllà del que tinc davant del nas.... us explico.

Quan va neixer en Pol vaig demanar una reducció de jornada que ara encara faig (de 8 a 2). Això em permet estar tota la tarda amb els nens, fer encàrregs, coses a casa,.... però això va comportar un canvi de rol a la feina. En aquell momento ja em va anar bé, menys responsabilitat i menys compromís, però ara em trobo que m'aborreixo molt a la feina, no m'aporta res de res i em comença a afectar a nivell personal. Hi ha una opció de demanar un canvi de departamento però això implica fer més hores, i aquí està el meu dubte, que faig???

Ara mateix vaig una mica desbordada, em dona la impresió que sempre vaig tard amb tot (cole, metges, casa...) i que no els hi dedico prou temps de qualitat (estem junts però poques vegades m'assec a terra a jugar amb ells) i a més el meu home sempre arriba força tard i no puc contar amb ell per ajudar-me a casa o amb els nens (de fet, ell diu que no, però a casa i amb els nens ell ajuda quan hi és, però la responsabilitat la porto jo), i aquí està el meu dubte.

Sé que si faig aquest canvi només m'afectarà a mi, vull dir que seré jo la que hauré d'estar pendent de iaies i nens, tenir sopars a punt els dies que jo no hi sigui, fer coses de casa a la nit,.... i tot el que comporta no estar aquestes hores a casa que ara si que hi sóc.

Si ara ja vaig de cul, treballant algunes tardes com ho faré? M'organtizo malament?
Però per l'altre banda, aquest desanim en el tema laboral, no tinc dret a intentar progressar?

Quin dilema... la casa i els nens o jo i la meva feina?
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
ELE
:: granota
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: ELE » dc. gen. 29, 2014 10:04 am

Jo treballo tots els matins i 2tardes fins les 20h. La meva filla va a la guarde fins les 17h i les tardes q jo trebqllo va la meva sogra.
Es una renuncia aquestes 2tardes pero les altres q estic amb ella estic a tope i quan arriboa casa a les 20.30h fins les 21.30 q la fico al llit sols estic x ella...sopem despres.
I si tu t sentiras mes realitzada i contenta...aixo els fills ho noten.
Es dur compaginarho tot po si tens qui t ajudi...com avies...et permet tenir temps x tu i els teus projectes...q es important x estar feliç i transmetreu a la teva familia.

Espero q t serveixi la meva experiencia.
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: sargantana:28 » dc. gen. 29, 2014 12:39 pm

Jo també penso q tu has de ser feliç per poder transmetre benestar i tranquilitat. Jo treballo mati i tarda i al migdia vaig a dinar a casa. Amb el meu marit hi puc comptar sovint però la responsabilitat també la porto jo i si ells hi és perfecte, estem tots tres junts. La nena va a l'escola matí i tarda i al migdia ve a casa. Temes organitzatius: tenim senyora de la neteja ( vaig preferir retallar d'altres coses) planifico els menús setmanals en una graella així sé què necessitaré tota la setmana. Faig coses senzilles per sopar, bàsicament caldo, bullits, cremes i peix al vapor, em vaig comprar un estoig d'aquell de silicona on hi cuines en un moment i súper sa, també implico a la nena a les tasques domèstiques, li encanta anar a comprar, donar-me les pinces de la roba o treure el rentavaixelles...no ho sé, no tinc la sensació de que faci res especial per organitzar-me, i quan plego a les 5 de la tarda li dedico tot el temps a ella. No sé si t'he ajudat massa però vaja, vull dir que treballar i estar amb els fills és possible, això si, de temps per mi sola ben poquet però ara mateix no el trobo a faltar.
Avatar de l’usuari
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: Airin » dc. gen. 29, 2014 2:48 pm

Jo crec que és comprensible que tinguis aquesta necessitat de progrés laboral. Jo de tu parlaria amb el marit, li exposaria la situació i faria números. Segurament haureu d'agafar algú que us ajudi, però si això serveix perquè tu no acabis plegada de fer les hores de feina + la responsabilitat de les coses de nens, avis i casa, són diners ben aprofitats. Un altre tema és que no ho vegis clar, rumia-t'ho perquè sí que és veritat que implica un bon canvi.

