No m'ho monto bé, o què em passa

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: jaruma » dg. gen. 11, 2015 11:11 am

Hola,

tinc un fill de 7 mesos i la meva parella té problemes de salut crònics que sovint li impedeixen ajudar a casa. Els primers mesos del nen vaig estar com fora de mi (jo crec que les hormones van ser les principals causants d'això), i no suportava deixar el meu fill ni 10 minuts, ni que fos amb el seu pare. Això va portar discussions amb aquest últim, molt estrés i que ningú s'ocupés de les feines de casa.

A poc a poc se m'ha passat, però llavors he hagut de tornar a treballar (només unes hores a la tarda), i no sé, em sento superada. No entraré ja a parlar de la falta total de temps per mi, val, ho assumeixo, ja no puc llegir, ni fer res del que feia abans, no passa res. A poc a poc aniré recuperant una miqueta d'això, suposo. Però és que no arribo a fer ni les tasques bàsiques de casa! I em desespera. Veig gent amb 2 o 3 fills que s'apanyen, gent que treballa 8 hoes al dia, etc. I jo, que sóc fora 4 horetes, que no tinc més fills i que la meva parella sol preparar dinar i sopar, no arribo. No trobo mai un moment per fregar el terra, la roba, per més que posi una rentadora al dia, se m'acumula en muntanya al lavabo. La cuina sempre és bruta. Les taules plenes sempre de coses. I jo esgotadíssima i sense parar en tot el dia. No ho entenc.

M'agradaria ser capaç d'organitzar-me d'alguna manera i sentir que jo porto la casa, i no veure la casa com algo que em domina a mi, però no me'n surto. A més sovint m'enfado amb la meva parella perquè tinc la sensació que se'n desentén, es proposa fer coses i als dos dies ja no fa res. Amb el nen estic molt feliç, però no paro de preguntar-me com m'ho faré quan gateji per tenir el terra net, o quan li hagi de preparar sopar (ara a la nit pren pit), si molts cops arribo massa cansada per banyar-lo!

Buf, sobretot volia desfogar-me, però si teniu cap consell o truc per portar millor tot això de la casa, us ho agrairé.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: [Marieta] » dg. gen. 11, 2015 11:35 am

Veig gent amb 2 o 3 fills que s'apanyen, gent que treballa 8 hoes al dia, etc.


Saps del cert com tenen la casa, com s'organitzen "de bé" o com de "bé" s'apanyen en realitat...? ;)

Tranquil·la, només cadascú sap com està, el què fa cada dia i quin és el repàs de la feina feta en tancar els ulls abans d'anar a dormir. Cadascú sap el que vol, pot i quines són les seves prioritats.

Dius que amb el nen estàs molt feliç. Tranquil·la, disfruta-ho, fes el que puguis i vulguis, i oblida't de paràmetres i d'imaginar o suposar com tenen els altres la casa o la vida.

Què és tenir el terra no gaire ben fregat o la pila de la roba plena durant un temps si alliberar-te d'aquestes tasques et permet disfrutar de la infància del teu fill o de la tranquil·litat de discutir menys a casa?

Calma, que de mica en mica van sortint espais i temps i les coses es van posant a lloc, si tu estàs bé.

Cuida't.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: kabbisa » dg. gen. 11, 2015 12:11 pm

Ara ja hi ha moltes llistes d'aquelles de idees per regalar a qui acaba de ser mare que inclouen coses com regalar hores de noia de fer feina o visites ambmenjar per sopar o amb papilles congelades individualment per anar descongelant i ajudar a la mama.

Moltes s'organitzen be. De fàbula. Millor per elles! Jo era de les que comtu no arribava. Sort que tin una noia que ve un dia a la setmana.

Ara tens molta roba, però de debò que anirà a la baixa quan comenci (el petit) a portar una sola muda al dia, com els adults.

