Cereals NO "industrials"

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
LA PUBILLA
:: rateta
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dg. ago. 01, 2010 11:32 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: LA PUBILLA » dt. ago. 23, 2011 8:17 pm

Hola!
Nosaltres bullim pasta o arròs i li triturem amb llet o amb caldo vegetal. No ha volgut mai els cereañs "industrials".
De moment ens està funcionant molt bé.
Avatar de l’usuari
shanti
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 512
Membre des de: dg. oct. 31, 2010 4:56 pm
Contacta:

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: shanti » dt. set. 06, 2011 2:17 pm

Hola pubilla!!

una pregunta, quina cantitat li dones? la meva nena te ara 6 mesos, desde fa un mes mes o menys li donc 3 cacitos de cereals ( holle ) a la nit i desprès teta!! si en vol clar.... el metje m ha dit que ja puc introduirli el gluten.... bé el tema es que si li vull fer jo quina quantitat?
així doncs faig un brou i amb el caldo li bullo l arrós no? que més li puc fer?... a mi m agradaraía continual amb la lactància fins que pugui i anar afegint verduretes, carn pero mooolt a poc a poc... que feu valtros? algú li ha donat només pit fins tard?
gracies
Imatge
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Menudeta » dv. set. 09, 2011 10:35 pm

jo també li dono a la nena els holle i li agraden, bé, li agrada tot el que li dono.

Hem fet LE fins fa un mes (ara té 7 mesos) però crec que vaig començar massa a sac, amb dos farinetes al dia, una de cereals o verdura i una de fruita (i algun dia tres menjades més pit). El que m'ha passat és que amb la il·lusió de donar-li plat i ella que menja perfectament amb la cullera, tenia la sensació que ja no mamava (devia estar farta farta) i ara fa tres dies que he reduït la quantitat d'AC ja que prefereixo que mami. El meu marit diu que la omplo massa.

Vull fer cada dia un àpat de verdura amb carn i combinar-ho amb un altres de cereals, i al dia següent verdureta amb carn i fruita, i la resta del dia pit, i per sopar pit. És que a més encara no sé massa quan té gana, vaja, quan remuga una mica provo de donar-li pit i si en vol es que sí (sempre ho he fet així). Que en penseu?

Avui li he donat flocs de quinoa amb suc de taronja per esmorçar i pit abans i després a demanda.

Diumenge provaré la farina d'arròs.

Considero que els cereals no industrial són millor que els altres però noies, el gust dels industrials deu ser més atractiu no?
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Twix » dj. maig 21, 2015 11:08 am

Recupero aquest post, que estava molt avall, perquè em trobo que se m'està acabant el paquet de Holle que tinc a casa i voldria fer jo les farinetes. Fins ara que feia més fred li donava caldo de verdures amb polenta/sèmola, però ara que fa més calor no sé amb què mesclar els cereals. Amb llet meva impossible, perquè ja vaig justa per treure-me'n per al dia següent, amb llet artificial no em fa gaire "gràcia", i amb aigua crec que pot quedar molt "sosso", no?? com ho feu? alguna recepta? algun matí he fet suc de taronja+civada, però és a l'hora de sopar on no sé què fer... ?-)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. març 09, 2016 5:08 pm

Hola!

Recupero aquest post perquè fa molt que no hi escriu ningú!! Hauria d'haver començat els cereals ja fa una setmana però no sé com posar-m'hi. He llegit tot aquest fil i he après forces coses però tot i així crec que segueixo liada...

Els cereals els feu sempre amb brou? Jo pensava que es feien amb llet (la majoria almenys!). Jo vaig provar els industrials perquè teniem mostres tot i que prefereixo fer-li més natural. Vaig seguir les dosis que deien però amb llet materna i no va quedar papilla, era tot molt liquid! A la nena no li va entusiasmar i a mi menys encara...

En vaig comprar de biologics i a la botiga em van dir que bullir el mill però la resta no i barrejats amb llet no es desfeien ni passant x turmix i quedaven 'peles', un desastre vaia... Total que no li estic donant!!

Em podrieu dir, siusplau exemples de cereals, 'dosis' i tipus/temps de cocció per cada un d'ells? Ah! I si tots es troben fàcilment o no. Us ho agrairia molt!!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: mar2012 » dj. març 10, 2016 2:00 pm

Hola Jomateixa82,

T'explico que vaig fer jo, per si et serveix. El primer que has de tenir clar, és que l'aliment principal fins a l'any és la LLET. La resta és alimentació complementària. Nosaltres vam començar a oferir menjar a trossets (grans), directament des dels 6 mesos. Al començament el nen jugava amb el menjar, el tirava al terra, i poca cosa anava a la panxa, però poc a poc es va anar familiaritzant amb gustos, textures, va adquirir pràctica en fer pinça, portar-se ell sol el menjar a la boca, i poc a poc, va anar menjar, cada cop més. La finalitat és més educativa que d'alimentació.
Jo vaig començar a treballar quan el nen tenia aprox 5 mesos, però per sort solament al matí, i amb reducció de jornada, de manera que ell feia pit- una presa de la meva llet amb la cangur - i pit la resta del temps, fins que va començar a "menjar" cada cop més. Mai li vam donar cereals d'aquests que es fan en papilla, sinó que directament va anar provant arròs, pasta, pa, sopa, cuscús, etc.. de la mateixa manera que vam anar introduint verdures, carn, fruita, peix, llegums.. etc.. procurant que cada àpat hi hagués una mica de cada tipus de menjar. De fet menjava el mateix que nosaltres, una mica adaptat. Es a dir si hi havia pastanaga (bullida a la verdura), doncs els seus trossos eren força grossos perquè els pugues agafar amb el puny quan encara no feia pinça, sense sal...
Es solament pe dir-te que no cal donar cereals de farmàcia, no passa res si no en mengen, tot i que evidentment cadascú fa el que considera millor. Ara té 21 mesos, i menja de tot. Li agrada provar coses noves, i es nota que gaudeix menjant :love:

Si necessites res ja ho saps.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: crunchi » dj. gen. 18, 2018 11:47 pm

Noies pujo el post!!!
El meu nen ja té els 6mesos i portem un parell de dies introduint la AC. Fem BLW i li he donat mandarina, pera i poma (fornejada).
L'enfermera del CAP em va dir que comprés per fer papilles a la farmacia però no em convens, vull algo més natural. Aixi que per introduir els cereals li faré jo les papilles. Llegiré el post amb calma i anire agafant idees.
De moment tinc idea de fer arròs bullit, civada, sèmola, quinoa.... cosetes que tinc per casa i mengem habitualment nosaltres. Això si, ho bulliré sense sal. El que no tinc clar son les quantitats!!!! Què li poso, mitja ració del que menjaria un adult?? 3/4??? Hmmm, no sé.

:-)(-:
Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Beikost » dl. gen. 22, 2018 9:03 am

En la meva experiència, a aquestes edats i si segueixen fent pit, el que volen es tastar coses noves i provar textures, a més que estan aprenent a agafar coses amb les mans, etc. Així que, per les quantitats, el mínim!! I quan dic el mínim, vull dir rollo, un tomàquet xerri partit per la meitat, una rodanxa de cogombre i un vuitè de poma, o, si és civada (si li fas porridge), una culleradeta... quantitats així. Sempre en pots fer més, esclar, i menjar-t'ho tu després, de fet jo és el que feia, em feia el menjar per mi i n'hi posava una mica a la nena.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: crunchi » dc. feb. 07, 2018 12:22 am

Hola noies, ja m'havia oblidat del tema! neujor:-)
Al final el tema quantitats ho hem anat veient sobre la marxa... i provant i encert-error. De civada en flocs (bullida amb aigua, tipo gachas) potser es va menjar dos cullerades soperes, i d'arròs (bullit) un dia en vaig fer 3c i en va sobrar moltissim. És anar veient.... I aquests dies estic intentant que em coincideixi el meu menjar amb el seu, menú únic vaja. En faig una mica més i l'adapto sense sal i lo que no s'acaba ell, m'ho menjo jo. A ell li faig també a part 1/2 pastanaga, una porció de tomaquet, o algo que complememti, perque toqui, experimenti, etc.
De moment anem molt bé, tot el que li poso a la trona s'ho menja, és més, tot el que veu que mengem nosaltres ho vol!!! Aixi que vaig amb la idea de fer unic menú a casa i fer poquetes diferencies.

Amb el tema cereals he fet galetes. Galetes de civada i platan, que em van quedar prou bé. I galetes de pastanaga, poma i civada, que em van quedar menys bé i hauré de repetir la recepta fins a encertar-la jejeje

Veig que la meva ultima entrada vaig dir "li faré jo les papilles", però no, crec que és mes encertat dir que "li vull domar els cereals d'una altra manera, no amb papilles".
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Vannion » dg. març 18, 2018 5:49 am

Us he estat llegint una mica per sobre, i em sembla interessantissim tot el que dieu! En un moment de mes ''lucidesa'' fare una lectura molt mes profunda.
Nosaltres, quan vam començar la AC, li vam comentar a la dra. que no voliem introduir cereals en plan farinetes industrials ensucrades, i em va mirar com si estigues boja i va recomanar-me mil vegades mes, que fes farinetes nestle. D'aixo ja fa dos mesos, i encara no ens hem estrenat amb farinetes :D pero trobo que hi ha cereals que no se com introduir. A dia d'avui, nosaltres fem un mix de ''dieta tradicional'' i BLW. Faig bullir verduretes, que ofereixo en trossos al dinar, alguns dies, les xafem ... i per la nit, amb el caldet de les verduretes, faig semola d'arros, semola de blat, afegeixo avena... sobre la marxa. Pero hi ha molts cereals que no se com introduir... MIJO? per exemple? De manera habitual, jo no en prenc d'aixo!
Avatar de l’usuari
Gretel_xocolata
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dl. ago. 28, 2017 3:26 pm

Re: Cereals NO "industrials"

EntradaAutor: Gretel_xocolata » ds. abr. 13, 2019 8:06 am

Jo li dono civada bullida,o muesli amb fruites bullit i triturat. Al principi amb llet de civada o aigua.. i colat.Ara amb llet sencera,que ja té un any. I sense colar. LI ENCANTA! I crec que és super sa. No costa massa de fer i no hi ha color amb la qualitat
[color=#00FFBF]Gretel[/color]

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::