Jo tinc una reducció similar a la teva, també tinc menys respnsabilitats que abans, i no sé fins quan mantindré la situació (la nena ara té casi 3 anys i volem tenir un segon fill segur). És molt important conciliar, potser pots proposar allargar més un dia i així tenir alguna tarda lliure,no sé , és una idea.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: Takita » dc. gen. 29, 2014 6:38 pm

Es fa difícil d'aconsellar, la veritat. Jo treballo només als matins i des de fa poquet; tenia clar que volia una feina de matins, perquè volia poder anar a recollir els nens a l'escola, portar el nen a Hoquei… En definitiva, estar amb ells. Ara, perquè són petits, però també pensant en el moment en què portin deures a casa, etc. No sé, després de 4 anys de dedicació al 100%, tenia clar que volia treballar, però també que volia tenir les tardes lliures per a ells, encara que això signifiqués cobrar menys.

Si tens reducció de jornada, no pots continuar fent-la si canvies de departament?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 30, 2014 10:28 am

Com diuen, és personal. Jo ho tinc molt clar: entre la feina i estar amb la meva família, trio la família.
Jo actualment treballo unes 6-7 hores diàries, i faig horari intensiu, així cap a les 16h o màxim 17h ja estic i puc passar totes les tardes amb el meu fill (i el meu company, que no treballa).
Evidentment, per necessitat (pasta, o que a la feina em diguessin que o faig més hores o m'acomiaden etc) segurament faroa més hores, però sinó, ni de conya. I m'és igual si m'avorreixo a la feina.
Personalment, penso que treballar més hores per haver de pagar una cangur o haver de tirar d'avis, si es pot no fer-ho (que entenc que no sempre és possible) no té massa sentit.

Per altra banda, i desconeixent totalment la situació... però el teu home no s'ho podria arreglar per arribar més aviat ni que fos algun dia? no us podeu repartir més les tasques de casa?
O intentar "economitzar" el temps que hi dediques, i a les tardes poder estar més al 100% pels nens, i per exemple a les nits cuinar i congelar per tota la setmana, etc
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: glorieta » dj. gen. 30, 2014 12:18 pm

Moltes gràcies noies!

Segueixo estant força dubtosa, però si que puc fer algún canvi a casa com ara organitzar millor la compra i els sopars (amb això vaig molt al dia...) però poca cosa més. Ja tinc una noia que em ve a fer la feina, però entre la roba, menjars i el dia a dia ja vaig de cul (també he de dir que soc l'antimaruja.. fer feina a casa em posa de mala llet!), a més hi ha dies que em llevo a les 6 i llavors intento anar a dormir com a molt tard a les 11 que sino l'endemà no puc. I que el marit arribi algún dia més d'hora... imposible, ja ho hem parlat i no pot :ufs: Aquesta setmana he sopat de momento tots els dies sola (amb el que això implica amb la feina de casa i nens...)

Però també penso que si m'afecta a nivell personal he de fer algún canvi, ho deixo la feina o intento fer un canvi intern. I crec que de momento faré la tentativa ja que el fer la proposta no implica que es faci realitat. Potser a la feina em diuen que ara no es posible així que ja estarà tot dit. I si em diuen que si, a veure que m'implica en horari pq potser si que m'estic fent una película i al final ho podré compaginar tot.

La veritat es que tot i que segueixo estant dubtosa m'ha anat molt bé per desaforgar-me i que em feu veure algún altre punt de vista. Gràcies
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Com us ho monteu?

EntradaAutor: Takita » dj. gen. 30, 2014 2:22 pm

glorieta, tens raó, potser el primer pas seria parlar amb l'empresa i veure si aquest canvi seria possible.
Si ara, treballant de 8 a 2, vas de cul, està clar que ampliant la jornada també hi aniràs, però com ja t'han dit, també seria qüestió d'intentar organitzar-te millor (encara sort que tens algú que t'ajudi amb la casa! Com m'agradaria!). La setmana que el meu home treballa en torn de tarda, arriba a casa a les 22:15h, així que no em pot ajudar en res, però ja estic acostumada i llavors, procuro arribar d'hora a casa amb els nens per a poder preparar amb temps el bany i el sopar. Segur que acabaràs organitzant-te :ok:

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::