Pel terra, no t'amoïnis. Jo també patia, i quan va arribar el moment, quina diferència hi havia amb que gatejés pel parque (o jardí o carrer o platja o...) o pel terra brut de casa?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
gemmagemma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dl. des. 23, 2013 4:38 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: gemmagemma » dg. gen. 11, 2015 2:42 pm

A mi em passa com a tu, xo jo estic fora de casa 10hores al dia i m'ocupo al 100x100 de la casa i la nena. La meva parella est tot el dia fora treballant tMbe. Ara tenim una senyora que ens ve 2h setmanals i treu una mica de feina de casa. No ge notat grans canvis xo algo es algo. Jo tambe em sento stressada i que en alguns moments l'agotament em pot.
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: catalanna » dg. gen. 11, 2015 3:30 pm

jo crec que depèn dels teus estàndards. Jo banyo els nens un dia sí un dia no ( i si algun cop passen dos dies no m'estresso), frego només un cop per setmana, no planxo.... que m'agradaria tenir la casa més neta? potser sí, però tinc altres prioritats! jugo amb els meus fills tant com puc i, sobretot, quan tinc una estona per mi, no la desaprofito veient la tele.. llegeixo o faig alguna cosa que em vingui de gust! relaxa't, jo crec que quan assumeixis que efectivament NO es pot arribar a tot, deixaràs d'intentar-ho i estarà més tranquil.la! ànims!!!
Avatar de l’usuari
eli75
:: poltre
:: poltre
Entrades: 685
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 7:16 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: eli75 » dg. gen. 11, 2015 3:41 pm

Entenc que estiguis desesperada. Un petit a casa es un canvi molt fort i si a sobre el pare no ajuda gaire... El millor crec q seria posar una noia un dia i en 4-5 hores et treu lo més gros. Això del Roomba pel terra ho he vist a moltes cases amb petits, jo no ho tinc però potser et seria pràctic. Ànims i pensa en L'ajuda externa com una solució possible.
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: Maroa » dg. gen. 11, 2015 8:38 pm

Això ens passa a totes o a quasi totes, no et preocupis. Tranquil·la que quan gategi, si el terra no és immaculat, li anirà de conya per immunitzar-se. Ala, a disfrutar de la mainada i no estressar-se. Si et pots pagar una noia que t'ajudi t'ho recomano moltíssim!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: Mara17 » dg. gen. 11, 2015 11:41 pm

I fer feines de la llar portejant? Jo ho feia molt. Ara, de totes maneres, el que diuen les companyes, eh?, o rebaixes el nivell d'exigència o mors en l'intent. Com a mínim jo. Ara sí que faig molt més que quan eren petits com el teu, més que res perquè embruten molt més, i l'altra perquè jo vaig fent i ells em miren, no és que n'hagi d'estar pendent 100% com abans (com a mínim els meus, que hi ha altres nens que no diuen mai ni mu i la mare fins i tot fa manualitats per distreure's). Si fins i tot "m'ajuden" a portar-me el recollidor, moure les cadires, em porten la roba seca al sofà per plegar-la... :content: :content: :content:

L'altra cosa és que, com t'ha comentat una companya, la impressió del que sembla l'altra gent també depèn molt de molts factors, i no sempre s'adiu amb la realitat. A mi sempre m'han dit que faig cara de tenir-ho tot súper controlat, sense estrès, que quina maternitat tan relaxada... Ehem! Ehem! Hi ha moments de tot, l'únic que o intento no ofegar-me en segons quines coses o ja m'hauria tirat pel balcó (si en tingués xxo.0.o ). Però la veritat és que tinc la casa feta una merda (molt millor que abans, això també t'ho dic, perquè tot es posa a lloc), sovint vaig de cul amb els àpats i per anar a comprar (perquè no tinc ascensor i comprar se'm fa complicat, amb els bessons, les escales, les bosses...)... Vull dir que control control de la situació doncs què vols que et digui... :content: :content:

Ara, no planxo mai. Mai. Com a Catalanna. Tampoc banyo els nens cada dia, faig com ella, i només frego cada dia (perquè si no ens hi quedaríem enganxats, molts cops) la zona de menjar i ho faig just després dels àpats (així també es queden amb la història; sempre m'ha agradat fer les coses de la llar amb ells al davant, i no quan dormen, que llavors és quan treballo i prou feina tinc).

Ànims i pensa que tot passa... i molt de pressa. Ho veuràs just quan ja hagi passat. T'ho dic perquè jo amb els meus de set mesos, probablement tenia la casa tres vegades pitjor que la teva. A banda, sense ascensor i amb bessons no vulguis saber el dia que el meu home es descuida de llençar la brossa al matí (que gairebé no passa mai... xxo.0.o ). Ara per Reis, amb tot el cartronam i plàstics, la galeria semblava can Diògenes.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: Mara17 » dg. gen. 11, 2015 11:43 pm

Ah, i el que comentaves dels àpats i tal. Nosaltres hem fet BLW i això ho simplifica tot molt molt i molt. Res de menús doblats, ni torns diferents per menjar... Un estalvi de temps brutal. A banda de tots els beneficis evidents per al nen.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: charito » dt. gen. 13, 2015 7:58 am

Hola maca primer de tot dona't temps... fa poc que ets mare i has de trobar encara la teva manera d'organitzar-te.

Jo treballo tot el dia i el meu marit torn de tarda estic cada tarda sola amb els dos i algun cap de setmana sencer tambe i he plorat molts cops d'esgotament. Al principi m'agobiava molt perque la meva parella no fa res de res... pero despres vaig canviar el xip i assumir que el motor soc jo i ho haig de tirar endavant com sigui i el que no fare es amargar-me la vida sino buscar solucions en positiu.

A mi el que em serveix es:
La casa esta com esta i durant uns anys sera un caos de joguines, motxilles i trastos variats. Ja passara. L'altre dia la meva filla mastegava una bola de pols jajajaaj no li passara absolutament res!
Compra online m'ha salvat la vida, caprabo te una aplicacio al movil pots fer la compra on sigui i que t'ho portin.
Tambe cada 15 dies em.porten una caixa de fruita i verdura ecologica i aixi tinc verdura fresca.
Tambe compro a la sirena, bonarea, i fins i tot lo de farmacia.
Ve una noia 3 h la setmana a fer el imprescindible terra cuina i bany
No planxo
Com les companyes els banyo quan puc, dia si dia no o fins i tot dos dies, com el nen te pell atopica quasi que millor.
Fins l'any la nena sopara bibe i despres li fare sopar normal.
El pitjor son les rentadores i plegar i guardar roba pero amb la secadora puc fer dos o tres seguides

Espero que t'ajudi anims i paciencia!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: jaruma » dc. gen. 14, 2015 7:45 am

Gàcies per totes les respostes! Us responc a totes juntes perquè, per variar, tampoc no tinc gaire temps ara.
Jo ara estic millor que fa uns mesos, en aquells moments se'ns havien arribat a acumular 4 i 5 bosses d'escombraria i reciclatge a la cuina, el terra feia crec crec al trepitjar-lo, algun cop ens havíem quedat ense tovalloles netes per dutxar-nos, i vaig arribar a perdre els paquets de tovalloletes del nen, van aparèixer sota un munt de roba al cap d'uns dies. Jo crec que m'he obsessionat una mica després de tot allò!

Jo tampoc planxo mai, i el nen l'intento banyar cada dia perquè així se li neteja el nas i dorm millor, però molts cops ho deixo per l'endemà. La compra la faig online (sí! l'app de caprabo m'ha anat de conya), però fregar frego molt de tant en tant, no hi ha manera. I tampoc ens podem permetre agafar algú, ara amb el nen anem molt amb compte amb el que gastem.
Ah! sobre el menjar, al final no m'he decidit a fer BLW, tot i que m'ho havia plantejat, perquè em fa molta por que s'escanyi, i de totes maneres el pare i jo menge massa malament per donar-li el mateix que nosaltres. Espero a poc a poc anar canviant també això.

M''ha ajudat a calmar-me llegir les vostres respostes, i intentaré prendre-m'ho amb més calma a partir d'ara. Gràcies altre cop!
SilviaOtger
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dg. març 01, 2015 12:17 pm

Re: No m'ho monto bé, o què em passa

EntradaAutor: SilviaOtger » dc. març 18, 2015 6:03 am

Ui el meu fill té pell atopica i el banyo un o dos cops pes setmana desde sempre, i ara té 2 anys i mig! Ens ho va dir la pediatra i la veritat és que té la pell superbés. Quan comença a tenir mocs li poso suero i llestos. A mi també em passava això i el que a mi em va funcionar, a part de tot el q t'han dit, és fer "lo q ve la suegra", si estires l'edredon ja et fa una altra sensació! I per exemple jo abans quan escombrava i fregava feia tota la casa a la vegada perquè sinó sentia q es tornava a embrutar de seguida, ara m'he resignat i faig les habitacions per separat. O per exemple el lavabo, si el veig malament potser faig el wc però la banyera i el demés ho deixo per un altre dia. A mi m'ha anat bé i encara q no tinc la casa com jo voldria no m'obsessiono com abans.
Un petó!

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::